Hoofdcategorieën
Topicacties

[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
is een lief konijntje

Nadat mensen erin geslaagt zijn om windows te laten draaien op een Apple Intel, heeft Apple nu maar besloten om een programma te schrijven die het ook kan.

Apple Bootcamp Beta

quote:
More and more people are buying and loving Macs. To make this choice simply irresistible, Apple will include technology in the next major release of Mac OS X, Leopard, that lets you install and run the Windows XP operating system on your Mac. Called Boot Camp (for now), you can download a public beta today.

As elegant as it gets
Boot Camp lets you install Windows XP without moving your Mac data, though you will need to bring your own copy to the table, as Apple Computer does not sell or support Microsoft Windows.(1) Boot Camp will burn a CD of all the required drivers for Windows so you don't have to scrounge around the Internet looking for them.(2)

Optional alt. At startup, hold down the option key (alt) to choose between Mac OS X and Windows.

Run XP natively
Once you?ve completed Boot Camp, simply hold down the option key at startup to choose between Mac OS X and Windows. (That?s the ?alt? key for you longtime Windows users.) After starting up, your Mac runs Windows completely natively. Simply restart to come back to Mac.

http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

en gelijk ook de bevestiging dat het met 10.5 native kan! :D

mooie move van Apple, maar aangezien het een beta is word het niet gesupport

blup

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

Oy, die zag ik een partij niet aankomen...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Reg. datum: 11 januari 2001

Wauw! Dit had ik toch eerlijk gezegt niet verwacht van Apple. Dit ziet er uit als een hele mooie oplossing, zo wordt het wel heel erg verleidelijk om er eentje aan te schaffen

-Edit-
Verklaard direct waarom ze lid zijn geworden van die Windows benchmark groep

-Edit2-
Dit is wel een beetje jammer:
quote:
The following hardware features are not supported in Windows XP:
* iSight cameras
(...)

^Mo^ wijzigde dit bericht 05-04-2006 15:18 (43%)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

is een lief konijntje

tis nog een beta er kan van alles veranderen :P

blup

Reg. datum: 03 juli 2003

Hiermee zou ik dus een Macbook pro kunnen kopen en er gewoon windows op kunnen installen zonder dat ik rekening moet houden met Mac OS?

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Yokohama, Japan
Reg. datum: 25 april 2000

Het was nog mooier geweest als zij die prijs hadden opgehaald van die contest. Was toch wel een mooie stunt geweest en had hun nog meer publiciteit gegeven. Met Bootcamp officieel van Apple wordt het kopen van een Intel Mac voor veel mensen weer een optie, maar let eens op de waarschuwingen van Apple:

Word to the Wise

Windows running on a Mac is like Windows running on a PC. That means it’ll be subject to the same attacks that plague the Windows world. So be sure to keep it updated with the latest Microsoft Windows security fixes.
Woohah!
Reg. datum: 29 november 2000

Toch wel mooi zeg hoe ze dit zeggen:
quote:
EFI and BIOS

Macs use an ultra-modern industry standard technology called EFI to handle booting. Sadly, Windows XP, and even the upcoming Vista, are stuck in the 1980s with old-fashioned BIOS. But with Boot Camp, the Mac can operate smoothly in both centuries.
ghehe....

Ziet alles :|
Reg. datum: 07 juli 2003

Releasedate April 1 2006? :)

Athlon 2000+/2GB | meer dan 4 TB aan schijven | iBook G4 933/1128MB-Tiger | G4 733/1GB-Tiger | G5 Quad/4,5GB-Leopard

is een lief konijntje

het is geen late 1 april grap, zelfs de firmware updaters zijn aangepast en dat doen ze echt niet als het om een geintje gaat

blup

Reg. datum: 11 januari 2001

quote:
eendje schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:25:
het is geen late 1 april grap, zelfs de firmware updaters zijn aangepast en dat doen ze echt niet als het om een geintje gaat
De FAQ is ook gemaakt op 4 april

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Reg. datum: 20 augustus 2002

Zo. Gaan de boel eens installeren. Vergeet niet eerst de nieuwe firmware op je intel mac te zetten :) Ziet er ook weer lekker gelikt uit.

Kute kitty-kat

Terwijl ik zo die pagina door zat te lezen raakte ik idd overtuigt dat het om een 1 april grap ging. Maar hij moet dan wel -heel- uitgebreid zijn, want er zijn ook Support pages en een handleiding gemaakt.

Opmerkelijk.

Ik heb nu het vermoeden dat ze dit van het begin af aan al hadden. Maar dat zij wachten met het releasen totdat die ene wedstrijd was gewonnen. Het zou namelijk klote staan als zij'm zouden winnen of iemand die kans zouden ontnemen...

Dat, -of- dit is gebaseerd op de winnaar van de wedstrijd.

Oh, what a lovely tea party!.. <3

Reg. datum: 08 januari 2000

Ik ga zo wel ff testen :)

ACSP, ACTC & ACSA certified

Reg. datum: 20 januari 2004

Wow, nu kan ik helemaal niet meer wachten op de nieuwe iBook/MacBook.
Ze zijn erg goed bezig bij Apple :)
*was het maar vast juni :(

Keep trying

Wow, is dat even een aangename verrassing :) En ze bevestigen ook even tussen neus en lippen door dat het in Leopard mogelijk is om Windows te installeren en te draaien. Het mooie van Boot Camp (in vergelijking met de oplossing van OnMac.net) is ook nog dat je je hd kunt partitionaren zonder dataverlies.

Ik vraag me alleen of af het mogelijk is om wat anders te installeren dan WIndows XP, zoals bijvoorbeeld Linux of Vista.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Ik vermoed dat Boot Camp gewoon een EFI compatibility module installeert. Het was al bekend dat die optie bestaat maar iedereen dacht dat Apple daar geen gebruik van gemaakt had.

Ik vraag me af wat de logica achter deze stap is. En of dit straks ook voor Vista zal werken. Want dan heeft Apple er nu een klant voor een mooie nieuwe PowerMac bij :)

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

Wat nog mooier zou zijn is als je ALLEEN windows erop kan zetten (makkelijk).

Ga NU een 20" Intel Imac ff installeren.

Ballebek wijzigde dit bericht 05-04-2006 15:45 (23%)

cYbErTiM
Reg. datum: 22 september 2001

Nou ik denk dat HEEL veel mensen gaan klooien met hun macbook pro om ook is windows xp erop te zetten. Dus ook harry en greet die het ven een collega hebben en daarbij perongeluk even de macbook formatteren en 'm moeten terug sturen naar een support centre.
Maw. dit gaat apple veel tijd aan reparaties besparen :*)

= time flies like an arrow, fruit flies like garbage =

is een lief konijntje

quote:
Ballebek schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:44:
Wat nog mooier zou zijn is als je ALLEEN windows erop kan zetten (makkelijk).

Ga NU een 20" Intel Imac ff installeren.

waarom zou dat niet kunnen? je installeert windows en mikt os x er vanaf en gaan...

maar waarom zou je dat willen? os x is toch echt superieur.. (zegt iemand die elke dag windows gebruikt als game machine)

blup

quote:
Word to the Wise

Windows running on a Mac is like Windows running on a PC. That means it will be subject to the same attacks that plague the Windows world. So be sure to keep it updated with the latest Microsoft Windows security fixes.
Grappig apple die naar de windows updates verwijst :P

Reg. datum: 14 januari 2000

Zo'n MacBook wordt toch wel heel aantrekkelijk zo.....gewoon ieder OS draaien wat je wilt.

Natuurlijk is het risky omdat Apple zo de kans loopt het effectieve gebruik van MacOS X en de bereidheid van softwarebouwers om native OS X programma's te schrijven kan verminderen. Maar ik denk dat dat niet opweegt tegen het allerlaatste argument om geen Mac te kopen :)

Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.

is een lief konijntje

ik denk dat mensen vooral niet overgaan omdat ze windows heel goed kennen en weten hoe het werkt. nu je de mogelijkheid hebt om te beginnen in windows en langzaam over te gaan op osx is die barriere gewoon weg. ik heb het vermoeden als dit officieel word in 10.5 dat er dan een hoop meer switchers komen

blup

quote:
CT schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:45:

Maw. dit gaat apple veel tijd aan reparaties besparen :*)
Eindelijk geen 80 uurige werkweek meer WOEHOE!

Blue | MenAgainstDisease
Reg. datum: 07 februari 2002

Dit is wel erg gaaf..... maar wacht eerst even de reacties af, ben erg benieuwd.

quote:
Red schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:56:
Dit is wel erg gaaf..... maar wacht eerst even de reacties af, ben erg benieuwd.
Ik heb allesbehalve een lege cd ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: