Reg. datum: 19 januari 2007
Reg. datum: 19 januari 2007
Dat kan je zelf toch ook wel berekenen als je weet dat het een 16:10 verhouding heeft met een diameter van 22" .quote:Ghost-be schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:07:
kan iemand mij aub de afmetingen geven van het scherm zelf, zonder de kader dus
alvast bedankt
< dit stukje webruimte is te huur >
Ongeveer 47cm x 30cm (bxh)... Groot genoeg?!quote:Ghost-be schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:07:
kan iemand mij aub de afmetingen geven van het scherm zelf, zonder de kader dus
alvast bedankt
@aex351, niet iedereen is wiskundig ingesteld he... Maar inderdaad kun je hetzelf en daarom mijn waarden van ongeveer 47 bij 30.
Robbertje wijzigde dit bericht 12-02-2007 23:11 (20%)
CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader
Reg. datum: 15 november 2005
quote:RoD schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:08:
Ik heb geen 226BW, maar een Acer AL2216W. Zo ziet het er ongeveer uit:
[afbeelding]
Weet niet of dit wat zegt..
Wel erg geil als je je schermpje zo ziet zweven van voren
Dan kies ik echt voor de 226 bw met die arm
(voor de contrast-test faalt zelfs de Dell 2007FP die momenteel voor m'n snufferd staat, maar ik zit dan ook onder de TL's en meer helderheid heb ik momenteel niet nodig voor de gangbare werkzaamheden).
This is my sick nature...
225BW (niet de 226....maar wel goed te vergelijken):quote:hbokh schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:26:
Heb net even de FUD over kringen etc. gelezen en zou graag willen weten wat deze test-images opleveren op de 226BW: http://www.lagom.nl/lcd-test/
(voor de contrast-test faalt zelfs de Dell 2007FP die momenteel voor m'n snufferd staat, maar ik zit dan ook onder de TL's en meer helderheid heb ik momenteel niet nodig voor de gangbare werkzaamheden).
Display gamma
Ik zie alle kleurstalen, alleen de bij de blauwe lopen de 2 meest linkse in elkaar over. Rechts bij alle kleuren duidelijk onderscheidt.
Gradient test (banding test)
In het donkere gedeelte wel lichte 'banding', maar niet zo veel dat het hinderlijk is.
Contrast test
Vakje 1 en 2 zijn vrijwel onzichtbaar, maar misschien ook omdat ik pal voor een raam zit in een vrij donkere kamer. Zal vanavond nog even kijken. Alle andere vakjes: prima!
Viewing angle test
Niet het sterkste punt van de monitor, kleurverschil is wel aanwezig. De eerste kleur trouwens het meeste, de andere 3 primaire stukken minder.
Nu wist ik ook wel dat mijn monitor vrij goed is gecalibreerd: ik gebruik namelijk ook de Pantone Huey om een correct profiel aan te maken. Zoals je kunt zien scheelt dit stukken. En geen MagicColor oid aanzetten! Nu is het resultaat nog geen Dell- of Applekwaliteit, maar zeker het aanraden waard!
LoneGunman wijzigde dit bericht 13-02-2007 16:42 (3%)
"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM
Absoluut goed te vergelijken, want ik heb exact dezelfde resultaten op mijn 226BW. Ook een klein beetje banding in de donkere gedeelten, vakjes 1 en 2 zo goed als niet te zien en de rest wel, het paarse viewing angle testplaatje vertoond het meeste verkleuringen en de rest stukken minder etc. Kortom: ik heb niet het gevoel dat de twee schermen wat dat betreft enorm van elkaar verschillen.quote:LoneGunman schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:41:
225BW (niet de 226....maar wel goed te vergelijken)
(P.S. gekalibreerd met ColorVision Spyder)
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Reg. datum: 19 maart 2001
Echt een super ding de beelden gaan zo vloeiend en zijn echt super helder vergeleken met mijn benq fp7012 oid 17 inch,
Gamen gaat fantastisch met zo'n hoge resolutie echt mooi!
je kan 2 browsers naast elkaar doen 2 word documenten echt geweldig ik wil nooit meer kleiner denk ik nu al
Zeker een aanrader!! voor die prijs,
Ik heb deze nog:quote:MineMine schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:22:
[...]
ja dat zegt me al veel, staat ook mooi zo met het bureau. Heb je ook een voorbeeld van vooraanzicht ipv zij aanzicht? evt achter aanzicht?
Dan kies ik echt voor de 226 bw met die arm

Kan er wel meer maken, maar dan moet ik eerst mn digicam opzoeken
Als je "gewoon" achter je scherm zit zie je trouwens niks van de arm.
RoD wijzigde dit bericht 14-02-2007 09:57 (12%)
Shit, shit. Volgens mij was het toch een foutje dat die arm aangeboden werd voor €9,95 want hij is nu verdwenen van de Paradigit site. En net nu ik hem nog ff snel wou bestellenquote:RoD schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:16:
[...]
Ik heb deze nog:
[afbeelding]
Kan er wel meer maken, maar dan moet ik eerst mn digicam opzoeken
Als je "gewoon" achter je scherm zit zie je trouwens niks van de arm.
ach, voor 20 euro heb je deze van Qware; http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10013218quote:bartbh schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:23:
[...]
Shit, shit. Volgens mij was het toch een foutje dat die arm aangeboden werd voor €9,95 want hij is nu verdwenen van de Paradigit site. En net nu ik hem nog ff snel wou bestellen
Het is natuurlijk niet zo'n duur merk als Newstar, maar hij lijkt heel veel op die Newstar.
e2160 + Big Typ | Asus P5N-E sli | 7600GS | Diamondmax 10 300gb | 4gb pc6400
Wat ik dan wel denk is dat je deze arm alleen kunt schroeven, dus niet vastzetten aan/op je bureau door iets vast te draaien zoals e.g. met de ergotron. Of weten jullie daar iets over? Ik kan het er niet uit halen... Want dat is bij mij wel een vereiste dat ik niet hoef te schroeven aangezien ik net een nieuw bureau heb...quote:schaduw schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:29:
[...]
ach, voor 20 euro heb je deze van Qware; http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10013218
Het is natuurlijk niet zo'n duur merk als Newstar, maar hij lijkt heel veel op die Newstar.
CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader
Ook van QWare en die zouden ze ook bij Paradigit moeten hebben.
QW MA-003
http://www.paradigit.nl/pdf/10011409v.html
MediaMarkt heeft ook de QWare producten liggen.
De QW MA-003 kost bij de MediaMarkt € 25,-
Renzo24 wijzigde dit bericht 14-02-2007 15:12 (16%)
Reg. datum: 14 februari 2005
Renzo bedankt! Ik wist niet dat ze die ook bij de Mediamarkt hadden, en ben er eigenlijk nog niet toegekomen om te vragen of ze deze producten aanboden. Dan zal ik komende week eens langsgaan. De QW Ma-003 ziet er wel netjes en degelijk uit, alleen is die arm dus 60 cm lang en bestaat in feite maar uit 1 lang stuk en een kort stukje dus moet even kijken of ik die hier goed kwijt kan. Heb de 226BW in een hoek van mn bureau staan tussen 2 muren. Zodra ik een arm heb gevonden zal ik mijn bevindingen posten.quote:Renzo24 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 08:51:
Robbertje deze is vrijwel hetzelfde als die D600
Ook van QWare en die zouden ze ook bij Paradigit moeten hebben.
QW MA-003
http://www.paradigit.nl/pdf/10011409v.html
MediaMarkt heeft ook de QWare producten liggen.
De QW MA-003 kost bij de MediaMarkt € 25,-
Ik ben vanmiddag even gaan kijken in de mediamarkt, en ik was vanplan een Samsung 226BW TFT monitor te halen. Tot ik verschillende lcd tv`s zag staan met computers erop...
Nu ben ik toch wel een (beetje) overtuigt dat ik er beter aan doe en grote LCD tv te kopen tegen over de inverhouding vrij kleine tft monitor. Ik zou graag jullie meening hierover pijlen.
Samsung 226BW widescreen LCD monitor
plus:
Speciaal voor computer gebruik en goede prijs/kwaliteit
kans op dode pixels... (Heeft een tv dit ook en wat doen we hier dan tegen? tips.)
An ultra-fast 2 ms Reactie
Min:
TN Paneel en is dus van mindere kwaliteit maar een beter prijs/snelheid
Ik vind hem vrij klein. bevoorbeeld om dvd of tv op te kijken.
Kijkhoek maar 160/160 graden
Samsung LE40F71B LCD TV
Plus:
Groot beeld en Volwaardige tv
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1920 x 1080
Paneel type S-PVA, 8ms reactie en 178°/178° kijkhoek.
Min:
Onbekent hoe hij reageert op 80% pc gebruik en of hij er werkelijk geschikt voor is.
Mijn videokaart is een Ati Radeon X1600 Pro 512MB
Dit vond ik op een andere website.
* 1 x VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15)
* 1 x DVI-I - 29-pens gecombineerde DVI
* 1 x S-video-uitgang
* 1 x HDTV-uitgang ( on supplied cable )
Ik gebruik mijn computer meestal om te internetten/dvd kijken en ik speel af entoe wat games.
Afentoe ook wel online counter strike enzo..
Dus mijn vraag.. is deze lcd tv een volwaardige vervanger van de 226bw computer Monitor? En wat zijn de ervaringen in het tv/dvd enz gebruik?
Sebass.tk wijzigde dit bericht 15-02-2007 01:54 (15%)
Misshapen and deformed creature / Be eaten away with chemicals / acetic acid, styrene, bezeen caused immediately BrAiN & TiSsUe DaMaGe!! I am just a FREAK! i have no money, coins or paper notes which have value. I am SiCk FoR LiFe!!
Reg. datum: 03 september 2001
Mijn 40" lcd tv vreet ook zo'n 275watt
Wellicht iets om rekening mee te houden.
Waar wil ik dit scherm voor gebruiken? Ik denk toch wel 70 % gebruik voor Cubase SX. Mijn huidige 2 15 inches voldoen namenlijk niet in de hoogte. Ik wil het liefst minimaal 1024 pixels verticaal hebben.
Afgezien van cubase zal ik misschien een keer een game er op spelen maar dit hoeft geen doorslag te geven mbt de keuzen.
Waarom twijfel ik dan? De LG beschikt over een hdmi aansluiting wat mijn interesse toch wel wat prikkelt. Mijn vraag is dan ook in hoeverre deze hdmi aansluting interessant is voor mij? Ik speel af en toe op de wii en ik vroeg me af of ik dus in staat ben om de wii op de lg aan te sluiten? Of heeft dit uberhaubt geen meerwaarde mbt kwaliteit van het beeld. Want wat ik lees heeft de samsumg toch een iets beter beeldschem dan de LG.
Amd x2 4200 @ 2740 :: Asus A8V-Deluxe :: His x1950 512 agp, 1024 mb dual, samsumng 226 bw
Jaja... Ik heb de knoop doorgehakt en heb zojuist een Samsung 226BW gehaald bij de
BCC voor een prijs van € 386,50 i.p.v. € 399 wat de originele prijs was.
Eigenlijk was ik van plan om de monitor te kopen bij een online shop, maar omdat ik
meer zekerheid wou wat betreft dode pixels of wat dan ook, heb ik besloten om een
paar tientjes meer te geven.
Tijdens de koop heb ik alles goed en netjes nagevraagd en de verkoper zei, dat ik
de monitor bij een dode pixel meteen terug kon brengen.
Goed om te beginnen met m'n korte reviewtje...
Ik kom van een 15" crt monitor. jaja 15"
Dus voor mij is het echt een mega WOW effect.
Na het uitpakken en aansluiten meteen wat achtergronden bekeken met allerlei kleuren
en twee pixel test programma's gedraaid... en gelukkig... tot nu toe... 0, niks, nada, noppes aan
dode pixels.
Ik heb de monitor aangesloten op DVI en nog niet gekeken naar de handleiding en ook nog geen instellingen ingesteld, maar bij de test zag ik geen tot heel weinig backlight bleeding op een donkere achtergrond.
In dit forum werd gesproken over het aanschaffen van een bureauarm voor de monitor.
Deze hadden ze bij de BCC niet, maar ik dacht als het is, dan kan ik die altijd nog ergens anders kopen. Nu de monitor hier voor me staat, denk ik dat ik er maar van af zie, want omdat het al zo'n gigantisch ding is, vind ik zo'n bureauarm eigenlijk een beetje overbodig.
Eén ding waar ik meteen aan moest wennen, was de glossy rand. Links van m'n bureau is het raam, dus het licht weerspiegeld op de linkerrand van de monitor. Maar echt storend is het niet.
Dus ik ben ook al heb ik 'm nog maar een paar minuten nu al super tevreden met dit scherm.
En dus ook helemaal geen spijt van.
Kort opgesomd (persoonlijke meningen)
- GROOOOT
- Prachtige kleuren
- Kijkhoeken vallen me reuze mee
- Mooi design
- Glossy rand spiegelt behoorlijk, maar is wennen
Reg. datum: 29 januari 2007
Hoe is de dode pixel garantie bij de bcc ?quote:Renzo24 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:42:
Mag ik een tromgeroffel...............
Jaja... Ik heb de knoop doorgehakt en heb zojuist een Samsung 226BW gehaald bij de
BCC voor een prijs van € 386,50 i.p.v. € 399 wat de originele prijs was.
Eigenlijk was ik van plan om de monitor te kopen bij een online shop, maar omdat ik
meer zekerheid wou wat betreft dode pixels of wat dan ook, heb ik besloten om een
paar tientjes meer te geven.
Tijdens de koop heb ik alles goed en netjes nagevraagd en de verkoper zei, dat ik
Goed om te beginnen met m'n korte reviewtje...
Ik kom van een 15" crt monitor. jaja 15"
Dus voor mij is het echt een mega WOW effect.
Na het uitpakken en aansluiten meteen wat achtergronden bekeken met allerlei kleuren
en twee pixel test programma's gedraaid... en gelukkig... tot nu toe... 0, niks, nada, noppes aan
dode pixels.
Ik heb de monitor aangesloten op DVI en nog niet gekeken naar de handleiding en ook nog geen instellingen ingesteld, maar bij de test zag ik geen tot heel weinig backlight bleeding op een donkere achtergrond.
In dit forum werd gesproken over het aanschaffen van een bureauarm voor de monitor.
Deze hadden ze bij de BCC niet, maar ik dacht als het is, dan kan ik die altijd nog ergens anders kopen. Nu de monitor hier voor me staat, denk ik dat ik er maar van af zie, want omdat het al zo'n gigantisch ding is, vind ik zo'n bureauarm eigenlijk een beetje overbodig.
Eén ding waar ik meteen aan moest wennen, was de glossy rand. Links van m'n bureau is het raam, dus het licht weerspiegeld op de linkerrand van de monitor. Maar echt storend is het niet.
Dus ik ben ook al heb ik 'm nog maar een paar minuten nu al super tevreden met dit scherm.
En dus ook helemaal geen spijt van.
Kort opgesomd (persoonlijke meningen)
- GROOOOT
- Prachtige kleuren
- Kijkhoeken vallen me reuze mee
- Mooi design
- Glossy rand spiegelt behoorlijk, maar is wennen
Dat heb ik vermeld.quote:The-Don schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:46:
[...]
Hoe is de dode pixel garantie bij de bcc ?
namelijk: ... dat ik de monitor bij een dode pixel meteen terug kon brengen ...
Die verkoper van de BCC was echt heel vriendelijk. Hij zei, dat wanneer ik thuis was, meteen de monitor moest testen op dode pixels, als er dan een dode pixel zou zijn, dan kon ik meteen terugkomen om de monitor om te ruilen voor een andere. Als er na twee weken zich iets voor doet, dan is het gewoon garantie vanuit BCC/Samsung en dan krijg je natuurlijk niet meteen weer een nieuwe.
Lezen blijft een kunstquote:The-Don schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:46:
[...]
Hoe is de dode pixel garantie bij de bcc ?
quote:Renzo24 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:42:
Ik kan beter zeggen welke handleiding!?
De enige papiertjes die erbij zitten, zijn een A6 papiertje hoe je de monitor moet aansluiten en de voet moet bevestigen en er zit een Quick Setup quide bij.
Een beschrijving over de werking van het menu en de knoppen op de monitor kan ik niet vinden.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last
Dit topic is gesloten.