Hoofdcategorieën
Topicacties

Newsservers met binaries [deel 6]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: Xandrios
Moderator Netwerken
Na deel 5 is het nu alweer tijd voor het volgende hoofdstuk over pay-servers _o_

Natuurlijk levert elke internet provider een eigen news-service, alleen zijn deze vaak niet geschikt voor het downloaden van binaries. Binaries zijn in feite (grote) bestanden, die beschikbaar zijn voor iedereen die aan de news-service verbonden is. Tenminste, als de server dit ondersteund.

Voor meer info over usenet, zie: http://www.binaries4all.nl/ (Met dank aan Pven)

Dit topic gaat echter over newsservers, die als los abonnement kunnen worden afgesloten. Deze hebben als voordeel, dat er meestal meer ruimte beschikbaar is voor binaries; bestanden zullen er dus langer op blijven staan.

Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

Paei ligos kairos pou fainosoun alliws sta dika mou ta matia
ki i kardia mou plimmyrize apo sena ksexeilize

Reg. datum: 23 juni 2003

Easynews.nl gratis t/m 1feb.

Modder eter

quote:
OK, gratis, maar het is wel brak.

Gisteren kreeg ik heel de dag geen connectie; en als je connectie heb, is het meestal nog steeds incompleet.
nee, daar staat niet hufter!
Reg. datum: 28 maart 2000

Inderdaad opvallend slecht, ok, hij is wel redelijk snel, maar ik zie zelden complete bestanden.. Ik denk dat er altijd minstens zo'n 20% mist. Maar goed, het is natuurlijk wel in betafase, maar als ik dit zo zie, dan ga ik dus nooit betalen voor hun "service".

Maar zo lang het duurt leech ik nog wel even ook de incompletes mee, ik vul wel aan met andere servers.

Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
Ligt het nu aan mij of is easynews nog steeds zo duur t.o.v. bijv. tweaknews? Het is inmiddels al opgetrokken naar 20 GB p/m (was 10 volgens mij) maar daar zit je zo aan lijkt me.

Geen commentaar

Reg. datum: 09 september 2003

quote:
robbydw schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:37:
[...]

Ligt het nu aan mij of is easynews nog steeds zo duur t.o.v. bijv. tweaknews? Het is inmiddels al opgetrokken naar 20 GB p/m (was 10 volgens mij) maar daar zit je zo aan lijkt me.
easynews.nl en .com zijn niet hetzelfde...

quote:
TheovdS schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:21:
[...]

OK, gratis, maar het is wel brak.

Gisteren kreeg ik heel de dag geen connectie; en als je connectie heb, is het meestal nog steeds incompleet.
Als je het forum goed doorleest, zie je dat Easynews bezig is met het uittesten van capaciteiten en services en dergelijke. Het testen is voor hun kijken waar de fouten zitten, en deze oplossen, en (nog) niet het aanbieden van complete bestanden.
Op het forum staan zat berichten van resetten van de servers en toevoegen van nieuwe, dus lijkt me erg logisch dat er nog niets compleet is ;)
quote:
Punica- schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:50:
[...]

easynews.nl en .com zijn niet hetzelfde...
waar zie jij ergens .nl en .com? Het gaat hier over tweaknews en easynews?

SoaDmaggot wijzigde dit bericht 23-01-2007 12:54 (57%)

Trephix.com

Reg. datum: 11 december 2000

quote:
SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:52:
[...]

waar zie jij ergens .nl en .com? Het gaat hier over tweaknews en easynews?
robbydw zit maar wat te brabbelen , en punica heeft wel degelijk gelijk

prijzen van easynews.NL zijn nog helemaal niet bekend.
dus robbydw haalt iets door elkaar

(nu gratis trail waarschijnlijk ook febr. want de retentie die ze willen bieden 30 dagen , is nog lang niet bereikt.)

xdc wijzigde dit bericht 23-01-2007 13:08 (15%)

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

Reg. datum: 27 februari 2003

quote:
SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:52:
[...]
Op het forum staan zat berichten van resetten van de servers en toevoegen van nieuwe, dus lijkt me erg logisch dat er nog niets compleet is ;)
Ik heb een collection van ca. 35GB gedownload, alles was compleet (maar dat geldt inderdaad lang niet voor alles).

Pentax K20D+K10D D-BG2 AF360FGZ F28/2.8 F50/1.4 F50/1.7 F50/2.8macro F100/2.8macro F135/2.8 F*300/4.5 FA77/1.8 Limited Sigma10-20 4-5.6 EX DG Sigma500/4.5 APO EX

quote:
Spotmatic schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:59:
[...]

Ik heb een collection van ca. 35GB gedownload, alles was compleet (maar dat geldt inderdaad lang niet voor alles).
Kopt, hier en daar zijn dingen compleet, maar dat zijn vooral de binaries die nét na de aanpassingen geupload zijn :)

Al met al moet ik zeggen dat ik zeer benieuwd ben naar de diensten van Easynews, de richtpunten van retentie vooral, heb nu casema (en deel de casema van een vriend van me ook), dus kom ik met 8 threads wel zo ongeveer aan mijn max speed van internet, en heb daarbij ook 80 Dagen retentie, maar zit wel een datalimiet op helaas

SoaDmaggot wijzigde dit bericht 23-01-2007 13:34 (31%)

Trephix.com

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Welke nieuwsservers zijn nog meer gratis? Wil het wel eens gratis testen hoe lekker het werkt.

Reg. datum: 01 april 2004

Gratis goede nieuwsservers zijn er vrij weinig tot niet.. Wil je het gratis uitproberen kan je natuurlijk altijd kijken naar de optie om tweaknews 10 dagen gratis te proberen. Dat is lang genoeg om het eens even lekker uit te proberen. :)

powered by Mac

Ipsa scientia potestas est

quote:
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:37:
Welke nieuwsservers zijn nog meer gratis? Wil het wel eens gratis testen hoe lekker het werkt.
Bij smsusenet kan je voor ¤1 24 uur lang je harde schijf vullen. Leuk om mee te beginnen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

quote:
Welke internet provider heb je? Misschien heeft je eigen provider wel een leuke usenet service waar je met een toch aardige retentie van kan binnenhalen :)

Trephix.com

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:48:
[...]

Welke internet provider heb je? Misschien heeft je eigen provider wel een leuke usenet service waar je met een toch aardige retentie van kan binnenhalen :)
Speedlinq, die heeft wel een eigen server, maar de gratis snelheid is bizar traag. Ik denk dat ik binnenkort eens die 10 dagen bij tweakdsl probeer. Ik wil het gewoon eens testen en na 10 dagen weet ik wel of het wel of niet wat is. :)

Modder eter

quote:
Hier kan je er ook een aantal vinden :)
Reg. datum: 08 november 2005

Ik heb daar geen account. Zou je het even willen quoten?

There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.

Reg. datum: 22 januari 2007

quote:
Bram1337 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:24:
Ik heb daar geen account. Zou je het even willen quoten?
quote:

De hele maand December gratis onbeperkt usenet bij Easynews.nl

news.easynews.nl (poort 119)
login : beta@easynews.nl
password : beta

8 connecties 20Mbit

het gaat hier om beta testing van ons systeem.
Per 1 januari 2007 zal ons systeem
volledig online gaan maar tot die tijd is het gratis testen

voor meer info info@easynews.nl

Server: freebin-auth.readnews.com
gebruikersnaam: verzin maar wat
Wachtwoord : verzin maar wat
Draadjes:
Retentie en compleetheid:
Snelheid:

Freenet:

Server: newsread0 t/m newsread6 .freenet.de
Draadjes: 2 per newsread
Gebruikersnaam en wachtwoord: gebruikersnaam@freenet.de em je wachtwoord dat je zelf gekozen hebt natuurlijk!
Retentie en compleetheid: Kort ( 1 tot UITERLIJK 1.5 dagen)
Snelheid: 30 kb per draadje = 420 kb/ps
Overige opmerkingen: Mensen , ik weet dat er veel gezeur over freenet is en dat sommige mensen vinden dat ik deze server moet verwijderen. Ik doe dit niet omdat freenet een goede server is. Laat het A.U.B duidelijk zijn dat alle vragen over freenet al in het 2e topic of hier beantwoord zijn. Ik snap best dat sommige mensen niet het hele 2e topic doorlezen en daarom hier hun vraag stellen, maar vraag dan iets 1x en niet 10x. 10 pagina's doorlezen lijkt me toch niet zo moeilijk? Voor mensen die niet weten waar ze zich moeten aanmelden: https://secure.freenet.de/kiss/registration.do. A.U.B hier geen vragen meer over, anders wordt dit topic net zo onoverzichtelijk als het 1e en het 2e deel. Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Edit: dank aan TYRO777 en speciale dank aan lucifersam omdat hij geduldig al deze vragen beantwoord! .

hier volgt een uitleg over freenet:
Uitgebreide uitleg over het gebruik van Freenet, met dank aan Blindfold
Hoe gebruik ik freenet:
Meldt je aan bij www.freenet.de. Hiervoor heb je een bestaand adres in duitsland nodig, dus zoek die ergens in een duits telefoonboek ofzo.

Gebruik een newsleechprogje waar je in de opties Skip Group Command aan kan zetten (in PowerFTD bij de algemene opties. Bij Newsleecher bij de opties van de server (tweede tabblaadje).
Je kan geen headers ophalen, dus haal deze met een andere server, of gebruik een NZB file.

Freenet heeft een lage retentie en ondersteund niet alle groepen
kijk hier maar even: http://newsmaster.freenet.de/monitor....binaries.html
dus pak wat je pakken kan en anders heb je pech. Alles wat aanwezig is komt wel lekker snel binnen.

Edit: Dank aan Insane(No)

Je moet een Duitse naam hebben. Schumacher zou je eens kunnen proberen, dat is een veelgebruikte naam.

Newszilla

Server: newszilla6.xs4all.nl
Draadjes: 3
Gebruikersnaam en wachtwoord: http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=56785
Retentie en compleetheid: goed
Snelheid: 150 kb/ps.
Overige opmerkingen: Als je met een tunnel van XS4ALL een verbinding maakt kun je 3 draadjes aanleggen. Iedere draad heeft dan een snelheid van 50 kb/ps dus in totaal 150 kb/ps.

Edit: dank aan TYRO777

.readnews
Server:freebin.readnews.com
Draadjes: 2 (tot 4)
Snelheid: 5 kb per draadje
Retentie:40?? dagen gezien in a.b.x iig wel lang
Overige opmerkingen: Dank je gijpie

Free Trials:
Yottanews:

Server: free.yottanews.com
Draadjes: 1
Gebruikersnaam en wachtwoord: aanmaken op http://www.yottanews.com/freeaccount.php
Retentie en compleetheid: goed
Snelheid: 60 kb/ps

Een nietmachine niet en een nietmachine niet.

Ping! Pong?

Iedereen heeft het over goede gratis servers, maar wat zijn nou de beste payservers? Waar dit topic uiteindelijk om gaat?
Zit zelf nu bij usenet.de die retesnel is en alles blijft ook lang staan, maar best prijzig imo..

Het interesseert me allemaal geen R.A.I.D. !

Reg. datum: 03 februari 2005

Ik gebruik zelf al jaren Eweka.nl, goede servers, snel (ik heb een 20mbit verbinding en download bij Eweka op 1600kb/s (ongeveer)), en redelijk goedkoop vindt ik zelf, 7,50 per maand, voor een zeer stabiele verbinding, goede retentie en compleetheid van bestanden. Nooit problemen mee gehad! Super dienst.

Wii code: 1183-0152-3434-6775 |

Modder eter

quote:
Floris-K schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:11:
Iedereen heeft het over goede gratis servers, maar wat zijn nou de beste payservers? Waar dit topic uiteindelijk om gaat?
Zit zelf nu bij usenet.de die retesnel is en alles blijft ook lang staan, maar best prijzig imo..
Ik zit bij PFcorner, gebruik ik als back-up acounte bij mn Freenet servers. Bevalt me prima, goede snelheid en goede retentie.
Reg. datum: 18 februari 2005

quote:
gitkua schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:28:
Ik gebruik zelf al jaren Eweka.nl, goede servers, snel (ik heb een 20mbit verbinding en download bij Eweka op 1600kb/s (ongeveer)), en redelijk goedkoop vindt ik zelf, 7,50 per maand, voor een zeer stabiele verbinding, goede retentie en compleetheid van bestanden. Nooit problemen mee gehad! Super dienst.
Ik ben vrij nieuw met nieuwsservers, heb 2 weken geleden gelijk een payserver genomen (Ook EWEKA) en ben er ook zeer tevreden over.
Helaas heb ik zelf maar een 6mbit lijn en moest ik ook 1 euro extra betalen, dus 8,50 per maand ( komt waarschijnlijk door I-deal)

quote:
gitkua schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:28:
Eweka is inderdaad snel en goedkoop, ik leg alleen liever wat extra geld neer voor een langere retentie, (tot!!) 40 dagen vind ik toch wat krap (ik ben 80+ gewend van Casema ;) ).

Pfcorner is inderdaad een heel leuke profider, ik denk dat ik die maar eens ga proberen (de BLOK account, ik download niet regelmatig, dus betaal ik liever ook niet voor de tijd die ik niet download :p)

Trephix.com

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:25:
[...]

Eweka is inderdaad snel en goedkoop, ik leg alleen liever wat extra geld neer voor een langere retentie, (tot!!) 40 dagen vind ik toch wat krap (ik ben 80+ gewend van Casema ;) ).

Pfcorner is inderdaad een heel leuke profider, ik denk dat ik die maar eens ga proberen (de BLOK account, ik download niet regelmatig, dus betaal ik liever ook niet voor de tijd die ik niet download :p)
Tweaknews vind ik top!

Ik heb zelf een 8mbit internet verbinding en een 10mbit newsgroepen verbinding.

Voor tweaknews betaal je 69,95 per jaar, of 7,95 per maand. Ik doe het dan meteen per jaar, scheelt toch al snel weer bijna 25 euro! 50 Dagen retentie, en verder altijd verbinding, ik slurf de 8mbit structureel vol en heb vanaf 18 december dan ook al ruim een halve TB binnengehaald.

Ik ben ook begonnen met het 10 dagen testen van tweaknews, en dat beviel me goed.
Zeer tevreden!!

Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.

Ping! Pong?

ok mooi zat zelf al aan tweaknews te denken ja..
Heb nu een rpoef abbo bij usenet.de en trek daar toch wel 8000-9000kbit/s, maar vind de prijs nogal aan de hoge kant 15 euro voor maar 20GB.. dat haal ik makkelijk binnen met mijn filmverslaving lol

hoor over het algemeen betere berichten over tweaknews dan Eweka
dus ff de 10 dagen proef van tweaknews checken..

Download zelf regelmatig en veeeel mb's of beter gezegd gb's :D

Het interesseert me allemaal geen R.A.I.D. !

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: