Nikon D70 | 18-70 mm
Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 7
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicWebsite
lordpalf of the flapdrols
het ultieme jaargetijde..... aka kleine toeteraap | #!/usr/bin/girl
Reg. datum: 10 augustus 2006
Hij is echt heel goed gelukt.
Ik heb ook eventjes geprobeerd om een gezicht te maken. Nooit goed met kleuren overweg gekunt dus ook deze weer in zwart wit.
wat vinden jullie ervan?
is bewerkt met photoshop om het ruis erin te krijgen.

Dan krijgt hij iets 8-bits achtigs. (leuk woord voor scrabble).
Ik ben nog steeds bezig met mijn game dus; en de aap is redelijk af nu. Nu moet ik nog vijandjes en vriendjes en ...
het pose sheet van apenkooi dus

En nog meer engeltjes.

Links is potlood en inkt en wat gecurved in photoshop en de rechter is alleen potlood. Maar ik schets meestal eerst met een blauw potlood en trek het dan over met een zacht grijs potlood.

geinkt met zo'n pen die op cd's kan schrijven.

Die laatste vind ik zelf erg koel. Vooral omdat ie in nog geen half uurtje gemaakt is
XangadiX wijzigde dit bericht 19-08-2006 03:20 (41%)
Dus jij wil VJ worden, zo doe je dat: VjAcademy
Een shaduw toevoegen zou het karakter en het plaatje zeker ten goede komen!
keep up the good work!
http://www.behindthescreens.nl/ - Nederlandse 2D/3D art en gamedev community.
Reg. datum: 10 augustus 2006
Ik vind degene zonder kleuren eigenlijk mooier..
Als iemand goed is met kleuren mag die van mij proberen om hem in te kleuren.. of mij advies geven hoe ik heb moet doen

volgens mij moet ik de haren een andere kleur geven.
quote:XangadiX schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 03:11:
Ik ben nog steeds bezig met mijn game dus; en de aap is redelijk af nu. Nu moet ik nog vijandjes en vriendjes en ...![]()
[afbeelding]
Xang, maak jij die game helemaal zelf? Want hij is echt leuk gedaan (soort Super Mario on lsd
Vijanden zijn natuurlijk banaanschillen, vallende kokosnoten en strenge gymleraren... slogies!
Het apen spelletje was wel aardig maar de bewegingen waren wat traag voor mijn gevoel. Verder knap gedaan.quote:XangadiX schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 03:11:
Ik ben nog steeds bezig met mijn game dus; en de aap is redelijk af nu. Nu moet ik nog vijandjes en vriendjes en ...![]()
[afbeelding]
Website
quote:BlaZe schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 07:52:
[...]
Xang, maak jij die game helemaal zelf? Want hij is echt leuk gedaan (soort Super Mario on lsd)
Vijanden zijn natuurlijk banaanschillen, vallende kokosnoten en strenge gymleraren... slogies!
Nahja, helemaal zelf gemaakt; ik heb het geanimeerd, de code geschreven en de splash schermen gedaan, niels heeft het level ontworpen en gedesigned... Pieter heeft het audiodesign gedaan en... lees de aftiteling maar eens
Voor de vervolglevels zitten we aan nog veel vreemdere shit te denken dan een uitbreiding van de gymzaal... you ain't seen nothing yet
XangadiX wijzigde dit bericht 21-08-2006 14:17 (15%)
Dus jij wil VJ worden, zo doe je dat: VjAcademy
Reg. datum: 13 oktober 2005
quote:Duesenberg J schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:49:
[...]
ben hiermee vast veel te laat, maar post het toch maar hier onder het motto: "beter laat dan nooit"
Ik moet wel beginnen met zeggen dat ik hiervan ook niet veel verstand heb. Ik teken graag auto's maar die zijn nooit zo mooi.
Wat mij heel erg belangrijk lijkt is ontzettend goed kijken naar welke delen van het oppervlak van de auto licht en welke donker zijn. Hiermee bedoel ik niet dat je delen die "naar de lucht wijzen" lichter moet maken en de delen die naar de grond wijzen donker, maar dat je vooral naar veel echte auto's moet kijken hoe de reflectie in de lak ervoor zorgt dat sommige delen bijna wit worden, ookal is het een zwarte lak.
Het realistische van de getekende lak zit em altijd in hoe je de lichtval in de reflecties tekent. (ik spreek uit ervaring, heb 1 of 2 mooie details getekend wanneer ik daar op lette. Als ik dat niet doe worden mijn auto's op de een of andere manier toch plat.)
Dus ff kort samengevat: observeer, observeer meer, observeer nog een keer en reproduceer
Als je niet kijkt naar voorbeelden in het echt wordt het nooit wat. (hier spreek ik over mijzelf wanneer het reflecties betreft)
offtopic:
Ik hoop dat je dit alsnog leest als je terug bent. (of misschien ben je dat al, of je bent nog steeds niet weg, of je b...)
edit:
Ik bedenk me net: In programma's als Rides op Discovery zie je Chip Foose (in Amerika beroemde custom car ontwerper) als ie een auto tekent de tekening inkleuren met een airbrush. Hiermee zijn (wanneer je er goed in bent) zeer mooie gradients mogelijk.
Als je echt later serieus auto's wilt ontwerpen, is het misschien een idee om eens hiermee te oefenen. Maar denk goed na vóór je eraan begint, want een beginnersset is ook al vrij duur en het is erg moeilijk om mee te werken als je pas begint. Pas na flink wat oefening is het raadzaam om naar een duurdere set over te stappen.
Ik ben gisteravond terug gekomen van vakantie ja.
Niet veel aan tekenen toe gekomen. Veel gesurft en gefeest. Dus dan weet je het wel
In iedergeval wel bedankt voor de reactie. Dat programma Rides kijk ik ook altijd, echt een interresant programma. Ik zal de komende week eens wat tekenen en dan scannen
Dus...
graag gedaan en ik ben benieuwdquote:Jepz schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:21:
[...]
Ik ben gisteravond terug gekomen van vakantie ja.
Niet veel aan tekenen toe gekomen. Veel gesurft en gefeest. Dus dan weet je het wel![]()
In iedergeval wel bedankt voor de reactie. Dat programma Rides kijk ik ook altijd, echt een interresant programma. Ik zal de komende week eens wat tekenen en dan scannen
Reg. datum: 14 december 2004
(Klikbaar naar groot)
Met potlood geschetst en daarna in PSD ingekleurd. Ik heb helaas (nog?) geen Wacom, dus allemaal muiswerk. Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Reg. datum: 16 januari 2005
leuke stijl ook, en zeker knap dat je dat even doet met de muis, ik hou toch wel van mijn wacommetje hoor haha
quote:Fluzzz schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:09:
Ik dacht (na het zien van écht hele mooie dingen!) laat ik ook eens een poging doen:
[afbeelding]
(Klikbaar naar groot)
Met potlood geschetst en daarna in PSD ingekleurd. Ik heb helaas (nog?) geen Wacom, dus allemaal muiswerk. Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Yeaaah Right, en jij wil zeggen dat je dit zelf hebt getekent?
Vooral de opmerking van "Een poging doen" En dan aankomen met een masterpiece als dit, als je dit kan tekenen kan je ook haren tekeken, ik bedoel... wenkbrouwen zijn ook haar.....
Doe eens normaal.quote:Wootism schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:38:
[...]
Yeaaah Right, en jij wil zeggen dat je dit zelf hebt getekent?
Vooral de opmerking van "Een poging doen" En dan aankomen met een masterpiece als dit, als je dit kan tekenen kan je ook haren tekeken, ik bedoel... wenkbrouwen zijn ook haar.....
Reg. datum: 29 oktober 2004
quote:
Ergens snap ik die reactie van Wootism wel.
getoonde skinhead is geen krabbeltje van een beginnende muis-tekenaar.
Vervolgens zeggen dat het mannetje kaal is omdat haar nog te moeilijk is komt niet overtuigend over.
Zeker niet gezien de grafiti op de muur.
edit: "van Wootism" toegevoegd.
Vince Dexa wijzigde dit bericht 04-09-2006 14:31 (7%)
Now go away or I shall taunt you a second time!
quote:Vince Dexa schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:30:
[...]
Ergens snap ik die reactie van Wootism wel.
getoonde skinhead is geen krabbeltje van een beginnende muis-tekenaar.![]()
Vervolgens zeggen dat het mannetje kaal is omdat haar nog te moeilijk is komt niet overtuigend over.
Zeker niet gezien de grafiti op de muur.
edit: "van Wootism" toegevoegd.
Het is zeker geen amateurwerk nee, maar iemand met genoeg ervaring met andere technieken zou dit wel kunnen produceren als probeersel. Het haar argument is niet echt overtuigend nee, maar het zou kunnen.
Anyway, ik zou graag de potloodschets willen zien.
Ik heb nu een aantal weken een A4 tablet van Medion (gekregen via een ruil) en ik ben de laatste tijd aan het tekenen geslagen. Ik heb nu bijna alleen nog maar Simpsons art gemaakt, maar ik ben wel van plan om ook andere dingen te gaan tekenen.
The sacred daughter of the Pearaphim - Mijn eerste geshade pic.
The sacred daughter of the Pearaphim (sketch) - De sketch van de bovenste pic. Deze heb ik gisteravond om half 2 in minder dan 2 minuten gemaakt voor een grap en daarom ziet 'ie er ook niet zo geweldig uit.

Lisa sketch - Een sketch van Lisa.
Devil Lisa - Deze heb ik alleen getraced en gecolored. De sketch is van iemand anders.
De plaatjes zijn klikbaar voor grotere versies.
WCG #26 | WP #5
Lisa,The Simpson! | Simpsons Realities Gallery
Reg. datum: 29 oktober 2004
quote:[
Anyway, ik zou graag de potloodschets willen zien.
Lijkt me toch een redelijk verzoek.
ik wil de schets ook wel zien eigenlijk....dus, ehm, Fluzzz?
Now go away or I shall taunt you a second time!
quote:
Dat was mijn eerste reactie ook, maar bij nader onderzoek zou hij best eens gelijk kunnen hebben, al had hij het misschien wel wat minder lomp kunnen formuleren.
.
Ik denk dat iemand met veel schilder/teken ervaring dit best als eerste probeersel kan maken. Het tekenen van haren in photoshop is nogal een vak apart. Je moet aardig wat ervaring hebben wil je haren er realistisch uit laten zien. Wenkbrauwen daarentegen zou je met de 'grasspriet' brush zo kunnen tekenen.
Website
Oei oei oei... Nou ik zal het allemaal maar als een compliment opvatten!
Schets...natuurlijk, maar die stelt niet zoveel voor, heb 'm voornamelijk gebruikt voor de hoofdlijnen.
Zie onder:

Ik ben ook geen beginnende muistekenaar, maak veel websites etc. maar het tekenen zelf heb ik niet zo veel meer gedaan. Deze kale skinhead is het eerste werkje waar ik echt voor mezelf mee bezig ben geweest en ook heb afgemaakt. Juist omdat ik zo super geïnspireerd ben geraakt door dit forum!
Maar in ieder geval bedankt voor de (verkapte) complimentjes, dan weet ik dat ik zo door moet gaan.
Oja, over die haren: ik teken met een muis en dan is het gewoon erg lastig om al die fijne lijntjes te trekken. Ook zie ik de lichtval etc. daarin nog niet zo goed. Dus voorlopig eerst deze 4 portretten oefenen op 'rare gezichten' en dan ga ik een compleet boek over anatomie etc. doorwerken

Komt gewoon uit mijn duim
En die kop hierboven vind ik maar een engerd, maar wel erg goed getekend
het ultieme jaargetijde..... aka kleine toeteraap | #!/usr/bin/girl

Mislukt wacom/shadingexperiment. Geen zin meer nu.
sdomburg wijzigde dit bericht 14-09-2006 23:58 (3%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.