Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... Deel XIV

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
WhatPulse:

En als we dan toch bezig zijn, de tweede en de laatste drie links onder "handige links" zijn aardig dood (van de laatste is dit waarschijnlijk een mirror). Misschien wel handig om even alle links door te lopen...
LPG ftw
Reg. datum: 30 november 2001

helaas, dat moet een mod doen want ik kan het niet meer..

de laatste tijd echt fucking weinig tijd om te draaien, maar dat komt ook omdat ik ermee begonnen ben. Werk echt superveel de laatste anderhalve week. Naja, kan aan het eind van de maand wel lekker platen gaan shoppen :)

Koffie?
Ja, Lekker

Graag gedaan!
Reg. datum: 26 oktober 2001

Volgens mij moet de Behringer BCD2000 nu redelijk verkrijgbaar zijn.

Hier voor 179 euro: http://www.feedback.nl/?id=55&b=TMP_1069838275
en: http://www.peterjohanzen.nl/

Dat zou volgens mij eerst de prijs zijn eigelijk. Vorig jaar, toen hij ook al tussen de producten stond, werdt hij zelfs voor 159 euro al aangeboden, maar de adviesprijs is opgeschroefd naar 213 euro.

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 09-04-2006 09:56 (6%)

Reg. datum: 19 januari 2001

Als je bij feedback probeert om de bcd2000 aan je winkelwagentje toe te voegen komt hij daar in als 0 euro, dus daar is nog iets niet juist denk ik.
Verder heb ik nog geen online shops gevonden waar duidelijk vermeld staat dat hij ook effectief op stock is. Volgens mij is het dus toch nog een week ofzo wachten voor de dealers em ook hebben.
Een tijdje geleden berichtte ik over een setje wat ik besteld had.

Ik heb inmiddels de spullen een weekje binnen, 2 dagen geleden werd de tweede akiyama draaitafel afgeleverd en is alles compleet. We hadden erg veel mazzel dat we de cdj 800 mk2's al zo snel konden krijgen.

De armen zijn afgesteld door de leverancier zodat ze wat minder speling hebben. Samen met de Ortofon elementen heb ik ze nog niet kunnen betrappen op overslaan.

Ook over de Akiyama MCX niets dan goeds. Geen kraakjes, niet warm worden en geen uitval. Het schijnt dat in eerdere modellen de voeding wat kuren vertoonde en dat is in een latere revisie opgelost.

pics :

Plaatje op imageshack (popups!)

"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why its called the present"

Die mixer zo ver naar achter, mixed dat niet ontzettend irritant?

XBL: PhydomiR | PSN: Tasjesdief | WoW: Tasjesdief (71) (Spinebreaker EU)

We zijn allemaal redelijk lange jongens met lange armen, dus no problemo ;)

"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why its called the present"

Reg. datum: 09 april 2006

quote:
hvangent schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:26:
Ik ben zo'n zogenaamde huiskamerdj en mijn on board geluidskaart hapert nogal eens dus wil ik een stappie verder qua geluidskaart.
Sta in dubio of ik nu een Hercules DJ Console aan zal schaffen in combinatie met VirtualDJ3 of een E-MU geluidskaart (bv de 0404) en dan in combinatie met Ableton Live5 (alle software heb ik al).

Zou graag de voor's en tegens willen weten van 'experts' !

De E MU 0404 is een mooi budget kaartje om mee te beginnen. Als je Ableton live gebruikt kan ik je de Evolution X-sessions van M-audio http://www.m-audio.com/products/en_us/XSession-main.html aanraden. Een handige, solide en goedkope (115 bij Tach Tally) controller. Als evt. alternatief of uitbreiding kan je voor de faderfox controllers gaan http://www.faderfox.com/.
Ben zelf net overgestapt van vinyl naar ableton (cd is ook maar een tussenstap). Ben erg blij met de X-sessions en denk er over om de faderfox lv2 of lx2 als extra erbij te kopen. Twijfel echter nog want ik vind de faderfoxjes maar klein ogen, wil er eerst eentje in het echt testen.

Weet niet zoveel van VirtuelDJ3 heb verder alleen TraktorDJ getest (ook wel vet maar de mogelijkheden van Ableton spreken me meer aan). Las in de "Interface" een mindere review over de Hercules, maar dat moet je zelf maar ff uitzoeken.

Reg. datum: 24 februari 2006

Hier nog even mijn setje van laatst, heb em nog even op een andere site ge-upload.

DJ_G - February Bedroom Sessionz

Tracklist
01. Atton Tray - Yume no Jyokyoku (Overture On A Dream)
02. Chanting Souls - Versa (Guy Gerber and Atton Tray Rework Mix)
03. Leon Bolier - My Precious (Ozgur Can Remix)
04. DJ Tarkan & Mert Medeni - On the Way (V-Sag Mix)
05. D-Nox & Beckers - You Are A Star (Club Version)
06. M.I.D.O.R vs Linn - Breathing (Progressive Mix)
07. A.M. - Arise (Hammer & Funabashi Remix)
08. Niklas Harding pres. Blackout - Shadows
09. Robimon - Aquatic
10. Armin Van Buuren - Who Is Watching (DJ Remy & Roland Klinkenberg Remix)
11. Purple Haze - Eden
12. Mode Hookers - Breathe (Sander Van Doorn Remix)
13. Nalin & Kane - Open Your Eyes (Markus Schulz & Elevation Remix)

Zoals je ziet richting progressive

SendSpace
MegaUpload

Laat me weten wat je vindt.. er komt binnenkort trouwens een nieuwe aan, ben niet zovaak meer thuis.

Mag ik vragen hoe en waarmee je dit opneemt? Erg nette set trouwens, niet echt mijn smaak maar goed gemixed!
Ik heb ook nog even een setje in elkaar geflanst, het is een hardstyle mix geworden.

01 Intro
02 Deepack vs. The Prophet - We Gaan Stampuh!
03 Beat Bangerz - Doop Re-washed (Stylez meets Tonteufel Remix)
04 Southstylers - Wroaw
05 DJ Mad-e-Fact - The Hustle (DJ Isaac Remix)
06 Mike Oh Man vs Stylez - Maniac Psycho
07 Davide Sonar & Julian DJ - Y.R.M.L.
08 Zany - Science and Religion (Science Mix)
09 Zatox - Apocalypse (Hardstyle Mix)
10 Rumble feat Dick Rules - Tricky Tricky (Hard Club Mix)
11 Automatic DJz - Mad Lay
12 D-Block vs Tha Bazz Pimpz - Freak On It
13 DJ Zany - Deep Inside
14 Alpha Bass - Dont Stop (Original Mixture)
15 The Horrorist - Flesh Is The Fever (Brennan Hearts Minimal Remix)
16 The Prophet - Sexx Druxx

Download hier

Carpenter wijzigde dit bericht 10-04-2006 23:07 (133%)

Ik gebruik het programma Audacity, een review kan je hier vinden.
http://www.aboutdj.nl/content/view/10/7/

LPG ftw
Reg. datum: 30 november 2001

Ik ben zo langzaamaan ook platen aan het verzamelen, vandaag wat van Jawat, NWA en Kanye West gehaald. Leuke en dure business

offtopic:
Bij SOS kinderdorper zijn ook DJ's geloof ik: http://www.soskinderdorpe...n_KPDV&sstlcmpid=7762

Let eens op de naam van het jongetje in kwestie;)

Catch22 wijzigde dit bericht 12-04-2006 21:10 (6%)

Koffie?
Ja, Lekker

quote:
Catch22 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:09:
Ik ben zo langzaamaan ook platen aan het verzamelen, vandaag wat van Jawat, NWA en Kanye West gehaald. Leuke en dure business

offtopic:
Bij SOS kinderdorper zijn ook DJ's geloof ik: http://www.soskinderdorpe...n_KPDV&sstlcmpid=7762

Let eens op de naam van het jongetje in kwestie;)
hehehe 8)7

XBL: PhydomiR | PSN: Tasjesdief | WoW: Tasjesdief (71) (Spinebreaker EU)

Reg. datum: 24 november 2004

quote:
Jeremias 1.0 schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:11:
[...]

De E MU 0404 is een mooi budget kaartje om mee te beginnen. Als je Ableton live gebruikt kan ik je de Evolution X-sessions van M-audio http://www.m-audio.com/products/en_us/XSession-main.html aanraden. Een handige, solide en goedkope (115 bij Tach Tally) controller. Als evt. alternatief of uitbreiding kan je voor de faderfox controllers gaan http://www.faderfox.com/.
Ben zelf net overgestapt van vinyl naar ableton (cd is ook maar een tussenstap). Ben erg blij met de X-sessions en denk er over om de faderfox lv2 of lx2 als extra erbij te kopen. Twijfel echter nog want ik vind de faderfoxjes maar klein ogen, wil er eerst eentje in het echt testen.

Weet niet zoveel van VirtuelDJ3 heb verder alleen TraktorDJ getest (ook wel vet maar de mogelijkheden van Ableton spreken me meer aan). Las in de "Interface" een mindere review over de Hercules, maar dat moet je zelf maar ff uitzoeken.
Bedankt voor de info, maar ik heb nog een vraagje over de E MU 0404:
Heeft deze 2 (stereo) uitgangen zodat ik zowel de master als de monitor apart naar versterkers kan sturen ?
Dit is voor mij wel van belang.
Verder lijkt die X-Session van M-Audio me wel wat, zijn er nog meer mensen die ervaring hebben hiermee ? Dan ben ik voor een 215 euro klaar (emu 0404 + X-session)om te gaan, dat is zelfs nog minder dan de Hercules DJ console MK2.

Reg. datum: 31 oktober 2002

offtopic:

Is er toevallig ook een Got(D)J die aan triphop doet.....
ben op zoek naar wat goede artiesten/DJ's

http://www.acryan.com/contest/ACRGWLC.htm

Soms maar niet altijd ....

quote:
Decon Frost schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:17:
offtopic:

Is er toevallig ook een Got(D)J die aan triphop doet.....
ben op zoek naar wat goede artiesten/DJ's
Je zou eens naar het Ninja Tune label kunnen kijken.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

.nl

tijdje geleden had een track hier gepost. Nu heb ik weer en paar online gezet voor de liefhebbers te streamen vanaf me homepage (links) al het comentaar is welkom. De nieuwe tracks zijn de Coins and Pills mixes. Zou ze graag op vinyl willen laten persen maar tot nu toe is het net solliciteren :).

....
Nu ff niet mama ik sta net de cake af te gieten
http://www.Quinie.nl

quote:
hvangent schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:01:
[...]

Bedankt voor de info, maar ik heb nog een vraagje over de E MU 0404:
Heeft deze 2 (stereo) uitgangen zodat ik zowel de master als de monitor apart naar versterkers kan sturen ?
Het staat niet in de specs

Heerenveen
Reg. datum: 27 maart 2001

quote:
jadjong schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:35:
[...]

Het staat niet in de specs

zeker wel:

eerste link op google:
quote:
Emu 0404 Brief Specifications
• Sample rates: 44.1, 48 and 96 kHz from internal clock.
• Analogue inputs: two, unbalanced quarter-inch jack at -10dBV sensitivity.
Analogue outputs: two, unbalanced quarter-inch jack at -10dBV level.
• Digital I/O: S/PDIF in and out on phono co-axial and Toslink optical, up to 24-bit/96kHz, MIDI In and Out.
• Frequency response: 20Hz to 20kHz, +0.2/-0.1dB.
• Dynamic range: 111dBA (analogue inputs), 116dBA (analogue outputs).
• THD + noise: -100dB (0.001%), 1kHz signal at -1dBFS.
Gisteravond ff met een djm-800 geklooid, ik moet zeggen was erg onder de indruk :) Geluidskwaliteit zat voorzover ik gehoord heb ook allemaal prima, veel beter dan de djm-600 in ieder geval :)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

U Lucky Bastard

quote:
Eraser127 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:05:
[...]

zeker wel:

eerste link op google:

[...]
2x stereo is niet gelijk aan 2x mono :+

Heerenveen
Reg. datum: 27 maart 2001

quote:
jadjong schreef op zondag 16 april 2006 @ 06:00:
[...]

2x stereo is niet gelijk aan 2x mono :+
d'oh O-)
Reg. datum: 24 november 2004

quote:
Eraser127 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:05:
[...]

zeker wel:

eerste link op google:

[...]
Ben er inmiddels achter dat er 2 (mono analoge) uitgangen op zitten, dus dit momt overeen met 1 x stereo analoog (andere stereo uit is digitaal). Ik zoek eigenlijk een kaart met 2 x stereo analoog uit, heeft iemand een (goedkope) optie ?

weak input?

quote:
hvangent schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:39:
[...]
Ben er inmiddels achter dat er 2 (mono analoge) uitgangen op zitten, dus dit momt overeen met 1 x stereo analoog (andere stereo uit is digitaal). Ik zoek eigenlijk een kaart met 2 x stereo analoog uit, heeft iemand een (goedkope) optie ?
Afterburner79 in "Usb geluidskaart?" :7

Die 5.1 kan je dus opsplitsen in 3x stereo... Mits de software het ondersteund!

Edit: Realiseer me nu dat het waarschijnlijk om een normale PC gaat...
Maar dan kan je nog een creative kaart pakken en de 5.1 opsplitsen.

Ik heb net mijn DJ cursusboekje afgemaakt! :D :P 38 pagina's aan informatie en guidelines.

Afterburner79 wijzigde dit bericht 18-04-2006 12:18 (31%)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: