Hoofdcategorieën
Topicacties

[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 11

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
Ik vind 't een schitterend ontwerp. Heel mooi rustig en, zoals Yellow al zei, zacht en verzorgd. Krijg er een goed gevoel bij en dat is denk ik niet onbelangrijk bij eventuele nieuwe klanten die jullie site zullen gaan bezoeken.

Ik wil graag twee ontwerpen voor twee verschillende websites te laten zien. De eerste is voor een band. Ik heb eerder al eens twee ontwerpen voor deze site gepost maar ik vond ze eigenlijk niet mooi genoeg. Een tijdje geleden ben ik overnieuw begonnen en over dit resultaat was ik wél tevreden. Na wat kleine aanpassingen is dit het definitieve ontwerp geworden:

http://www.webtrash.nl/got/shadylane-klein.jpg
omdat je geen url's mag posten heb ik info@domeinnaam maar geblurred, nodig?

Het tweede ontwerp is voor iemand die een webwinkeltje wil beginnen:
http://www.webtrash.nl/got/littlerascals-klein.jpg

Ik vind van deze tweede dat de kleuren eigenlijk te fel zijn, maar dit wilde ze graag. Verder zal 't een usabilty-test denk ik lastig doorstaan met deze verschillende, felle kleuren. Wat vinden jullie? Iemand tips?

Superuser

Ze zien er beide goed uit. Hoe los je dat op met die grote background bij de eerste, is dat niet lastig omdat het laden dan langer duurt?

Bij de 2de is het oranje wat fel, het roze vind opzich ik wel meevallen. Het lettertype is wel klein naar mijn idee. Om de oranje wat af te zwakken kun je de witte tekst misschien wat groter en vetgedrukt maken.
En de oranje tekst op de roze balk komt niet zo super over ;)
obey.. OBEY!
Reg. datum: 29 januari 2006

quote:
DelTorro schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:11:
[...]

Ik vind 't een schitterend ontwerp. Heel mooi rustig en, zoals Yellow al zei, zacht en verzorgd. Krijg er een goed gevoel bij en dat is denk ik niet onbelangrijk bij eventuele nieuwe klanten die jullie site zullen gaan bezoeken.

Ik wil graag twee ontwerpen voor twee verschillende websites te laten zien. De eerste is voor een band. Ik heb eerder al eens twee ontwerpen voor deze site gepost maar ik vond ze eigenlijk niet mooi genoeg. Een tijdje geleden ben ik overnieuw begonnen en over dit resultaat was ik wél tevreden. Na wat kleine aanpassingen is dit het definitieve ontwerp geworden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind van deze tweede dat de kleuren eigenlijk te fel zijn, maar dit wilde ze graag. Verder zal 't een usabilty-test denk ik lastig doorstaan met deze verschillende, felle kleuren. Wat vinden jullie? Iemand tips?
Ik vind het bovenste gedeelte van die band-site niet echt mooi, de tekst kun je ook moeilijk lezen dat 'read more about us'.

Verder ja eh.. ga zo door :) .

Ik heb ook nog een dingetje waar ik vanmiddag wat tijd aan besteed heb.

http://img251.imageshack.us/img251/6277/koe18xh4.jpg

Reg. datum: 23 september 2005

quote:
L i m a schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:26:
Wat vinden jullie van deze? Lettertype, het oog...
Graag C&C
Probeer als je iets dramatisch over wilt laten komen het met gevoel te ontwerpen. Bij het laatste ontwerp krijg ik totaal geen enkele emotie. Het geeft alleen aan dat je wat standaard photoshop effecten kunt gebruiken.

Ik heb geprobeerd snel iets in elkaar te zetten wat meer emotie toont. De letters vind ik zelf niet mooi maar heb ze neergezet om het even in de sfeer van jouw ontwerp te houden.
http://img406.imageshack.us/img406/7052/darkennightbe2.jpg

a.k.a. CodeX

RGGAAAAAAA!!!

Mijn mening is dat die cliché teksten bij dat soort plaatjes afdoen aan het beeld dat wordt geschapen. Alleen een oog is veel krachtiger.

Reg. datum: 23 september 2005

quote:
Blaise schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:40:
Mijn mening is dat die cliché teksten bij dat soort plaatjes afdoen aan het beeld dat wordt geschapen. Alleen een oog is veel krachtiger.
Dat ben ik geheel met je eens, daarom zei ik dat ik het had neergezet om het in zijn stijl te houden. Waar de tekst darken the night vandaan komt of welke betekenis het moet hebben vraag ik me ook af?
Misschien kan de maker van het origineel het uitleggen :*)

a.k.a. CodeX

L E T T E R S
Reg. datum: 15 februari 2001

Ik ben het deels met het bovenstaande eens.

Maar, "alleen een oog is krachtiger". Wat is er dan krachtig? Je communiceert op het moment dat je alleen een oog gebruikt vrij weinig. Wat ik zie is een dames oog, geëpileerde wenkbrauw in een duotoon. Het doet me op dit moment denken aan "in de gaten gehouden worden".

Wat je zou kunnen doen bij dit beeld is juist een hele rare tekst te gebruiken. Die je aan het denken zet. Iets in een hele andere richting, iets wat in eerste instantie niets met het oog te maken heeft. Stel, je zet er bij "in de lift". Dan krijgt het oog al een hele andere betekenis dan dat je er bij zou zetten "lazeren, nu 50% korting".

Maargoed, er is hier verder geen goed of fout. Ik neem aan dat dit gewoon een mooi plaatje moest worden, verder geen meerdere lagen. Dan lijkt mij zelf een oog alleen prima. :P

Brand essence workshop op een typografische manier vormgegeven. A2 formaat
http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2007_01_25%20brand%20essence%20workshop/01.jpg

MaKK0 wijzigde dit bericht 28-01-2007 22:36 (9%)

Chilled
Reg. datum: 07 oktober 2002

quote:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bovenste site is erg fris :)

Onderste kan site kan misschien iets minder fel inderdaad.

Het font in het kader dat oranje is kan je het beste hetzelfde font geven als de rest van de content

Verder hele toffe ontwerpjes
Hey! Listen!

quote:
[afbeelding]

Gooi voor de gein eens een desaturate over je gehele site en kijk dan eens naar je header image. Dit is wat iemand met kleurenblindheid ziet als hij die site bekijkt, oftewel: meer contrast en gebruik geen complementaire kleuren of andere kleuren met nagenoeg dezelfde lichtsterkte naast elkaar! :)

Het gebruik van felle kleuren is op zich verder geen reden voor een verslechtering van de usability van een site. Zolang het maar duidelijk is en geen hoofdpijn opwekt :P...

Ik vind het een beetje vreemd dat de roze balk aan de bovenkant niet doorloopt, terwijl die aan de onderkant dit wel doet. Dit zou ik iig. consistent houden...

Voor de rest ziet het er netjes uit :)...

[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
[ newskin interactive ] [ Xbox Live: equationunequal ]

Bravia Commercial o//
Reg. datum: 04 december 2003

quote:
[...]
[afbeelding]
Ziet er opzich al flink netjes uit, misschien inderdaad nog wat met de kleuren spelen en wat kleine dingen :) Zoals Hankey al zei zou ik de roze bar helemaal bovenaan door laten lopen, dit zorgt voor meer eenheid in de pagina.

Waar je vooral op moet letten met al die leuke headers etc die je in een raar font doet, die ga je (neem ik aan) in een jpg stoppen, om het zo alsnog met dit font zo te kunnen gebruiken. Doe het alsjeblieft dan 'netjes' en geef er ook even de tekst bij, dat als iemand zonder css gaat kijken op jou pagina (voor braille, slechtziende etc) hij niet helemaal de weg kwijt is omdat hij een hele hoop knoppen/headers mist! :)
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<style type="text/css">
.image
{
text-indent: -9000px;
}

#submit
{
background: @url(hier-je-plaatje.jpg);
width40px;
}
</style>
<span class="image" id="submit">text voor submit</span>

Zo kan het heel makkelijk, je geeft als achtergrond de knop mee en de text laat je op positie -9000px beginnen, die komt nooit in de pagina dus! :)

//edit:
offtopic:
MaKK0, wat voor opleiding doe je aan de KABK, ziet er nice uit! :*)

stevenP wijzigde dit bericht 29-01-2007 09:30 (3%)

Reg. datum: 18 maart 2006

quote:
Waar je vooral op moet letten met al die leuke headers etc die je in een raar font doet, die ga je (neem ik aan) in een jpg stoppen, om het zo alsnog met dit font zo te kunnen gebruiken. Doe het alsjeblieft dan 'netjes' en geef er ook even de tekst bij, dat als iemand zonder css gaat kijken op jou pagina (voor braille, slechtziende etc) hij niet helemaal de weg kwijt is omdat hij een hele hoop knoppen/headers mist! :)
HTML:
1
code

Zo kan het heel makkelijk, je geeft als achtergrond de knop mee en de text laat je op positie -9000px beginnen, die komt nooit in de pagina dus! :)
Of gebruik sIFR voor je headers, scheelt je heel veel jpg-jes maken, en je kan de tekst gewoon achteraf nog aanpassen etc.

L E T T E R S
Reg. datum: 15 februari 2001

quote:
stevenP schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:28:
[...]

//edit:
offtopic:
MaKK0, wat voor opleiding doe je aan de KABK, ziet er nice uit! :*)
Dank je. Ik doe de opleiding Grafisch & Typografisch Ontwerpen op de KABK, voltijd.
3 fristie
Reg. datum: 18 augustus 2003

quote:
H004 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:13:
[...]
Of gebruik sIFR voor je headers, scheelt je heel veel jpg-jes maken, en je kan de tekst gewoon achteraf nog aanpassen etc.
Whoei impressive :) thnx voor de link.

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

Bravia Commercial o//
Reg. datum: 04 december 2003

quote:
H004 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:13:
[...]

sIFR is ook een alternatief ja, ik doe het liever met php. met sIFR krijg je een aantal mini flashfilmpjes/files in je pagina, ik vind zelf dat veel te log/omslachtig, als het toch om een statische afbeelding gaat. Maar het is zeker een alternatief :)

@ MaKK0, goh wat is de wereld klein :9 Dan ken je ook vast Petr (docent)? :) Daar kom ik weer regelmatig over de vloer, zijn zoon zit bij mij op school :+
Allotaja of rock and rollah

quote:
[afbeelding]
Ik zou je navigatie element naar links halen en wat hoger plaatsen. Je winkelwagentje is momenteel superb duidelijk door het sterke blauw, maar je navigatie valt wel erg in het niet. De fele kleuren zoals je ze hebt toegepast kunnen prima. Zelfs zou ik de links niet in het zelfde handwritten fontje doen als de titels. Liever gewoon een strak fontje (idem voor het blauw op blauw geweld in winkelmandje).
quote:
stevenP schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:28:
[...]
Ik doe 't altijd iets anders maar schakel anders je stylesheet eens uit een neem een kijkje zou ik zeggen

edit:
De kleuren zijn alweer wat anders omdat ze dit graag wilde. Vind 't steeds minder worden :/ maar ik 't is mijn site niet natuurlijk. Omdat er een beetje haast achter zit én met die felle kleuren, vind ik 't ook lastig om mooie subpagina's te maken aangezien ik niet zoveel tijd voor heb om over na te denken.

DelTorro wijzigde dit bericht 30-01-2007 08:59 (19%)

quote:
Yellow schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:49:
[...]

Ik zou je navigatie element naar links halen en wat hoger plaatsen. Je winkelwagentje is momenteel superb duidelijk door het sterke blauw, maar je navigatie valt wel erg in het niet. De fele kleuren zoals je ze hebt toegepast kunnen prima. Zelfs zou ik de links niet in het zelfde handwritten fontje doen als de titels. Liever gewoon een strak fontje (idem voor het blauw op blauw geweld in winkelmandje).
Ik zou zelfs het gehele font van dat handwritten vervangen voor iets wat overeenkomt met met het font in de titelbalk (tekst: little rascals). Ik vind het font niet zo passen in de layout. Alles is strak vormgegeven en dan komt ereens zo'n "slordig" handwritten font tussen.
Reg. datum: 07 januari 2006

wat dingetjes bij elkaar geshopt en ge-treshold, en tadaa! twee titelpaginaatjes voor wat profielwerkstukken :)
http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/TitelFilmSmall.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/IndiaSmall.jpg

en heb een foto van me zusje en eentje van mij inelkaar geshopt..
wordt verjaardagscadeautje voor me moeder, afgedrukt op canvas, 1 meter bij 1 meter :)
http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/MaFinalSmall.jpg

...

obey.. OBEY!
Reg. datum: 29 januari 2006

quote:
WhiteViper schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:00:

wordt verjaardagscadeautje voor me moeder, afgedrukt op canvas, 1 meter bij 1 meter :)
[afbeelding]
Wauw netjes :)
offtopic:
waar laat je dat doen ? Ik ben namelijk ook zoiets van plan voor het vriendinnetje
:)

Reg. datum: 16 januari 2005

hehe, ben tijdje terug ook bezig geweest met een pws kaft en een cadeautje voor mijn ouders, maar dan ietsje anders ;) (dus dacht zal eens laten zien wat er bij mij uit kwam)

hier het resultaat:

PWS over amerikaanse burgeroorlog van twee vrienden
http://portfolio.timovanderzanden.nl/images/work/pws.jpg

Cadeautje voor mijn ouders, allerlei hobby's en dingen die met ze te maken hebben zitten erin verwerkt
http://portfolio.timovanderzanden.nl/images/work/papmam_small.jpg

Tjeemp wijzigde dit bericht 03-02-2007 19:27 (5%)

Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
Tjeemp schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:06:
hehe, ben tijdje terug ook bezig geweest met een pws kaft en een cadeautje voor mijn ouders, maar dan ietsje anders ;) (dus dacht zal eens laten zien wat er bij mij uit kwam)

hier het resultaat:

[afbeelding]

Cadeautje voor mijn ouders, allerlei hobby's en dingen die met ze te maken hebben zitten erin verwerkt
[afbeelding]
alba :P

maar voor de rest really impressive :o allebei!

...

Reg. datum: 16 januari 2005

cliché font misschien, maar het doel heiligt de middelen he.

het font vond ik wel in het design van de rest van de poster passen, dus ja... vandaar!

maar anyways, bedankt :)
:3 :3 :3 :3
Reg. datum: 07 januari 2007

Stewie, gemaakt met de pen tool, etc:
http://img403.imageshack.us/img403/8936/stewie15mw.jpg

Een half-vector van mezelf. Ik weet het ik zie er niet al te best uit:
http://img257.imageshack.us/img257/2445/tristanvector1darm0.jpg

2 CD covers gemaakt voor een vriend's mix:
http://img154.imageshack.us/img154/374/cdcover1rj2.jpg

http://img413.imageshack.us/img413/8632/cdcover3th9.jpg

Apple iPhone:
http://img154.imageshack.us/img154/8815/iphone1qs3.png

Reg. datum: 19 november 2001

quote:
Erg mooi gedaan deze covers!
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je deze covers hebt gemaakt en welke filters je hiervoor hebt gebruikt!

Langharig Stuk Werkschuw Tuig

quote:
Tjeemp schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:06:

hier het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind die van de burgeroorlog erg goed, heb je die misschien ook nog in a4 formaat?

Faith: not wanting to know what is true - F.W. Nietzsche - Beter langharig dan kortzichtig!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: