so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Volgens mij niet, tenzij je het natuurlijk via internet doet. Dan heb je altijd een kopie voor jezelf. Bovendien is het makkelijker.quote:The Real Falcon schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:42:
Weet 1 van jullie of je een kopie van de belastingsaangifte kunt krijgen van de afgelopen jaren?
Windows Preinstallation | GoT-Papa clublid | F1Time: Jos van Rijn - C2G1
Intel QX6700 Quadcore, Intel D975XBX2, 2x1GB Geil PC6400, Antec P180, Antec Neo 550W, EVGA 7900GT, LG 204WT
Eigen schuld natuurlijk maar het moet toch mogelijk om een kopie te krijgen?
M'n zwager was ook op zoek naar aangifte van vorig jaar, maar helaas had ik de pc waar die op stond geformateerd...
Intel QX6700 Quadcore, Intel D975XBX2, 2x1GB Geil PC6400, Antec P180, Antec Neo 550W, EVGA 7900GT, LG 204WT
Vergeet niet om je sofinummer er bij te vermelden
Ik heb dit net gedaan
Falcon wijzigde dit bericht 07-04-2006 12:17 (3%)
quote:The Real Falcon schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:17:
Ik heb net even gebelt en je moet even een schriftelijk verzoek in dienen. Dit kun je simpelweg gewoon even via de fax doen bij jouw regiokantoor van de Belastingdienst.
Vergeet niet om je sofinummer er bij te vermelden
Ik heb dit net gedaan
Mag ik vragen wat voor een wijziging je hebt doorgegeven? Ik wil namelijk proberen van de afgelopen jaren mijn aftrekposten alsnog aan te voeren. Zit in mijn vierde jaar HBO en heb nu pas voor het eerst over 2005 aftrekposten gebruikt. Ook heb ik 1/3 van mijn pc opgegeven a ¤750 als aftrekpost. Over 2005 levert me dit nl. al ¤360,- op!
Vandaar dat ik wil weten of ik dit over de vorige jaren alsnog kan terugkrijgen. Heb er hard voor gewerkt iig..
Als het in de lijn der verwachting ligt, dan hoop ik maar dat het voor 1 mei er is......
2003 -> 14 feb 2004 ingestuurd -> 7 april op de rekening
2004 -> 14 feb 2005 ingestuurd -> 27 april op de rekening
2005 -> 14 mrt 2006 ingestuurd -> nog niets gehoord
Zou de puinhoop die het schijnt te zijn, nog invloed hebben denken jullie?
Organiseer je eigen babypool: http://baby.the-pool.nl/
btw kan iemand mij vertellen waarom ik volgens dat programma ineens veel meer terug krijg dan voorgaande jaren? ik heb nog nooit extra afrekposten oid ingevuld, gewoon de basisloon gegegevens etc. en voorgaande jaren rekende het programma uit dat ik iets van 300-350 euro terug kreeg, klopte ook altijd de werkelijke aanslag is daar nooit van afgeweken.
dus dit jaar ik vul alles weer een, alleen de basisgegevens, geen extra aftrekposten, en volgens het pogramma krijg ik ineens 900,- teurg
bij mn vriendin hetzelfde, die kreeg vorig jaar iets van 600 terug en nu ook ineens 950 ofzo, ook hetzlefde ingevuld
iemand een verklaring?
Chaoss wijzigde dit bericht 11-04-2006 13:32 (5%)
quote:XeNoBiTe schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:21:
[...]
Mag ik vragen wat voor een wijziging je hebt doorgegeven? Ik wil namelijk proberen van de afgelopen jaren mijn aftrekposten alsnog aan te voeren. Zit in mijn vierde jaar HBO en heb nu pas voor het eerst over 2005 aftrekposten gebruikt. Ook heb ik 1/3 van mijn pc opgegeven a ¤750 als aftrekpost. Over 2005 levert me dit nl. al ¤360,- op!
Vandaar dat ik wil weten of ik dit over de vorige jaren alsnog kan terugkrijgen. Heb er hard voor gewerkt iig..
Ik denk dat je hiervoor het beste terecht kunt bij je belastingkantoor. Mij ging het alleen om dat Middeling verhaal. (ik heb trouwens gisteren alles ontvangen wat ik via de fax heb op gevraagd).
Ik ga nu kijken of ik hier dus ook voor in aanmerking kom.
Lang leven het kabinet! Zodra iemand het idee heeft minder geld te krijgen dan krijgt het kabinet ook altijd direct de schuld. Een luid hoera voor het voltallige kabinet lijkt mij dus in dit geval wel op zijn plaats! (en nee dit is niet cynisch bedoeld, ik wordt altijd zo moe van dat gezeur...)quote:Chaoss schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:31:
btw kan iemand mij vertellen waarom ik volgens dat programma ineens veel meer terug krijg dan voorgaande jaren? ik heb nog nooit extra afrekposten oid ingevuld, gewoon de basisloon gegegevens etc. en voorgaande jaren rekende het programma uit dat ik iets van 300-350 euro terug kreeg, klopte ook altijd de werkelijke aanslag is daar nooit van afgeweken.
dus dit jaar ik vul alles weer een, alleen de basisgegevens, geen extra aftrekposten, en volgens het pogramma krijg ik ineens 900,- teurgik alles checken... niets anders dan anders ingevuld gewoon de gegevens van mn jaaropgave ook mijn persoonlijke situatie is niet veranderd, ik snap er niets van.
bij mn vriendin hetzelfde, die kreeg vorig jaar iets van 600 terug en nu ook ineens 950 ofzo, ook hetzlefde ingevuld![]()
iemand een verklaring?
Maar serieus: de heffingskorting is dit in 2004-2005 hoger dan in 2003-2004, misschien heb je in 2004-2005 iets onregelmatiger gewerkt waardoor je incidenteel te veel belasting hebt betaald wat je nu terug krijgt. Meer verklaringen zou ik niet kunnen bedenken.
argro wijzigde dit bericht 13-04-2006 23:28 (3%)
quote:
Ik heb zojuist de belastingdienst gebeld en zij hanteren een verwerkingstijd van 8 weken gerekend vanaf 1 april. Dit geldt voor zowel de aangifte als de kinderopvangtoeslag (daar belde ik specifiek voor).
Overigens kan het eerder zijn, maar ook later. In ieder geval bericht wel bericht voor 1 juli (zoals beloofd in alle documenten, internet, etc.)
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
heej das niet eerlijkquote:argro schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:18:
Mijn huisgenoot heeft vandaag brief+geld van de BD ontvangen, we hebben samen (als fiscaal partners) aangifte gedaan, ik wacht dus in spanning af. We hebben de aangifte in de 2de week van maart via internet opgestuurd.
Hier ook nog niets.... maar ja 4% rente is ook niet niksquote:Chaoss schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:49:
[...]
heej das niet eerlijkik heb die van mij 28-2 al digitaal verstuurd
Ik vind de steekproeven van de bdienst overigens niet bijster intelligent, ik moest in 2001 èn in 2002 bewijzen dat ik de opgegeven hypotheekrente ook echt betaald had, terwijl het opgegeven bedrag beide jaren exact gelijk was en mijn adres nog steeds hetzelfde
alles waar "te" voor staat is slecht, behalve Terweksel
ik wacht nog af...
Maar ik heb ook aangifte gedaan voor mijn partner, en daar heb ik nog geen brief van ontvangen. Krijg daar 1700 euro terug. Daarom zal het wel iets langer duren
I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!" H. Simpson
Reg. datum: 15 januari 2001
Dat kan het niet zijn want dan kost het 'de staat' alleen maar meer aangezien je er 5% rente over ontvangtquote:CaptBiele schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:40:
ehm. Ik heb een brief ontvangen dat ik moet betalen ja.
Maar ik heb ook aangifte gedaan voor mijn partner, en daar heb ik nog geen brief van ontvangen. Krijg daar 1700 euro terug. Daarom zal het wel iets langer duren
Momenteel is de heffingsrente 3,75% en over het 1e kwartaal van 2006 3,5% dus dat valt nog mee, al zijn er weinig spaarrekeningen die dat rendement bieden.quote:sverzijl schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:38:
[...]
Dat kan het niet zijn want dan kost het 'de staat' alleen maar meer aangezien je er 5% rente over ontvangt
God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......
Reg. datum: 15 januari 2001
De nieuwe Topvijf spaarrekeningen (zonder voorwaarden) ziet er als volgt uit (m.i.v. 23-04-2006)
1 AT Bank Spaarrekening 3,55%
2 Akbank Spaarrekening 3,5%
3 DSB Bank Internetsparen 3 %
4 Garanti Gouden Internet 3%
5 YKB Euro Plus Spaarrek 2,82%
sverzijl wijzigde dit bericht 24-04-2006 21:25 (41%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last