Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
grrrr....
Reg. datum: 24 oktober 2000

Vandaag even uitgeprobeerd. Navigeer vanaf Apeldoorn naar de boulevard van Harderwijk. Normaliter rijd je dan via de Amersfoortseweg, maar nee i-Go was het daar compleet niet mee eens en liet dat merken ook.

Amersfoortseweg, steevast bleef die aangeven dat ik af moest slaan terwijl je gewoon rechtdoor kunt rijden. Op de rotondes richting Harderwijk, maar i-Go werd me een potje pissig en vond dat ik de rotondes rond moest en weer terug moest rijden 8)7

Nu zitten er op die routes 4 rotondes, allemaal rechtdoor, maar bij elke rotonde moest ik omkeren. Afgewisseld met voortdurend berichten dat hij ging herberekenen.

Van pure frustratie dus maar tomtom even aangezet, en die leidde me zonder problemen naar mijn bestemming. Ik wist de weg dus het was puur een vergelijking die ik ging maken tussen beide systemen.

De terugweg ging wel goed, alleen af en toe zaten er wel hele bizarre routes bij, door kleine straatjes, of door een 30km zone terwijl de grote weg een blok verderop 50km was en me veel sneller bij de bestemming bracht.

Verder, tja de interface is gewoon top notch, veel beter als tomtom. Dus ik ga het nog een paar keer proberen, en hopelijk worden er met nieuwe releases van voices ook minder houterige zinnen gevormd, en kan men wat rust brengen in gesproken aanwijzingen.

Vooralsnog gemengde gevoelens bij dit pakket :)

Gordijnstok wijzigde dit bericht 05-06-2006 16:31 (3%)

Reg. datum: 16 augustus 2002

Ik heb het ook maar eens geprobeerd. Ik moet zeggen, het ziet er een stukje strakker uit, maar herberekenen van een route duurt (ten opzichte van tt5.21) erg lang imo.

Daarnaast heb ik het draaien op een ipaq 1710 en helaas tijdens de rit van een kilometer of 40 moest ik IGo 3 keer opnieuw opstarten omdat het geheugen vol zat. Ik weet dat de 1710 niet teveel geheugen heeft, maar ik heb hier met TT (4 en 5) nog nooit problemen mee gehad.

Het is zo jammer dat er altijd wat in het geheugen van die IPAQ zelf gezet moet worden hè. Zit er een een sd kaart van 1 gb in en dan moet het toch lokaal.

Vincere Per Belli

Motowhiz! Gain special powers!
Reg. datum: 21 januari 2004

Op Pocket-info is zojuist een impressie van dit programma online gezet. (Voornamelijk screenshots)

[T-Mobile Sony-Ericsson K850i] [T- Mobile MDA Pro] [Orange SPV M500]

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
Switek schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:43:
[...]

Leuk today scherm :P
Bij mij komt IGO niet op het today scherm, heb je daar nog een speciale handeling voor moeten uitvoeren? Verder werkt ook bij mij TT en IGO vanaf 1 SD-kaartje

Noopz stond standaard aan!

Moet je even kijken bij:
-start
-settings
-today screen
-items

@ Hoppy en anderen: Volgens i-GO woon ik in de provincie: Södra Holland.
Woont opzich best lekker maar ik zou liever in Zuid-Holland wonen. Ik heb al in die language-file
zitten rondzoeken maar zie 't nergens staan? Zodoende kan ik 't ook niet veranderen in Zuid-Holland?
Hoe moet ik dit gaan fixen dan? Alvast bedankt! En wat is de laatste language-file tot nu toe?
Ik heb er eentje opgezet die volgens mij alleen de voornaamste dingetjes heeft veranderd: Afslag- einde enzo. Maar Amsterdam enzo heet ook nog steeds Amsterdao en dat soort onzin :)

CLB wijzigde dit bericht 05-06-2006 17:32 (47%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

grrrr....

Je kunt inderdaad het iGo logo zo toevoegen, maar imo is dat grote logo echt afgrijselijk. Binnen iGo kun je daarom onder settings->advanced>startup&minimized ook aangeven dat het logo niet lomp lelijk en groot moet zijn, maar ook netjes klein. :)

TomTom heeft deze setting helaas niet, en dan zit je vast aan een groot afgrijselijk log logo.

Arwen / Kayne

Zo, net even een testje gedaan met iGo en TT ivm de snelheid voor de fix.
Zoals ik verwachtte maakt het absoluut geen bal uit welk programma ik gebruikte.
Beide gaven ongeveer 5sec na het starten van het programma aan dat ze 6 satellieten hadden.

Op de terugweg bedacht ik me ook het volgende:
Waarom staat er bij de specificaties van elke gps-ontvanger de TTFF-tijd bij?
Idd, de Time To First Fix ligt aan je gps, niet aan je software. ;)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Acties: [view][quote]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

quote:
Volgens i-GO woon ik in de provincie: Södra Holland.
Woont opzich best lekker maar ik zou liever in Zuid-Holland wonen. Ik heb al in die language-file
zitten rondzoeken maar zie 't nergens staan? Zodoende kan ik 't ook niet veranderen in Zuid-Holland?
Hoe moet ik dit gaan fixen dan? Alvast bedankt! En wat is de laatste language-file tot nu toe?
Ik heb er eentje opgezet die volgens mij alleen de voornaamste dingetjes heeft veranderd: Afslag- einde enzo. Maar Amsterdam enzo heet ook nog steeds Amsterdao en dat soort onzin
Dat heb ik ook, woon in north-holland amsterda. Heb ook meerdere amsterdams er in zitten, vind ik ook niet zo handig. Wat ik wel irritant vindt, is dat je snelheid enz niet zo duidelijk ziet.

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!

Arwen / Kayne

Snelheid kan je toch gewoon als 1 van de 3 veldjes links (of onderin) instellen?

Hier geeft hij de steden gewoon in het Nederlands. Zou dat afhankelijk zijn van de software of van de gebruikte mappen?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

Gsus is my homeboy

Uhm weet ik niet?
Iemand die hier 'n idee over heeft?

Ik heb 'n benelux i-GO versie geinstalled met als mappen:
Basemap.fbl
Belgium.fbl
Luxembourg.fbl
Netherlands.fbl

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

vectrex.nl

Ik heb er nu een week mee gereden, en bevalt best goed. Alleen rond mijn eigen huis in Arnhem worden er onlogische routes gekozen (tussendoor, ipv hoofdroute) die misschien paar meter korter zijn maar met drempels etc. toch langer duurt. Ik ga wat proberen met de setting van optimale routeberekening.

Het herberekenen gaat zeer snel (Mio P350).

Wat ik ook aardig vind aan dit product, ik heb een 64Mb kaartje ingericht voor Nederland, lekker compact.

Ik heb ook een andere nederlands talige stem via een ander forum gekregen
www.vectrex.nl/v_dut_f4.zip

Miomap v3 schijnt gebaseerd te zijn/worden op I-Go. Misschien is die beter?

vectrex wijzigde dit bericht 27-07-2006 20:40 (7%)

Reg. datum: 08 september 2003

De Mio heeft een aantal extra dingen zoals wel een favorieten lijst, TMC.
Dit staat op 't forum van I-Go, deze extra functionaliteit hebben ze voor Mio geimplementeerd zoals Mio het wil. Einde van 't jaar komt een tweede versie waar deze functionaliteit ook in de PDA's te vinden is.

Ik heb 't getest op een Ipaq 3900, dus een best oude PDA, en daar loopt het ongeloofelijk snel op, veel vloeiender dan bij TomTom, ook gaan de route berekeningen sneller.

M55 wijzigde dit bericht 05-06-2006 22:32 (86%)

Reg. datum: 27 augustus 2001

Jammer dat het na augustus 1 euro per maand kost ofzoiets. Niet gek op zich, kost gewoon geld die kaarten kopen natuurlijk. Als je niet betaalt, krijg je dan gewoon geen updates meer? Iemand hier meer info over?
Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

Waar heb jij jou info vandaan dan?

Nieuwere kaarten zou wel leuk zijn, ik mis wat rondwegen en rotondes in de buurt. Ook TMC en favorieten zouden wenselijk zijn.

Wat me vanmorgen opviel is dat iGO inderdaad wat optimistisch is met het inschatten van de duur van een rit.Gaandeweg sprokkelt ie er steeds wat tijd bij, Tomtom lijkt wat realistischer in dat opzicht.

Reg. datum: 14 augustus 2003

Wat ik ook erg jammer vind van de iGO is, dat die geen simulatie kan maken als je van een andere vertrek punt instelt. Bij TomTom kan het wel.

Arwen / Kayne

Dat kon bij TT voor v5 ook niet, dus misschien komt het nog wel. :)

NederCam.nl

REDFISH, geef eens een bron van je euro per maand?

Als ze echt 1 euro per maand (En lijkt mij dan ook weer per kaart?) gaan vragen, ben je als je alle mappen neemt iets van 30 euro kwijt per maand.
De meeste gebruiken toch alleen BENELUXDE dus dat zou dan best meevallen.

En ik heb vorige week die iGo updater gebruikt, en dat werkte gewoon.
Maar als ze iGo op een laag maandtarief aan gaan bieden, of voor een leuk totaal prijsje dan hoop ik dat ze snel legaal in Nederland gaan verkopen.

Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

TurboCharged Supra Driver
Reg. datum: 05 juni 2001

Wat betreft die rare plaatsnamen en provincienamen kan ik heel kort en bondig zijn. Die heb je gekregen via niet legale wegen, het forum van pdamill heeft daar namelijk al over bericht. De officiele beta testers hebben daar geen last van namelijk.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Satellite Rulezz
Reg. datum: 27 november 2000

quote:
Medic112 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:52:
Ik heb iGo even vergeleken met TomTom 5.21. Als ik een route invoer in TomTom doet ie daar zeg maar 35 minuten over. Dezelfde route duurt bij de planning met iGo maar 21 minuten. (snelste route, per auto)

Als ik dan daadwerkelijk ga rijden, past iGo steeds de aankomsttijd wat aan, zodat het uiteindelijk toch zo'n 35 minuten duurt... (dus zonder files en de maximum toegestane snelheid aanhoudend)

Anderen daar ervaring mee?
Dit heb ik ook gezien, dat de verwachte aankomsttijden niet helemaal overeenkomen. Helaas heb ik niet de eindbestemming kunnen vergelijken omdat ik niet 2x dezelfde weg heb gereden met TomTom en iGo om zo te kunnen kijken welk programma het nu bij het juiste eind heeft...

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

Reg. datum: 14 augustus 2003

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:06:
Dat kon bij TT voor v5 ook niet, dus misschien komt het nog wel. :)
Dat kan wel in TomTom V5.XX, men zal dan geadvanceerd planner moeten gebruiken.

NederCam.nl

quote:
StingerDelta schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:50:
[...]

Dat kan wel in TomTom V5.XX, men zal dan geadvanceerd planner moeten gebruiken.
Hij zegt toch al dat dat in v5 wel kan? Voor v5 niet. En dat klopt. Hoewel ik dacht dat in de speciale "HP" TomTom 4 al wel zoiets zat.

Nakebod's Webcam Archive

grrrr....

Als je de screens van de Mio bekijkt (http://www.newmiorange.be/site.php?short=C210%3Cbr) dan wordt linksonderin netjes de maximum snelheid op een verkeersbord getoond. In de versie die ik heb kan ik alleen de maximum snelheid in een van de drie velden onderin tonen waarmee je effectief weer andere interessante informatie moet laten varen, of mis ik ergens een optie. :)

Overigens heeft TomTom nog een optie die i-Go niet heeft, signalering bij een POI. Bij TomTom kun je instellen dat die een signaal moet laten horen op X aantal meters afstand van een POI op je route, bijvoorbeeld een benzinestation. Bij I-Go ben ik net de afslag na het benzinestation voorbij en dan is het op de cockpit map te zien. Niet veel soeps dus :P

Gordijnstok wijzigde dit bericht 06-06-2006 12:06 (4%)

NederCam.nl

Volgens mij is die 50 er een beetje opgesoept, als je naar de P350 en de P550 kijkt zie je ook dat verkeersbord in beeld.

En dat die POI warnings in iGo nog niet zo goed zijn dat is ondertussen wel duidelijk, het is wachten op een oplossing, en die zal er vast wel komen.

Nakebod's Webcam Archive

Gsus is my homeboy

quote:
C.44 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:19:
Wat betreft die rare plaatsnamen en provincienamen kan ik heel kort en bondig zijn. Die heb je gekregen via niet legale wegen, het forum van pdamill heeft daar namelijk al over bericht. De officiele beta testers hebben daar geen last van namelijk.
tsjaa ik neem ook niet aan dat iedereen die hier post 't wel legaal heeft :?

Reg. datum: 12 december 2004

quote:
CLB schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:01:
[...]

tsjaa ik neem ook niet aan dat iedereen die hier post 't wel legaal heeft :?

Als je het ook nergens kan kopen behalve ergens in Hongarije en Israel....
Zijn er waarschijnlijk toch een paar officiele Beta testers geweest die ": gelekt " hebben. :Z

Psbb

Reg. datum: 22 november 2004

quote:
StingerDelta schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:02:
Wat ik ook erg jammer vind van de iGO is, dat die geen simulatie kan maken als je van een andere vertrek punt instelt. Bij TomTom kan het wel.
Als je in de Route-tab klikt op "bewerk" kun je twee punten invoeren waartussen iGo een route maakt. Werkt m.i. hetzelfde als "geavanceerde planning"bij TT.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: