Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Meelobee schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:25:
[...]

Sorry voor de late reply. Helemaal niet meer aan gedacht...Ik heb dezelfde kaarten als jij 2005.Q3.3605. Ik heb geen problemen met crashen.

Heb jij je kaarten ergens online staan kan ik de verschillen es bekijken...(if any)

Welke bestanden heb jij allemaal in die map staan? Ik vermoed dat ie daardoor nl over de zeik gaat.

Wbt de rest: voeg me anders ff toe @ msn.

edit: zie profiel natuurlijk ;)

DJSmiley wijzigde dit bericht 03-05-2006 10:28 (9%)

< FEISAR >

quote:
DJSmiley schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:35:
[...]

Wbt de rest: voeg me anders ff toe @ msn.
Wat is je msn adres?

....................................................................................................- Te huur -....................................................................................................

ik wel, jij ook?

Leuk topic,

Alleen wat ik niet echt tegen kom hier.. Willen jullie niet ergens als je stilstaat toch nog muziek hebben?
Volgens mij trek je je accu dan best wel heel erg snel leeg.
Misschien een paar van deze dingen er bij bouwen, dus zeg maar Accu > Condensator > Car PC.
Als auto uit staat, dan zorg je gewoon dat de condesator niet wordt opgeladen.
Dus dan werkt je CarPC daar uit

quote:
# Een nieuwe 1.0 farad condensator. Lekker klein met gave blauwe neon!!
http://www.remcoshop.nl/WebRoot/RCAudio/Shops/RCAudio/Products/100338/id_144_full.jpg

# 2.0FD capacitor with digital voltmeter.
# Chrome colour with flamed design.
# For the ultimate sound systems upto 2000W rms
http://www.remcoshop.nl/WebRoot/RCAudio/Shops/RCAudio/Products/100339/id_438_full.jpg

Deze dingen zouden toch stroom moeten leveren? Of heb ik het nou verkeerd.

Ik zie veel mensen een leuke carpc inbouwen.. alleen wat voor geluidsinstallatie gaat men gebruiken?
Aangezien ik daar helaas niet zoveel over lees, enkan mezelf niet voorstellen dat iedereen de standaard installatie gaat gebruiken.

In mijn nieuwe auto komt kwa geluidsinstallatie het volgende

Subwoofer
JBL P1022
Power Subwoofer, 25cm 400/ 1600W impedantie 2x 2Ohm

Speakers in deuren voor
2x JBL GTO 6526e 40watt/120watt

Hoedeplank speakers
2x JBL GTO 936e 100/300 watt

Versterker
Climax Bullet 1500
2 Channels, vermogen: # 2x750 W rated power

Voet speakers (weet geen andere naam)
8x JBL GTO 6526e 40/120watt
(deze speakers komen zeg maar bij je voeten, maar dan naar boven gericht.. en zorgen dat je ze niet kapot kan trappen, 4x 40/120 watt aan elke kant (bij de bestuurder zitten ze iets anders).

Verder leek mij het leuk om iets als een webcam in de gril van de auto te bouwen, of net er onder zodat hij wel water dicht is.
Kun je foto's en alles maken, leek mij wel grappig.

CarPC weet ik nog niet helemaal, en de software ook niet.
Maar aan dit project ga ik beginnen zodra ik mijn nieuwe auto heb.

Wat me trouwens wel leuk leek, zo'n muis die in een laptop zit (ben naam even kwijt) net boven/naast/achter etc de handrem te bouwen, of misschien in je stuur of iets waar je makkelijk bij kan.

Cadillacs rule!
Reg. datum: 09 september 2000

Bij 15A (wat niet ongewoon is voor een carpc) 12V en die bovenstaande 1F elco, is de tijdconstante ongeveer 0,8sec.
Nee, geen optie dus.. een kleine buffer accu is een veel beter idee ;)

No more RC5... I'm searching for ET now!
Koreaans - Nederlands online woordenboek

ik wel, jij ook?

quote:
Bjorker schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:39:
Bij 15A (wat niet ongewoon is voor een carpc) 12V en die bovenstaande 1F elco, is de tijdconstante ongeveer 0,8sec.
Nee, geen optie dus.. een kleine buffer accu is een veel beter idee ;)

Inderdaad, dan werkt het niet nee.
Dan ga ik kijken of ik een paar mooie accu's kan vinden ed.

Bedankt :)

Reg. datum: 24 december 2000

quote:
Asmoohtjuh schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:52:

Versterker
Climax Bullet 1500
2 Channels, vermogen: # 2x750 W rated power
Uhm..ik raad je aan om een andere versterker in te bouwen. Climax schiet niet op.. Beter een echt merk. Zonde van je subwoofer op deze manier :)

Reg. datum: 24 mei 2006

Hier een aantal foto's van mijn CarPC projectje in een Opel Astra

http://pic15.picturetrail.com/VOL624/4652724/9800369/149426481.jpg

http://pic15.picturetrail.com/VOL624/4652724/9800369/149426487.jpg

http://pic15.picturetrail.com/VOL624/4652724/9800369/149426495.jpg

http://pic15.picturetrail.com/VOL624/4652724/9800369/149426497.jpg

De laptop heb ik nu onder de passagiersstoel maar die wil ik achterin plaatsen.

Heb nog wel wat vraagtekens bij de stroomvoorziening. In mijn probeeropstelling heb ik het scherm en de laptop adapter aangesloten op de 12V aansteker aansluiting. Deze heeft pas spanning wanneer de motor draait. Kan ik beide aansluiten op de 12V lijn van de autoradio? Kan de zekering dit hebben?

Verder moet ik nog druk bezig met plamuren en schuren voor de definitieve afwerking.

quote:
Wiendhapper schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:35:
...
De laptop heb ik nu onder de passagiersstoel maar die wil ik achterin plaatsen.

Heb nog wel wat vraagtekens bij de stroomvoorziening. In mijn probeeropstelling heb ik het scherm en de laptop adapter aangesloten op de 12V aansteker aansluiting. Deze heeft pas spanning wanneer de motor draait. Kan ik beide aansluiten op de 12V lijn van de autoradio? Kan de zekering dit hebben?

Verder moet ik nog druk bezig met plamuren en schuren voor de definitieve afwerking.

Je autoradio heeft 2 12V lijnen: eentje continue en een schakelcontact. Die bekabeling kun je prima gebruiken. Ik heb zelf extra kabels getrokken, aangezien de versterkers e.d. ook voeding moesten hebben.

Ik heb de radio eruit gehaald en mn scherm daar in gemonteerd. Zo houd je tenminste je luchtroosters nog in orde.

http://www.boevenet.com/images/zoom/DIYDHV/viewsize/P1010138.JPG

< FEISAR >

Ik heb nou al een jaartje een carpc in mn auto zitten, eerst met een oude laptop en daarna toch maar een vast systeem gebouwd. Alles werkt prima, maar ik heb 1 groot probleem:

De pc reboot als ik mn auto start.

Ik wist dat dat met carpc's lastig zou zijn, en om het rebooten tegen te gaan heb ik juist een M1-ATX voeding gekocht maar blijkbaar gaat het toch niet goed met die voeding.

De pc zit rechtstreeks op de accu aangesloten en ik heb het voltage tijdens het starten gemeten, 10.2v is het minimum. Dat is dus ver binnen de specs van de M1 (6-24v)
Ik maak geen gebruik van de ACC lijn op de M1-ATX maar heb een on/off schakelaar op de 12v naar de pc.( volgens de maker van de M1-ATX (post op mp3car.com) zou dat geen verschil moeten maken en zou de M1 het starten van de motor aan moeten kunnen...)
Aan mn accu ligt het ook niet, ik heb mn systeem getest in een andere auto met een zo goed als nieuwe accu, en daar gebeurde hetzelfde..

Wat zou ik hier nou aan kunnen doen?? Kan ik bijvoorbeeld iets van een UPS gebruiken zodat de pc aan blijft tijdens het starten?

Meelobee wijzigde dit bericht 29-05-2006 16:29 (3%)

....................................................................................................- Te huur -....................................................................................................

quote:
Meelobee schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:29:
...
Wat zou ik hier nou aan kunnen doen?? Kan ik bijvoorbeeld iets van een UPS gebruiken zodat de pc aan blijft tijdens het starten?

Ik heb zelf een kleine loodaccu van 12V 2Ah ertussen als buffer. (icm een diode zodat ie niet leegloopt door de startmotor).

Een grote condensator (1F) zoals normaal voor audio gebruikt wordt zal denk ik ook wel afdoende zijn.

Een ups kan in principe ook, alleen is dat nogal lomp ;)

DJSmiley wijzigde dit bericht 29-05-2006 16:31 (7%)

Cadillacs rule!

quote:
DJSmiley schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:31:
[...]
Ik heb zelf een kleine loodaccu van 12V 2Ah ertussen als buffer. (icm een diode zodat ie niet leegloopt door de startmotor).

Hoeveel ampere kan jouw diode maximaal verwerken, of heb je eventueel een typenr.?
Wil hetzelfde gaan doen, maar weet niet goed wat de maximaal te verwachten stroom zal zijn.
Iets van 15 tot 20A misschien?

quote:
Bjorker schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:00:
[...]

Hoeveel ampere kan jouw diode maximaal verwerken, of heb je eventueel een typenr.?
Wil hetzelfde gaan doen, maar weet niet goed wat de maximaal te verwachten stroom zal zijn.
Iets van 15 tot 20A misschien?

Mijn carPC trekt zo'n 3A (gemeten toen ik m aan t opbouwen was, toen ie op regelbare voeding hing). In mijn geval is daar een USB hub, dvdspeler, GPS antenne bijgekomen. In principe zou ik met 5A al af kunnen. Maar goed, die diodes had ik niet zo 123 liggen. Ik heb een gelijkrichter gebruikt welke 25A kan. Deze heb ik op een koelblokje gezet. Van deze gelijkrichter (=4 diodes) gebruik ik er slechts 1...

Houd wel rekening dat je dus 0.7V extra verlies krijgt door de spanningsval over je diode.

Cadillacs rule!

Ah had eigenlijk wel iets meer verwacht. 3 ampere is nog geen 40 watt.
Ik heb een setup met een P3 1Ghz en een 220v omvormer. Dat laatste is sowieso al wat minder rendabel, en ik was bang voor een 'stroomstoot' als de hulpaccu weer begint op te laden zodra de motor weer draaid. De TFT hangt ook aan de omvormer en ik heb een HD , een DVD, wireless, USB FM zender (geluid komt over autoradio) en GPS in de PC zitten.
Heb het geheel op het moment nog niet werkend, maar idd lijkt zo'n 25A gelijkrichter in mijn geval ook wel afdoende.

Bjorker wijzigde dit bericht 29-05-2006 22:27 (3%)

Reg. datum: 11 april 2000

quote:
DJSmiley schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:34:
[...]

Je autoradio heeft 2 12V lijnen: eentje continue en een schakelcontact. Die bekabeling kun je prima gebruiken. Ik heb zelf extra kabels getrokken, aangezien de versterkers e.d. ook voeding moesten hebben.

Ik heb de radio eruit gehaald en mn scherm daar in gemonteerd. Zo houd je tenminste je luchtroosters nog in orde.

[afbeelding]

Zo'n oplossing zou ik ook wel zien zitten in m'n (binnenkort waarschijnlijk, staat nu nog op naam van m'n vrouw) Astraatje.

Vraagje wat ik daarbij heb: het standaard display ben je nu helemaal kwijt. Is er een manier om de temp. sensor van de Astra uit te lezen via je pc? Tijd en datum weergeven lijkt me het probleem niet, maar die temp-functie vind ik vooral 's winters toch best handig.

"If there were no God, there would be no Atheists." G.K. Chesterton

< FEISAR >

quote:
DJSmiley schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Een grote condensator (1F) zoals normaal voor audio gebruikt wordt zal denk ik ook wel afdoende zijn.

Een ups kan in principe ook, alleen is dat nogal lomp ;)
Een condensator is dan wel een optie, sluit ik die aan tussen de pc en de accu?

Reg. datum: 24 december 2000

Op samenkopen.net is een inkoopactie gestart voor een lilliput schermpje.

http://www.samenkopen.net/action_product/566106/701292

Is dit wat?

vet een pc in je auto! nu eerst nog een auto...

kan het ook op je fiest..? ;)

< FEISAR >

Ik heb dus maar een grote capacitator gekocht, maar er zit helaas geen goeie leesbare installatie handleiding bij. Voor zover ik het kan ontcijferen is onderstaande tekening hoe ik de cap aan moet sluiten, klopt dat?

http://www.zdclan.nl/stuff/schema-cap.jpg

In de handleiding staat:

"Do not ground the capacitator directly to the amplifier's (in dit geval mn car pc) ground terminal or to the system ground wiring. "

De enige plek die ik voor ground heb is een dikke bout in de kofferbak, daar zit nu de carpc aan, kan ik daar dan ook de cap op aarden?

30K 06..... op naar de 33K

iets zegt mij dat aarde aarde is. en dat ze zoiezo goed contact met elkaar moeten hebben

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

< FEISAR >

quote:
Extera schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:50:
iets zegt mij dat aarde aarde is. en dat ze zoiezo goed contact met elkaar moeten hebben
En de rest is zo ook goed aangesloten?

30K 06..... op naar de 33K

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

a.k.a FXPKillaBee
Reg. datum: 22 juni 2001

Bij mij is het bouwen ook begonnen! Het is nog niet veel, maar het is een begin en de onderdelen gaan besteld worden!
  • Heb op een stuk MDF het moederbord vastgemaakt (zelfde manier hoe het moederbord in je kast vastzit )
  • Uit een oude kast het paneel waar je pci sloten aan vast zitten uitgeboord :) zodat er een nette achterkant komt :)

Kleine start, maar tis een begin ;) pics komen uiteraard ;)
Ik zit alleen uit te zoeken hoe ik de volume hardwarematig harder en zachter ga zetten. Heb verschillende oplossingen gezien in dit topic, maar niemand die echt ervaring heeft met de volumeknoppen. Dus wie heeft er een goede volumeknop oplossing gevonden? :Y)

FXPKillaBee wijzigde dit bericht 02-06-2006 13:03 (5%)

Asus A7V333|AMD Athlon XP 2400+|768MB DDR Dane-Elec| FX5200| Hitachi 200 gig 16mb cache|Microsoft Wireless Multimedia Desktop|Iiyama HM703UT 17"|Logitech Quickcam|Microsoft Sidewinder Gamepad|NEC4550

a.k.a FXPKillaBee
Reg. datum: 22 juni 2001

er loopt op 1 van de bekende inkoopacties sites een inkoopactie voor de lillyput touchscreen tft (2e gen)
dit bedoel ik niet als spam, maar om de knutselaars onder ons te helpen die intresse hebben :Y) :Y)

Asus A7V333|AMD Athlon XP 2400+|768MB DDR Dane-Elec| FX5200| Hitachi 200 gig 16mb cache|Microsoft Wireless Multimedia Desktop|Iiyama HM703UT 17"|Logitech Quickcam|Microsoft Sidewinder Gamepad|NEC4550

< FEISAR >

quote:

Thanks voor de link :)

Maar wat blijkt nou, ik heb de oorzaak van het probleem gevonden, de bekabeling die naar de schakelaar op m'n dashboard loopt heeft blijkbaar te veel weerstand (?) als ik die er tussenuit haal en er een dikkere kabel voor in de plaats doe, blijft de pc aan! :D

De cap gaat dus weer retour naar de winkel. Toch bedankt voor de hulp!

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Omdat ik met de onboard VGA maar niet voor elkaar kreeg om mn tweede scherm aan de praat te krijgen heb ik een PCI ATI 7000 kaart gekocht.

Nu is het zo dat ik nu wel beeld heb maar niet kan clonen :(

Dat komt omdat ik alleen kan kiezen of de ene monitor 1ste of 2de wordt.
Eigenlijk zou ik de mogelijk dus moeten hebben van clonen (zie plaatje)

http://www.sidelinesports.com/support/forum_pics/tvout_displays.jpg

Dat heb ik dus niet. Iemand enig idee hoe dit kan??
Maak gebruik van versie 6.5 van ATI drivers

seninha wijzigde dit bericht 02-06-2006 18:15 (9%)

Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: