Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Reageer Nieuw Topic
a.k.a. Martijn

quote:
jules schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:29:
Ik vind het wel opmerkelijk dat jij juist goede ervaringen hebt met die digitals van de mediamarkt. Ik heb er juist mega slechte ervaringen mee. Ik zeg gerust dat het één van de miskopen van vorig jaar geweest zijn... Vraag ik me toch af wat het verschil is :?
Het is natuurlijk relatief, misschien weet ik niet beter, want opzich wil ik graag betere batterijen die mijn flitser (nog) sneller kunnen laden. Zit soms best te chagrijnen dat hij nog niet klaar was.

Wanneer er een beetje een duidelijk antwoord naar voren komt in dit topic van echt goede batterijen, dan ga ik die zeker kopen.

Die lenmar's zijn echt brak ivm die digitals, dus als jij nog weer een stuk beter hebt dan kan ik er zo te horen op vooruit gaan :)
leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

Mja, wellicht heb ik die digitals verkeerd opgeladen. Vaak laad ik nieuwe batterijen 2x achter elkaar op zonder ze tussendoor te gebruiken. Daarna 1x helemaal leeg gebruiken en daarna weer 2x achter elkaar opladen zonder tussentijds gebruik. Dan alleen nog maar 1x achter elkaar opladen. Behalve als ze een behoorlijk lange tijd niet meer gebruikt zijn of "op" lijken te zijn. Je kan ze dmv 2x achter elkaar op te laden dan nog een tijdelijke oppeper geven, maar dan is het wel een teken dat je snel nieuwe moet halen....

SE W800i powered

Geachte Topicstarter,

Is het mogelijk om een poll te plaatsen? Welke batterijen gebruik jij? & Wat zijn je ervaringen met deze batterijen? Dat is misschien een stuk overzichtelijker. Want ik kan tot nu toe nog niet er uit halen wat:

A: een goede batterij is
B: een goede lader is

:)

leend3rs.nl

Probleem is, is dat zowat alles wat hier gepost word zo subjectief is als wat.

Als je een goede test zou willen doen moet je een serie verschillende laders hebben, maar ook een serie verschillende accu's. Daarnaast ook nog eens verschillende gebruiksomstandigheden testen. Maar ook verschillende "eisen" opstellen. Hoeveelheid mAh, zelfontlading, evt voltage, max Amperage etc etc. Maar ook wat een accu zou doen als hij niet heftig gebruikt word, of juist wel heftig.

Anyway, helaas geen tijd en middelen om zo'n uitgebreid onderzoek te gaan verrichten... Misschien een idee voor de consumenten bond?

SE W800i powered

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Er staat al een link naar de laatste consumentenbondtest gegeven en ik had ook nog een andere behoorlijk uitgebreide test gepost (die helaas alweer redelijk oud is).

Maar voor de rest klopt het wat je zegt, gebruikerservaringen met batterijen zijn te subjectief. NiMH batterijen hebben een goede capaciteit en worden daardoor vrijwel altijd als goed ervaren en juist als heel slecht als ze het ineens niet meer doen. Wat alleen vaak vergeten wordt is dat de lader wel erg belangrijk is. Dus misschien heeft de lader de batterijen wel verkloot en waren het gewoon goede batterijen.

leend3rs.nl

Wat ik eigenlijk nog mis in de topic start zijn manieren hoe je met accu's om moet gaan. Aandachtspuntjes;
  • opladen voor eerste gebruik
  • contactpunten schoon houden
  • altijd gebruiken in vaste sets (dus 2 bij 2 en 4 bij 4)
  • hoe te onderhouden bij langere tijd niet gebruik
  • tussentijds opladen
  • type laders
  • .....
Volgens mij was het dat wel grotendeels...

SE W800i powered

Reg. datum: 23 december 2002

quote:
jules schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:42:
Wat ik eigenlijk nog mis in de topic start zijn manieren hoe je met accu's om moet gaan. Aandachtspuntjes;
  • opladen voor eerste gebruik
  • contactpunten schoon houden
  • altijd gebruiken in vaste sets (dus 2 bij 2 en 4 bij 4)
  • hoe te onderhouden bij langere tijd niet gebruik
  • tussentijds opladen
  • type laders
  • .....
Volgens mij was het dat wel grotendeels...
Ik heb de delen waarvan ik het ken in de TS gezet. Sommige dingen heb ik alleen helaas geen verstand van. Hoe wegleggen? Tussentijds opladen? Type laders?

Acties: [view][quote]

Door: Floor-is
AccountManager Pricewatch
Nee hierboven ;)

Mijn GP lader is keipleite en dat zuigt grote tijd. Nu moet ik dus (met nogal spoed) een nieuwe die ook nog eens redelijk vlot laad als het even kan (<2 uur bij voorkeur). Ik heb mijn bedenkingen bij de 'megarapid' laders zoals de GP PowerBank V800C en de U-smart. Maar de V600 lijkt me wel weer redelijk OK.
Alleen waar zijn die dingen te krijgen? Online zijn ze al moeilijk te vinden, nagenoeg alle online-winkels zullen ze bovendien moeten bestellen, zelfs als ze een 'fysieke winkel' hebben.. Kan ik zo iets gewoon bij een goede fotohandel krijgen of een mediamarkt(-achtige)? Ik heb eerlijk gezegd geen idee :X

If what is is, what is the story in my head then all about?

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
Floris schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:46:
Mijn GP lader is keipleite en dat zuigt grote tijd. Nu moet ik dus (met nogal spoed) een nieuwe die ook nog eens redelijk vlot laad als het even kan (<2 uur bij voorkeur). Ik heb mijn bedenkingen bij de 'megarapid' laders zoals de GP PowerBank V800C en de U-smart. Maar de V600 lijkt me wel weer redelijk OK.
Alleen waar zijn die dingen te krijgen? Online zijn ze al moeilijk te vinden, nagenoeg alle online-winkels zullen ze bovendien moeten bestellen, zelfs als ze een 'fysieke winkel' hebben.. Kan ik zo iets gewoon bij een goede fotohandel krijgen of een mediamarkt(-achtige)? Ik heb eerlijk gezegd geen idee :X
Ik weet niet of het de V600 specifiek is, maar computerzaken als alternate.nl hebben vaak ook een flink aanbod kwa batterijen en laders :)

quote:
Ik heb zelf deze lader van Varta (Travel Charger), die was laatst in de aanbieding bij de dixons voor (ik dacht) 25 euro. Je krijgt er 4 2500mAh batterijen bij en de lader werkt op 12V (je krijgt er een stekker voor de auto bij!) en 110-240V.

Elke batterij wordt apart opgeladen en er is een LED om te laten zien welke batterijen geladen zijn (max 4 batterijen, laden duurt ongeveer 4 uur voor de 2500mAh batterijen..). (Op de nederlandse site staat bijna geen info over deze lader.. jammer.) Ook een leuke feature : je kunt er ook een 9V-blok batterij mee laden!

- 3 Jahre Garantie
- Intelligente Ladekanäle: Akkus mit unterschiedlichen Kapazitäten und Ladezuständen können ohne Sicherheitsbedenken gleichzeitig geladen werden
- Individuelle Überladungskontrolle durch 4 x Safety Timer & 4 x Minus Delta V
- Standby-Modus hält jeden einzelnen Akku nach dem Laden frisch
- Weltweiter Einsatz (110-240V)
- Erkennt falsche Polarität und nicht aufladbare Batterien
- 12 V DC Autoadapter

Het gekke is dat je nergens op internet kunt vinden dat hij ook 9V blokken slikt, maar toch is het zo..

WVL_KsZeN wijzigde dit bericht 27-01-2007 01:31 (15%)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Reg. datum: 13 december 2005

quote:
Ik was zelf op zoek naar de V800C, maar die is inderdaad niet makkelijk te vinden. Ik kwam de U-Smart op Kamera-Express.nl tegen en heb hem in de winkel (niet online dus) zelf gehaald. MediaMarkt verkoop in Rotterdam geen GP laders, zover ik weet en vaak heb je ze in de andere winkels ook niet liggen. Volgens mij had Alternate ze wel, maar moesten ze besteld worden. Er stond geloof ik binnen 3-5 dagen leverbaar. Ik weet alleen niet of het nou ging om de V600 of de V800.

Nikon D80 | Nikkor 50mm f/1.8D | Sigma 70-200mm f/2.8 | MB-D80 | SB-600 | Fastpack 200

Nee hierboven ;)

Na een boel bellen en een boel zoeken heb ik uiteindelijk toch maar die U-Smart gehaald. Kon geen V800 of V600 vinden en deze wel.. Takkeduur (70 euro) en de GP2500's die er bij zaten willen niet werken met de lader, maar verder ... :X
Zal binnenkort eens updaten over hoe het bevallen is, ben echt benieuwd in hoeverre de batterijen vol zullen zijn na zo'n 30-mins charge. Verwacht eigenlijk dat er niet meer dan 75-80% geladen is dan en da's dan al heel wat.

Eerste laad-ervaringen:
De lader wil niet altijd helemaal meewerken, telkens de stekker eruit, batterijen er in, werkt niet, stekker er uit, batterijen eruit en weer erin, stekker erin... Dan werkt het vaak weer wel. Heb alleen een setje GP1600's die hij echt niet wil laden :/

Floor-is wijzigde dit bericht 27-01-2007 17:13 (23%)

Reg. datum: 13 december 2005

quote:
Floris schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:08:
Na een boel bellen en een boel zoeken heb ik uiteindelijk toch maar die U-Smart gehaald. Kon geen V800 of V600 vinden en deze wel.. Takkeduur (70 euro) en de GP2500's die er bij zaten willen niet werken met de lader, maar verder ... :X
Zal binnenkort eens updaten over hoe het bevallen is, ben echt benieuwd in hoeverre de batterijen vol zullen zijn na zo'n 30-mins charge. Verwacht eigenlijk dat er niet meer dan 75-80% geladen is dan en da's dan al heel wat.

Eerste laad-ervaringen:
De lader wil niet altijd helemaal meewerken, telkens de stekker eruit, batterijen er in, werkt niet, stekker er uit, batterijen eruit en weer erin, stekker erin... Dan werkt het vaak weer wel. Heb alleen een setje GP1600's die hij echt niet wil laden :/
Hrm, dat is wel heel erg vaag. Ik heb zelf ook de U-Smart en ik heb hem voor ¤45 gehaald. Daarnaast heeft hij de batterijen de eerste keer gewoon prima opgeladen, maar kon ik er maar 1 uur mee schieten, de tweede keer kon ik er ongeveer een uur of 3 mee werken en de derde keer zo'n 4 dagen, waarbij ik hem misschien een uur of 6 a 7 heb gebruikt. Gisteravond heb ik ze voor de 4e keer opgeladen.

Verder heb ik absoluut geen problemen met de lader of de batterijen. Ik heb trouwens wel GP2100 batterijen.

Nikon D80 | Nikkor 50mm f/1.8D | Sigma 70-200mm f/2.8 | MB-D80 | SB-600 | Fastpack 200

Hoepel op!

quote:
Floris schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:08:
Waarom heb je niet gewoon die Hema snellader gekocht? Die laad in iets meer dan 1u batterijen volledig vol en is als beste koop getest in de consumentenbond gids en kost minder dan de helft (30,-)

Nee hierboven ;)

ktart: Ik kreeg er een setje GP2500's bij en heb niet de goedkoopste winkel gekozen ;)

Oscar Mopperkont: Hoe stom misschien ook: ik heb batterijen van GP; een lader van GP leek me daarom passend. Ik heb er eigenlijk niet aan gedacht om de HEMA binnen te lopen voor een goede lader, hoewel die informatie hier wel prima beschikbaar was...

quote:
Floris schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:47:
ktart: Ik kreeg er een setje GP2500's bij en heb niet de goedkoopste winkel gekozen ;)

Oscar Mopperkont: Hoe stom misschien ook: ik heb batterijen van GP; een lader van GP leek me daarom passend. Ik heb er eigenlijk niet aan gedacht om de HEMA binnen te lopen voor een goede lader, hoewel die informatie hier wel prima beschikbaar was...
Ik heb laatst ook de U-Smart gehaald, voor ¤ 32.50 (Computerland). Ik heb er i.c.m. m'n GP batterijen geen problemen mee gehad.

Oude Hape batterijen deden het niet zo lekker, maar dat is gezien hun verleden ook niet zo gek: zijn jaren terug eens misbruikt met een profielwerkstuk en ontladen met >10 A :X de een na de ander scheidt er mee uit

Nikon D2h D70 FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
SB-900, SB-600, SB-24, Kenko 1.4x, Manfrotto spul
Website

Reg. datum: 14 augustus 2002

Wat een goed topic zeg. Vooral de PDF van de CB is handig.
Ik zou een digicam bestellen via internet en daar gelijk een lader+batterijen bij selecteren, de goedkoopste want ik wil geen supersnellader.
Via Norrod computers vond ik deze voor slechts ¤16,50 incl 4xAA 2500 mAh (niet duidelijk wat voor lader dit is), deze snellader van "Tust" ¤23,50 incl 4xAA 2500mAh én 2xAA 800mAh en 2 setjes van Ansmann voor 16,50 en 23,50 maar die staan niet zo hoog in de tabel van de CB. Maar in de test van CB staat die van de Hema bovenaan, die is wel 2x zo duur als die van Norrod en er zitten dan geen batterijen bij.
Ik twijfel nu om 1 van deze te selecteren (de digicam bestel ik nl. ook bij hun) of veel meer geld uitgeven om de Hema lader (zonder batterijen dus) en nog losse batterijen te kopen...

Edit: mooi voor 30e dus ook gelijk batterijen. Helaas staan in de test Hema batterijen laag (en dit zijn 2500mAh, andere dan die bij de lader geleverd worden).
De Ansmann 2600mAh staat hoger. Norrod verkoopt ook Ansmann maar wel de 2700mAh versie.... mogelijk worden de Ansmann van 2600mAh niet meer verkocht en zijn die 2700 versies net zo goed?

Jazco2nd wijzigde dit bericht 29-01-2007 20:25 (16%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Hoepel op!

Bij de Hema lader zitten 4 1900mah batterijen. NIet heel veel capaciteit, maar ook niet verkeerd

Reg. datum: 01 december 2004

Ik heb laatst eens iets gelezen over een nieuw soort oplaadbare penlites van Panasonic(?) met mega prestaties. Ik hoor hier niemand over, ik heb ze verder ook nooit in een winkel gezien. Is hier al iets over bekend of???

Nee hierboven ;)

Ik denk dat je deze bedoelt van Matshushita: nieuws: Matsushita stopt kwart meer energie in accu
Of anders dit van Zinc Matrix: nieuws: Alternatief voor Li-Ion accu's gepresenteerd op IDF
Beide zullen voorlopig niet beschikbaar zijn als ik het goed begrijp, waarnaast er met name gemikt zal worden op de batterypacks, want daar zit nu eenmaal meer geld. ;) (Denk aan alle ontploffende laptop-accu's, lever je iets met meer power en meer veiligheid -> big business. ;))

Reg. datum: 01 december 2004

Volgens mij waren het echte penlites, ik heb er nog naar lopen zoeken. Het was geen li-ion, het was een totaal nieuwe naam.

BARACUS wijzigde dit bericht 30-01-2007 21:42 (27%)

leend3rs.nl

Was vandaag in de winkel eens op zoek naar een extra lader. Maar dat lijkt eenvoudiger gezegd om een geschikte voor een mooie prijs te vinden dan dat je denkt.....

Nu schijnt het dus te zijn volgens de verkoper dat de goedkopere laders de batterijen voor een bepaalde termijn opladen. Je ziet ze vaak verkocht worden icm een setje batterijen. De laders zijn dan eigenlijk alleen maar geschikt voor deze batterijen of van dezelfde hoeveelheid mAh's. Mijn 8 uur snellader origineel bedoeld voor 1600-1700 mAh batterijen zouden mijn nieuwe Hähnels van 2500 mAh niet voldoende kunnen opladen. Ik vroeg me dus af of er goedkopere oplossingen zijn dan een lader van een ¤ 60,- te kopen die voor verschillende type batterijen te gebruiken is...

SE W800i powered

Hoepel op!

Hema lader van ¤30,- die als beste door de consumentenbond is getest?

a.k.a. Martijn

quote:
jules schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:38:
Was vandaag in de winkel eens op zoek naar een extra lader. Maar dat lijkt eenvoudiger gezegd om een geschikte voor een mooie prijs te vinden dan dat je denkt.....

Nu schijnt het dus te zijn volgens de verkoper dat de goedkopere laders de batterijen voor een bepaalde termijn opladen. Je ziet ze vaak verkocht worden icm een setje batterijen. De laders zijn dan eigenlijk alleen maar geschikt voor deze batterijen of van dezelfde hoeveelheid mAh's. Mijn 8 uur snellader origineel bedoeld voor 1600-1700 mAh batterijen zouden mijn nieuwe Hähnels van 2500 mAh niet voldoende kunnen opladen. Ik vroeg me dus af of er goedkopere oplossingen zijn dan een lader van een ¤ 60,- te kopen die voor verschillende type batterijen te gebruiken is...
Dat lijkt me geen logisch verhaal. Het is op basis van elektronen die van laag naar hoog stromen (immers negatief geladen), zolang de spanning hoger in de oplader is dan in de batterij (wat volgens nog steeds geldt bij "dikkere" batterijen die niet vol zitten) blijft het gewoon voller "stromen".
Ik ga het nog even navragen bij een natuurkundige, maar volgens mij gaat hij gewoon opladen, tenzij de oplader er echt zelf mee stopt na 8 uur vanwege een timer ofzo....anders zou ik het natuurkundig zo snel niet kunnen verklaren.
Maar zoals ik zei, ik ga kijken wat natuurkundige studenten er over te melden hebben :)
Reg. datum: 10 mei 2004

quote:
nomad85 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:34:
[...]

Dat lijkt me geen logisch verhaal. Het is op basis van elektronen die van laag naar hoog stromen (immers negatief geladen), zolang de spanning hoger in de oplader is dan in de batterij (wat volgens nog steeds geldt bij "dikkere" batterijen die niet vol zitten) blijft het gewoon voller "stromen".
Ik ga het nog even navragen bij een natuurkundige, maar volgens mij gaat hij gewoon opladen, tenzij de oplader er echt zelf mee stopt na 8 uur vanwege een timer ofzo....anders zou ik het natuurkundig zo snel niet kunnen verklaren.
Maar zoals ik zei, ik ga kijken wat natuurkundige studenten er over te melden hebben :)
Of de lader stopt na een bepaalde tijd (timer)

Of de lader stopt als de baterij een bepaalde spanning heeft bereikt. (lijkt me het meest logisch)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: