Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 42 43 44 45 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 januari 2007

Hallo,

Ik ben student wtb/autotechniek, en volg dit onderwerp met zeer veel interesse. Ook ben ik me wat aan het orienteren in hetgeen er op de markt is..

Ik ben de volgende 2 schermpjes tegengekomen:

1:
http://cgi.ebay.com/ebaym...t_widget#ebayphotohosting

2:
http://cgi.ebay.com/ebaym...525QQrdZ1#ShippingPayment

(ik weet niet hoe ik die link zo maak dat je alleen een beschrijving leest..)

Het zijn dus 2 schermpjes, de 701 en de 702. Scheelt aardig wat in prijs, maar zover ik kan zien zijn de technische specificaties hetzelfde...

Om het maar ff zo te vragen.. welke is nou "beter"?

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
LEiPiE schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 02:00:
knipknip

Specs:
- Asus P4B266 met Pentium 4 Northwood 1.8GHz
- 2x 256MB + 1x 128MB PC2700 DDR
- Geforce GF4 440MX 64MB (wordt misschien nog m'n Radeon 8500Pro, ben ATi-fan ;))
- Maxtor 30GB 7200rpm... is al bagger, maar PowerMax geeft 'm nog wel een factory-certification, dus het zal wel. Is een opofferingsschijf... gaat ie naar z'n mallemoer, jammer dan })
- PCTV capture kaart
- 15" Neovo F15 TFT met GroovyTouch PS/2 touchscreen, compleet gevoed vanuit de PC zelf (gaat dus ook keurig mee aan en uit met de PC)
- 3Com 100mbit netwerkkaartje
- BlueTooth dongel waar ik nog niks mee gedaan heb voor m'n telefoon (K800)
- 2 zw/w PAL composite camera's waarvan een met een bolle spiegel voor achteruit en de tweede voor dode hoek (moet ook nog met spiegel worden).
- voeding op dit moment dus bog standard 300W ATX via een 300W 12-220V inverter op 2x100Ah boordaccu
- audio met een Kenwood 2ch caramp met daaraan op dit moment de Pioneer satellites die bij m'n DTS set horen :) Heb oude Wharfedales liggen die er hopelijk in gaan passen.

knipknip
dat touchscreen, zit dat bij die monitor of moet je het touch-deel apart aanschaffen?

welke software/os gebruik jij trouwens voor navigatie en muziek?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

MarionTube

ik wel, jij ook?

hebben jullie last van straling op je monitor?
ik wel, al alu folie geprobeerd om dr compleet omheen te doen maar ik zie duidelijk strepen heen en weer gaan op mijn monitor.

iemand zelfde probleem? en hoe opgelost.

Reg. datum: 28 november 2004

http://www.inkoopacties.net/ia/79728frc

Kleine pc, misschien wel genoeg voor een pc voor in je auto.

Be a man! (Russel Peters).

quote:
Asmoohtjuh schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 01:42:
hebben jullie last van straling op je monitor?
ik wel, al alu folie geprobeerd om dr compleet omheen te doen maar ik zie duidelijk strepen heen en weer gaan op mijn monitor.

iemand zelfde probleem? en hoe opgelost.
Is waarschijnlijk geen straling maar storing op je voeding...

kan je de strepen veranderen door gas te geven ?
Gebruik je de bij het scherm geleverde voeding of direct op je pc voeding ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

ik wel, jij ook?

quote:
Dr.DNA schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 06:00:
[...]

Is waarschijnlijk geen straling maar storing op je voeding...

kan je de strepen veranderen door gas te geven ?
Gebruik je de bij het scherm geleverde voeding of direct op je pc voeding ?
ik weet nu niet of het op de maat van de muzkiek gaat of op maat van gas.
lijkt meer op maat van muziek.

nee, het scherm gaat direct naar mijn auto radio stekker (12v+ en min)

storing op mijn voeding, dat kan best (denk ik) alleen de monitor staat best ver (1 meter schuin) van de voeding af..

da's btw precies het zelfde als versterker + speakers
ook weer rare piep op maat van gas

Asmoohtjuh wijzigde dit bericht 27-01-2007 16:10 (6%)

Niet goed, geld toch kwijt!
Reg. datum: 28 november 2004

Ik ben mijzelf een beetje aan het oriënteren op het carpc gebeuren. De hardware zal allemaal wel lukken, maar wat betreft de software ben ik een beetje het spoor bijster.

Qua gratis pakketten is er volgens mij niet echt heel erg veel keuze. Ik heb MapMonkey, Freedrive en CentraFuse net even gedownload en uitgeprobeerd. Van deze drie gaat mijn voorkeur uit naar CentraFuse. Er zijn mij alleen nog een aantal dingen onduidelijk:

CentraFuse is nog bèta, maar het is een trial. Ik kan nergens vinden wat een licentie kost/gaat kosten

Bevat geen kaarten van Europa. Hoe kom ik hier aan? Is hier een universele standaard voor? Zijn kaarten van tomtom te gebruiken?

Mocht er iemand nog suggesties hebben voor een ander pakket, wat qua "afwerking" in de buurt komt van centrafuse, dan hoor ik het graag.

Internship South Africa 6/2/2008 - 25/8/2008 <> Graduation project Malaysia 29/1/2009 - 27/8/2009

Marion Raven fan

quote:
deWit schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:23:
Ik ben mijzelf een beetje aan het oriënteren op het carpc gebeuren. De hardware zal allemaal wel lukken, maar wat betreft de software ben ik een beetje het spoor bijster.

Qua gratis pakketten is er volgens mij niet echt heel erg veel keuze. Ik heb MapMonkey, Freedrive en CentraFuse net even gedownload en uitgeprobeerd. Van deze drie gaat mijn voorkeur uit naar CentraFuse. Er zijn mij alleen nog een aantal dingen onduidelijk:

CentraFuse is nog bèta, maar het is een trial. Ik kan nergens vinden wat een licentie kost/gaat kosten

Bevat geen kaarten van Europa. Hoe kom ik hier aan? Is hier een universele standaard voor? Zijn kaarten van tomtom te gebruiken?

Mocht er iemand nog suggesties hebben voor een ander pakket, wat qua "afwerking" in de buurt komt van centrafuse, dan hoor ik het graag.
Ik ook, en dan bij voorkeur een stukje software wat geen windows nodig heeft om te draaien maar zelf al een os is, (scheelt flink wat gedoe en, evt, bsod's)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

MarionTube

... (ing. van weinig woorden)

quote:
bartgrefte schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:35:
[...]

dat touchscreen, zit dat bij die monitor of moet je het touch-deel apart aanschaffen?

welke software/os gebruik jij trouwens voor navigatie en muziek?
Staat op zich ook wel op m'n site, maar voor de volledigheid:
de monitor is door een bedrijf voorzien van een GroovyTouch touchscreen. Vrij simpel gedaan: monitor openschroeven, drukgevoelige scherm op de monitor en de kabeltjes naar buiten routen en een en ander met wat tape vast zetten :)
Kabeltje gaat naar een kastje wat 't omzet naar PS/2 en waar je ook nog een normale muis aan kunt hangen om door te lussen.
Heb gemerkt dat ie 't bij lage temperaturen niet altijd doet, maar aan de andere kant wel met handschoenen aan te bedienen is als ie eenmaal wil :+
Ik gebruik op dit moment Windows XP Pro met als frontend CentraFuse van Fluxmedia. Is alleen nog steeds beta en da's af en toe te merken ook... na terugkomen uit hibernation kan CentraFuse geen muziek meer af spelen en moet je 't programma dus afsluiten en weer starten. Maar goed, op 't mp3car forum is de ontwikkelaar (hij zegt vaak "we" maar volgens mij is 't een eenmansbedrijfje ;)) erg actief en neemt alle bugs en featurerequests mee. Erg handig.
Is ook het enige frontend dat *goed* met Destinator 6 kaarten overweg kan en 't bevalt me erg goed. Alleen de default skin is niet zo super als je een 4:3 monitor hebt, is namelijk meer bedoeld voor een 7" breedbeeld. Ik heb een eigen skin als work-in-progress (wil ook altijd kunnen schakelen tussen media/cam/nav en alle knoppen aan de linkerkant van het scherm hebben), maar ja tijd he? :)

Zit er nu trouwens over te denken het scherm naar boven te verplaatsen, had vandaag continue de zon er in en al heeft dit scherm een flinke contrastratio, er zijn grenzen.

oh en met betrekking tot je opmerking iets verder op ("Ik ook, en dan bij voorkeur een stukje software wat geen windows nodig heeft om te draaien maar zelf al een os is, (scheelt flink wat gedoe en, evt, bsod's)"... er zijn niet zoveel mensen in staat om even iets te schrijven dat ook OS is hoor :)
Op een uitgeklede linux misschien, maar ik zie niet iemand "even" een compleet OS schrijven.
CentraFuse kan wel zo ingesteld worden dat ie opstart in plaats van de standaard Windows Explorer (ofwel "het bureaublad + startbalk").

@deWit: CentraFuse prijzen wordt al tijden om gevraagd, maar David van FluxMedia wil 't nog niet vrij geven ofzo, zie mp3car forum.

LEiPiE wijzigde dit bericht 28-01-2007 00:29 (22%)
Reden: aanvullingen

Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL

quote:
Asmoohtjuh schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:07:
[...]

ik weet nu niet of het op de maat van de muzkiek gaat of op maat van gas.
lijkt meer op maat van muziek.

nee, het scherm gaat direct naar mijn auto radio stekker (12v+ en min)

storing op mijn voeding, dat kan best (denk ik) alleen de monitor staat best ver (1 meter schuin) van de voeding af..

da's btw precies het zelfde als versterker + speakers
ook weer rare piep op maat van gas
Storing op de voeding komt niet van straling van de motor oid. De 12V van de auto is gewoon een "vieze" voedingsspanning. Daarom is het starten van de motor vaak een probleem. Dit zorg voor een enorme dip in de spanning.

Probeer daarom eens je scherm te voeden van je PC voeding. Deze is beter gelijkgericht.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

30K 06..... op naar de 33K

quote:
bartgrefte schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:47:
[...]

Ik ook, en dan bij voorkeur een stukje software wat geen windows nodig heeft om te draaien maar zelf al een os is, (scheelt flink wat gedoe en, evt, bsod's)
Ik heb overwogen om zelf een shell voor windows te schrijven, hier gaat alleen zo verschrikkelijk veel tijd in zitten. Ik heb eens iets gemaakt met HTA (html application)

Deze kon de exprorer.exe vervangen, en zag er best netjes uit (was een schoolproject)
je heb echter wel windows nodig.
Misschien bouw ik ooit nog eens iets :) dan post ik het uiteraard hier.

Verder houd ik me nog aanbevolen voor tips voor goede software :)

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Marion Raven fan

quote:
LEiPiE schreef op zondag 28 januari 2007 @ 00:24:
Staat op zich ook wel op m'n site, maar voor de volledigheid:
de monitor is door een bedrijf voorzien van een GroovyTouch touchscreen. Vrij simpel gedaan: monitor openschroeven, drukgevoelige scherm op de monitor en de kabeltjes naar buiten routen en een en ander met wat tape vast zetten :)
Kabeltje gaat naar een kastje wat 't omzet naar PS/2 en waar je ook nog een normale muis aan kunt hangen om door te lussen.
Heb gemerkt dat ie 't bij lage temperaturen niet altijd doet, maar aan de andere kant wel met handschoenen aan te bedienen is als ie eenmaal wil :+
is dat prijzig? dat laten voorzien van touchscreen?
quote:
Ik gebruik op dit moment Windows XP Pro met als frontend CentraFuse van Fluxmedia. Is alleen nog steeds beta en da's af en toe te merken ook... na terugkomen uit hibernation kan CentraFuse geen muziek meer af spelen en moet je 't programma dus afsluiten en weer starten. Maar goed, op 't mp3car forum is de ontwikkelaar (hij zegt vaak "we" maar volgens mij is 't een eenmansbedrijfje ;)) erg actief en neemt alle bugs en featurerequests mee. Erg handig.
Is ook het enige frontend dat *goed* met Destinator 6 kaarten overweg kan en 't bevalt me erg goed.
Zal eens op dat forum gaan rondneuzen.
Alleen jammer dat hibernation (nog?) niet goed werkt, werkt het wel als je CF van te voren afsluit?
quote:
Alleen de default skin is niet zo super als je een 4:3 monitor hebt, is namelijk meer bedoeld voor een 7" breedbeeld. Ik heb een eigen skin als work-in-progress (wil ook altijd kunnen schakelen tussen media/cam/nav en alle knoppen aan de linkerkant van het scherm hebben), maar ja tijd he? :)
7" breedbeeld.... lijkt me beetje klein, of valt dat mee?
quote:
oh en met betrekking tot je opmerking iets verder op ("Ik ook, en dan bij voorkeur een stukje software wat geen windows nodig heeft om te draaien maar zelf al een os is, (scheelt flink wat gedoe en, evt, bsod's)"... er zijn niet zoveel mensen in staat om even iets te schrijven dat ook OS is hoor :)
Op een uitgeklede linux misschien, maar ik zie niet iemand "even" een compleet OS schrijven.
CentraFuse kan wel zo ingesteld worden dat ie opstart in plaats van de standaard Windows Explorer (ofwel "het bureaublad + startbalk").
Ja ok, maar als CF vanzichzelf al een os zou zijn maakt het het wel makkelijker, je hoeft dan namelijk niet al een os draaiende te hebben én zo kun je ipv een normale hd wel een compactflashkaartje gebruiken omdat alleen centrafuse (met kaarten voor nav) denk ik niet zoveel (<5GB?) in neemt. Gebruik van compactflash heeft weer als voordeel géén bewegende delen dus door een stel kuiltjes rijden zou geen probleem (crashende pc) moeten opleveren...

MarionTube

quote:
bartgrefte schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:48:
is dat prijzig? dat laten voorzien van touchscreen?
Geen idee, maar als indicatie: ik heb 200 euro betaald voor dit 2e hands scherm en dat vond ik een schappelijke prijs. Nieuw zullen ze flink duurder zijn (maar als je bijvoorbeeld een ELO (?) neemt dan zijn ze ook nog eens tegen van alles beschermt. Mijne is vrij simpel en is niet vandalisme-proof ofzo.
Die van mij is in ieder geval oorspronkelijk bij ID+D in Nijmegen in elkaar gezet.
quote:
Zal eens op dat forum gaan rondneuzen.
Alleen jammer dat hibernation (nog?) niet goed werkt, werkt het wel als je CF van te voren afsluit?
Hibernation an sich werkt perfect (en is met 640MB RAM ook niet echt langzaam ofzo), maar in de nieuwste beta werkt het geluid van CentraFuse dan niet meer. Als ik CF eerst afsluit en dan hibernate (doe ik liever vanuit CF zelf, want onder windows kun je niet bij die optie komen zonder toetsenbord :)) werkt alles goed.
quote:
7" breedbeeld.... lijkt me beetje klein, of valt dat mee?
Geen idee, maar dat is wat volgens mij het grootste deel hier in z'n dashboard heeft zitten :D
Ik had 2x 7" maar daar dan weer geen windows op, dus ik kan er niks over zeggen. Bij mij was het vooral "ik heb een f-ing grote bus"...

Compact Flash vertrouw ik zelf nog niet zo, het heeft nog steeds een beperkt aantal read/write cycles voor zover ik weet, in elk ander opzicht is het de perfecte optie. Een adaptertje om CF op IDE aan te sluiten is vrij makkelijk en goedkoop te vinden.

Reg. datum: 02 januari 2006

quote:
dreku88000 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:59:
misschien is min beemer van 96 toch te oud voor dit apparaat.
Dat heb je helemaal goed. Zeker BMW liet zich in 1996 nog niet dwingen tot het inbouwen van OBD-II.

brabant-tuning.nl

quote:
wd200 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 01:37:
[...]

ik heb ooit dezelfde frustratie gehad en een collega ook.
bij ons was de optie een nieuwe IDE / SATA kabel.

ik had gezeur half wel half niet installeren nieuwe kabel en werken als een trein.
collega, starte niet goed op / crashte nieuwe Sata kabel en nergens last vast.

miss een tip om eens een andere kabel te proberen, kost toch niet zoveel
Nou, ik heb het eens een kans gegeven, maar het lijkt er nog steeds op dat ik met hetzelfde probleem zit... geformatteerde hdd wordt gezien, opstarten van cd (win xp pro) - check- installatie xp aan de gang - check- nou, formatteren (ntfs, snel) - check - opnieuw opstarten - hang. bij hardware controle blijft ie weer hangen.

heb ook al een blik in de bios geworpen, maar volgens mij wordt de hdd goed gedetecteerd..

iemand misschien nog ideeen? zal vd week weer eens verder gaan zoeken hier en op google... nou ja, moed blijven houden he? ;)

Acer 6465 wlmib

30K 06..... op naar de 33K

misschien moet je drivers van het bordje met F6 installeren?
Helemaal in het begin van de setup.

dreku88000 in "[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - D..."
na deze post te hebben gelezen....

het beeld word zwart als hij je hardware configuratie gaat scannen, installeer je met het 7" scherm eraan? (zo te zien wel)
Probeer eens met een normaal scherm te installeren anders. En dan na de installatie, als dit lukt je 7" schermpje eraan hangen.

Extera wijzigde dit bericht 30-01-2007 15:14 (64%)

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Reg. datum: 27 juni 2001

Ben zelf bezig aan zoon soort project, op basis van windows xp embedded. De shell wordt niet gestart en de besturing wordt helemaal afgehandeld door mijn progje.

Ben in een vroeg stadium en nu aan het wachten tot ik mn garage kan betrekken, tft en pc inbouwen (tft is er al) en de auto uit elkaar kan schroeven om te meten welke stromen ik moet schakellen en zo de juiste voorschakel circuits voor mn I/O modules te solderen en hoe ik mijn anologe ingangen moet gebruiken.

Kan al (experimentatie fase voor het opzetten van de classes en programma opzet):
- Multimedia (Mp3 / Ogg / Wma)
- GPS met autoroute (ben aan bezig met alturion omdat die een sdk heeft maar nog niet gevorderd)
- Ramen open / dicht, voor en achter
- Temperaturen uitlezen

Nog op het programma staat:
- ECU uitlezen
- Climate control
- Spiegels aansturen
- Lampen automatisch aansturen
- Ruitenwissers automatisch aansturen
- Intergratie met alarm icm sms en gps

De hardware:
http://home.planet.nl/~jpabst/cid_06012007.jpg
- Conrad USB I/O modules
- Cartft.com 7" indash gemotoriseerd display
- Testpctje met atx voeding op testplank is n PIII
maar wordt vervangen zodra de financiele middellen in overvloed zijn
(ben net verhuisd en een arme student he &gt;:))

De software:
http://home.planet.nl/~jpabst/Scr/1.pnghttp://home.planet.nl/~jpabst/Scr/2.pnghttp://home.planet.nl/~jpabst/Scr/3.png
http://home.planet.nl/~jpabst/Scr/4.pnghttp://home.planet.nl/~jpabst/Scr/5.pnghttp://home.planet.nl/~jpabst/Scr/6.png
http://home.planet.nl/~jpabst/Scr/7.png

Maar heb nu stage en 3 baantjes dus het gaat allemaal wat langzamer omdat ik zelden vrijetijd heb.

Pieter wijzigde dit bericht 30-01-2007 15:26 (7%)

ik wel, jij ook?

vraagje, de rode draad op je pc voeding is de plus toch 12v

en de gele de min 12v ?

quote:
Asmoohtjuh schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:48:
vraagje, de rode draad op je pc voeding is de plus toch 12v

en de gele de min 12v ?
Absoluut niet!
Rood: +5V
Geel: +12V
-12V zou ik zo niet weten, google even zou ik zeggen...

Fat finger, three beer

quote:
LEiPiE schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:45:
[...]

Absoluut niet!
-12 kan je alleen bij een ATX stekker vandaan halen, en die is maar in zeer beperkte mate belastbaar.
ik wel, jij ook?

quote:
LEiPiE schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:45:
[...]

Absoluut niet!
dat probeerde ik al maar kon ik niet vinden
maar waarmoet ik dan de min vandaan halen?

Asmoohtjuh wijzigde dit bericht 31-01-2007 11:36 (7%)

Solar Powerrrd
Reg. datum: 06 oktober 2006

Waarom heb je -12 nodig ? -12 zit enkel op de ATX stekker, ik denk dat het de paarse draad is (niet zeker, kijk eens op het forum: zoekknop en dan "voeding ombouwen"; mooie schemaatjes!

Be PWN-ed Server specs

Cadillacs rule!
Reg. datum: 09 september 2000

quote:
Asmoohtjuh schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:34:
maar waarmoet ik dan de min vandaan halen?
De min (0 volt) is gewoon de zwarte draad. Jij hebt dus voor jouw toepassing de gele en zwarte draad nodig.

No more RC5... I'm searching for ET now!
Koreaans - Nederlands online woordenboek

Reg. datum: 27 juni 2001

Tussen -12 en 12 zitten er nog altijd 24 :P. Zou die -12 maar met rust laten!
Reg. datum: 14 december 2006

Tip, gebruik ff meer dan 1 lijntje voor de min (0 volt).. ik spreek uit ervaring :o 8)7

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 42 43 44 45 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: