Het wordt pas echt interessant zodra iemand in staat is er Linux op te laten draaien
Dan heb je voor 299 euro een stil, compact en stylisch server/weergave apparaatje in de woonkamer 
Vraag me af of dat lukt, aangezien er voordat Apple het toestond (bootcamp) geen andere Operating Systemen werden geaccepteerd.. Hierbij neem ik aan dat de AppleTv op OS X draait.quote:Exirion schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:37:
Het wordt pas echt interessant zodra iemand in staat is er Linux op te laten draaienDan heb je voor 299 euro een stil, compact en stylisch server/weergave apparaatje in de woonkamer
TheLostSonOfGod wijzigde dit bericht 13-01-2007 01:48 (5%)
Don't like my avatar? Change it: Avatar Changer!! Mijn website: Arjan van de Wiel.com
Het probeem lag bij de bootloader die niet overweg kon met de EFI BIOS. Dat was echter al opgelost voordat Apple met de 'officiele' Bootcamp oplossing kwam, dus opzich die ik daar geen probleem in. Een kwestie van een bootloader fixen die 'm kan booten en dan de drivers die de hardware ondersteunen.quote:TheLostSonOfGod schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:47:
Vraag me af of dat lukt, aangezien er voordat Apple het toestond (bootcamp) geen andere Operating Systemen werden geaccepteerd.. Hierbij neem ik aan dat de AppleTv op OS X draait.
Wat heeft je het idee gegeven dat het een mediaplayer is? Dit is 'gewoon' een Airtunes Express die ook video doet. Een remote audio- en video uitgang voor je iTunes. Als je het ding vergelijkt met peren zul je natuurlijk nooit tevreden zijn. En bij mij in huis past 'ie heel mooi. De airtunes naar de slaapkamer en dit ding aan de stereo en de TV, en hops. One Happy Camper! Niks zeuren over wat er allemaal gekund zou hebben maar niet kan, niks zeuren over hoe dom Apple wel niet is want $Peer is veel beter. Het ding heeft 1 doel, als je daar wat mee kunt koop je 'm, en anders koop je wat anders. Niemand dwingt je bij Apple te kopen, en nergens is een wet die stelt dat Apple aan jouw eisen moet voldoen.quote:RoD schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:10:
portable media player
Hier valt het nog wel mee, maar het iPhone-topic is onleesbaar vanwege alle klagers. Ik snap dat niet. Het is een vrije-markt economie, ondernemers mogen doen wat ze goeddunkt, en klanten mogen dat wel of niet overtuigend vinden. Apple heeft je nog nooit beloofd iets met DiVX te zullen gaan doen, dus waarom dat verdomde ge-
Laten we het vooral een beetje in perspectief houden.
Eh, Apple heeft mij het idee gegeven dat dit een mediaplayer is, eigenlijk.quote:burne schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:14:
[...]
Wat heeft je het idee gegeven dat het een mediaplayer is? Dit is 'gewoon' een Airtunes Express die ook video doet. Een remote audio- en video uitgang voor je iTunes.
Dit is hoe het werkt volgens Apple:
..zoals ik al eerder postte. Leuk! Echter... die beperkingen zijn gewoon ontzettend jammer. Voor mij persoonlijk dan. Het had zoveel meer potentie gehad als je wat meer keuzevrijheid had. Dus, in codecs, USB aansluitmogelijkheden en geen verplichtingen tot iTunes.quote:1. Download movies, TV shows and more from iTunes.
2. Sync wirelessly from your Mac or PC.
3. Watch everything on your widescreen TV.
Ik ben niet tevreden als ik iTunes _moet_ draaien en mijn 200GB Xvid/Divx files moet hercoderen, mag ik?quote:Als je het ding vergelijkt met peren zul je natuurlijk nooit tevreden zijn.
Bij mij ook.quote:En bij mij in huis past 'ie heel mooi.
Doe es rustig? Mag ik het misschien jammer vinden dat Apple dit niet doet? In potentie is het idee namelijk geweldig. Ik kan erg goed een dergelijk apparaat gebruiken. En hij is nog mooi en betaalbaar ook. Echter onbruikbaar voor mij. En inderdaad, dan koop je wat anders. Maar daarom blijft het jammer.quote:Niks zeuren over wat er allemaal gekund zou hebben maar niet kan, niks zeuren over hoe dom Apple wel niet is want $Peer is veel beter. Het ding heeft 1 doel, als je daar wat mee kunt koop je 'm, en anders koop je wat anders. Niemand dwingt je bij Apple te kopen, en nergens is een wet die stelt dat Apple aan jouw eisen moet voldoen.
Waarom? Omdat ik eerst zelf eisen op stel, en niet achter een fabrikant aanloop van "wat zij me voorschotelen zal ik gebruiken". Daarom vind ik het jammer dat ze niet mijn eisen geïmplementeerd hebben. Mag ik?quote:Hier valt het nog wel mee, maar het iPhone-topic is onleesbaar vanwege alle klagers. Ik snap dat niet. Het is een vrije-markt economie, ondernemers mogen doen wat ze goeddunkt, en klanten mogen dat wel of niet overtuigend vinden. Apple heeft je nog nooit beloofd iets met DiVX te zullen gaan doen, dus waarom dat verdomde ge-![]()
![]()
over de dingen die je jezelf aangepraat hebt? Het ding *is* geen PVR, geen HTPC, geen concurrent voor de macmini.
Dat wel ja. Gelukkig zei ik dat ook niet.quote:En voorspellen dat Apple dankzij dit ding het hoofd niet boven water kan houden is al helemaal te absurd voor woorden.
Lijkt me een goed plan.quote:Laten we het vooral een beetje in perspectief houden.
Maargoed, lijkt me zo nu ook wel duidelijk wat de voor en nadelen zijn.
In ieder geval is het goed dat Apple met een dergelijk product gekomen is. Apple zet door hun populariteit altijd wel een trend dus wellicht dat er straks meerdere van dit soort apparaten komen of dat Apple zelf een verbeterde versie uitbrengt.
Laten we niet Apple gaan aanvallen op beslissingen die in de ogen van de tweakende nerd onbegrijpelijk zijn, want die behoort niet direct tot de doelgroep van Apple. Aan de andere kant moeten we ook niet Apple heilig verklaren en alle produkten aanbidden zonder kritiek te dulden. Nuance van beide kanten dus 
Hoe zit het nu eigenlijk met een gewone DVD? Kan ik die in m'n mac gooien en dan rippen in itunes of streamen ?
http://www.igottools.com
iTunes kan geen DVD's rippen. Maar als het toch voor in de woonkamer is zal er ook wel een DVD speler staan 
Je had door dat het geen aanval op jou specifiek was, maar meer een reactie op de algemene toon van reacties op Apple's productaankondigingen?quote:

Dat is appletv. Niets meer, niets minder.
burne wijzigde dit bericht 13-01-2007 13:32 (7%)
Waarom niet?quote:Exirion schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:37:
Laten we niet Apple gaan aanvallen op beslissingen die in de ogen van de tweakende nerd onbegrijpelijk zijn,
Welke doelgroep zou dan wel geïnteresseerd zijn in dit product? De "gewone gemiddelde" thuisconsument? Die koopt toch gewoon een DVDtje, daar heb je geen dure Apple TV voor nodig.quote:want die behoort niet direct tot de doelgroep van Apple.
-edit-
Het is duidelijk dat iTunes volgens Apple het product is. Ik vraag me af in hoeverre de consument hier het mee eens is. Persoonlijk vind ik iTunes al niet echt geweldig voor het beheren van mijn MP3s. De vraag is wat de "gemiddelde" consument hier van vind. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar een feit is dat een tijd geleden Quicktime voor Windows enkel te downloaden was met bijgevoegde iTunes. Blijkbaar is hier veel kritiek op gekomen waardoor Quicktime nu ook los te downloaden is. Die kritiek... goh, zou dat niet iets betekenen?
Datafeest wijzigde dit bericht 13-01-2007 15:33 (36%)
Reg. datum: 29 november 2005
Reg. datum: 29 november 2005
Apple wil misschien daar mee concureren, niet meer de deur uit, maar gwoon via je iMac downloaden en overal bekijken.. je zit niet meer vast een kwetsbare schijfjes e.d.quote:Datafeest schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:29:
[...]
Waarom niet?
[...]
Welke doelgroep zou dan wel geïnteresseerd zijn in dit product? De "gewone gemiddelde" thuisconsument? Die koopt toch gewoon een DVDtje, daar heb je geen dure Apple TV voor nodig.
Klopt, daar reageer ik opquote:burne schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:29:
[...]
Je had door dat het geen aanval op jou specifiek was, maar meer een reactie op de algemene toon van reacties op Apple's productaankondigingen?
[afbeelding]
Dat is appletv. Niets meer, niets minder.
Mja, maar de meeste mensen hebben nog gewoon een pc. De iPod was vroeger ook gebonden aan Macs meen ik. Zijn ze ook vanaf gestapt. Door de beperkte mogelijkheden verklein je het gebruiksgemak, iets wat volgens velen het sterke punt van Apple is. "It just works" toch?quote:JeroenGans schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:31:
[...]
Apple wil misschien daar mee concureren, niet meer de deur uit, maar gwoon via je iMac downloaden en overal bekijken.. je zit niet meer vast een kwetsbare schijfjes e.d.
Feit is gewoon dat Divx en Xvid meer gestandardiseert zijn. Dan kun je zeggen van "de Apple-tv werkt niet zo, punt", maar zo schopt Apple zichzelf wel tegen de schenen, imo.
Niet waar. Linux draaide al jaren prima op Apples, ook voor de Intel overgang al.quote:TheLostSonOfGod schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:47:
[...]
Vraag me af of dat lukt, aangezien er voordat Apple het toestond (bootcamp) geen andere Operating Systemen werden geaccepteerd.. Hierbij neem ik aan dat de AppleTv op OS X draait.
Reg. datum: 07 april 2005
Mensen zien het plaatje niet.. iTunes is de grootse online muziek winkel (Nu zelfs groter dan Amazon), verkoopt mega veel TV shows en ze zullen verwachten dat ook films hard gaan. DVD's = oud.. online je filmpje downloaden = de toekomst, en DAAR spelen ze op in.
Men gaat geen film van iTunes kopen wanneer men dit niet op de tv kan afspelen, DAARVOOR is de Apple TV. Die is dus NIET voor je illegale films en series.
In de toekomst (eingelijk is het nu al bezig), zal het kopen/huren van digitale media groot worden, en Apple is een van de eerste die dit ziet en er ook echt wat mee doet. het zal me niks verbazen als je straks ook films kan "huren".. Voor bv 1,99 kan je een film 1 dag kijken, of misschien 1x of iets. Dan is het bye bye met de videotheek.
Apple is bezig dat wat ze goed doen, uit te breiden. In plaats van alleen maar zelf de hard- en software te maken, leveren ze nu ook de content. Met als gevolg dat je geen gezeik hebt met drivers/codecs of wat dan ook... plug and play all the way.
Men gaat geen film van iTunes kopen wanneer men dit niet op de tv kan afspelen, DAARVOOR is de Apple TV. Die is dus NIET voor je illegale films en series.
In de toekomst (eingelijk is het nu al bezig), zal het kopen/huren van digitale media groot worden, en Apple is een van de eerste die dit ziet en er ook echt wat mee doet. het zal me niks verbazen als je straks ook films kan "huren".. Voor bv 1,99 kan je een film 1 dag kijken, of misschien 1x of iets. Dan is het bye bye met de videotheek.
Apple is bezig dat wat ze goed doen, uit te breiden. In plaats van alleen maar zelf de hard- en software te maken, leveren ze nu ook de content. Met als gevolg dat je geen gezeik hebt met drivers/codecs of wat dan ook... plug and play all the way.
Eswip wijzigde dit bericht 13-01-2007 15:50 (14%)
Reg. datum: 27 december 2006
Ik zelf wacht met de aanschaf van de mac tv tot dat je hier (in NL) ook films kan downloaden via Itunes. Tot die tijd is het apparaat niet interesant voor mij.
Daarom wacht ik ook eerst tot dat je hier de films kunt downloaden via Itunes huren is vaak geen optie qua kwaliteit vaak mee gemaakt dat de dvd's onder de krassen zat. (was meer als aanvulling voor de eerste berichtje)
tuin_man wijzigde dit bericht 13-01-2007 17:45 (13%)
Ik zie het plaatje wel, alleen als Apple-loze consument pas je niet in dit plaatje. Zodoende kun je niet instappen met de Apple TV. Maar dan moet je meteen ook al je video's bij iTunes kopen, het programma draaien, en dergelijke. Voor iemand die al met iTunes werkt en video's koopt voor z'n iPod maakt dit natuurlijk niet uit.quote:Eswip schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:49:
Mensen zien het plaatje niet.. iTunes is de grootse online muziek winkel (Nu zelfs groter dan Amazon), verkoopt mega veel TV shows en ze zullen verwachten dat ook films hard gaan. DVD's = oud.. online je filmpje downloaden = de toekomst, en DAAR spelen ze op in.
Zonder "Movie Map" support is dit ding falende IMO 
Ik ben nu al 2 dagen aan het bedenken, wat dit apparaat kan wat mijn macbook niet kan. Niets dus. Zelfs voor de looks hoef ik het niet eens te kopen. Mijn Macbook is maar net ongeveer 2 keer groter (grof genomen, denk ik). Dat is het enige dat ik kan bedenken. 
Slechts met overtuiging bereikt men doel
In de states worden er redlijk wat films verkocht, en dus super veel tv-shows.. en nog veeeeel meer muzie. Dit zijn echt niet alleen maar mac gebruikers. Maar als je inderdaad nooit iTunes gebruikt, dan heb je er niet veel aan. Maar die mensen kunnen een mooi windows media unit geval kopen.. Apple wil gewoon een totaal plaatje leveren zodat het gewoon goed werkt. Ik ben daar persoonlijk voorstander van.quote:RoD schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:01:
[...]
Ik zie het plaatje wel, alleen als Apple-loze consument pas je niet in dit plaatje. Zodoende kun je niet instappen met de Apple TV. Maar dan moet je meteen ook al je video's bij iTunes kopen, het programma draaien, en dergelijke. Voor iemand die al met iTunes werkt en video's koopt voor z'n iPod maakt dit natuurlijk niet uit.
Je hoeft dus niet perse je video's te kopen via iTunes.. je kan je bestaande dus ook gewoon omzetten mocht je dit perse willen. En ja, iTunes moet idd draaien, maar die draait bij mij toch de hele dag al
Verder moet je het zien als het begin van iets nieuws: video on demand. Mensen zitten nu nog teveel vast aan het huidige systeem, terwijl Apple al meer naar de toekomst kijkt. Ik denk persoonlijk dan ook, dat met een paar jaar je dit in vele huizen zal zien (Al dan niet met Apple hardware/software)
Reg. datum: 12 januari 2007
Reg. datum: 12 januari 2007
dat je vastzit aan itunes is volgens mij het grootste probleem het tenzij itunes meer formaten zou ondersteunen en je bv mijn divx files er ook automatisch mee kan syncen.
Ik denk dat apple een paar "fouten" maakt :
- je zou er een extra harde schijf moeten kunnen op aansluiten
- meer codecs of je moet alles hercoderen
- je zit vast aan itunes
Ik denk dat apple een paar "fouten" maakt :
- je zou er een extra harde schijf moeten kunnen op aansluiten
- meer codecs of je moet alles hercoderen
- je zit vast aan itunes
Effe uitloggen met je huidige itunes-account, kies de Amerikaanse store en klik.quote:Datafeest schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:29:
Welke doelgroep zou dan wel geïnteresseerd zijn in dit product? De "gewone gemiddelde" thuisconsument? Die koopt toch gewoon een DVDtje, daar heb je geen dure Apple TV voor nodig.
Quicktime is altijd los te downloaden geweest. Dat mensen er overheen keken.. Tja.. De link is nu niet te missen, waarschijnlijk omdat er teveel vragen over kwamen. Overigens had je dat kunnen bedenken, gezien het belang Apple hecht aan hun multimedia-ding. Het is sinds 1991 de kern van Apple's platform voor multimedia.quote:maar een feit is dat een tijd geleden Quicktime voor Windows enkel te downloaden was met bijgevoegde iTunes.
Wat een gezeur allemaal weer over die codecs. Heb dit van mijlen ver aan zien komen.
Apple heeft dit product met maar één reden op de markt gezet, en dat is content van de iTunes-store naar de huiskamer brengen. Iedereen die roept dat DIVX en XVID de industiestandaard zijn roept eigenlijk alleen maar dat hij of zij niet wil betalen voor content. Het is naïef om dit tegen te gaan spreken, want het is gewoon een feit dat 99% van al die bestanden in omloop illegale kopieën zijn. De standaard is in werkelijkheid natuurlijk MPEG 1 en 2 (VCD en DVD) en h.264 (Blueray, HD-DVD en de iTunes-store). Legale DIVX/XVID-bestanden zijn er wel, maar zijn uitzondering op de regel, met andere woorden, je mag het gerust een industiestandaard noemen, maar zeker geen gebruikersstandaard (dit gaat alleen op voor het illegale cirquit). Daarnaast is h.264 technisch superieur aan het DIVX/XVID-gebeuren. Er zijn genoeg alternatieven apparaten op de markt die wel DIVX/XVID naar je TV kunnen streamen, dus koop dan zo'n ding en probeer de AppleTV niet af te zeiken met argumenten die meer iets over jou als consument dan over de Apple als producent zeggen. Apple heeft nooit de intentie gehad met die andere apparaten te concurreren, de bron van inkomen voor Apple is immers de iTunes-store, en niet een apparaat als de AppleTV.
Apple heeft dit product met maar één reden op de markt gezet, en dat is content van de iTunes-store naar de huiskamer brengen. Iedereen die roept dat DIVX en XVID de industiestandaard zijn roept eigenlijk alleen maar dat hij of zij niet wil betalen voor content. Het is naïef om dit tegen te gaan spreken, want het is gewoon een feit dat 99% van al die bestanden in omloop illegale kopieën zijn. De standaard is in werkelijkheid natuurlijk MPEG 1 en 2 (VCD en DVD) en h.264 (Blueray, HD-DVD en de iTunes-store). Legale DIVX/XVID-bestanden zijn er wel, maar zijn uitzondering op de regel, met andere woorden, je mag het gerust een industiestandaard noemen, maar zeker geen gebruikersstandaard (dit gaat alleen op voor het illegale cirquit). Daarnaast is h.264 technisch superieur aan het DIVX/XVID-gebeuren. Er zijn genoeg alternatieven apparaten op de markt die wel DIVX/XVID naar je TV kunnen streamen, dus koop dan zo'n ding en probeer de AppleTV niet af te zeiken met argumenten die meer iets over jou als consument dan over de Apple als producent zeggen. Apple heeft nooit de intentie gehad met die andere apparaten te concurreren, de bron van inkomen voor Apple is immers de iTunes-store, en niet een apparaat als de AppleTV.
Canon EOS 5D (24-70L f2.8|50 f/1.4|70-200L f/4) | iMac 24" | iPhone 3G 16GB | iPod nano 2G 8GB
Hear hear!quote:Fevida schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:25:
Wat een gezeur allemaal weer over die codecs. Heb dit van mijlen ver aan zien komen.
Wat mij betreft heb je helemaal gelijk. Al hoop ik zelf stiekem toch dat iemand erin slaagt om Linux op dit beestje te draaien, want dan heb je voor weinig geld toch wel een erg leuk knutselkastje
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.