Fuji finepix S5600 l Nikon D50 l Sigma 18-50 F2.8 EX D l Sigma 70-200 F2.8 Hsm l Sigma 70-300 F4.0-5.6 Apo l Nikkor 50mm F1.8 l Speedlight SB600 I Lowepro micro trekker 200 I Velbon statiefje
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last
Reageer Nieuw TopicIk ben van plan om de 65 te kopen.. Het prijsverschil voor het grotere scherm vind ik t wel waard. Het is voor een aantal jaar dus moet er wel tevreden mee zijn. Anyway! Iemand ervaringen met de nieuwe ixus modellen?
Think different.
Dan is de 800 serie idd een goede camera om mee te starten.quote:dedennis schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:34:
Bedankt voor de specificaties, alhoewel ik die ook al gevonden had.
ik wil eigenlijk ook een beetje richting de wat amateuristische fotografie, landschap en dergelijke.
daarom wil ik het in een keer goed doen en een fatsoenlijke camera kopen dat ik voorlopig nog vooruit kan.
| Asus a8nx7e-deluxe | amd 3000+ xp | 1024kingston pc3200 |Asus AX850XT PE/HTVD| 2 maxtor sata2 200gb | NEC 4550A| ......bla bla bla.!!!!|
Reg. datum: 17 oktober 2000
- De Fuji FinePix F30.
Deze camera is de opvolger van de F11 en de F10. Die stonden al bekend om hun lichtgevoeligheid (ISO t/m 1600). Foto's bij die ISO-waarde waren goed bruikbaar. De F30 gaat een stapje verder: t/m ISO 3200! Lijkt mij erg mooi, ook handig voor opnames van sport enzo (kortere sluitertijd nodig). De F30 komt in Engeland in mei op de markt.
-De Ricoh Caplio R4
De opvolger van de Caplio R3. De R3 en de R4 hebben allebei een groothoek (28mm) + een optische zoom van 7x. Lekker groot bereik dus. De R3 heeft alleen last van nogal wat ruis, hoewel sommigen bij dpreview zeggen dat firmware updates veel helpen. De R4 zou hier minder last van hebben, maar ik heb nog geen testen gezien.
Linkjes:
de camera's naast elkaar bij dpreview
in-depth review van de F10
Iemand ervaringen/meningen over de R3, R4, F10, F11 of F30?
ernstblaauw wijzigde dit bericht 22-03-2006 15:21 (12%)
Reg. datum: 15 januari 2003
Canon Ixus 65
Olympus mju 700
Beiden hebben voordelen en nadelen. Voordelen van de canon zijn:
-Ixus is altijd goed
-beter filmpjes (30 fps)
-sd geheugen (makkelijk uit te wisselen en goedkoper)
-snel in gebruik
-3" scherm
voordelen van de olympus
-goedkoper dan ixus (inclusief 1 gig geheugen 50 euro goedkoper)
-beeldstabilisator
-7 mp
-2 jaar garantie
Ik weet niet welke ik moet kopen en twijfel gigantisch. Wie heeft er een olympus en hoe bevalt deze camera? Over de ixus 65 is nog vrijwel niks bekend, omdat deze nog niet te koop is in Nederland.
Reg. datum: 17 oktober 2000
Er staan twee reacties bij de mju 700. De onderste is vrij uitgebreid,misschien heb je daar wat aan?
Als ik zou moeten kiezen, zou ik ook laten meewegen dat de mju redelijke foto's kan nemen bij ISO 1600 en dat de mju spatwaterdicht is. Ik heb geen idee hoe snel de mju in gebruik is, maar aangezien die ook goedkoper is, zou ik voor de mju gaan.
Je kan natuurlijk ook naar andere camera's kijken. Zoals de Panasonic Lumix DMC-FX01 of een Casio Exilim Z60. Hoe ben je aan die twee camera's, waartuissen je twijfelt, gekomen?
Reg. datum: 15 januari 2003
quote:ernstblaauw schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:02:
Bij DPreview kan je ze vergelijken: linkje
Er staan twee reacties bij de mju 700. De onderste is vrij uitgebreid,misschien heb je daar wat aan?
Als ik zou moeten kiezen, zou ik ook laten meewegen dat de mju redelijke foto's kan nemen bij ISO 1600 en dat de mju spatwaterdicht is. Ik heb geen idee hoe snel de mju in gebruik is, maar aangezien die ook goedkoper is, zou ik voor de mju gaan.
Je kan natuurlijk ook naar andere camera's kijken. Zoals de Panasonic Lumix DMC-FX01 of een Casio Exilim Z60. Hoe ben je aan die twee camera's, waartuissen je twijfelt, gekomen?
ik heb hiervoor een casio (Z3) gehad en was daar minder enthousiast over. Mijn broer heeft een ixus en ik vind de foto's altijd erg mooi qua kleuropbouw en scherpte. De olympus heeft een verkoper in een winkel me aangeraden. Het nadeel van de olympus vind ik het geheugen, dat bijna 2 keer zo duur is voor een gig.
Ik wacht nog even op een review van de ixus 65 en dan maak ik een keuze. Thanx!
Een aanrader dus deze Casio!

The Ultimate Driving Machine
Mijn eisenpakketje:
• Moet een SLR-achtige body hebben
• Minimaal 5 Megapixel, liefst meer
• Geen goedkope plastic rommel
• Moet een goede flitser hebben, of voorzien zijn van een slot voor een extra flitser
• Moet eventueel extra lenzen opgezet kunnen worden.
Nu ben ik gekomen tot de volgende 3 modellen:
Fujifilm FinePix S5600
Sony DSC-H1
Konica-Minolta Dimage Z6
Die laatste wordt 'em eigenlijk sowieso niet, de Sony is me nog iets te duur, maar over die S5600 hoor ik hele goede dingen. En hij ligt ook redelijk goed in de hand (heb er een paar maanden geleden nog een vast mogen houden).
Zijn er mensen die het met me eens zijn, of juist niet?
Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!
Tous de le d'eau qui! o/
De Canon S2IS past ook dit topic, om maar eens wat te noemen
Res-q wijzigde dit bericht 26-03-2006 19:07 (6%)
Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!
Tous de le d'eau qui! o/
Reg. datum: 14 augustus 2004
Casio Exilim EX-S600 ---300 E
SONY Cyber-shot DSC-T7 silver ---325 E
OLYMPUS μ[mju:] 700 ---258 E
?
denizzg wijzigde dit bericht 26-03-2006 22:32 (67%)
Deze zouden namelijk de p serie gaan vervangen??
Life is to short to spend behind your keyboard.
quote:hefaistos schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:48:
Ik ben zelf ook in de race voor een nieuwe camera.
Mijn eisenpakketje:
• Moet een SLR-achtige body hebben
• Minimaal 5 Megapixel, liefst meer
• Geen goedkope plastic rommel
• Moet een goede flitser hebben, of voorzien zijn van een slot voor een extra flitser
• Moet eventueel extra lenzen opgezet kunnen worden.
Nu ben ik gekomen tot de volgende 3 modellen:
Fujifilm FinePix S5600
Sony DSC-H1
Konica-Minolta Dimage Z6
Die laatste wordt 'em eigenlijk sowieso niet, de Sony is me nog iets te duur, maar over die S5600 hoor ik hele goede dingen. En hij ligt ook redelijk goed in de hand (heb er een paar maanden geleden nog een vast mogen houden).
Zijn er mensen die het met me eens zijn, of juist niet?
de voordelen van de Sony is bijvoorbeeld dat deze wel een beeldstabilisator heeft en de Fuji niet. ik heb hem ook even vastgehouden maar hij lag bij mij niet echt fijn in de hand (was net te groot voor mijn handen) verder vond ik dat het wieltje erg glad was en je deze bijna apart moest bedienen omdat het met je hand om de camera heen vrij moeilijk was.
ik zelf heb de Fiji en ik vind hem erg fijn! hij is licht past perfect in mijn handen en is eigenlijk goed vast te houden met alleen mijn rechterhand. het nadeel is dat je in het donker een beetje moet spelen om goede foto's te maken, en hij kan zich in een wat donkere/aparte omgeving moeilijker focussen. Over het algemeen ben ik heel tevreden over deze camera ik heb er al mooie foto's mee kunnen maken en na het ontdekken van de functies ed. kan ik ook de wat moeilijkere omgevingen redelijk goed op de foto zetten
Fuji finepix S5600 l Nikon D50 l Sigma 18-50 F2.8 EX D l Sigma 70-200 F2.8 Hsm l Sigma 70-300 F4.0-5.6 Apo l Nikkor 50mm F1.8 l Speedlight SB600 I Lowepro micro trekker 200 I Velbon statiefje
http://www.ebayzo.nl - X360 Live Gamertag: Ebayzo360
Reg. datum: 10 mei 2004
M'n minolta 5D+ 70-210 is ook nog goed vast te houden met 1 handquote:dedennis schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:20:
ik zelf heb de Fiji en ik vind hem erg fijn! hij is licht past perfect in mijn handen en is eigenlijk goed vast te houden met alleen mijn rechterhand. het nadeel is dat je in het donker een beetje moet spelen om goede foto's te maken, en hij kan zich in een wat donkere/aparte omgeving moeilijker focussen. Over het algemeen ben ik heel tevreden over deze camera ik heb er al mooie foto's mee kunnen maken en na het ontdekken van de functies ed. kan ik ook de wat moeilijkere omgevingen redelijk goed op de foto zetten
martijn_tje wijzigde dit bericht 28-03-2006 08:30 (3%)
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
Ik heb dan ook een beetje de gulden middenweg gekozen tussen de scherpte van de foto en het licht dat hij nodig had.
Timon wijzigde dit bericht 28-03-2006 09:49 (14%)
Reg. datum: 10 mei 2004
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
Denk dat ik er 1 koop in mei ongeveer (heb em nu nog niet nodig) Of een DMC FX-01.
Welke zijn nog meer vegelijkbaar?
Think different.
Reg. datum: 14 augustus 2002
Als je een UltraCompact wil met Image Stabilisation, kun je alleen maar kiezen uit de Panasonic FX 01 en de Canon Ixus 800 IS (ook wel SD700 IS).
Jammer dat Fujifilm camera's geen IS hebben, maarja die werken met xD cards, stuk duurder dan SD.
Ik zal ook rond mei of in elk geval deze zomer een camera kopen... bijna zeker de ixus 800 IS.
De FX-7, FX-8, FX-9 hadden allemaal het grote nadeel: flinke ruis. Dit overschaduwde de goede eigenschappen van de camera. uit de review blijkt dat ze dit nog steeds niet (de 4e release alweer!) hebben opgelost in de FX-01.
Jazco2nd wijzigde dit bericht 28-03-2006 18:56 (6%)
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
Reg. datum: 23 januari 2006
1 van mijn belangrijkste eisen is dat er autofocus en beeldstabilisator op zit, dat hebben ze allemaal.
Panasonic Lumix DMC-FX01
Panasonic Lumix DMC-FX9
Sony DSC-T9
Canon PowerShot SD700 IS
can somebody help me out????
morscha wijzigde dit bericht 30-03-2006 18:24 (25%)
Dit misschien wel iets voor je ? :quote:morscha schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:23:
ik zit te twijfelen tussen 4 camera's:
1 van mijn belangrijkste eisen is dat er autofocus en beeldstabilisator op zit, dat hebben ze allemaal.
Panasonic Lumix DMC-FX01
Panasonic Lumix DMC-FX9
Sony DSC-T9
Canon PowerShot SD700 IS
can somebody help me out????![]()
![]()
![]()
Casio Exilim EX-Z120 Ervaringenquote:-Thunder- schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:19:
Ik heb zelf gisteren de Casio EX-Z120 aangeschaft, hiervoor had ik een Sony Cybershot P73, ik vindt het al een behoorlijk verschil, de behuizing is veel beter dan de Sony, de kwaliteit is er ook flink op vooruit gegaan kwa foto's en de mogelijkheden zijn er helemaal op vooruit gegaan, ik vindt zelf dat de Casio erg veel mogelijkheden heeft. Anti-Shock is ook erg ideaal vindt ik
Een aanrader dus deze Casio!
[afbeelding]
-Thunder- wijzigde dit bericht 30-03-2006 18:46 (4%)
The Ultimate Driving Machine
Reg. datum: 14 augustus 2002
Ik vraag me af of de de Casio kan vergelijken met de klasse waarin de genoemde camera's zitten...
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
Reg. datum: 10 augustus 2004
Nou vroeg ik me af wat de fz7 zo veel beter maakt. Raden jullie me aan om nog even te wachten totdat de fz7 iets in prijs daalt?
Verder vroeg ik me ook af, of de s5600 (10x zoom) ook een goede optie is. Deze is namelijk 70 euro goedkoper dan de de fz5(12x zoom). Daarnaast heb ik ook nog het een en ander over de minolta dimage Z6 (12x zoom) gelezen.
Dus wat raden jullie me aan.
Grt
Johan
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last