Hoofdcategorieën
Topicacties

Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
blaat
Reg. datum: 12 maart 2001

http://www.wfmynews2.com/assetpool/images/0551322247_dell%20logo.jpg

Ik voelde vrij dit topic te openen... Mocht jij al druk bezig zijn geweest met een TS die nog beter en mooier is dan die van mij, neem gerust contact met mij en/of een modje op.

[20/24" TFT] De nieuwe Dell 2007WFP en 2407WFP (Dit is deel 1 van dit topic)

[20/24" TFT] Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 2

Dit topic gaat over de 20,1" en de 24" breedbeeldschermen van Dell. Veel mensen vinden dit scherm erg mooi/praktisch. Vooral vanwege het feit dat ze breedbeeld zijn (16:10) en het minimalistische
design. Hier zijn de specs van beide schermen:

gejat van de Dell site

Dell UltraSharp™ 2007WFP
http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/200-38594.jpg
  • Monitorformaat en -type : 20,1-inch flatpanel / Active Matrix TFT - Desktop
  • Resolutie : 1.680 x 1.050 pixels
  • Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m² / 800:1
  • Afmetingen (BxDxH) : Met standaard: 472,7 x 177,7 x 332 tot 513 mm
  • Gewicht : 6,5 kg
  • Kenmerken : VESA® 100mm ophangsysteem, niet-schitterend met harde coating 3H, inclusief in hoogte verstelbare standaard
  • Aantal (vrije) poorten / connectortype : 15-pins D-sub/DVI-D/S-Video/Composietvideo-connectors
  • Pixelgrootte : 0,255 mm (pixel pitch)
  • Compatibiliteit : Pc
  • Garantie : 3 jaar

Link naar de product site op www.dell.nl:

klik

Dell UltraSharp™ 2407WFP

http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/860-10023.jpg
  • Grootte en type van beeldscherm : 24-inch (61,0 cm) active matrix TFT
  • Resolutie : 1920 x 1200 / WUXGA
  • Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms (zwart naar wit) of 6 ms (grijs naar grijs) / 450 cd/m2/ 1.000:1
  • Afmeting b x h x d : 585mm x 388mm (gecomprimeerd / uitgebreid) x 560mm x 195mm
  • Gewicht : 8,3 kg
  • Ingangen : Analoog DVI-D (digitaal) met HDCP / S-Video / Composiet / Component
  • In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja /optionele AS500 Sound Bar
  • Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
  • Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening, 9-in-2-kaartlezer : 4 downstream-poorten, 1 upstream-poort / CompactFlash type I/II-kaart, MicroDrive, Smart Media-kaart, Memory Stick-kaart, Memory Stick Pro-kaart, Memory Stick Duo (met adapter), Secure Digital-kaart, MultiMedia Card, Mini Secure Digital (met adapter)
  • Garantie : 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag
Reviews:

Dell UltraSharp™ 2007WFP

Dell UltraSharp™ 2407WFP
Banding probleem

Beide schermen hadden aanvankelijk erge last van zogehete gradient banding. Dit resulteerd in duidelijk zichtbare lijnen (horizontaal & verticaal) als er gradients getoond worden op het scherm. De oorzaak hiervaan bleek de Faloudja-beeldverwerkingschip te zijn die in beide schermen zit. Hier een quote van DroogKloot om e.e.a. uit te leggen:

quote:
die Faroudja-chip is uitsluitend bedoeld voor het up- cq. rescalen van lage- of niet-native resolutie inputs (ie. composite, s-video, en HD signalen) naar de native resolutie van het scherm waar de chip inzit, en nadrukkelijk NIET voor het scalen van een inputbron die al in de native resolutie wordt aangeleverd (ie. de DVI-output van een videokaart), wat bij rev. A00 van de 2x07 dus wel gebeurde in alle display modes. Eigenlijk hoort die chip uberhaupt niet actief te zijn tenzij je de monitor op een non-standaard input aansluit, maar volgens Dell zijn er geen plannen voor een A03.
Bedankt DroogKloot :)

Deze chip hoorde dus in de 'desktop-mode' uitgeschakeld te zijn., en was dus ingeschakeld. Dit was eigenlijk alleen met de A00 revisies van de schermen het geval. Bij beide schermen is dit probleem met de A01 revisie opgelost door middel van een firmware-update. Dat mensen bij deze (en latere) revisies nog steeds dit probleem ervaren heeft denk ik te maken met het feit dat de meeste TFT schermen nog niet in staat zijn alle 16,7 miljoen kleuren die een 24 bits kleurenpaneel heeft tevoorschijn te toveren. Mensen die ervaring hebben met de A01 versies en later van beide schermen zeggen dat dit probleem niet meer storend aanwezig is.

Er is een topic op het dell support forum (zeer oud) waar dit probleem uitgebreid besproken wordt:

klik

Systeem | Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin!

blaat

Ben zo vrij geweest om het topic te heropenen en de topic start te copy pasten. Maargoed...

Ik heb zelf net ook een 2407 aangeschaft via supradictus. Ik ben alleen benieuwd of er iemand ervaring heeft met het spelen van CS: source op 1900x1200 op een 6800gt. Lukt dit nog een beetje fatsoenlijk of mag ik gelijk ook een nieuwe videokaart halen.

Reg. datum: 18 september 2004

Heb vandaag mijn dell 2007wfp gekregen van Supradictus. Het is echt een geweldig scherm!

Gamer
Reg. datum: 09 mei 2005

quote:
Brakkie schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:14:
Ben zo vrij geweest om het topic te heropenen en de topic start te copy pasten. Maargoed...

Ik heb zelf net ook een 2407 aangeschaft via supradictus. Ik ben alleen benieuwd of er iemand ervaring heeft met het spelen van CS: source op 1900x1200 op een 6800gt. Lukt dit nog een beetje fatsoenlijk of mag ik gelijk ook een nieuwe videokaart halen.
Ik heb het op een 6800GE gespeeld, heb er nu tijdelijk een 7600GT in zitten, het gaat, maar je kan niet alles op max zetten. Ik ga pas eind dit jaar begin volgend jaar een dikke videokaart halen.
My dæmon

Volgens mij klopt er iets niet aan de startpost, na revisie A02 is dat banding probleem verholpen, revisie A01 had dit nog wel. Correct me if I'm wrong. ;)
Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
Het scherm van mn 2407 is helaas niet 100% horizontaal, de linkerkant van het scherm is net een paar mm hoger van m'n buro verwijderd dan de rechterkant, maw hij wil niet helemaal goed uit de pivotstand komen. Ik geloof dat iemand dit ook had, hoe had die gene dat opgelost?

Ik had hem afgehaald, factuur zat erbij. Ik geloof dat dankzij mij een hoop tweakers deze monitor ook bij hem hebben gekocht :P

quote:
Op 1920x1200 met CSS speelt ik met mijn machine alles op max, 6xAA + Temporal AA = 12xAA en daarbij 16xAF.
Enige wat ik uit heb staan ik Gloom (als het zo heet?), want dat vind ik alleen maar irritant en vrreet teveel GPU power. Misschien zet ik het aan als Vista er is en als de eerste DX10 kaarten komen :)

quote:
Volgens mij klopt er iets niet aan de startpost, na revisie A02 is dat banding probleem verholpen, revisie A01 had dit nog wel. Correct me if I'm wrong.
Als ik het goed heb is het alleen in de modus "Desktop" verholpen, niet in Gaming en Multimedia, in de A02 revisie. Maargoed, wie gaat er dan ook constant switchen.. ik vind games & films goed te doen in de desktop mode.

some people just dont make sence - and you are one of them

My dæmon

quote:
Sluuut schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:11:
[...]

Als ik het goed heb is het alleen in de modus "Desktop" verholpen, niet in Gaming en Multimedia, in de A02 revisie. Maargoed, wie gaat er dan ook constant switchen.. ik vind games & films goed te doen in de desktop mode.

Ja dat bedoel ik, denk dat het merendeel toch alleen maar in Desktop mode draait. Maar je hebt gelijk.

In het vorige deel was er iets over HD via DVI, dit zou niet werken of zoiets, weet iemand daar iets van?
Reg. datum: 28 maart 2005

Zijn er trouwens veel mensen die het scherm pivoteren en zoja voor welke toepassingen ?

Ik doe het af en toe als ik zit te surfen, want dan werkt zo'n hoog scherm bij sommige sites wel lekker. Voor de rest werk ik vaker met 2 sites naast elkaar dan een gepivoteerde 'lange' site.
Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
Zijn er trouwens veel mensen die het scherm pivoteren en zoja voor welke toepassingen ?

Ja, ik deed het gister voor de lol om counterstrike op zn zijkant te spelen...
Voor de rest gebruik ik pivot niet.

some people just dont make sence - and you are one of them

Reg. datum: 28 maart 2005

quote:
Sluuut schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:03:
[...]

Ja, ik deed het gister voor de lol om counterstrike op zn zijkant te spelen...
Voor de rest gebruik ik pivot niet.

CS op zijn kant :D

Werkte dat een beetje ? :+
Reg. datum: 01 mei 2003

ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een DELL 2407WFP 24 inch breedbeeld monitor 8)

gekocht via Ebay voor 800 euro (normale prijs 865 euro)

ik koop eigenlijk nooit wat via Ebay omdat ik het toch altijd wat tricky vind, maar n.a.v. zeer goede feedback van andere kopers toch maar gedaan... dinsdag gekocht, woensdag geld overgemaakt en donderdagavond stond de verkoper persoonlijk aan de deur.. en ik was zoooooooo blij :lol:

hij is echt super

http://img143.imageshack.us/img143/9749/dsc00005ia3.jpg

http://img148.imageshack.us/img148/5262/dsc00006mc3.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/7566/dsc00020ct5.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/4617/dsc00025kz2.jpg

http://img220.imageshack.us/img220/9948/dsc00026ao1.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/2338/dsc00037dr6.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/3514/dsc00058ts0.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/1690/dsc00059dt6.jpg

en ik heb 'm natuurlijk op de hoogste resolutie, 1920x1200 ingesteld.. wat een ruimte heb je dan op je bureaublad.. niet meer van links naar rechts scrollen.. alles past gewoon!

het is het geld dubbel en dwars waard 8)

FBtje wijzigde dit bericht 18-08-2006 00:46 (3%)

Proud Daddy of Iris!

quote:
FBtje schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:37:
ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een DELL 2407WFP 24 inch breedbeeld monitor 8)

gekocht via Ebay voor 800 euro (normale prijs 865 euro)

ik koop eigenlijk nooit wat via Ebay omdat ik het toch altijd wat tricky vind, maar n.a.v. zeer goede feedback van andere kopers toch maar gedaan... dinsdag gekocht, woensdag geld overgemaakt en donderdagavond stond de verkoper persoonlijk aan de deur.. en ik was zoooooooo blij :lol:

hij is echt super

en ik heb 'm natuurlijk op de hoogste resolutie, 1920x1200 ingesteld.. wat een ruimte heb je dan op je bureaublad.. niet meer van links naar rechts scrollen.. alles past gewoon!

het is het geld dubbel en dwars waard 8)
Geil :9

Geen dode (sub)pixels?
Ik ben er nu ook voor aan het sparen.... :Y

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Nu met: Canon 40D - 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Lowepro Slingshot 200AW

Reg. datum: 01 mei 2003

nee, zelfs niet één ;)

spaar ze!

M.Bition
Reg. datum: 17 september 2004

Zag dat 4launch ook Dell 2007FWP & de 2407FWP verkoopt.
Iemand enig idee welke revisie dat is??

Wil namelijk niet een 'miskoop' doen met een rev.00 of een rev.01

EDIT:heb ze al een email gestuurd maar krijg geen reactie.

T.MEN wijzigde dit bericht 18-08-2006 10:08 (18%)

Perry: Look up idiot in the dictionary. You know what you'll find? Harry: A picture of me? Perry: No! The definition of idiot. Which you fucking are! (...Kiss Kiss Bang Bang...)

M.Bition

Mailtje gekregen van 4launch, ze hebben alleen de rev.02 versie.
Dus gelijk besteld en krijg hem als het goed is dinsdag bezorgd _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

MESSA BLIJ!!! :P

Perry: Look up idiot in the dictionary. You know what you'll find? Harry: A picture of me? Perry: No! The definition of idiot. Which you fucking are! (...Kiss Kiss Bang Bang...)

Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
FBtje schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:37:

Ik overweeg nog steeds de aanschaf. Gek gemaakt door mensen in dit topic (en bedankt) :| ;)

Op jouw foto's lijkt 'ie niet enorm groot, behalve op de laatste 2. Dat viel me alleen even op. Zal wel de hoek van fotograferen zijn (veel van bovenaf genomen).

M.Bition

quote:
Trenzer schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:34:
[...]

Ik overweeg nog steeds de aanschaf. Gek gemaakt door mensen in dit topic (en bedankt) :| ;)

Op jouw foto's lijkt 'ie niet enorm groot, behalve op de laatste 2. Dat viel me alleen even op. Zal wel de hoek van fotograferen zijn (veel van bovenaf genomen).
Gewoon doen, geen spijt (denk ik)

blaat

Jeeej, ik hoor ook bij de gang nu. ;) Nog nooit zo snel iets online gekocht. Gister om 4 uur op het kopje koop dit object op ebay geklikt en gisteravond om 7 uur afgehaald. (Via supradictus dus) Ik vertelde hem dat ie een ware hype was hier op got maar hij kon helaas zelf niet reageren omdat zn ip blijbaar gebanned is. Hij is trouwens vanaf vandaag een weekje op vakantie. (moest ik ff doorgeven :P )

M'n samsung 710t staat er wel perfect naast in pivot mode. :9

http://www.com-munity.nl/IMG_3389_s.jpg

Brakkie wijzigde dit bericht 18-08-2006 13:34 (12%)

Reg. datum: 18 september 2004

Ik heb mijn scherm ook bij die gozer gehaald. Woensdag geld overgemaakt. Donderdag mijn scherm binnen.

Tja... wat kan ik er van zeggen... waanzinnig!

De grootte valt mij reuze mee en de tekst is ook helemaal niet te klein. Ik denk dat het misschien nog wel iets groter is dan op mijn op mijn oude Iiyama Vision Master Pro 17 CRT uit 1997 waar ik altijd 1280x1024 op draaide.

Thuis en op mijn werk ben ik gewend om met 2 monitoren te werken dus aan wat desktop space ben ik op zich wel gewend, maar ik moet zeggen dat deze breedbeeld toch wel prettiger werkt dan twee losse monitoren.

Games speel ik niet, dus daar kan ik dan ook niks over melden.

quote:
Brakkie schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:43:
..
Hij is trouwens vanaf vandaag een weekje op vakantie. (moest ik ff doorgeven :P )
..
Dat is jammer; wilde vandaag net eentje bestellen :( Kan iemand me trouwens vertellen waar de monitor is op te halen?

blaat

Ik heb hem in Amersfoort opgehaald.

quote:
wheeler schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:20:
[...]

Dat is jammer; wilde vandaag net eentje bestellen :( Kan iemand me trouwens vertellen waar de monitor is op te halen?
Rob alias Supradictus mailde mij dat het ook in Rotterdam kon. Volgens mij wisselt 'ie regelmatig van lokatie als ik 't zo lees. Volgens mij stond in de eBay advertentie dat het ook in Utrecht opgehaald kan worden.

M.Bition

Something smells fishy ; :9

quote:
Hehe, dat valt wel mee denk ik. Getuige zijn schrijfwijze en de positieve replies alhier. ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: