Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Grote Ubuntu Topic Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
Jungian schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:31:
[...]
Ik heb 3 weken terug EE geïnstalleerd (omdat ik moe werd van Gentoo) en afgezien van een brakke Firefox 2 dagen lang heb ik niets gemerkt (ja, dat ze steeds met de artwork bezig waren :P). En ik gebruik mijn laptop toch echt dagelijks en vooral lang achterelkaar, dus zou het wel gemerkt hebben als ze weer iets verprutst hadden ;)
Ze hadden wat verprutst, ik zeg niet zomaar wat, maar uiteraard hoeft die bug niet voor iedereen op alle configs van toepassing geweest te zijn. :) Minstens een andere gotter heeft btw hetzelfde probleem gehad.
quote:

[...]
Er zijn ook updates geweest, maar niets wat mijn systeem onstabieler heeft gemaakt 8) (ze hebben gelukkig wel de splash-theme een beetje draaglijker gemaakt, die was echt verschrikkelijk op een gegeven moment).
Dat spreek ik niet tegen. (Kijk maar eens goed waarop ik reageer. In mijn geval was de vraag stellen hem beantwoorden. ;))

Jesse wijzigde dit bericht 27-10-2006 09:11 (8%)

quote:
Pim. schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:51:
Mischien een goed idee een paar bookmarks naar deze posts op te nemen in de TS. Het nadeel van "grote" topics is dat alles ondergesneeuwd wordt en dit zou toch wel jammer zijn in dit geval :)
Goed idee. Ik heb nu bij de Tips&Tricks bij de losse dingetjes onderscheid gemaakt tussen GoT dingen (mochten het er meer zijn, meld dat even!) en andere dingen (van ubuntuforums.org en de ubuntu wiki).

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

www.flitspaal.nl

Mijn PCMCIA wifi kaartje ( Een asus WL-107g) wordt wel herkend. Ik krijg alleen geen connectie met welk AP dan ook... Als ik in de Netwerk Tools kijk zie ik dat alleen ipv6 is geinstalleerd bij ra0.. Bij eth0 is dat ipv4EN ipv6.

Hoe zet ik ipv4 bij ra0?

http://www.flitspaal.nl- http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/570889/last

Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

Vraagje: als echte tweakers hebben jullie natuurlijk al je systeem geupgrade naar 6.10. Is er al iemand die Xen draaiend heeft? Zo ja: ging dit gemakkelijk, zo nee? Waarom niet?

Ik ben namelijk benieuwd naar de Xen ondersteuning in Edgy. Zo beloven beterschap, maar ik ben nog steeds benieuwd. https://wiki.kubuntu.org/XenOnEdgy?highlight=%28xen%29 hier staat het een en ander over. Iemand al geprobeerd?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

quote:
meneer r schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:57:
[...]

Om te benadrukken dat de browser er alleen is voor compatibility redenen.
Als webdev zou ik je aanraden ies4linux handmatig te installeren (al zou ik wel even naar mijn script kijken hoe je het voor alle users kunt installeren). Juist als webdev wil je misschien ook ie50 en ie55 draaien. Zelfs op windhoos kun je niet drie verschillende versies van IE naast elkaar draaien ;-)
Dat is mij anders zonder problemen gelukt hoor :? Stond een howto voor op quirksmode :). Het komt erop neer dat je IE5 voor win2000 download, en dat dat gewoon werkt (met wat gekkigheden als een about-scherm dat 6.0 aangeeft). linkje

Is er trouwens ook een truc om IE-Tab ofzo te laten werken met IEs4Linux?
quote:

IE7 Support komt er trouwens aan volgens de IE4linux site...
Een ander advies voor webdev is dat gedit te gebruiken. Je zou het misschien als te weinig features beschouwen, maar je kunt een file-browser plugin aanzetten (is al standaard geinstalleerd) en je kan live via ssh-ftp editen ;-0 Maar een braaf webdevelopertje doet dat natuurlijk alleen op een test-server of test-account .. al is het voor de quick'n'dirty hacks en de pre-live-periode wel prettig.

Vind je het erg dat ik voorlopig Eclipse gebruik? Als het nodig is kan ik gewoon via SSH een schijf mounten, dus da's niet echt een probleem (Places->Connect to a server), maar voorlopig is dat niet eens nodig. Ik gooi mijn code namelijk heen en weer met SVN :)
Belangrijkste nadeel van gedit is dat debuggen van PHP soms handig is :)

Reg. datum: 18 februari 2006

quote:
Dat is mij anders zonder problemen gelukt hoor :? Stond een howto voor op quirksmode :). Het komt erop neer dat je IE5 voor win2000 download, en dat dat gewoon werkt (met wat gekkigheden als een about-scherm dat 6.0 aangeeft). linkje

Intressant dat dat werkt. Ik ging ervan uit dat ze de render-engines en netwerk code in je system-directory zouden zetten .. (en dat er op die manier dus maar 1 render-engine tegelijkertijd geinstalleerd kon zijn). Het lijkt erop dat dit 'integrale onderdeel van het systeem' dus we gewoon, zonder install, kan runnen.

quote:
Vind je het erg dat ik voorlopig Eclipse gebruik? Als het nodig is kan ik gewoon via SSH een schijf mounten, dus da's niet echt een probleem (Places->Connect to a server), maar voorlopig is dat niet eens nodig. Ik gooi mijn code namelijk heen en weer met SVN :)

(Places->Connect to a server) is de gnome-vfs. Deze werkt niet met alle tools en functionaliteit. Een entry aan je fstab toevoegen overigs wel.

quote:
Belangrijkste nadeel van gedit is dat debuggen van PHP soms handig is :)

Gebruiken mensen dat nog? ;-) Ik ben al een tijdje naar ruby geleden naar RoR geswitchtst.
Sowieso hoe 'debug' je PHP code? De enige manier die ik me voor kan stellen, is toch gewoon vardumps (?) erin te gooien. Of doet Eclipse hier iets magisch?

Mijn debug manier met RoR is gewoon test-based. Eerst schrijf je een zooi test modelletjes en test queries, en daarna ontwikkel je de code die je aldoende controleert met je tests. Toen ik nog PHP deed gebruikte ik gewoon vardumps ..

I want my board back, Lance
Reg. datum: 08 augustus 2006

Bij 'normaal' gebruik loopt mijn Edgy install op random momenten vast. Langer dan een uur houdt ie het niet vol. Ik heb er behoorlijk mee zitten klooien om Beryl en Kiba-dock aan de praat te krijgen en ik weet bij god niet wat ik dan eigenlijk allemaal zit te doen, maar het probleem doet zich al vanaf de eerste boot voor, dus dat zal het niet zijn.

Mijn indruk is dat het met internet (Firefox 2) te maken heeft, maar mijn 'normaal' gebruik is ook 90 % met een internet venster open. Heb er nog niet veel nuttige informatie over kunnen vinden, helaas, maar ik sta open voor suggesties om het nader te kunnen onderzoeken.

Specs:

Abit AB9 Pro
E6600
2 x 1 Gb Corsair PC4200
Asus 7600 GT Silent
Seagate Barracuda 7200.10
Copperjet 816-2P router

You appear to have moved your mouse. Vista needs to be restarted for the changes to take effect.

Reg. datum: 18 februari 2006

@crakie

Krijg je ook een crash-rapport te zien? als je daarna op nieuw opstart?
Mij lijkt dat het waarschijnlijk een hardware issue is.

Draai je binaire nvidia of ati drivers?
Heb je direct rendering?
Welke screensaver gebruik je?

Met name random crashes ontstaan soms doordat de opengl screensaver inspringt. En die zijn nogal instabiel als je geen direct rendering hebt.

Two Thoughts Ahead!

Heb je configuratie bestanden met de hand aangepast?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Reg. datum: 01 september 2006

Ik heb mijnheer R's code geprobeerd maar als ik
sudo sh -c w32codecs libdvdcss2 ffmpeg sox mpg123 mpg321 vorbis-tools lame flac faac faad libxine-extracodecs gstreamer0.10-pitfdll gstreamer0.10-lame gstreamer0.10-fluendo-* gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-plugins-base gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse

Invoer zegt mijn terminal

libdvdcss2: 1: w32codecs: not found
michel@michel-ubuntu:/tmp/meneerR$

Moet ik nu w32 codecs ergens anders los downloaden voordat ik dit kan doen?

el-nul-zet-é-er

quote:
mdevente schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:20:
sudo sh -c w32codecs libdvdcss2 ffmpeg sox mpg123 mpg321 vorbis-tools lame flac faac faad libxine-extracodecs gstreamer0.10-pitfdll gstreamer0.10-lame gstreamer0.10-fluendo-* gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-plugins-base gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse

Zie: http://ubuntu.wordpress.c...and-w32codecs-for-ubuntu/

Maar volgens mij stonden die ook in multiverse/universe als je die enabled hebt in Synaptic?

Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

@meneer r & Arx

Ik gebruik de laatste (beta) drivers van Nvidia (1.0.9626). Ik krijg geen crash report, hij loopt gewoon helemaal vast: de reset knop indrukken is het enige wat nog kan.

Ik heb wel wat configuratiebestanden aangepast, maar zoals ik al zei: vanaf de eerste boot loopt ie al vast, zonder alle tierantijnen. Een hardware issue lijkt me dus inderdaad de oorzaak.

De screensaver is denk ik niet het probleem want het is alleen tijdens het gebruik, als ik niks doe loopt ie ook niet vast (tot nu toe).

You appear to have moved your mouse. Vista needs to be restarted for the changes to take effect.

>_<
Reg. datum: 01 juni 2006

nvm
quote:

Ik zou beginnen sudo apt-get install <software-lijst> te doen ipv sudo sh -c .

Jungian wijzigde dit bericht 27-10-2006 23:09 (193%)
Reden: Ik plaats het toch maar wel

0.0

Two Thoughts Ahead!

quote:
Crakie schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:22:
@meneer r & Arx

Ik gebruik de laatste (beta) drivers van Nvidia (1.0.9626). Ik krijg geen crash report, hij loopt gewoon helemaal vast: de reset knop indrukken is het enige wat nog kan.

Ik heb wel wat configuratiebestanden aangepast, maar zoals ik al zei: vanaf de eerste boot loopt ie al vast, zonder alle tierantijnen. Een hardware issue lijkt me dus inderdaad de oorzaak.

De screensaver is denk ik niet het probleem want het is alleen tijdens het gebruik, als ik niks doe loopt ie ook niet vast (tot nu toe).
Loopt die dan vast als je X opstart? Zoja: edit je /etc/X11/xorg.conf verander je device driver van nvidia naar vesa. Kijk nu eens of hij het langer vol houdt. Als dat het geval is, lijkt het erop dat de beta drivers niet met je videokaart werkt. :?
Staan er nog aanwijzingen in je /var/log/messages ? Zoek dat eens op. Doe je iets specifieks net voordat 'ie vastloopt?

Two Thoughts Ahead!

quote:

sudo gedit /etc/apt/sources.list
Voeg deze toe:

deb http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/ dapper free non-free
deb-src http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/ dapper free non-free
deb http://packages.freecontrib.org/ubuntu/freecontrib/ dapper free non-free
deb-src http://packages.freecontrib.org/ubuntu/freecontrib/ dapper free non-free

dan:
sudo apt-get update
sudo apt-get install w32codecs libdvdcss2 :)

Nope, hij start probleemloos op na een crash. Hij loopt op verschillende momenten vast, maar opvallend vaak als ik de ingebouwde google-search in Firefox gebruik. (niet de toolbar, die wil nog niet installeren).

Ik kan uit var/log/messages geen fouten halen. Officieel ondersteunen de nvidia drivers ook mijn kaart.

Reg. datum: 27 oktober 2006

@ meneer r

Onder het mom van "een propere installatie duurt maar 17,5 minuten", heb ik gisteren jou code gecopy/past in een terminalleke. Der kwamen nog al véél errors voor, en ik had den tijd niet om alles te lezen. Daarom heb ik nu een nieuwe install gedaan, en ben je code eens een voor een aan het uitvoeren (enkel de zaken die ik écht wil ;-)).

Anyway, niet alles werkt zonder problemen:

Mijn systeem: amd 64, dual screen

Dingen die mislukt zijn:

1) mv /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.bling.backup;
echo "deb http://amaranth.selfip.com/ edgy lrm" | cat /etc/apt/sources.list.bling.backup - > /etc/apt/sources.list;
apt-get update;

foutmelding :
Ophalen van http://amaranth.selfip.co.../binary-amd64/Packages.gz 404 Not Found is mislukt
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
E: Ophalen van sommige indexbestanden is mislukt, deze zijn of genegeerd, of er zijn oudere versies van gebruikt.

Oplossing gevonden op -> http://beryl-mirror.lupine.me.uk/beryl/
amd64 : "deb http://media.blutkind.org/xgl/ edgy main-edgy main-edgy-amd64" toevoegen aan sources.list
+ de key : wget http://media.blutkind.org/xgl/quinn.key.asc -O - | sudo apt-key add -

2) software-properties -e universe; software-properties -e multiverse; software-properties -e restricted;

Foutmelding :
/usr/lib/python2.4/site-packages/apt/__init__.py:17: FutureWarning: apt API not stable yet
warnings.warn("apt API not stable yet", FutureWarning)
/usr/lib/python2.4/site-packages/apt/__init__.py:17: FutureWarning: apt API not stable yet

Oplossing heb ik niet ('k ken nog niet genoeg van linux ;-))

3) mv /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.backup;
echo "deb http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/ edgy-plf free non-free" | cat /etc/apt/sources.list.backup - > /etc/apt/sources.list;
wget http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/12B83718.gpg -O - | sudo apt-key add -;
apt-get update;

Foutmelding :
wget http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/12B83718.gpg -O- | sudo apt-key add -
--23:13:50-- http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/12B83718.gpg
=> `-'
Resolving packages.freecontrib.org... failed: Temporary failure in name resolution.
gpg: no valid OpenPGP data found.
Uiteraard ook foutmelding bij "apt-get update"

site lijkt tijdelijk down te zijn. Hoe tijdelijk is dit? Zijn er alternatieven?

Nu zit ik dus een beetje vast.
E: Kon pakket w32codecs niet vinden
E: Pakket libdvdcss2 heeft geen installeerbare kandidaat
Let op, mpg321 wordt geselecteerd in plaats van mpg123
Pakket lame is niet beschikbaar, hoewel er naar verwezen wordt door een ander pakket. Mogelijk betekent dit dat het pakket ontbreekt, verouderd is, of enkel beschikbaar is van een andere bron
E: Pakket lame heeft geen installeerbare kandidaat
...

Alvast bedankt.

Groetjes,
Reinhart

P.S. De Xubuntu desktop amd64 versie werkte niet direct. Ik heb een paar kleine zaken moeten aanpassen omdat ik met specifieke hardware zit. Heeft het zin om dit te melden aan de makers? En zo ja, waar vind ik de juiste persoon?

getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

quote:
meneer r schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:20:
[...]

Intressant dat dat werkt. Ik ging ervan uit dat ze de render-engines en netwerk code in je system-directory zouden zetten .. (en dat er op die manier dus maar 1 render-engine tegelijkertijd geinstalleerd kon zijn). Het lijkt erop dat dit 'integrale onderdeel van het systeem' dus we gewoon, zonder install, kan runnen.
Je override die dll's waarschijnlijk door ze samen met de exe in een map te zetten. Kwestie van zoekvolgorde :)
quote:

[...]

(Places->Connect to a server) is de gnome-vfs. Deze werkt niet met alle tools en functionaliteit. Een entry aan je fstab toevoegen overigs wel.
Ok, 'k had het nog niet geprobeerd. Voor kopieren werkt het prima :)
quote:

[...]

Gebruiken mensen dat nog? ;-) Ik ben al een tijdje naar ruby geleden naar RoR geswitchtst.
Sowieso hoe 'debug' je PHP code? De enige manier die ik me voor kan stellen, is toch gewoon vardumps (?) erin te gooien. Of doet Eclipse hier iets magisch?

Mijn debug manier met RoR is gewoon test-based. Eerst schrijf je een zooi test modelletjes en test queries, en daarna ontwikkel je de code die je aldoende controleert met je tests. Toen ik nog PHP deed gebruikte ik gewoon vardumps ..
Als ik ergens naar switch is het niet Ruby maar Python, o.a. omdat ik wat performance stats heb gezien (ergens op de debian site). Los daarvan: ga je in een hoekje staan schamen dat je denkt dat wat variabeles echo-en debuggen is ;) tot 3 weken geleden wist ik ook niet beter wat php betreft Met de goede tools kan je namelijk 'gewoon' je code regel voor regel laten uitvoeren, en de variabelen zien enzo. Zoek maar eens in DTE naar phpeclipse, dan kom je o.a. dit topic tegen: beste all in one editor (html/css2/php/..). Met Zend Studio is het ook mogelijk, en ik heb nog wat editors gevonden die ik eens wil proberen, aangezien eclipse traag is op Linux :(

Twisted Pairs
Reg. datum: 28 juni 2005

De final release van 6.10 leek te werken met mijn pentium p965 chipset.
De live cd werkte, hoewel het wel heel lang duurde voordat het eindelijk allemaal geladen was.
(veel langer dan 6.06 op mijn oude pc) En ook zag ik veel schermopbouw fouten, verkeerde kleur of resolutie/refsreshrate detectie van mijn monitor ofzo...

Het installeren duurde helemaal lang, maar lukt uiteindelijk wel helemaal... Ik kon de pc afsluiten en de cd kwam eruit en de pc ging uit. Het installatie process had nog laten zien dat de bootkeuze menu op de SATA schijf werd geinstalleerd... (Ubuntu staat op een IDE schijf en mijn dvdspeler is ook IDE)

Maar toen ik de computer weer aanzette kwam er helemaal geen bootmenu keuze. WinXP startte gewoon op. Wanneer ik in de bios de IDE schijf als eerste laat booten, dan krijg ik de standaard melding dat er geen bootsoftware aawezig is...

Ik installeerde de AMD64 versie, ik heb een Core2Duo E6300 en had gelezen dat 64bit moest werken...
Morgen maar eens de i86 versie proberen...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Two Thoughts Ahead!

Voor iedereen die aan het upgraden is naar 6.10:

http://element14.wordpres...ades-a-disaster-for-many/

Reg. datum: 08 maart 2004

Ik heb een probleem met het installeren van edgy :/
Als ik cd insteek, en menu krijg, werkt mijn toetsenbord perfect.
Dan zet ik keyboard layout op Belgium.
Ik start Ubuntu, geen errors ofzo, maar dan werkt mijn toetsnbord niet.
Vrij irriterend, vooral omdat ik de install niet kan afronden :P
quote:
Maffen schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:56:
Ik heb een probleem met het installeren van edgy :/
Als ik cd insteek, en menu krijg, werkt mijn toetsenbord perfect.
Dan zet ik keyboard layout op Belgium.
Ik start Ubuntu, geen errors ofzo, maar dan werkt mijn toetsnbord niet.
Vrij irriterend, vooral omdat ik de install niet kan afronden :P
Een standaard toetsenbord is US (of US International). Belgium is een andere indeling. Gewoon je taal op Dutch (België) zetten en je toetsenbord indeling standaard de US laten, dan moet het goed gaan.

Reg. datum: 08 maart 2004

Jammer genoeg doet het niet.
Wat ik juist gemerkt heb is als ik m'n cd laat testen, dan staat er op het einde:
Press any key to Reboot.

Maar als ik dan een toets druk, reboot hij niet... :/
Straks eens live cd van hoary proberen..

//edit: Juist hoary live cd getest, dat werkt wel perfect.
Zal straks nog es alles goed bekijken, maar blijkbaar een bug in ubuntu?

Maffen wijzigde dit bericht 28-10-2006 16:18 (22%)

Rozijntjes
Reg. datum: 01 juni 2001

Eergisteren met succes Edgy geinstalleerd (clean install). Mijn WiFi kaart deed het meteen, en ook mijn ATI 9800 Pro heeft standaard hardware versnelling ("direct rendering: Yes") met de "ati" driver.

Het enige probleem wat ik ben tegengekomen is dat de live cd niet reageert op de entertoets als ik die wil afsluiten of herstarten. Hetzelfde als Maffen dus.

Verder nog een slordige fout tegengekomen: het autolunch programma van de live cd onder Windows heeft als titel 6.06 ipv 6.10...

Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----

quote:
Jeldert schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:02:
Het enige probleem wat ik ben tegengekomen is dat de live cd niet reageert op de entertoets als ik die wil afsluiten of herstarten. Hetzelfde als Maffen dus.
Dat heb ik ook gehad. Gewoon een foutje denk ik, maar een harde reset uitvoeren is dan toch niet erg (al is het slordig).

Zomaar een wilde gok voor dat toestenbord van Maffen, maar hebben je een usb toetsenbord? Zo ja, probeer eens met een usb->ps/2 stekkertje of Ubuntu het dan wel herkent..

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: