Hoofdcategorieën
Topicacties

[CiP] Red Rogue

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 september 2004

Kan je die profielen niet rood (laten) anodiseren? Lijkt me echt cool eruitzien.

Wat is dat in zijn avatar?
Reg. datum: 21 november 2003

Ik ben het er wel mee eens dat het zonder profielen ook mooi is, maar dan zie je nog steeds de randen van het MDF. Op de foto's zie je dat niet zo, maar in het echt wel ;) Het is wel mogelijk die randen mooier te maken door er een aantal lagen verdunde plamuur op de smeren. Dan trekt de verf er niet meer zo in en worden de randen ook mooi.
quote:
Godric schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:35:
[...]
Hoe bedoel je dit, dat het profiel de lucht insteekt? Of dat het meebuigt met de kast?
Ik dacht meer iets van een driehoekig plaatje aluminium bovenop, maar het probleem is dat je dan altijd randen zult zien. Ik weet ook niet of het echt mooier zou worden, was meer een hersenspinseltje van mij ;)

brinkdinges wijzigde dit bericht 23-10-2006 11:52 (38%)

De finale van de BEP Modding Trophy is begonnen!

quote:
Triggy schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:40:
Kan je die profielen niet rood (laten) anodiseren? Lijkt me echt cool eruitzien.
Dat zou inderdaad erg gaaf zijn, ben alleen bang dat ik dan helemaal blut ben... :/

@Brinkdinges:
De randen van de planken zijn idd niet de mooiste, ik heb ze wel geplamuurd maar het blijft pershout dat zuigt. Een nadeel is natuurlijk dat je ervan uitgaat profielen er op te zetten en dan sommige dingen voor lief neemt onder het mom van 'Je ziet het toch niet'.
De naden van het MDF zelf heb ik flink geplamuurd en gegrond en deze zijn niet meer goed zichtbaar. Hopelijk blijft dat ook zo.
Wie ik? Echt niet!
Reg. datum: 22 januari 2002

* floriske.nl komt beter laat dan nooit ook maar eens zijn mening geven ;)

Als hierboven ook al gezegd is zou ik ook kiezen voor optie 0, ofwel geen strips en die naden als ze netjes sluiten voor lief nemen, het ziet er gewoon errug strak uit in het wit.

Maar ik kan me je argumenten wel voorstellen en dan is optie 3 mijn favoriet.

Ga zo door in ieder geval, het is een ruig ontwerp en zo te zien ben je erg nauwkeurig met details. _/-\o_

Ik hoop ergens naast je te kunnen staan op TBCL maar ik garandeer nog steeds niet dat ik op tijd klaar ben :X

floriske.nl wijzigde dit bericht 23-10-2006 20:01 (7%)

[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan

* Godric is desondanks erg blij met de reactie van floriske.nl

Ik ga nog eens leuk spelen met de profielen, maar doe dat pas als de wielen er ook onder zitten, het licht aan staat en de hardware draait. Dan lijkt me het effect van de profielen wat representatiever.

Ik hoop dat het lukt om op de TBCL te komen, maar als het lukt, lijkt me het gaaf als je er naast staat. Of eigenlijk niet })

Ik heb gister de vorken van de wielen die in de primer stonden rood gespoten, zo eens kijken hoe het er voorstaat. Net weer lekker aan het cable sleeven geweest... :X
Update 14 alweer! :) Op dit moment zit ik in mijn tentamenweken, er wordt dus niet veel gemod. Maar ik had nog wat foto's staan.

Zo heeft het spuiten van onderdelen nogal wat tijd ingenomen de laatste tijd, dat verf moet drogen is werkelijk vervelend. Daar zouden ze eens wat op moeten verzinnen!
Deze zien er zo natuurlijk niet uit
http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010062.JPG

Dus krijgen ze een kleurtje!
http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010065.JPG

Net als de wielen
http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010064.JPG

Op dit moment ligt ook het rack voor de pci kaarten nog te drogen in de blanke lak. De achterkant is nu mooi rood! De witte kant moest ook over, ik had de eerste keer met de blanke lak niet goed geschud en gele blanke lak was mijn straf :|.

Verder heb ik met een oude voeding de oude papercliptruc gedaan om eens te bekijken wat al het licht- en luchtgeweld presteerde.
De ledjes van de fancontroller zijn iig naar wens! De twee erboven zijn de HDD act en PWR led, die kon ik dus nog niet aansluiten. De fans doen het ook goed, er waait een flinke wind door de kast terwijl er enkel een licht gezoem te horen is met 4 12cm fans op 12V, wanneer ik ze terugdraai naar het minimum (7V) dan hoor ik nog veel minder. Echt goed kan ik het nog niet beoordelen, de testvoeding is nogal luidruchtig.
http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010068.JPG

Nadat ik de CCFL's had geplaatst wilde ik deze ook wel eens zien branden, ik vind dat de gloed ook mooi via de fans naar buiten komt.
http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010070.JPG

'Draai je hoofd even mee' foto :+
http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010076.JPG

En zo doet hij het dan in het donker, op de foto is het licht nog wat minder rood dan in real-life. Het zijn CCFL's dus echt rood is lastig. Leds zouden de oplossing zijn, misschien doe ik dat nog. Je ziet duidelijk erg weinig licht onder in de kast. Ik wil nog een 10cm CCFL tussen de twee drives plaatsen, dit zal denk ik een erg mooi effect geven.
http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010079.JPG

De wielen staan er ook onder, ik vind ze zelf erg goed bij de kast passen. Iets wat mij nog erg gaaf lijkt is CCFL's onder de kast plaatsen, alhoewel het ook weer niet een enorm lichtfeest hoeft te worden.
http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010080.JPG

Dat was het weer, ik ben bezig met het uitdenken van nog een aantal ideetjes. Zo wil ik nog wat plexi in de fancontroller verwerken en binnenin wil ik bepaalde hardware ook nog iets aanpassen. Ook wil ik een plexi I/O plaatje maken. Ben benieuwd of dat allemaal nog gaat lukken voor 1 december.
Als de verf droog is kan ik mijn systeem er in gooien, ben erg benieuwd naar de temps!
Reg. datum: 16 oktober 2006

Whoa! Dit wordt echt steeds beter! Zier er super uit joh, wanneer gaat ie in massa-productie? ;)

As finishing touch, God created the Dutch.

Reg. datum: 15 augustus 2005

ERUG mooi!!! Meer valt er niet te zeggen of zoiets.. _/-\o_

Ga toch modden!
Reg. datum: 29 augustus 2006

*Stilte*....en kwijl druppels..... (daarna maar even een woord bedacht) Wauw !! Echt mooi man ! :9~ :*)

Reg. datum: 17 december 2005

* saind houdt op met kijken en klapt zijn mond dicht.
Hmmm, even een lapje voor het kwijl pakken

Maar echt?

quote:
FloydRaalte schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:21:
Whoa! Dit wordt echt steeds beter! Zier er super uit joh, wanneer gaat ie in massa-productie? ;)
Noem je bod maar >:)
quote:
Strikertje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:18:
ERUG mooi!!! Meer valt er niet te zeggen of zoiets.. _/-\o_
Merci bien ;)
quote:
X-GAMER-X schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:09:
*Stilte*....en kwijl druppels..... (daarna maar even een woord bedacht) Wauw !! Echt mooi man ! :9~ :*)
quote:
saind schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:33:
* saind houdt op met kijken en klapt zijn mond dicht.
Hmmm, even een lapje voor het kwijl pakken
Ik wil jullie reactie niet weten wanneer jullie een schone meid tegen komen :+
De post is daar >>

Mooie mod.
Verder veel suc6 op tbcl.

Verder waarom staat het topic niet op need-modding?
(is mometeel down, klere host XD)

XBMC support forum: www.xbox-hacks.nl

Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

Ziet er mooi uit hoor :)

Heb zelf net een CiP gemaakt in schop een modje...

Hopenlijk mag ie :P
sucks @ solderen
Reg. datum: 04 mei 2005

het zou natuurlijk nog cooler zijn als dit bordje erin had gezeten :+

Simplicity is de bom...Kees Stacker

Echt een mooie kleuren cobo dat rood wit. Hoe de case gemaakt is is natuurlijk ook mooi. ;)
Reg. datum: 27 juli 2004

Erg mooi gemaakt maar zijn er nog meer mensen die die wielen storend vinden? Ik vond hem zonder een stuk mooier.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Reg. datum: 17 december 2005

Die wielen, hmmm, valt mee, zonder zou het denk ik Iets beter zijn, maar het maakt echt een Miniem verschil

Maar echt?

quote:
Brantje schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:51:
Mooie mod.
Verder veel suc6 op tbcl.

Verder waarom staat het topic niet op need-modding?
(is mometeel down, klere host XD)
Dankje, hij staat er idd nog niet op. Doe ik denk ik als hij af is. Of eerder, moet nog maar eens kijken.
quote:
Ramius23 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:06:
Ziet er mooi uit hoor :)

Heb zelf net een CiP gemaakt in schop een modje...

Hopenlijk mag ie :P
Ben benieuwd!
quote:
Colan schreef op zondag 05 november 2006 @ 01:13:
het zou natuurlijk nog cooler zijn als dit bordje erin had gezeten :+
Inderdaad, is ook al eerder ter sprake gekomen. Net als op het forum van Techzine. Zijn erg gave bordjes, helaas laat het budget het niet toe en is de socket alweer outdated. Maar ze passen wel perfect in deze kast!
quote:
lemming_nl schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:55:
Erg mooi gemaakt maar zijn er nog meer mensen die die wielen storend vinden? Ik vond hem zonder een stuk mooier.

Poten er onder zoals op de tekeningen in de TS leek mij het gaafste, maar wielen zijn veruit het praktische. De kast is niet al te licht en ik rijd hem nu zo naar de plek waar ik er mee bezig ga. Er moest sowieso wat onder om de luchtinlaten aan de onderkant wat ruimte te geven. Anders zou ik het ook aan m'n rug krijgen als ik een dvdtje er in zou willen doen ;).

Ik heb overigens wat extra rode leds besteld (30 stuks :)). Hopelijk zijn ze snel binnen, dan ga ik daar mee aan het werk om licht onder kast te regelen en mogelijk ter vervanging van de ccfl's. Dan krijg ik iets roder licht. Ook komt er een controllertje in met schakelaartjes om de kermis uit te kunnen zetten. De kamer hoeft niet constant een bordeel te zijn! :+

Mag ik vragen waar je de LEDS besteld? Conrad ofzo? Ik ben namelijk ook nog wat leds nodig voor mijn geweldige bureau-la-pc en die kan ik wel in Zwolle ophalen maar dan moet ik voor een paar LEDS heen en weer karren...

quote:
FloydRaalte schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:33:
Mag ik vragen waar je de LEDS besteld? Conrad ofzo? Ik ben namelijk ook nog wat leds nodig voor mijn geweldige bureau-la-pc en die kan ik wel in Zwolle ophalen maar dan moet ik voor een paar LEDS heen en weer karren...
Tuurlijk mag jij dat! :) Ik heb ze in bestelling geplaatst bij een winkel speciaal voor UT-studenten, de prijzen zijn daar dan ook erg goed (15 cent voor een 1300mcd helder rood ledje). Ik heb ze dus niet via internet besteld. Voor jou is world-led.com waarschijnlijk wel handig. Volgens de Gouden Gids zit er geen electronica boer in Raalte, anders zou dat ook makkelijk zijn geweest.

Ah de Uni van twente, heb daar stieken een viavia vpn-netje naatoe lopen, erg handig. Goeie zaak die electroshop daar. Nee helaas, raalte heeft zat PC-boeren (sallandautomatisering, azerty etc...) maar geen goede electro-boer! In Zwolle zit wel een redelijk goeie genaamd Fakkert. Kijk ik wel even op world-led. Bedankt alvast!

Wie ik? Echt niet!
Reg. datum: 22 januari 2002

quote:
lemming_nl schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:55:

dat was ook mijn eerste indruk, persoonlijk vind ik de kast zonder wielen toch iets mooier, maar begrijp het praktisch oogpunt uiteraard ook wel!

Ieder zijn smaak natuurlijk,maar is het bijvoorbeeld geen optie om een losse dolley/hondje te maken voor transport en normaliter de kast op lage pootjes te zetten?

Maar nogmaals, smaken verschillen en het blijft een erg mooi ontwerp!! _/-\o_

[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan

Vind zelf de wielen ook niet super maar is wel praktisch. is het niet iets om er een mdf rand omheen te maken zodat het lijkt dat de kast doorloopt en dus die wielen niet ziet

Reg. datum: 16 maart 2006

quote:
Frogy schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:13:
Vind zelf de wielen ook niet super maar is wel praktisch. is het niet iets om er een mdf rand omheen te maken zodat het lijkt dat de kast doorloopt en dus die wielen niet ziet

mmh ligt eraan.. dan zou je ze weer meer naar het midden van de onderkant van de kast moeten verplaatsen, omdat ze anders tegen die mdf randjes aan lopen, met als gevolg dat de kast minder stabiel is...

ik zou hem geloof ik lekker zou houden, hij staat wel hoog maar is wel praktisch als je de grond wilt dweilen.. zo een emmer water eronderdoor 8)7

zoekt een zakmes met soldeerbout... liefst op batterijen

[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

Het draagt wel bij tot de complete look vind ik :) Pootjes zijn wel mooier maar ik vind dit ook niet slecht. Het scheelt dat je ze rood hebt gemaakt. Anders zag het er een stuk minder uit.

http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010070.JPG

Vind ik zelf een erg mooi plaatje en als het er echt zo uit ziet vind ik hem super :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: