quote:
Laten we er niet teveel vergelijkingen bij gaan halen, want dan krijg je alleen maar meer discussie. Een cd-speler doet zeker meer dan het lezen van een rijtje nullen en enen, dus daar zit zeker wel verschil in. Zeker als je de speler analoog aansluit, en dus de DAC van de speler zelf gebruikt.
Ook de vergelijking met speakerkabels gaat niet op, want bij speakerkabels heb je te maken met analoog signaal, storingen en dergelijke. En ook in dit geval wil ik de discussie niet opnieuw aangaan, maar alleen aangeven dat je het er niet mee moet vergelijken.
Verder: zoals hierboven gezegd is het in veruit de meeste gevallen overdreven. De duurdere kabels zijn vaak afgeschermd en hebben gouden connectoren, maar meestal krijg je hetzelfde resultaat met een kabel die dat niet heeft. Alleen bij grote afstanden kunnen er wel eens problemen ontstaan.
Wat wel zou kunnen, is dat de duurdere kabels langer meegaan. Bij goedkope kabels heb ik toch vaker verbogen pinnetjes of kabelbreuken of iets dergelijks dan bij een profigold-kabel. Daar heb ik er maar één van, dus geen al te beste vergelijking, en er zullen allicht perfect stevige goedkope kabels zijn, maar ik kan me wel voorstellen dat de kans dat die kapot gaan wat groter is.
Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.