heb zojuist weer een tegenbod gehad van 187.500 , vraagprijs is 192.500
ik had een bod van 178.00 gedaan en zoals eerder gemeld willen we niet verder gaan dan 180.000
ik wil nu niet meteen mijn uiterste bod op tafel leggen, maar hun wat meer uit de kast lokken.
Ik ben nu van plan om te gaan melden dat we het bij de 178.000 houden en de dingetjes die hun zouden maken dat we die zelf gaan doen. en dat we een serieus antwoord terug verwachten, als we dat niet krijgen gaan we verder zoeken.
ben benieuwd wat voor reactie we hier op krijgen.
het huis staat nu een jaar te koop, de verkopers zijn uit elkaar en hebben dus 2 problemen, elkaar en het huis. we zijn de enige kopers op dit moment en hebben serieus interesse, maar niet voro de vraagprijs.
ik had een bod van 178.00 gedaan en zoals eerder gemeld willen we niet verder gaan dan 180.000
ik wil nu niet meteen mijn uiterste bod op tafel leggen, maar hun wat meer uit de kast lokken.
Ik ben nu van plan om te gaan melden dat we het bij de 178.000 houden en de dingetjes die hun zouden maken dat we die zelf gaan doen. en dat we een serieus antwoord terug verwachten, als we dat niet krijgen gaan we verder zoeken.
ben benieuwd wat voor reactie we hier op krijgen.
het huis staat nu een jaar te koop, de verkopers zijn uit elkaar en hebben dus 2 problemen, elkaar en het huis. we zijn de enige kopers op dit moment en hebben serieus interesse, maar niet voro de vraagprijs.
"There is a little nut inside everyone"
Als dat zo is, had je ook 180K kunnen doen en zeggen dat dat het eindbod is.quote:Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:18:
heb een eindbod van 180 gedaan 
en ze zijn akkoord gegaan

nu de financiering verder regelen.
woei ik ben hier een partijtje happy
en ze zijn akkoord gegaan
"There is a little nut inside everyone"
Feli! 
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
Gefeliciflapstaart!
Ze wilden er toch wel vanaf. Uiteindelijk wint de paniek van het niet verkopen het van het willen cashen.
Ze wilden er toch wel vanaf. Uiteindelijk wint de paniek van het niet verkopen het van het willen cashen.
Goed gedaan!! Mooi wat van de prijs af ook! gefeliciteerd.. kun je nu fijn bezig met de suffe dingen als administratieve meukquote:Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:29:
en ze zijn akkoord gegaan![]()
![]()
![]()
goed man
. Je hebt jezelf een bovengrens gesteld en je niet gek laten maken. Loont zo je ziet!
quote:Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:29:
en ze zijn akkoord gegaan![]()
![]()
![]()
check
lolquote:thejoker80 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:30:
Ik denk dat je moet richteno p een prijs van ¤ 180K ofzo. dus beginnen met ¤170 - ¤175K. (eerder richting de 170K aangezien het huis al een jaar te koop staat)
Gefeliciteerd !!! 
Pay peanuts get monkeys !
Wat ik me afvroeg, wij willen ook binnenkort een huis kopen en we hebben een heel leuk huis gezien. Enigste nadeel is de toch wel erg hoge service kosten. Nu lees ik in dit topic veel over afdingen en onderhandelen, maar is daar nou in de praktijk nog wat af te krijgen?
Bij het huis dat wij zagen bedroegen deze kosten namelijk 290,- euro, dit is dan wel inclusief water, gas en de kabel maar het blijft toch een hoop geld. De hypotheek zou uitkomen op zo'n 750,- dus bij elkaar zijn de woonlasten dan meer dan 1000,-
Bij het huis dat wij zagen bedroegen deze kosten namelijk 290,- euro, dit is dan wel inclusief water, gas en de kabel maar het blijft toch een hoop geld. De hypotheek zou uitkomen op zo'n 750,- dus bij elkaar zijn de woonlasten dan meer dan 1000,-
Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!
quote:flowerp schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:07:
Wat ik me afvroeg, wij willen ook binnenkort een huis kopen en we hebben een heel leuk huis gezien. Enigste nadeel is de toch wel erg hoge service kosten. Nu lees ik in dit topic veel over afdingen en onderhandelen, maar is daar nou in de praktijk nog wat af te krijgen?
Tsjah, servicekosten, het punt waar veel mensen die een appartement willen kopen op af knappen.
Ik zou eerst onderzoeken of de VvE zijn zaakjes goed op orde heeft, dat er een goed MOP (meerjarigs onderhouds plan is) en dat daar ook geld voor aanwezig is.
Er zijn heel veel VVE's die "slapend" zijn, oftewel, wel veel geld oppotten maar er niets mee doen. Funest dus.....
Deze stukken kan je gewoon opvragen, de makelaar heeft deze stukken waarschijnlijk wel.
De VVE waar ik lid van ben heeft zijn zaakjes goed op orde, er is een goed plan voor de komende jaren en er is een goede reserve.
Mensen in mijn omgeving zeggen dat het veel geld is al die servicekosten, maar als ik dan zeg dat wel mijn groot onderhoud gedaan wordt ( dubbele beglazing, kunstof kozijnen enz.) met als 2e argument dat als zijzelf de kozijenen moeten vervangen dat dit ook niet gratis is dan zeggen ze opeens niets meer.
Oftwel ze vergeten zelf dat een huis zonder servicekosten ook maandelijks meer kost; je moet toch geld hebben om je huis op te knappen van buiten, dat gebeurd ook niet gratis.
In jouw situatie is die 290 euro best wel veel ook al heb je water en gas erbij. Succes met je keuze, maar vergeet niet: in een rijtjeshuis moet je ook geld opzij zetten voor onderhoud, dat wordt voor het gemak wel eens vergeten.
Dat is inderdaad wel een goed punt waar ik nog niet zo zeer bij stil gestaan had. Ik heb tot heden alleen in huurhuizen gewoont. Wat betreft de vereniging van eigenaren, er staat in de Funda advertentie dat het een profesionele en zeer actieve vereniging is, maar dat kan iedereen natuurlijk iedereen zeggen lijkt me. Er zit trouwens ook nog erfpacht in het bedrag.quote:Slasher schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:15:
[...]
In jouw situatie is die 290 euro best wel veel ook al heb je water en gas erbij. Succes met je keuze, maar vergeet niet: in een rijtjeshuis moet je ook geld opzij zetten voor onderhoud, dat wordt voor het gemak wel eens vergeten.
Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!
Maar op servicekosten valt volgens mij niet af te dingen. Dat is wel een redelijk vast bedrag (hoewel het wel gewijzigd kan worden, maar dan geldt dat voor alle leden van de VVE).
Let er dan ook even op dat het gedeelte erfpacht aftrekbaar is van de belasting.quote:flowerp schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:03:
[...]Wat betreft de vereniging van eigenaren, er staat in de Funda advertentie dat het een profesionele en zeer actieve vereniging is, maar dat kan iedereen natuurlijk iedereen zeggen lijkt me. Er zit trouwens ook nog erfpacht in het bedrag.
Periodieke betalingen voor erfpacht, opstal of beklemming
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
Precies. Het VVE bedrag word aan de hand van een verdeelsleutel berekent, en dat is een vast bedrag, je kan daar niet over onderhandelen. Daarvoor moet je bij de VVE zijn, maar dan zal de rest (buren) ook minder willen betalen.quote:MrSleeves schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:58:
Maar op servicekosten valt volgens mij niet af te dingen. Dat is wel een redelijk vast bedrag (hoewel het wel gewijzigd kan worden, maar dan geldt dat voor alle leden van de VVE).
Vergeet overigens niet dat wanneer je eenmaal lid bent van de VVE (het appartement dus gekocht hebt) je ook inspraak hebt op het bedrag en wat ermee gebeuren gaat. Afhankelijk van de opkomst van je buren op vergaderingen is dit veel of weinig invloed, maar je kunt zeker voorkeuren kenbaar maken.
Ligt het aan mij, of is de rente best wat gestegen laatste maand?
Op basis van 4,4% kon ik laatst nog zo'n 148.000 lenen, maar dat lijkt nu niet meer zo te zijn
Op basis van 4,4% kon ik laatst nog zo'n 148.000 lenen, maar dat lijkt nu niet meer zo te zijn
Heb hier nog een offerte van de Rabo voor mijn neus liggen: 10 jaar aflossingsvrij met NHG, 4,1%
Denk dat ik hem maar neem
Zie net op www.hypotheek-rentetarieven.nl dat 4,2 nu het laagste is, en dan heb je er waarschijnlijk nog veel kleine lettertjes bij..
Denk dat ik hem maar neem
Zie net op www.hypotheek-rentetarieven.nl dat 4,2 nu het laagste is, en dan heb je er waarschijnlijk nog veel kleine lettertjes bij..
De rente is inderdaad weer aan het stijgen. Je moet er als de kippen bij zijn. Het stijgt per 2 wekenquote:Cis schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:35:
Ligt het aan mij, of is de rente best wat gestegen laatste maand?
quote:Slasher schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:15:
Tsjah, servicekosten, het punt waar veel mensen die een appartement willen kopen op af knappen.
Ik zou eerst onderzoeken of de VvE zijn zaakjes goed op orde heeft, dat er een goed MOP (meerjarigs onderhouds plan is) en dat daar ook geld voor aanwezig is.
Vaak zitten bij de servicekosten ook nog enkele verzekeringen inbegrepen. Opstal/Glas/Brand bijvoorbeeld. Ik moet zeggen, ik zie soms servicekosten voorbij komen waar bij ik het gevoel krijg dat er iemand rijk aan het worden is. Het is wel nuttig dat een beetje te onderzoeken voor je er in gaat stappen. Zoals Slasher al zegt, onderhandelbaar zijn ze niet. Komen met het gebouw. Ik betaal 89 euro per maand ongeveer. Stijgt vrijwel niet maar zitten erg ruim bij kas. Bijna alle dingen zijn vooraf begroot en toevallig dit jaar nog wel extra kosten gehad voor schilderwerk en ik kreeg een nieuwe ruit (lief) maar dingen als een lift (hebben we er hier 2 van) maken servicekosten behoorlijk hoger. Dan hebben we een binnentuin die netjes door hovenier onderhouden wordt en dan wordt er elke week schoongemaakt in de openbare ruimten. Toch dingen die zoals Slasher zegt, je anders zelf moet doen, cq betalen
Ik vind het zelf wel makkelijk eigenlijk. mijn gas/water/licht zijn overigens ook duur opgeteld dus dan is het nog niet een echt slechte deal. Vraag me wel af wat ze doen met tweakerts die lekker een servertje dag en nacht draaien. Persoonlijk vind ik dat electra buiten servicekosten gehouden moet worden. Gas en water, ach, das wel te doen. 24/7 een servertje draaien merk je wel
Ik heb binnenkort twee appartementen
Ik heb hem net vast kunnen zetten op 4.2 voor 10 jaar met NHG. En zonder kleine lettertjesquote:Virus.NL schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:21:
Heb hier nog een offerte van de Rabo voor mijn neus liggen: 10 jaar aflossingsvrij met NHG, 4,1%
Denk dat ik hem maar neem![]()
andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics
Zo, de rente is zeker gestegen (4,7% is het nu waar ik 4,4% voor heb gekregen)
Ik had met een vriend over de rentevaste periode. Hij zei dat dat alleen voor je huidige huis gold. Dus als je verhuist moet je tegen de huidige rente verder. Nou dacht ik even dat ik dan beter voor 10 jaar vast had kunnen zetten (i.p.v. 20 nu).
Maar wat blijkt, ik kan drie dingen doen: hypo kosteloos afbetalen (logisch), rente meenemen naar een nieuw huis (weet alleen niet in hoeverre ik dat bedrag kan verhogen zonder renteverhoging), maar het meest "leuke": ik kan de rente en alle andere voorwaarden doorgeven naar de nieuwe bewoner. Die laatste was me nog niet eens opgevallen (of het is me wel uitgelegd een paar maanden geleden, maar heb er niet op gelet).
Toch een goede keuze.
Ik had met een vriend over de rentevaste periode. Hij zei dat dat alleen voor je huidige huis gold. Dus als je verhuist moet je tegen de huidige rente verder. Nou dacht ik even dat ik dan beter voor 10 jaar vast had kunnen zetten (i.p.v. 20 nu).
Maar wat blijkt, ik kan drie dingen doen: hypo kosteloos afbetalen (logisch), rente meenemen naar een nieuw huis (weet alleen niet in hoeverre ik dat bedrag kan verhogen zonder renteverhoging), maar het meest "leuke": ik kan de rente en alle andere voorwaarden doorgeven naar de nieuwe bewoner. Die laatste was me nog niet eens opgevallen (of het is me wel uitgelegd een paar maanden geleden, maar heb er niet op gelet).
Toch een goede keuze.
Reg. datum: 13 november 2000
Reg. datum: 13 november 2000
Over het hogere bedrag zal je m.i. altijd een nieuw hypotheekdeel krijgen, dus de dan geldende rente.quote:MrSleeves schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:19:
rente meenemen naar een nieuw huis (weet alleen niet in hoeverre ik dat bedrag kan verhogen zonder renteverhoging)
Dat denk ik ook, maar ik kan deze hypotheek wel een stukje hoger maken zonder langs de notaris te gaan. Ik heb het idee dat ik daar wel de huidige rente voor zou gelden. Maar dat maakt niet zoveel uit, in welk huis ik ook woon; voor de komende 20 jaar zit ik goed.quote:cowgirl schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:56:
[...]
Over het hogere bedrag zal je m.i. altijd een nieuw hypotheekdeel krijgen, dus de dan geldende rente.
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last
Dit topic is gesloten.