Hoofdcategorieën
Topicacties

Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 23 juli 2005

quote:
RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:22:
Tsja, snelheid is imo niet zo boeiend. De een zal het wat sneller doen dan het ander, maar het gaat toch om het resultaat. Verder hangt het natuurlijk sterk af van de gebruikte processor. Imo niet een erg interessante discussie.
Ben ik het niet helemaal mee eens! Natuurlijk is het resultaat het belangrijkste: je wilt filmbestand wat er niet goed uit ziet en dus niet helemaal lekker kijkt. Het enigste probleem is dat bijna alle rippers er gigantisch lang over doen: de lol is er dan al vrij snel vanaf (je gaat minder snel een DVD omzetten om op je PMP te kijken omdat het zo ontzettend lang duurt). Als voorbeeld de ripper van Imtoo: een heel goed product wat veel mogelijkheden heeft, gebruiksvriendelijk is en een fantastisch resultaat geeft. Het enigste probleem: je moet lang wachten voordat je film eindelijk klaar is........

Dit is juist het sterkste punt van CloneDVD Mobile: het resultaat is goed (goede beeld en geluidskwaliteit!) en het rippen gaat ook nog eens erg snel (en geef maar toe: die Athlon XP is nou ook niet een van de snelste processors).

Niet dat ik reclame voor Slysoft wil maken, maar het is gewoon een ontzettend goed programma dat zeker de moeite waard is om er eens naar te kijken. Mijn tutorial komt deze week!

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
mMark schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:51:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens! Natuurlijk is het resultaat het belangrijkste: je wilt filmbestand wat er niet goed uit ziet en dus niet helemaal lekker kijkt. Het enigste probleem is dat bijna alle rippers er gigantisch lang over doen: de lol is er dan al vrij snel vanaf (je gaat minder snel een DVD omzetten om op je PMP te kijken omdat het zo ontzettend lang duurt). Als voorbeeld de ripper van Imtoo: een heel goed product wat veel mogelijkheden heeft, gebruiksvriendelijk is en een fantastisch resultaat geeft. Het enigste probleem: je moet lang wachten voordat je film eindelijk klaar is........

Dit is juist het sterkste punt van CloneDVD Mobile: het resultaat is goed (goede beeld en geluidskwaliteit!) en het rippen gaat ook nog eens erg snel (en geef maar toe: die Athlon XP is nou ook niet een van de snelste processors).

Niet dat ik reclame voor Slysoft wil maken, maar het is gewoon een ontzettend goed programma dat zeker de moeite waard is om er eens naar te kijken. Mijn tutorial komt deze week!
Je hebt gelijk hoor. Snelheid is natuurlijk leuk, maar imo behoeft het hier geen snelheidsdiscussie te worden. Snelheid kan als pluspunt worden meegenomen in de eigenschappen van een programma, maar daar is ook alles mee gezegd. Het hoeft hier geen vergelijking op basis van snelheid te worden. De focus ligt op het videocodeerproces en snelheid is leuk meegenomen :)

Ow trouwens, over het omzetten van DVD naar formaat X bestaat hier nog niks, dus als je daar de focus op zou kunnen leggen dan zou je hier veel mensen blij maken denk ik :)

RoD wijzigde dit bericht 14-01-2007 21:56 (5%)

Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:48:

Je wilt dus hercoderen naar Xvid? Of is het al Xvid en wil je alleen subs meebakken en de AC3 omzetten?
Als je alleen subs wil meebakken en AC3 wilt omzetten, moet je gewoon van de videocodec afblijven en alleen het "subtitler" filter toevoegen. Dan blijft het videobestand qua kwaliteit en codec gewoon intact. Mocht je wel naar Xvid om willen zetten, kijk dan even of de gebruikte resolutie, bitrate en dergelijke laag genoeg zijn om te laten werken op de PMD die je hebt. In dat geval kun je gewoon het profiel "unrestricted" gebruiken, zodat er niet ergens een cap opgezet wordt, en hou je de kwaliteit zoveel mogelijk intact.
Het gaat om een xvid film met AC3 die ik dus geschikt wil maken voor m'n ZVM. Dus ac3->mp3 en subs erin.
Als ik , zoals jij zegt, van de videocodec afblijf kiest ie automatisch voor ongecomprimeerde video, ongeveer 56GB per film ;)
Dus ik moet wel degelijk comprimeren, wanneer ik de subs wil meenemen. Want met "direct stream copy" is er geen optie om een filter te laden.

www.8thcontinent.nl - Travels Through Madagascar

Oh, dat wist ik niet eens :P Ik dacht dat je met direct stream copy wel gewoon subs er in kon bakken. Ok, dan gaat dat niet op. Dan zou ik gewoon het profiel unrestricted gebruiken, of het profiel zo hoog zetten dat het bronbestand de bottleneck wordt.

Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
RoD schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:29:
Oh, dat wist ik niet eens :P Ik dacht dat je met direct stream copy wel gewoon subs er in kon bakken. Ok, dan gaat dat niet op. Dan zou ik gewoon het profiel unrestricted gebruiken, of het profiel zo hoog zetten dat het bronbestand de bottleneck wordt.
wat ik nu doe is met de bitrate calculator (zit bij xvid inbegrepen) een bestand van 700mb laten berekenen. Kortom de maximaal haalbare bitrate. Toch gaat de kwaliteit merkbaar achteruit, met name bij snelle scenes.Is ook niet zo gek als je iets comprimeert, uitelkaar trekt en opnieuw comprimeert.
Blijf hopen dat .srt wordt ondersteund in de nieuwe ZVM firmware, maar dat zal wel niet.

www.8thcontinent.nl - Travels Through Madagascar

Dat .srt ondersteund gaat worden kun je bijna wel vergeten denk ik. Dat is erg zeldzaam. Ik zou toch eerst eens het unrestricted profile of een erg hoog profile gebruiken om te kijken of dat beter is.

Reg. datum: 08 april 2006

Ik heb een film gedownload, ondertiteling ering gebakken met virtualdub en daarna omgezet naar een MP4 bestand met SUPER (Ipod 5.5G Profiel). Deze heb ik toen op de ipod van mijn zus gezet en het werkt ontzettend goed, ze had nog geen een video gehad die zo mooi er uit zag en waarvan het geluid ook zo goed was :*) En dit alles dus inclusief ondertiteling! :9 En dan moet je eens nagaan hoeveel mensen er niet eens de moeite voor doen als ze zelf een ipod video hebben (ong. alle mensen die ik ken die er een hebben). Dat snap ik dus niet... Verder zou ik het ook voor een Zune willen proberen maarja, dat gaat nog even niet ;) Prima dus!

Reg. datum: 01 september 2006

Ik ben een leek hier, maar kan ik ook wmv films omzetten voor mijn Creative Zen Vision:M ?

quote:
Martin Akbar schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:38:
Ik ben een leek hier, maar kan ik ook wmv films omzetten voor mijn Creative Zen Vision:M ?
Dat je een leek bent maak niet uit, maar de topicstart is er niet voor niks :)

quote:
RoD schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:39:
[...]

Dat je een leek bent maak niet uit, maar de topicstart is er niet voor niks :)
Nou mijn vraag is dus: heeft iemand al een goed profiel gemaakt of gevonden voor mijn speler?

quote:
Martin Akbar schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:14:
[...]

Nou mijn vraag is dus: heeft iemand al een goed profiel gemaakt of gevonden voor mijn speler?
Ik denk het niet, aangezien het anders wel gepost zou zijn. Maar met SUPER moet je zelf toch een aardig eind kunnen komen. Heb je het uberhaubt al eens geprobeerd? Moeilijk is het echt niet hoor :)

Reg. datum: 23 juli 2005

CloneDVD Mobile, begin ik weer :) , heeft een profiel voor de Zen Vison en de Zen Vison W. Ik weet alleen niet of dat helemaal hetzelfde is.....

Mijn tutorial moet ik nog opsturen, alleen ik ben momenteel erg druk (tentamenweek en onderzoek naar membraantechnologie :9~ )

quote:
mMark schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:03:
CloneDVD Mobile, begin ik weer :) , heeft een profiel voor de Zen Vison en de Zen Vison W. Ik weet alleen niet of dat helemaal hetzelfde is.....

Mijn tutorial moet ik nog opsturen, alleen ik ben momenteel erg druk (tentamenweek en onderzoek naar membraantechnologie :9~ )
De Zen Vision:W heeft een aspect ratio van 16:9. De ZVM heeft dit niet, dus het lijkt mij niet handig om die te gebruiken. Anders krijg je gedoe met balken aan de boven en onderkant. De Zen Vision heeft een aspect ratio van 3:2, wat gelijk is aan de ZVM. Opzich zou je die dus kunnen gebruiken. Maar als je je video's alleen op het interne scherm bekijkt kun beter zelf aan de slag gaan aangezien de resolutie van de Zen Vision 2x zo hoog is als de ZVM. Hierdoor heb je dus een onnodig groter bestand.
Als je (ook) via de tv-out je video's wilt zien is een hogere resolutie natuurlijk niet onhandig.

Ik zal het wel ff gaan proberen. Ik heb op de creative site een goeie pagina gevonden met de recommanded instellingen van een video filmpje. iig bedankt.

Okee het is gelukt met SUPER. Maar dan heb ik nog een vraag. Zijn er geen andere (betere) programma's om ondertitels in te bakken? Dat virtualdub vind ik maar een ***programma. En langzaam. Dus als iemand een sneller programma heeft.

Pocketdivxencoder kan dit ook. Of het sneller is weet ik niet.

Ik heb net wat zitten proberen met Videora iPod Video converter en vind het best fijn werken. Je kan kiezen tussen x264 en Mpeg-4 (Xvid), je kan bitrates, framerates en resolutie makkelijk instellen, waarmee je ook zelf profielen kan opslaan. Je kan eventueel ook zelf ffmpeg flags toevoegen om te croppen enz. Ook zit er een handige calculator in om uit te rekenen hoe groot je video wordt. Enige nadeel is dat audio opgeslagen wordt als aac(is niet in te stellen) en dat niet elke PMP dat ondersteund (archos bijvoorbeeld). Maar daar heb ik ook wat voor gevonden, ik heb simpelweg met een hex-editor de exe van videora converter aangepast zodat ffmpeg mp3 gebruikt in plaats van aac. Voor de liefhebbers, de aangepaste exe is hier te vinden, gewoon over de bestaande VideoraiPodConverter.exe plakken en klaar.

Voor een voorbeeld van hoe de kwaliteit is:
WMV 720p HD omgezet naar 320x180 512kbps Mpeg-4 Video + 192kbps Mpeg-3 Audio

Ziet er best aardig uit voor maar 512kbps

Zijn dingen zoals GMC en quarter pixel ook in te stellen? SUPER heeft het nadeel dat het dit niet kan, waardoor de meeste Mpeg4 files door het implementeren van die features niet af te spelen zijn op de meeste PMD's.
Ik voeg het even toe aan de TS :)

quote:
RoD schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:36:
Zijn dingen zoals GMC en quarter pixel ook in te stellen? [...]
Je kan extra flags voor ffmpeg invullen in je profiel, dus daarmee zul je ook wel GMC en Quarter pixels in en uit kunnen schakelen. Maar als iemand die kleine sample eens probeert af te spelen op een PMP die geen GMC en quarter pixels ondersteunt weet je het zeker. Filmpje is ge-encodeerd zonder extra flags maar mét de mp3 patch.

Overigens heb ik nog een handig tooltje gevonden: Movie Joiner. Om gesplitste films weer samen te voegen, zonder kwaliteitsverlies of re-encoden.

Jazzle wijzigde dit bericht 28-01-2007 15:48 (16%)

Reg. datum: 26 november 2003

Ik gebruik momenteel Iriverter om films te converteren voor de Creative Zen Vision

Daar kan je kiezen welk formaat je neemt: 320x240 of 512x384 of 640x480 ?

Als ik dan een film convert naar 640 x 480, dan is de geconverteerde film groter dan de originele :p (met minder qualiteit welliswaar wegens convertion)

Thx!

Reg. datum: 25 januari 2005

RoD, ik ben wat series aan het converteren voor m'n Meizu M6 _/-\o_ (zoals je wel weet hehe) maar ik kom er met VirtualDub en de ondertitels niet helemaal uit.

Van .srt naar .ass omgeturnd met dat programmaatje, in de filter de ondertitels geselecteerd en vervolgens......niets
Heb je een tip?

2e is, ik kan maar tot max 56kbit geluid selecteren in de filter. Weet je waar ik een betere MP3 codec vandaan kan halen? Ik heb het KLite package gedownload en dat werkt blijkbaar niet helemaal lekker.

quote:
Stpan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:13:
RoD, ik ben wat series aan het converteren voor m'n Meizu M6 _/-\o_ (zoals je wel weet hehe) maar ik kom er met VirtualDub en de ondertitels niet helemaal uit.

Van .srt naar .ass omgeturnd met dat programmaatje, in de filter de ondertitels geselecteerd en vervolgens......niets
Heb je een tip?
Maf. Weet je zeker dat het filter aanstaat en dus meegenomen wordt in het codeerproces?
quote:
2e is, ik kan maar tot max 56kbit geluid selecteren in de filter. Weet je waar ik een betere MP3 codec vandaan kan halen? Ik heb het KLite package gedownload en dat werkt blijkbaar niet helemaal lekker.
De Lame-mp3codec is prima. Ik weet niet of je die er op hebt staan, maar anders is die wel met Google te vinden :) Daarmee zou het in ieder geval moeten lukken. Waar stel je dat trouwens in? Je kunt gewoon naar audio-opties gaan zoals in de TS beschreven staat om daar de juiste audiocodec te selecteren. Of doe je dat ook?

Reg. datum: 25 januari 2005

Ja was nu met Lame Mp3 aan het werken, wilde editten maar je was te snel ;)

Van het weekend maar weer opnieuw proberen met die subtitles. Is toch wat relaxter 24 kijken in het OV. Ik blaas zo ongeveer m'n trommelvliezen eruit om het goed te verstaan.

quote:
Stpan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:22:
Ja was nu met Lame Mp3 aan het werken, wilde editten maar je was te snel ;)

Van het weekend maar weer opnieuw proberen met die subtitles. Is toch wat relaxter 24 kijken in het OV. Ik blaas zo ongeveer m'n trommelvliezen eruit om het goed te verstaan.
Ja in een rumoerige omgeving is subtitles op je PMD wel aan te raden inderdaad. Als je schermpje 2,2" of groter is, is het ook vrij comfortabel kijken. :)

Reg. datum: 19 februari 2007

Ik heb een vraagje over converten voor de Meizu M6 met Virtualdub.
De eerste film die ik daarmee deed ging super, met ondertitel en al.
Nu heb ik die film afgekeken, en wil ik er een nieuwe opzetten, maar het geluid loopt hierbij niet synchroon. Hoe langer je naar de film kijkt, hoe meer het gaat achterlopen.

Weet iemand hoe dit kan? Ik heb voor zover ik weet dezelfde instellingen gebruikt...

Kan anders iemand een setting file van Virtualdub plaatsen die bij diegene wel werkt?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: