Hoofdcategorieën
Topicacties

Aangifte 2005 - Tips en Trucs

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
Het is natuurlijk nogal logisch dat tandartskosten niet als chronisch gezien worden, het licht immers niet in de lijn der verwachting dat je tot aan je dood ieder jaar +¤311 aan de tandarts gaat betalen. Voor een bril (mits geen laserbehandeling) geldt dit natuurlijk wel.

Specifieke uitgaven en overige uitgaven had ik even door elkaar gehaald.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

No soup for you!!
Reg. datum: 14 januari 2004

Tja, daar heb je gelijk in (hoop ik, liever niet de rest van mijn leven zo vaak naar de tandarts ;))

Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

Weet 1 van jullie of je een kopie van de belastingsaangifte kunt krijgen van de afgelopen jaren?

trotse papa x3

quote:
The Real Falcon schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:42:
Weet 1 van jullie of je een kopie van de belastingsaangifte kunt krijgen van de afgelopen jaren?
Volgens mij niet, tenzij je het natuurlijk via internet doet. Dan heb je altijd een kopie voor jezelf. Bovendien is het makkelijker. :)

Windows Preinstallation | GoT-Papa clublid | F1Time: Jos van Rijn - C2G1

Maar dan moet je volgens mij nog wel het bdienst programma van vorige jaar geinstalleerd hebben staan op je harde schijf.

Intel QX6700 Quadcore, Intel D975XBX2, 2x1GB Geil PC6400, Antec P180, Antec Neo 550W, EVGA 7900GT, LG 204WT

Toet-toet

Xenobite.. je was me voor... ik heb doe dus wel eens een herinstall..en ik heb toen echt niet het belastingprogramma meegenomen. Daarnaast de schriftelijk aanslag is bij een verhuizing verdwenen.

Eigen schuld natuurlijk maar het moet toch mogelijk om een kopie te krijgen?

Ja dat hoop ik dus ook. Maar volgens mij is het alleen maar mogelijk om een schriftelijke wijziging door te geven. Hopelijk heb je wel je overzicht belastingaangifte bewaard??

M'n zwager was ook op zoek naar aangifte van vorig jaar, maar helaas had ik de pc waar die op stond geformateerd...

Intel QX6700 Quadcore, Intel D975XBX2, 2x1GB Geil PC6400, Antec P180, Antec Neo 550W, EVGA 7900GT, LG 204WT

Toet-toet

Ik heb net even gebelt en je moet even een schriftelijk verzoek in dienen. Dit kun je simpelweg gewoon even via de fax doen bij jouw regiokantoor van de Belastingdienst.

Vergeet niet om je sofinummer er bij te vermelden :)

Ik heb dit net gedaan

Falcon wijzigde dit bericht 07-04-2006 12:17 (3%)

quote:
The Real Falcon schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:17:
Ik heb net even gebelt en je moet even een schriftelijk verzoek in dienen. Dit kun je simpelweg gewoon even via de fax doen bij jouw regiokantoor van de Belastingdienst.

Vergeet niet om je sofinummer er bij te vermelden :)

Ik heb dit net gedaan

Mag ik vragen wat voor een wijziging je hebt doorgegeven? Ik wil namelijk proberen van de afgelopen jaren mijn aftrekposten alsnog aan te voeren. Zit in mijn vierde jaar HBO en heb nu pas voor het eerst over 2005 aftrekposten gebruikt. Ook heb ik 1/3 van mijn pc opgegeven a ¤750 als aftrekpost. Over 2005 levert me dit nl. al ¤360,- op!
Vandaar dat ik wil weten of ik dit over de vorige jaren alsnog kan terugkrijgen. Heb er hard voor gewerkt iig..

Marcel rijdt de ride!
Reg. datum: 05 november 2001

Iemand al iets gehoord van de belastingdienst?
Als het in de lijn der verwachting ligt, dan hoop ik maar dat het voor 1 mei er is......
2003 -> 14 feb 2004 ingestuurd -> 7 april op de rekening
2004 -> 14 feb 2005 ingestuurd -> 27 april op de rekening
2005 -> 14 mrt 2006 ingestuurd -> nog niets gehoord

Zou de puinhoop die het schijnt te zijn, nog invloed hebben denken jullie?

Organiseer je eigen babypool: http://baby.the-pool.nl/

www.audi-fan.nl

@hierboven nouhja je krijgt sowiezo schriftelijke bevestiging van je voorlopige teruggave, verder weet ik niet of de teruggave's op volgorde van binnenkomst verwerkt worden. Ik heb de mijne dit jaar op 28 feb. verstuurd nog niets van gezien...

btw kan iemand mij vertellen waarom ik volgens dat programma ineens veel meer terug krijg dan voorgaande jaren? ik heb nog nooit extra afrekposten oid ingevuld, gewoon de basisloon gegegevens etc. en voorgaande jaren rekende het programma uit dat ik iets van 300-350 euro terug kreeg, klopte ook altijd de werkelijke aanslag is daar nooit van afgeweken.

dus dit jaar ik vul alles weer een, alleen de basisgegevens, geen extra aftrekposten, en volgens het pogramma krijg ik ineens 900,- teurg :? ik alles checken... niets anders dan anders ingevuld gewoon de gegevens van mn jaaropgave ook mijn persoonlijke situatie is niet veranderd, ik snap er niets van.

bij mn vriendin hetzelfde, die kreeg vorig jaar iets van 600 terug en nu ook ineens 950 ofzo, ook hetzlefde ingevuld :?

iemand een verklaring?

Chaoss wijzigde dit bericht 11-04-2006 13:32 (5%)

Toet-toet

quote:
XeNoBiTe schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:21:
[...]

Mag ik vragen wat voor een wijziging je hebt doorgegeven? Ik wil namelijk proberen van de afgelopen jaren mijn aftrekposten alsnog aan te voeren. Zit in mijn vierde jaar HBO en heb nu pas voor het eerst over 2005 aftrekposten gebruikt. Ook heb ik 1/3 van mijn pc opgegeven a ¤750 als aftrekpost. Over 2005 levert me dit nl. al ¤360,- op!
Vandaar dat ik wil weten of ik dit over de vorige jaren alsnog kan terugkrijgen. Heb er hard voor gewerkt iig..

Ik denk dat je hiervoor het beste terecht kunt bij je belastingkantoor. Mij ging het alleen om dat Middeling verhaal. (ik heb trouwens gisteren alles ontvangen wat ik via de fax heb op gevraagd).

Ik ga nu kijken of ik hier dus ook voor in aanmerking kom.

quote:
Chaoss schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:31:
btw kan iemand mij vertellen waarom ik volgens dat programma ineens veel meer terug krijg dan voorgaande jaren? ik heb nog nooit extra afrekposten oid ingevuld, gewoon de basisloon gegegevens etc. en voorgaande jaren rekende het programma uit dat ik iets van 300-350 euro terug kreeg, klopte ook altijd de werkelijke aanslag is daar nooit van afgeweken.

dus dit jaar ik vul alles weer een, alleen de basisgegevens, geen extra aftrekposten, en volgens het pogramma krijg ik ineens 900,- teurg :? ik alles checken... niets anders dan anders ingevuld gewoon de gegevens van mn jaaropgave ook mijn persoonlijke situatie is niet veranderd, ik snap er niets van.

bij mn vriendin hetzelfde, die kreeg vorig jaar iets van 600 terug en nu ook ineens 950 ofzo, ook hetzlefde ingevuld :?

iemand een verklaring?
Lang leven het kabinet! Zodra iemand het idee heeft minder geld te krijgen dan krijgt het kabinet ook altijd direct de schuld. Een luid hoera voor het voltallige kabinet lijkt mij dus in dit geval wel op zijn plaats! (en nee dit is niet cynisch bedoeld, ik wordt altijd zo moe van dat gezeur...)

Maar serieus: de heffingskorting is dit in 2004-2005 hoger dan in 2003-2004, misschien heb je in 2004-2005 iets onregelmatiger gewerkt waardoor je incidenteel te veel belasting hebt betaald wat je nu terug krijgt. Meer verklaringen zou ik niet kunnen bedenken.

argro wijzigde dit bericht 13-04-2006 23:28 (3%)

Marcel rijdt de ride!

quote:
htca schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:07:
Iemand al iets gehoord van de belastingdienst?

Ik heb zojuist de belastingdienst gebeld en zij hanteren een verwerkingstijd van 8 weken gerekend vanaf 1 april. Dit geldt voor zowel de aangifte als de kinderopvangtoeslag (daar belde ik specifiek voor).
Overigens kan het eerder zijn, maar ook later. In ieder geval bericht wel bericht voor 1 juli (zoals beloofd in alle documenten, internet, etc.)

nee, daar staat niet hufter!
Reg. datum: 28 maart 2000

Grrrr, krijg ik vandaag van de PTT mijn brief aan de belastingdienst terug als onbezorgbaar... hebben ze maar een kleine maand over gedaan om daar achter te komen 7(8)7 de brief is de 27e maart de deur uit gegaan...

Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Mijn huisgenoot heeft vandaag brief+geld van de BD ontvangen, we hebben samen (als fiscaal partners) aangifte gedaan, ik wacht dus in spanning af. We hebben de aangifte in de 2de week van maart via internet opgestuurd.

www.audi-fan.nl

quote:
argro schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:18:
Mijn huisgenoot heeft vandaag brief+geld van de BD ontvangen, we hebben samen (als fiscaal partners) aangifte gedaan, ik wacht dus in spanning af. We hebben de aangifte in de 2de week van maart via internet opgestuurd.
heej das niet eerlijk :P ik heb die van mij 28-2 al digitaal verstuurd :P
Marcel rijdt de ride!

quote:
Chaoss schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:49:
[...]

heej das niet eerlijk :P ik heb die van mij 28-2 al digitaal verstuurd :P
Hier ook nog niets.... maar ja 4% rente is ook niet niks :O

zeg nooit altijd
Reg. datum: 11 april 2005

Ik heb de afgelopen 2 jaar tot eind oktober (2004) en half november (2005) moeten wachten op teruggave. Beide jaren ruim voor 1 april elektronisch aangifte had gedaan, en niet echt bijzondere aftrekposten behalve hypotheekrente en lijfrente. Ben benieuwd hoe dat dit jaar loopt, aangezien het nu een gekkenhuis schijnt te zijn. Gelukkig heb ik het geld niet heel hard nodig, en de heffingsrente is niet slecht, 3.75% voor het 2e kwartaal van 2006 (3.5% in het eerste kwartaal).
Ik vind de steekproeven van de bdienst overigens niet bijster intelligent, ik moest in 2001 èn in 2002 bewijzen dat ik de opgegeven hypotheekrente ook echt betaald had, terwijl het opgegeven bedrag beide jaren exact gelijk was en mijn adres nog steeds hetzelfde 8)7

alles waar "te" voor staat is slecht, behalve Terweksel

op z'n wolkje

Ik heb inmiddels ook al geld + brief van de belastingdienst ontvangen... dat is echt nog nooit zo snel gebeurd bij mij (brief is gedateerd op 25 april 2006 (!!!!!) 8)7 maar ik heb hem afgelopen zaterdag ontvangen).

www.audi-fan.nl

nou als het echt zo'n gekkenhuis is bij de belasting dienst dan vind ik het nog meevallen dat ze vorige week al begonnen zijn met uitbetalen, want eignelijk vind ik dat nog vrij rap :)

ik wacht nog af...
No Worries!

ehm. Ik heb een brief ontvangen dat ik moet betalen ja.
Maar ik heb ook aangifte gedaan voor mijn partner, en daar heb ik nog geen brief van ontvangen. Krijg daar 1700 euro terug. Daarom zal het wel iets langer duren ;)

I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!" H. Simpson

quote:
CaptBiele schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:40:
ehm. Ik heb een brief ontvangen dat ik moet betalen ja.
Maar ik heb ook aangifte gedaan voor mijn partner, en daar heb ik nog geen brief van ontvangen. Krijg daar 1700 euro terug. Daarom zal het wel iets langer duren ;)
Dat kan het niet zijn want dan kost het 'de staat' alleen maar meer aangezien je er 5% rente over ontvangt ;)

Kinderpindakaas.....
Reg. datum: 25 september 2001

quote:
sverzijl schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:38:
[...]

Dat kan het niet zijn want dan kost het 'de staat' alleen maar meer aangezien je er 5% rente over ontvangt ;)
Momenteel is de heffingsrente 3,75% en over het 1e kwartaal van 2006 3,5% dus dat valt nog mee, al zijn er weinig spaarrekeningen die dat rendement bieden.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

zijn er inderdaad weinig :

De nieuwe Topvijf spaarrekeningen (zonder voorwaarden) ziet er als volgt uit (m.i.v. 23-04-2006)

1 AT Bank Spaarrekening 3,55%
2 Akbank Spaarrekening 3,5%
3 DSB Bank Internetsparen 3 %
4 Garanti Gouden Internet 3%
5 YKB Euro Plus Spaarrek 2,82%

sverzijl wijzigde dit bericht 24-04-2006 21:25 (41%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: