Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... Deel XIV

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
.nl

quote:
Phydomir schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:32:
Zow. eerste ervaring zit er op. niet gewonnen maar heb wel een aardig setje gedraaid vind ik.

Maar wat een verschil met thuis. Vooral het geluid moest ik erg aan wennen. Echt anders. En daarbij Technics in plaats van mij super OEM bakken ( O+ ). Doe mij de OEM's maar, die Technics kreeg ik zelfs met m'n pink nog helemaal stil :S

Zal je vriendin fijn vinden, dat jij van die grote vingers zonder gevoel hebt :+

Maar leuk he zo'n ervaring. Geluid is iets waar ik altijd weer opnieuw aan moet wennen. Draai niet vaak buiten de deur maar juist het geluid is altijd anders.

....
Nu ff niet mama ik sta net de cake af te gieten
http://www.Quinie.nl

Reg. datum: 07 december 2002

Hallo mensen,

Na lang sparen en dromen heb ik eindelijk geld en ben ik serieus aan het rondkijken. Ik heb +- 550 euro te besteden, en wil met cd's gaan draaien. Ik heb mijn oog laten vallen op de Numark CDN-35 dubbele cd-speler samen met de American Audio Q-D6 mixer. Dat valt precies in mijn budget. Maar ik zou er graag jullie mening over willen hebben. Goed spul, ander spul, doorsparen? Wat ik er vooral mee wil gaan doen is slaapkamerdj'en en misschien af en toe een feestje voor(/bij) m'n vrienden.
Wat betreft de grootte, ze zullen niet samen in een fabrieks-flightcase passen (19" vs 10"). Is het wel mogelijk er zelf er zelf een of ander "doosje" omheen te timmeren?
En hoe zit het met de verkrijgbaarheid van extended mixen op cd? Af en toe zie ik er wel een op een singletje, maar zijn er ook verzamelalbums oid?

zie mophor
Reg. datum: 08 juni 2001

doorsparen. 550 euro voor 2xCD+mixer ga je spijt van krijgen. :) voor 19" apparatuur is overigens echt wel flitecasemateriaal te krijgen. Is het een losse controllerunit met een CD-unit? Of alles-in-een? Hoeveel units hoog is ie?

De beste extended/special/custom mixen haal je van plaat of van het internet. Helaas maar waar :)

HunterPro wijzigde dit bericht 03-04-2006 03:58 (77%)

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!

quote:
HunterPro schreef op maandag 03 april 2006 @ 03:56:
doorsparen. 550 euro voor 2xCD+mixer ga je spijt van krijgen. :) voor 19" apparatuur is overigens echt wel flitecasemateriaal te krijgen. Is het een losse controllerunit met een CD-unit? Of alles-in-een? Hoeveel units hoog is ie?

De beste extended/special/custom mixen haal je van plaat of van het internet. Helaas maar waar :)

Allereerst bedankt voor je reactie. :)

Losse controller-unit met cd-unit ja. Het probleem van de flightcase is dus een 19" cd-speler met een 10" mixer. Het aantal units weet ik niet.

Jij zegt doorsparen. Daar zat ik gisteren ook aan te denken. Doorsparen voor 2x enkele cd-speler dan. Ja, mijn gevoel zegt nu ook dat dat het beste is. :P Dat kan ik makkelijker kwijt op m'n kamer, is waarschijnlijk makkelijker mee te nemen, (volgens iemand anders) makkelijker te mixen. Alleen ben ik dan minstens honderd euro verder. Waarom zou ik er btw volgens jou spijt van krijgen, met 550 euro?

Goed ik heb even zitten kijken, deze drie zijn nog wel "haalbaar":
Reloop RCD-800s, 249 euro http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13204
Numark Axis 4, 259 euro http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14340
JB-Systems CD-200, 292 euro http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13280

Zelf neig ik dan op de een of andere manier naar de Axis 4. Of zou je zeggen, nah nog een prijsklasse omhoog. Dat wordt voor mij dan wel erg ver weg.

edit: Ha, ik ben blijkbaar niet de enige.

R-Mon wijzigde dit bericht 03-04-2006 14:53 (7%)

weak input?

quote:
R-Mon schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:41:
[...]

Losse controller-unit met cd-unit ja. Het probleem van de flightcase is dus een 19" cd-speler met een 10" mixer. Het aantal units weet ik niet.

Jij zegt doorsparen. Daar zat ik gisteren ook aan te denken. Doorsparen voor 2x enkele cd-speler dan. Ja, mijn gevoel zegt nu ook dat dat het beste is. :P Dat kan ik makkelijker kwijt op m'n kamer, is waarschijnlijk makkelijker mee te nemen, (volgens iemand anders) makkelijker te mixen. Alleen ben ik dan minstens honderd euro verder. Waarom zou ik er btw volgens jou spijt van krijgen, met 550 euro?
Met een stukje hout kom je al een heel eind! (Aan allebei de kanten een plankje.)

Ik zou als ik jou was eens kijken naar een setje 2e hands Pioneer CDJ-100's.
Is goed mee te werken en ze zijn best OK. (Set voor ong. ¤500,-, 2e hands.)
Daarbij kan je dan een klein mixertje kopen zoals een Numark DM 1050X.
(Kost ong.¤ 100,-, nieuw!)

Dat lijkt me een mooi setje om te beginnen en je hebt precies wat je wil. B)

Afterburner79 wijzigde dit bericht 03-04-2006 15:03 (4%)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

quote:
Afterburner79 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:02:
[...]

Met een stukje hout kom je al een heel eind! (Aan allebei de kanten een plankje.)

Ik zou als ik jou was eens kijken naar een setje 2e hands Pioneer CDJ-100's.
Is goed mee te werken en ze zijn best OK. (Set voor ong. ¤500,-, 2e hands.)
Daarbij kan je dan een klein mixertje kopen zoals een Numark DM 1050X.
(Kost ong.¤ 100,-, nieuw!)

Dat lijkt me een mooi setje om te beginnen en je hebt precies wat je wil. B)
Tweedehands Pioneer CDJ-100's voor 500 euro? Daar ga ik eens naar zoeken. Bedankt. :)

Ik wil jullie even laten weten dat ik bezig ben met ontwikkeling van nieuwe dj software.

Nou op zich is dit niet echt revolutionair, echter de prijs wel: 50 euro ;) .

Enkele functies tot nu toe:

- ondersteund: MP3,WMA,OGG,CD,WAV, en vele andere
- 3 bands EQ met kill functie!
- volledige multi channel geluidskaart support
- Automatische dj modus
- diverse fade mogelijkheden
- volume crossfader per kanaal
- talkover functie
- bpm counter ( automatisch opslaan! )
- achteruit spelen van nummers
- pitch ( tot +/- 50% )
- archief is database gestuurd en los te laten zweven, op grote monitor naast de dj software te plaatsen!
- onbeperkte cuepunten
- kan samenwerken met Hercules DJ Console, binnenkort ook meer ondersteuning voor andere apparaten

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Jeroenz18 wijzigde dit bericht 03-04-2006 20:34 (7%)

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

Interessant :) je bent echter wel duurder dan DjDecks ;)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

I know.... maar ik vind DJ decks :r

Ow ja... vergeten te melden ... misschien ook nog straks beschikbaar op Mac OS en Linux ;)

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

Reg. datum: 10 januari 2005

@ Jeroenz18:

En timecoded vinyl support? Ga je dat er ook in gooien, dat is namelijk wat ik zo relax vind aan djDecks. (Voor die prijsklasse dan)

weak input?

Support voor de Beringher BCD2000 ? > Count me in! :Y)
Hey, het is een gratis testprojectje... Don't shoot! :X

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

douwe99 : voorlopig nog niet ;)

Afterburner79 : binnenkort &gt;:)

quote:
Jeroenz18 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:42:
I know.... maar ik vind DJ decks :r

Ow ja... vergeten te melden ... misschien ook nog straks beschikbaar op Mac OS en Linux ;)
Vertel wat vind je niks aan djdecks? :)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

LPG ftw
Reg. datum: 30 november 2001

code:
1
2
3
4
5
Bod             Bieder             Datum              
      ¤ 45,00           killaz213           01-04-06, 09:07            
      ¤ 42,50           Jan           30-03-06, 22:04            
      ¤ 40,00           killaz213           30-03-06, 20:18            
      ¤ 30,00           Jan           27-03-06, 22:39            
      ¤ 28,50           maxkeyner           22-03-06, 22:39

Boden op een plaat die ik heb gekocht voor 28,50 :) Gesealed 3lp van de nieuwe van Opgezwolle.

Koffie?
Ja, Lekker
Leven en laten leven

Reg. datum: 03 januari 2001

Grappig dat ik dit topic tegenkom, interessant leesvoer. Ik dacht, ik zal mijn eigen verleden eens beschrijven.

Ik ben zelf geen DJ meer, al in 1999 mijn technics aan de wilgen gehangen. Desondanks toch geen onaardige dosis ervaring. In 1995 begonnen met 2 draaitafels met nog snaaraandrijving maar binnen enkele maanden kon ik van een falliet gegaane zaak 2 2dehands technics SL1200's kopen, 1500 gulden voor beide. Ik was dolgelukkig en mijn maten die ook draaiden ook.

In 1996 al op kleine lokale feestjes terechtgekomen, dat was zeer cool. In 1997 een zomer lang als resident DJ in een discotheek gestaan en met de volgende namen gedraaid: Darkraver, Distortion, Paul Elstak, Gizmo, Promo, Dana, Ruffneck, Rotterdam Terror Corps live, en nog vele anderen.

Daarnaast een aantal malen in andere discotheken gedraaid in Zeeland in dat jaar en 1998. Begin 1999 bloeide hardcore een beetje dood wat toch mijn mainstyle was, dat in combinatie met mijn studie deed me besluiten het draaien op te geven. Begin 2000 ging ik verhuizen en wist ik al dat kwa ruimte en geluid er geen plaats was voor mijn set, deze heb ik toen verkocht aan een vriend van me die een eigen club heeft, mijn 2 zilveren schatjes zijn zelfs pas eind 2005 vervangen door nieuwe technics draaibakken.

Voor de DJ's onder jullie wil ik 1 ding zeggen: mocht je ooit stoppen, verkoop nooit, maar dan ook nooit je draaitafels. Ik heb er zelfs nu nog steeds wel eens spijt van.

Komt ook doordat 3 vrienden van me wel zijn doorgegaan en die hebben nu een eigen bedrijf dat feesten organiseert en hun overal draaien. Daar ben ik wel eens jaloers op. :&gt;

Ik heb veel goede herrineringen aan mijn DJ tijd. De adrenaline pumps door je lijf als je draait op een feest, de positieve reacties van mensen. Op straat herkent worden door vreemden (vooral dames publiek) en het beste ever: ik draaide het uur voor Ruffneck toen hij in zijn primetime zat, en kreeg heel de zaal mee waarna zijn eigen set min of meer wegzakte.

Aldus een oldtime DJ :)

Reg. datum: 18 september 2000

quote:
Kaap schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:31:

Voor de DJ's onder jullie wil ik 1 ding zeggen: mocht je ooit stoppen, verkoop nooit, maar dan ook nooit je draaitafels. Ik heb er zelfs nu nog steeds wel eens spijt van.

Aldus een oldtime DJ :)

Ik heb nog een betere tip,verkoop nooit je platen.
Die fout heb ik wel gemaakt begin jaren negentig toen ik wou overstappen op cd,geloof dat ik toen 800 gulden vroeg voor 300 12 inches uit de jaren 1980-1990.,had er nu misschien gewoon de aankoopwaarde voor kunnen krijgen :&#039;(

Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,2xSamsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

Reg. datum: 03 januari 2001

Dat mag voor zich spreken. Ik ken gasten die bijvoorbeeld de plaat hadden van "A nightmare walking" uit 1990, het orgineel en niet de ultimate seduction uitvoering, die plaat kun je nu voor een leuk bedrag kwijt hoor.

AboutDJ

quote:
Jeroenz18 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:33:
Ik wil jullie even laten weten dat ik bezig ben met ontwikkeling van nieuwe dj software.

Nou op zich is dit niet echt revolutionair, echter de prijs wel: 50 euro ;) .

Enkele functies tot nu toe:

- ondersteund: MP3,WMA,OGG,CD,WAV, en vele andere
- 3 bands EQ met kill functie!
- volledige multi channel geluidskaart support
- Automatische dj modus
- diverse fade mogelijkheden
- volume crossfader per kanaal
- talkover functie
- bpm counter ( automatisch opslaan! )
- achteruit spelen van nummers
- pitch ( tot +/- 50% )
- archief is database gestuurd en los te laten zweven, op grote monitor naast de dj software te plaatsen!
- onbeperkte cuepunten
- kan samenwerken met Hercules DJ Console, binnenkort ook meer ondersteuning voor andere apparaten

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Kun je niet beter samen gaan werken met Adion van djDecks? Mocht die daar tenminste behoefte aan hebben?

In mijn ogen kunnen kunnen 2 mensen met hun kunsten meer als 1 persoon, welliswaar is samenwerken niet altijd even makkelijk maar dan nog. Ik denk dat als je nu opnieuw gaat beginnen met zo'n programma er weinig kans van slagen is. Ik denk dat djDecks zeker potentie heeft en dat als Adion het slim speelt er best cash mee te verdienen is.

Ik zou alleen als ik hem was stoppen voor korte tijd met het implenteren van nieuwe dingen en me meer richting op het multi platform maken het programma, mooi gui er tegen aan en dan verpatsen aan een fabrikant die wel een controller heeft maar nog geen goede software.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Reg. datum: 10 januari 2005

quote:
Afterburner79 schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:35:
Support voor de Beringher BCD2000 ? > Count me in! :Y)
Hey, het is een gratis testprojectje... Don't shoot! :X
Hoe is het trouwens met dat ding? Leeft t al? Of woont t nog steeds in een of andere (heeeeel erg stoffig) lab van Beringher?

Vliegt rechtsom...
Reg. datum: 15 juni 2004

Hallo DJ-s in allerlei gradaties :w. Ik ben nu een tijdje op de computer (software only, uiteraard wel 2 aparte geluidskaarten) bezig met virtualDJ en ik moet zeggen dat het me wel aanspreekt.
Dus ik ga éérst een apart mixertje kopen (max 200 euro, je weet maar nooit of het leuk genoeg is, plus ik ben een arme scholier).
Mijn keuze is gevallen op de JB-Systems MX 4 MKII De beat versie lijkt me vrij zinloos, imho moet je dat kunnen horen. bekabeling + monitor + headphones heb ik al dus daarna kan ik ofwel gaan voor 2 tabletop cd spelers (ben ik nu nog niet mee bezig) ofwel voor twee draaitafels (maar dan gaat er ws voor veel geld aan platen inzitten, ik ken mezelf). Voorlopig red ik het dan wel met een mixer + 2x winamp met een paar plugins.

Iemand nog op-of-aanmerkingen?
quote:
Over dat software-project: kijk eens of je (desnoods alleen op windows via directx) een joystick kan gebruiken. Meeste joysticks hebben zo'n throtthle schuifje een een paar knopje, dus imo is het wel grappig als je die als crossfader zou kunnen gebruiken...

Technicality wijzigde dit bericht 06-04-2006 00:00 (5%)
Reden: url van mixer

weak input?

quote:
douwe99 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:20:
[...]
Hoe is het trouwens met dat ding? Leeft t al? Of woont t nog steeds in een of andere (heeeeel erg stoffig) lab van Beringher?

Hij leeft en is verkrijgbaar.
@ moment in de aanbieding bij Feedback... (Ze willen er nu al vanaf! ;) )
Als ik mijn lesvergoedingen binnen heb ga ik hem waarschijnlijk wel aanschaffen.
Leuk speelgoedje voor de leerlingen... O-)

Vliegt rechtsom...
Reg. datum: 15 juni 2004

Na enig gebabbel met catch22 heb ik besloten toch maar even te wachten/sparen en dan een tweedehands setje in de buurt van de RP-4000 's te halen. Uiteindelijk komen ze toch wel (ik ken mezelf :X)

Reg. datum: 24 november 2004

Ik ben zo'n zogenaamde huiskamerdj en mijn on board geluidskaart hapert nogal eens dus wil ik een stappie verder qua geluidskaart.
Sta in dubio of ik nu een Hercules DJ Console aan zal schaffen in combinatie met VirtualDJ3 of een E-MU geluidskaart (bv de 0404) en dan in combinatie met Ableton Live5 (alle software heb ik al).

Zou graag de voor's en tegens willen weten van 'experts' !

T.net=OC^2
Reg. datum: 21 januari 2000

Er komen elke keer als ik hier weer eens kom de nodige jeugdherinneringen naar boven 8)
Nu las ik mijn stukje in de FAQ van de TS (Hoe kom ik aan de bak als DJ) en daar staan me toch een paar spelfouten in 8)7. Kunnen die verbeterd worden?

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: