Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 19 oktober 2003

quote:
Fire69 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:04:
Je moet natuurlijk wel zien dat je BT aanstaat voordat je iGo start.
Dan kies je (waarschijnlijk) poort 7. Even wachten, en dan zou hij moeten connecteren.
Baudrate voor je Oasis is normaal 4800, die heeft een SirfII-chip en gebruikt het NMEA-protocol.
Passkey is altijd 0000.

Ik heb op een gegeven moment coördinaten doorgekregen van de GPS-ontvanger, dus het kan wel werken. Probleem is nu dat het me niet nogmaals lukt. Heeft te maken met de ontvanger. Ik kan niet connecten op 1 of andere manier. Het is de bedoeling dat het blauwe LEDje op de ontvanger 1x per seconde knippert, maar nu doet hij 1x per 3 seconden, wat aangeeft dat er iets niet goed is.
(Wel kom ik erachter dat wanneer je geen code invult bij de Passkey, en dan klikt op Next, ik een melding binnenkrijg dat BT GPS wil connecten met mij. Ik zie dan ook dat het blauwe LEDje op de ontvanger 1x per seconde gaat knipperen, dus er is contact. Als ik dan akkoord geef (melding: do you want to add BT GPS to your device list?), dan lukt het niet en gaat hij weer 1x per 3 seconden gaat knipperen.

De stappen die ik volg: BT op S200 aanzetten (Device is ook discoverable voor anderen) --> GPS-ontvanger aanzetten --> Zoeken naar BT-devices --> BT GPS wordt gevonden --> Connecten en code 0000 invullen --> Serial poort laat ik uitstaan --> New Outgoing Port instellen op Com 7. Helaas gebeurt er dan helemaal niets, tot die ene keer.

Ik doe vast iets verkeerd, maar wat?

trancemaniak wijzigde dit bericht 31-05-2006 21:23 (21%)
Reden: Iets vergeten

TurboCharged Supra Driver
Reg. datum: 05 juni 2001

Serial port aanzetten

Wat betreft dat Gifje waarbij je om je huis heen draait.. da's grappig... maar absoluut geen argument om iGO te gebruiken ipv TomTom ;)

C.44 wijzigde dit bericht 31-05-2006 21:22 (77%)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Reg. datum: 19 oktober 2003

quote:
C.44 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:21:
Serial port aanzetten

Wat betreft dat Gifje waarbij je om je huis heen draait.. da's grappig... maar absoluut geen argument om iGO te gebruiken ipv TomTom ;)

Serial port aanzetten, werkt ook niet. Moet ik uberhaupt wel een incoming port aanmaken?
Trouwens bij die COM-poort, kan ik ook nog instellen of het een secure connection betreft of niet.

Kortom, ik kom om in de instellingen, waarvan ik niet eens weet wat ze allemaal betekenen.

trancemaniak wijzigde dit bericht 31-05-2006 21:32 (25%)

Je zal zeker een incoming port moeten aanmaken, iGO kan niets met bluetooth zelf. iGO zoekt gewoon de compoorten af, en of die nu fysiek of virtueel zijn maakt verder niets uit.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
Nakebod schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:59:
Nu heb ik al veel in iGo gezien, maar dat nog niet :D
Vertel vertel :P Een eigen POI maken met custom 3D icoon ofzo?

Geen idee hoe ze dat gedaan hebben, het is blijkbaar een experiment van de iGO ontwikkelaars
die met Google Sketchup bezig zijn geweest.
Zie ook: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/

Lees de draad voordat je blaat!

Arwen / Kayne

quote:
trancemaniak schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:12:
[...]

Ik heb op een gegeven moment coördinaten doorgekregen van de GPS-ontvanger, dus het kan wel werken. Probleem is nu dat het me niet nogmaals lukt. Heeft te maken met de ontvanger. Ik kan niet connecten op 1 of andere manier. Het is de bedoeling dat het blauwe LEDje op de ontvanger 1x per seconde knippert, maar nu doet hij 1x per 3 seconden, wat aangeeft dat er iets niet goed is.
(Wel kom ik erachter dat wanneer je geen code invult bij de Passkey, en dan klikt op Next, ik een melding binnenkrijg dat BT GPS wil connecten met mij. Ik zie dan ook dat het blauwe LEDje op de ontvanger 1x per seconde gaat knipperen, dus er is contact. Als ik dan akkoord geef (melding: do you want to add BT GPS to your device list?), dan lukt het niet en gaat hij weer 1x per 3 seconden gaat knipperen.

De stappen die ik volg: BT op S200 aanzetten (Device is ook discoverable voor anderen) --> GPS-ontvanger aanzetten --> Zoeken naar BT-devices --> BT GPS wordt gevonden --> Connecten en code 0000 invullen --> Serial poort laat ik uitstaan --> New Outgoing Port instellen op Com 7. Helaas gebeurt er dan helemaal niets, tot die ene keer.

Ik doe vast iets verkeerd, maar wat?

Zoals reeds gezegd, moet je zeker en vast wel het Serial Port Profile laten aanmaken, anders gaat het nooit ofte never lukken.

BT werkt namelijk zo (en vraag me niet waarom het zo moeilijk gemaakt is... :/ ) Je hebt een incoming en een outgoing poort (bij mij com4 en com5).
Jij selecteert in je navigatieprogramma com5. Je soft connecteert naar com5, je GPS maakt een connectie terug via com4, en langs daar komt NMEA-stream binnen via het Serial Port Profile.

Maw, je moet dus 2 dingen zeker doen. Incoming EN outgoing poort selecteren, serial port profile laten aanmaken.
Dan in iGO de outgoing port kiezen, NMEA en baudrate 4800.

That should do it :)

quote:
stefimke schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:03:
Ik heb iGO en Tomtom 5.21-Benelux+ (sd version) op m'n gloedjenieuwe Mio P350 gezet vandaag.

Installatie van beide progs ging prima. GPS-lock vele malen sneller met iGO echter.
Ook kan iGO zonder problemen in landscape mode draaien, Tomtom kan daar nog totaal niet mee overweg. Ik weet niet wat het is maar hij lijkt z'n vorige instelling niet te onthouden waardoor hij het helemaal mis gaat met het scherm ,je kunt niet meer bij menu-opties, de enige manier om eruit te komen is een soft-reset.

Dat ligt toch echt aan je Mio, want mijn TomTom doet het perfect in landscape. Zelfs zonder herstarten zoals bij iGo wel nog nodig is.

quote:
C.44 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:13:
Ik ben vanmiddag nog een keer op pad geweest met het ding maar ik ga vanavond toch weer mooi tomtom terugzetten (had em verwijderd ivm plaatsgebrek ;)). Ik word STA-PEL-GEK van die stemmen, voor elke keer dat het ding een berekening opnieuw moet uitvoeren is het "herberekening in uitvoering" dan nog een keer het verhaal dat ie voor elke handeling 3 berichten geeft en buiten dat ook nog in de meest onlogische volgorde.

Als iemand me zou kunnen vertellen (Fire69) hoe ik die volledige Europa Map voor TomTom kan verkrijgen... graag :)

Nu nog hopen dat tomtom met een beetje frissere interface komt en we kunnen er weer een tijd tegen aan :)

Ben daarnet voor het werk effe met de auto weggeweest icm iGo.
Hij geeft idd wel overdreven veel aanwijzigen, maar ze zijn bij mij iig niet in onlogische volgorde. :)

Europa Map? Check je nieuwsserver even. ;)

TomTom met een iGo-UI komt volgens mij redelijk dicht bij de perfectie.

quote:
C.44 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:21:
Serial port aanzetten

De achterkant van mijn huis bekijken, daar zie ik ook het nut niet van in. MAAR... stel nou dat ze kaarten uitbrengen die POI hebben met die icoontjes? Atomium, Eiffeltoren, Manneke Pis, ...
Dat zou volgens mij toch wel een handig oriëntatiepunt zijn als je op de kaart kijkt...

Fire69 wijzigde dit bericht 01-06-2006 11:37 (38%)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Nou de complete UI van iGO hoeft voor mij ook weer niet, de balk onderin het scherm van TomTom vind ik veel overzichtelijker en geeft veel meer nuttige info dan die drie vakjes van iGO. Echter het tekenen van de kaart en dergelijke van iGO is superieur aan dat van TomTom.

Btw, Fire69, check jij je msn of icq wel eens ?

Reg. datum: 12 december 2004

[quote]HoppyF schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:19:
[...]

Heb je de gewenste POI('s) wel via POI beheren aangezet?
Je kunt ook de afstand tot de POI ingeven wanneer je hem wilt zien.
Veel mededelingen? ja dat misschien wel maar het voordeel is dat je alleen hoeft te luisteren en niet op je PDA te kijken tijdens het rijden >:)

De POI s had ik wel goed ingesteld heb ik vandaag gemerkt. Alleen worden ze waanzinnig laat weergegeven op je scherm welke afstand je ook insteld. Verder krijg je er geen enkele waarschuwing bij. Je moet dus juist wel naar je scherm kijken voor de POI s :)

psbb wijzigde dit bericht 01-06-2006 12:49 (4%)

Psbb

Arwen / Kayne

quote:
C.44 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:24:
Nou de complete UI van iGO hoeft voor mij ook weer niet, de balk onderin het scherm van TomTom vind ik veel overzichtelijker en geeft veel meer nuttige info dan die drie vakjes van iGO. Echter het tekenen van de kaart en dergelijke van iGO is superieur aan dat van TomTom.

Btw, Fire69, check jij je msn of icq wel eens ?

De volledige UI is idd niet nodig, maar de algemene look and feel vind ik toch wel prettig.

offtopic:
ICQ? Da's toch wel al een jaartje geleden. :P MSN zal ik straks effe doen. :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

de UI van iGO is enorm verfrissend als je gewend bent met TomTom te werken. Waar het bij TT nogal plat is allemaal heb je bij iGO veel meer de ervaring van diepte in een kaart.

Reg. datum: 24 juni 2004

Nou heb m geinstalleerd ... moet zegge dat t r allemaal goed uitziet, op de spelfouten na dan.
Je kon de spelfouten ergens goed zetten door een file te editen of zo ... ga daar nu maar eens naar op zoek. ;)

( . )( . )

NederCam.nl

Dat is easy, in de iGo\Lang\ folder staat een zip bestand met de taalbestanden.
Uitpakken, zitten meerdere bestanden in, de file met de vertalingen is zo gevonden, openen met een editor, aanpassen, saven, zippen, en terug op je pda.

Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

de n00bvraag maar hoe installeer ik i-GO?

Als ik setup.exe open zegtie dat 't geen geldige windows32 applicatie is :?

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Since 1983
Reg. datum: 09 juli 2001

quote:
CLB schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:41:
de n00bvraag maar hoe installeer ik i-GO?

Als ik setup.exe open zegtie dat 't geen geldige windows32 applicatie is :?
pleur het in je pda en probeer het eens opnieuw te runnen :)

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
G-PHREAK schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:53:
[...]

pleur het in je pda en probeer het eens opnieuw te runnen :)

ik pleur niks in mn pda :9

Maar als ik alleen de setup.exe naar m'n PDA gooi en daar opstart krijg ik 'n license fout?

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 22 november 2004

CLB

Je moet de iGO map en de setup exe op de SD card zetten.

en als geluk hebt heb je ook een autorun dir en dan installeert ie zogauw als je de kaart invoert

quote:
Nakebod schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:49:
Dat is easy, in de iGo\Lang\ folder staat een zip bestand met de taalbestanden.
Uitpakken, zitten meerdere bestanden in, de file met de vertalingen is zo gevonden, openen met een editor, aanpassen, saven, zippen, en terug op je pda.

Klopt, het gaat om de file: dictionary.lang, hierin zitten de teksten die je naar eigen behoefte kunt aanpassen.

Over de POI's.
Er ontbreekt een belangrijke functie en dat is het waarschuwen (audio) als er een POI in de buurt komt. Nu bestaan er wel externe POI waarschuwingsprogramma's zoals POI Warner en PoiObserver maar die werken volgens mij nog niet met iGO. Kwestie van tijd denk ik.
Het blijft dan een tijdelijke oplossing totdat de volgende release van iGO uit gaat komen waar wel uitgebreide POI info in komt. (eind dit jaar).

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
Fire69 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:31:
Dat ligt toch echt aan je Mio, want mijn TomTom doet het perfect in landscape. Zelfs zonder herstarten zoals bij iGo wel nog nodig is.

Ja, on the fly wisselen doet ie inderdaad prima. Maar onthouden de vorige keer ingesteld was is blijkbaar moeilijk voor Tomtom, hij doet het immers half. Als ik m'n mio in landscape-mode houdt, dan tekent Tomtom z'n schermen portrait (maar dan valt er dus 1/3 buiten het scherm. De knoppen echter, die worden WEL landscape geimplementeerd. De functie van de knoppen dan, de knoppen zelf staan ergens anders getekent.

iGO werkt nog steeds perfect, ik ben echt onder de indruk van hoe goed dit werkt, en hoe mooi de kaarten eruit zien onder het rijden. Als ik naar Tomtom terugschakel heb ik een my-first-sony gevoel.

Reg. datum: 12 december 2004

@HoppyF
Ik krijg de flitspalen er maar niet op. Zou je eens uitgebreid kunnen beschrijven hoe dat moet. Met je eerdere beschrijving is het mij niet gelukt.

Psbb

They call me DM
Reg. datum: 26 augustus 2003

Ik heb hem ff geprobeerd maar vind hem niet lekker werken... als je op een rechtdoorgaande weg rijd meld die muts (ik de belgische stem) dat ik na het volgende kruispunt recht door moet gaan, en dat 3x achter elkaar, terwijl het toch gewoon een doorgaande weg is. En soms als je je route volgt gaat ie ineens toch een andere route berekenen, kortom ik vind het niks

quote:
psbb schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:36:
@HoppyF
Ik krijg de flitspalen er maar niet op. Zou je eens uitgebreid kunnen beschrijven hoe dat moet. Met je eerdere beschrijving is het mij niet gelukt.

Oke, komt ie dan.
Dit verhaaltje heb ik eerder bekend gemaakt.

iGO POI converter programma inclusief Benelux flitspalen (dd 20 mei).
Het gaat hier om een nieuw POI conversie programma wat eenvoudig POI files omzet naar een database formaat welke door de iGO gebruikt kan worden.
De conversie werkt twee kanten op, je kunt van iGO database naar POI en vise versa !!!

Hoe werkt het?

1. Maak een POI bestand aan in het Google Earth formaat (.kml).
Je kunt een dergelijk formaat converteren en/of bewaren mbv het programma
POI Edit (http://www.poiedit.com ). De bron kan een TomTom (.ov2) of ander formaat zijn.
2. Zet de aangemaakte .kml bestanden in dezelfde map als het programma Pdi_IGo-Gest.
3. Start het programma op en kies de optie "Insert PdI into IGO.DB", klik op de "Go!!!" knop.
4. Er wordt een nieuwe IGO.DB aangemaakt, kopieer deze naar de PDA in de map \My Documents\IGO 2006
5. Andersom kan ook, als je al een IGO.DB hebt en daar de POI's uit wilt halen kies je de optie "Extract PdI from IGO.DB". De uitkomst is een bestand genaamd "igo.kml"
6. Het bestand igo.kml kun je met een editor bewerken of met een ander programma zoals POI Edit aanpassen.
7. Bij het opstarten van iGO op de PDA zie je nu bij "Mijn POI" meerdere categorieen met in dit geval Flitspalen staan. Ze zijn in groepen onverdeeld zoals 50, 100, 120km en roodlicht camera's.
8. Indien gewenst kun je via de Instellingen, POI beheer, de groepsnamen aanpassen.

In het pakket:
Het POI conversie programma (PdI-Igo_Gest)
Recente Benelux flitspalen en roodlicht camera's. (20 mei)

Zelf toevoegen:
Het bestand igo.db uit je eigen \My Documents\IGO 2006 van de PDA.
Dit even zetten in de map op je PC waar je de bovenstaande bestanden al hebt uitgepakt.

Voor het geval je de bestanden nog niet hebt, zie HIER

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

Heeft iemand een aangepaste Nederlandse language file om te sharen? Hoeven we niet allemaal hetzelfde te doen.

by the way: is "helling" een "afslag" of "afrit"?

NederCam.nl

Een helling is een helling, heuvel, bergje. Hoe je het noemen wilt. Helling is dus prima en vrij algemeen gebruikt.
Tenzei er echt afslag/rit moet staan, en in de vertaling helling staat, dan is het fout :P

Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

quote:
stefimke schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:19:
Heeft iemand een aangepaste Nederlandse language file om te sharen? Hoeven we niet allemaal hetzelfde te doen.

by the way: is "helling" een "afslag" of "afrit"?
Hier is ie dan een verbeterde nederlandse vertaling.
KLIK!

Helling komt overeen met het engelse woord "ramp". Ramp wordt ook gebruikt voor afslag en oprit en in die zin is er een verschil. Als aanduiding om de volgende afslag te nemen zal men in de engelse taal wel zoiets zeggen als: take the next exit, en niet take the next ramp.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: