Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote KPN Digitenne topic deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 juni 2003

quote:
Angelfire schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:16:
Iemand anders in Almere ook last van dat na de wijziging van vanacht je na een frabrieks reset en opnieuw scannen je 56 tv zenders en 36 radio stations vind?
Echt ik weet niet wat ze lopen te "kloten" bij KPN. Bij digitenne had ik deze problemen nooit, maar sinds het echt KPN is om de haverklap. Ik heb veel te veel zenders dubbel/driedubbel, en de kwalitiet is er sinds de voetbalzenders erbij zijn gekomen ook niet beter op geworden.
Zender Lelystad is aangeschakeld. Dus klopt het van de dubbele zenders. Eerst een reset, dan opnieuw scannen geeft het beste resultaat.

Opstelpunt Lelystad
Kanaal Bandgrenzen ERP(kW) Eff.hoogte Polarisatie Status In gebruik sinds
23 486.000-494.000 10 184 V O
26 510.000-518.000 20 184 V O
44 654.000-662.000 20 184 V O
47 678.000-686.000 20 184 V O
65 822.000-830.000 20 184 V O

EdjeK wijzigde dit bericht 12-02-2007 18:40 (27%)

Reg. datum: 06 oktober 2004

Probeer sinds de zenderwijziging mijn Strong 5000T opnieuw in te stellen, maar ik krijg niet alle zenders. Het is of Ned 1,2,3, Net 5, Tien en wat buitenlandse zenders en wel Radio 1 t/m 5, en enkele overige radio-zenders, of alle Nederlandse zenders en de meeste buitenlandse, maar niet Radio 1 t/m 5 en wel enkele overige Radio zenders.

De signaalsterkte (59%) en kwaliteit (100%) is al twee jaar gelijk en krijg ik in mijn woning niet hoger.

Enig idee hoe ik dit kan verbeteren? Word er een beetje moedeloos van na een tiental keer resetten naar factory defaults.

Ik woon in Amsterdam, postcode 1067. Iemand vergelijkbare klachten (bij mij in de buurt)?

Jeroen

Reg. datum: 03 september 2002

quote:
morinel schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:18:
Probeer sinds de zenderwijziging mijn Strong 5000T opnieuw in te stellen, maar ik krijg niet alle zenders. Het is of Ned 1,2,3, Net 5, Tien en wat buitenlandse zenders en wel Radio 1 t/m 5, en enkele overige radio-zenders, of alle Nederlandse zenders en de meeste buitenlandse, maar niet Radio 1 t/m 5 en wel enkele overige Radio zenders.

De signaalsterkte (59%) en kwaliteit (100%) is al twee jaar gelijk en krijg ik in mijn woning niet hoger.

Enig idee hoe ik dit kan verbeteren? Word er een beetje moedeloos van na een tiental keer resetten naar factory defaults.

Ik woon in Amsterdam, postcode 1067. Iemand vergelijkbare klachten (bij mij in de buurt)?
Jeroen
Probeer de zenders eens handmatig te zoeken. op de KPN website staan de verschillen boeketten (kanaal met verschillende zenders).

Kijk eens onderaan deze pagina: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1648833
Ik heb eindelijk na 3 uur geklooi de publieke zenders weer terug.

AKA AZwaanR or RZA

Kijk, goed om te horen dat Lelystad in de lucht is, dat verklaart ook het iets betere signaal. Ik heb een TopField 3000 (waarvan de handleiding niet meer online staat sinds het KPN is geworden), en de enige reset die ik heb is naar fabrieks instellingen. Deze wist de hele decoder en alle zenders. Ik kan achteraf geen zenders verwijderen. Ik kan alleen een favorieten lijst aanmaken, maar die moet ik elke keer als ik de decoder inschakel actieveren (al met al, ik vind het niet handig). Ik heb al een buiten antenne, dus daar kan ik niets meer aan de kwaliteit doen, alhoewel het nu iets beter is (signaalsterkte) is het er overall toch op achteruit gegaan.

Ik ga toch nog eens met mijn vrouw babbelen over sateliet.......

I play my enemies like a game of chess...

Reg. datum: 09 juli 2000

kleine vraag
Ik heb digitene maar wilde ook digitene via de pc mce systeem hebben.
Ik zoek dus een tuner die ik in mijn pc kan zetten waar ik ook mijn registratie kaartje in kan proppen.

Reg. datum: 04 september 2006

quote:
suijkerbuijk schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:14:
kleine vraag
Ik heb digitene maar wilde ook digitene via de pc mce systeem hebben.
Ik zoek dus een tuner die ik in mijn pc kan zetten waar ik ook mijn registratie kaartje in kan proppen.
De tiwnhan pci kaart mantis 3030 CI en als je daar een conax Cam in stopt werkt het prima.
Volgens de site van Twinhan is hij ook geschikt voor de MCE van Vista.
In deel 2 van deze thread is ook een paar keer een usb tuner gemeld, geen idee of die onder MCE werkt.

Zie de vorige pagina voor extra info, in deel 2 van deze thread wordt er verder of gepraat.

Reg. datum: 17 augustus 2001

Gister ook bij mijn decoders (één oude Samsung van Digitenne, en één Samsung single-tuner van KPN) opnieuw zenders laten zoeken (zit zelf in Almere Buiten). Kreeg zeker 4 keer het kanaal met de Nederlandse publieke zenders en een regionale zender. Sowieso van de zender in Almere en van de nieuwe zenders in Lelystad en Hilversum. Maar ff vergelijken op welk kanaal die zenders het sterkst waren, en de alternatieven maar uit de lijst verwijderen. Hoop alleen dat bij inschakelen van de decoder (vanaf standby) hij niet weer opnieuw gaat blaten dat m'n kanalenlijst verouderd is (omdat ik zenders gedelete heb)...
Reg. datum: 06 oktober 2004

quote:
E-Bastard schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:11:
Probeer de zenders eens handmatig te zoeken. op de KPN website staan de verschillen boeketten (kanaal met verschillende zenders).

Kijk eens onderaan deze pagina: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1648833
Ik heb eindelijk na 3 uur geklooi de publieke zenders weer terug.
Bedankt, ik kan alleen niet handmatig scannen met die Strong, maar ik zal de handleiding er nog even op na slaan.

Jeroen

Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

Ik heb net het volgende gedaan:
- fabrieksinstellingen hersteld
- automatisch laten zoeken

De ontvanger vind 42 tv kanalen waaronder kanaalnummer 1000 t/m 1003 zonder naam, 501 t/m 505 met NEDERLAND en nog een zootje rotzooi.
Ik ging er dus vanuit dat er wéér niks van klopte. Nadat ik op ok had geklikt om die zenders te accepteren had ik ineens een hele mooie zenderlijst! Nederland 1, 2 en 3 weer terug en alles netjes op z'n plek...

Ik ben weer happy nu!

Reg. datum: 28 januari 2000

Hier ook problemen met de wegvallende zenders. Echt tig keer opnieuw gescand en de ene keer geen 1,2,3 en dan weer geen net 5; om ziek van te worden.
Gisteravond dan ook een tijdlang lopen te knutselen (Je bent een tweaker, dus wat moet je dan) en de oplossing die ik gevonden werkt, maar is wel omslachtig:
Dit is trouwens op de Samsung PR160 gedaan met handmatig scannen en zoals ik hierboven lees heeft dat op TopField geen zin.
- Eerst de zender lijst schoonmaken (Installeren, fabrieksinstellingen, van alles naar zenders en ok)
- Handmatig de kanalen langslopen (Installeren, handmatig scannen) door ipv de standaard 64, vanaf 5 steeds eentje hoger te gaan. Ondertussen op een kladblok bijhouden welke kanalen 80% of meer signaal en/of kwalitieit hebben.
- Daarna vanaf je lijstje alleen die kanalen handmatig scannen die de hoogste waardes hebben en daarbij opletten dat je niet 2 keer hetzelfde zender blok opneemt in je zender lijst.
Klaar!
Waarom werkt dit wel en automatisch scannen niet?
De genoemde Samsung heeft een beperkt aantal zenders die die kan "onthouden" en als het er teveel worden gooit deze blijkaar zelf at random zenders uit je zojuist gescande lijst.
Aangezien ik blijkbaar precies op een knooppunt van zendmasten woon, ontving ik van Lelystad tot Brabant(!) zenderlijsten en dat kwam op een totaal van 61 tv zenders en 37 radio zenders. Dat was net ff teveel.
Wat me wel tot de vraag leid: Hoeveel zenders (in de zenderslijst) kan de Samsung eigenlijk aan?
Ik heb intussen met wat proberen, de extra regionale omroepen op een totaal van 4 gebracht, maar moet daarbij steeds Ned 1,2 en 3 handmatig weggooien

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
Multi P. schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:31:
[...]
Bij mij thuis is het juist andersom en heeft digitenne een kleine vertraging
Dan woon je op de maan.

I'm a one-man jostiband.

Reg. datum: 15 augustus 2004

quote:
pinobot schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:10:
>>Bij mij thuis is het juist andersom en heeft digitenne een kleine vertraging
Dan woon je op de maan.
Hoeft niet, verschil kan ook komen door verschillende vertraging in verschillende decoders.

Reg. datum: 06 juni 2003

Zender Zwolle vandaag aangeschakeld....

Opstelpunt Zwolle

Kanaal Bandgrenzen ERP(kW) Eff.hoogte Polarisatie Status
22 478.000-486.000 20 152 V O
23 486.000-494.000 20 152 V O
28 526.000-534.000 20 152 V O
47 678.000-686.000 20 152 V O
65 822.000-830.000 20 152 V O

EdjeK wijzigde dit bericht 13-02-2007 18:31 (3%)

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Iruja schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:20:
Ja dat snap ik, staat zelfs meen k in de topic start van dit topic.
Maar als ik die kaart er dus in laat zitten dan kan het dus wel?
Indien ja dan is dvb-t incl. met digitenne denk ik het beste, maar dan kan ik beter verder gaan in dat topic.
Dus ik moet een willekeurige dual runer kaart hebben, owkee ik meen gelezen te hebben met speciale drivers, en zo'n plugin en zo'n phoenix kaartlezer als ik het goed heb?

Ik heb even gekeken en ik heb niet helemaal vrij zicht naar Eindhoven.
op 10 meter van de erfscheiding staat een ander huis, en een 100 meter verder ook weer een, verder zit er nog ee nsoort van park tussen en dan weer wat huizen.
Lijkt me dat dit toch wel voldoende moet zijn dus?
Ik quote je gewoon hier Iruja :P.

Ik zit hier op zolder en 10 meter verderop kijk ik tegen een ander dak aan. Toch ontvang ik gewoon de DVB-T zender uit België die daarachter staat, de antenne kijkt daar dus "overheen".

Wat er 100 meter verderop staat zou ik me al helemaal geen zorgen over maken, tenzij het de Chinese muur is, maar dan 100 meter hoog.

En met een Phoenix reader kan je als het goed is gewoon 2 DVB-T kaarten (zonder CI) in je PC stoppen en kanalen van beiden decoderen met 1 Phoenix.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 13-02-2007 19:31 (6%)

IQ not less or equal

Owkee als ik het goed heb is dit de reader (iig de usb versie: http://www.wbe.dk/default...ctsdetail&ProductID=7
(verder niks illigaals op de site kunnen vinden)

Dan wil ik hat namelijk best wel proberen, koop ik eerst een goede antenne en kaart, kijk ik of ik beeld kan krijgen, en dan kijk ik verder :)

http://www.fusionhdtv.co.kr/ENG/Products/DualDigital.aspx
En dit lijkt mij dan een heel leuk kaartje, ken alleen bij dvb-t kaarten het kwaliteits verschil in ontvangst onderling niet

Iruja wijzigde dit bericht 13-02-2007 20:05 (22%)

I love the smell of burnin' silicon in the mornin'

Semoekber.

Idd, je hebt ook een seriële (RS232) poort nodig, als je die niet hebt moet je even een USB>RS232 converter erbij zoeken ook.
IQ not less or equal

http://www.astrasat.nl/in...mers?PHPSESSID=47972d53dd

Ik neem aan dat deze goed is, dan en dan heb ik geen converter nodig toch?
Loop ook denk ik helemaal verkeerd te zoeken :(

En daarbij als ik een postcode check doe is er geen digitenne beschikbaar

Iruja wijzigde dit bericht 13-02-2007 20:34 (101%)

I love the smell of burnin' silicon in the mornin'

Reg. datum: 02 januari 2006

Kan iemand uitleggen waarom de PVR's bij apparatuur verdwenen zijn op de KPN website?

Ik krijg sterk het beeld dat Digitenne één complete chaos aan het worden is. Apparatuur is niet meer verkrijgbaar en door alle zender/frequentie wijzigingen is het alleen maar slechter erop geworden.

Wat vinden julllie?

Semoekber.

quote:
Iruja schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:08:
http://www.astrasat.nl/in...mers?PHPSESSID=47972d53dd

Ik neem aan dat deze goed is, dan en dan heb ik geen converter nodig toch?
Loop ook denk ik helemaal verkeerd te zoeken :(
Die is goed maar die gebruikt USB alleen voor elektriciteit. (in Phoenix mode)
quote:
En daarbij als ik een postcode check doe is er geen digitenne beschikbaar
Stop nou toch eens met die postcodecheck, dat is voor binnenantennes.. Kijk gewoon waar de zenders staan en gebruik je gezond verstand. Ik ontvang de Belgische DVB-T die is ontworpen voor buitenantennes helemaal in Nederland, met een binnenantenne achter het raam.
Reg. datum: 10 december 2003

Begrijp het even niet helemaal mbt de postcodecheck. Ik wil voor mijn vriendin graag Digitenne aanvragen, omdat ze afgesloten is bij @Home en aansluiten daar minimaal 4 weken duurt. Ze woont in Zwolle, maar volgens de KPN site kun je pas vanaf 26-02-2007 daar Digitenne ontvangen. Als ik op een overzicht met masten kijk, denk ik: dat moet nu al kunnen.

Hoe krijg je nu dus al zo'n (gratis :+ ) ontvanger in huis, en kun je toch alle zenders zien? Moet je dit dan op een ander adres aanvragen? Krijg je dan geen problemen met KPN (moet je na 26-02 een verhuizing oid doorgeven)? Ik hoor het graag!

Reg. datum: 13 februari 2007

Ik woon in Almere en heb mijn twin tuner (ivm de frequentiewijzigingen gereset) dmv fabrieksinstellingen.
Ik kan nu niet meer opnemen op mijn DVD recorder. Het opgenomen beeld is zwart.
Iemand anders ook deze ervaring? Wat nu te doen?

Reg. datum: 11 september 2006

Canvas... 4:3... uitgerekt in de breedte. VOOR DE ZOVEELSTE KEER! CHRISTUS!

Reg. datum: 04 september 2006

quote:
ditjedatje schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:59:
Ik woon in Almere en heb mijn twin tuner (ivm de frequentiewijzigingen gereset) dmv fabrieksinstellingen.
Ik kan nu niet meer opnemen op mijn DVD recorder. Het opgenomen beeld is zwart.
Iemand anders ook deze ervaring? Wat nu te doen?
Stroom eraf, en weer aanzetten, dit is een known issue al een jaartje of zo, niet op standy zetten geloof ik.

Reg. datum: 13 december 2006

@breekbrood

Gewoon een ontvanger kopen in de winkel ?
Als het goed is, kan je Ned 1,2,3 en de regionale omroep gratis ontvangen.
Als je een abonnement afsluit, dan krijg je van KPN de aanschafkosten van de ontvanger terug.

Jan

devriesjande wijzigde dit bericht 14-02-2007 00:13 (5%)

OSX or Ubuntu, or none

quote:
breekbrood schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:36:
Begrijp het even niet helemaal mbt de postcodecheck. Ik wil voor mijn vriendin graag Digitenne aanvragen, omdat ze afgesloten is bij @Home en aansluiten daar minimaal 4 weken duurt. Ze woont in Zwolle, maar volgens de KPN site kun je pas vanaf 26-02-2007 daar Digitenne ontvangen. Als ik op een overzicht met masten kijk, denk ik: dat moet nu al kunnen.

Hoe krijg je nu dus al zo'n (gratis :+ ) ontvanger in huis, en kun je toch alle zenders zien? Moet je dit dan op een ander adres aanvragen? Krijg je dan geen problemen met KPN (moet je na 26-02 een verhuizing oid doorgeven)? Ik hoor het graag!
with ^devriesjande ^ dus gewoon ding kopen, werkt het niet dan gewoon tot de 26e wachten (12 dagen) maar afhankelijk van waar ze woont (beetje zicht in de richtingen van de zenders) en eventueel met een verleng-coax-kabel moet een en ander wel aan de praat te krijgen zijn denk ik. Desnoods oude hark-antenne op zolder uitrichten:)

Mini IC2 media server | Mini Work Station | iBook | g3 iMac voor de leuk | Dreambox

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: