Hoofdcategorieën
Topicacties

USB Stick encrypten/password

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
Huge Ego, Sorry

Hallo,

Kheb hier een stickje van Iomega, 512mb

Graag zou ik deze stick willen beveiligen, liefst totaal, zodat deze stick slechts toegankelijk wordt na het invoeren van een wachtwoord. Is er hiervoor een gratis toepassing bekend bij jullie ? Liefst ook een beetje uitleg, hoe en wat het programma beveiligt.
ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik ben eigenlijk naar iets soortgelijks opzoek alleen dan voor een usb harddisk. Omdat hier ook vrij grote bestanden op staan moet het encrypte/decrypte wel een beetje snel gaan.

Tweak-Freak wijzigde dit bericht 27-03-2006 17:54 (3%)

Nieuwe PSP WHITE v1.5 Tekoop met heel veel spellen!

Reg. datum: 13 oktober 2005

Ik ben er ook naar opzoek. Heb wel het een en ander in de computer idee gevonden, maar heb het nog niet getest. Zal het straks posten als ik heb gegeten.

Dus...

Huge Ego, Sorry

Eventjes nog een kleine opmerking:

Ik zoek een soort van programma dat ervoor zorgt dat als ik gewoon mijn stick inplug er een dialoogvenstertje komt met de vraag "wachtwoord ?"

Ik heb al verschillende programa's gevonden zoals bv cryptainer, maar deze maken telkens een bestand aan, en dat moet je dan "mounten", en zo krijg je dan een drive erbij in windows, dit is dus niet hetgene wat ik wil bereiken.

offtopic: Smakelijk !
Reg. datum: 28 december 2001

TrueCrypt lijkt mij ideaal voor dit soort beveiliging. Ik ben ook van plan mn complete 2e paritie hiermee te beveiligen ;)
el-nul-zet-é-er

http://www.truecrypt.org/ en na installatie zoeken naar 'travellar disk' :)

Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

quote:
HyperBart schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:24:
Eventjes nog een kleine opmerking:

Ik zoek een soort van programma dat ervoor zorgt dat als ik gewoon mijn stick inplug er een dialoogvenstertje komt met de vraag "wachtwoord ?"

Ik heb al verschillende programa's gevonden zoals bv cryptainer, maar deze maken telkens een bestand aan, en dat moet je dan "mounten", en zo krijg je dan een drive erbij in windows, dit is dus niet hetgene wat ik wil bereiken.

offtopic: Smakelijk !

OT: Danku.

Zo'n programma'tje zoek ik ook.

In de computer idee staat niet veel zinnigs in die richting.
Maar misschien moet je even kijken op: www.invender.nl (niet gratis)

Wel jammer, want zo iets zou echt handig zijn.
Gewoon inpluggen en dan een melding "Voer uw wachtwoord in"(Of iets dergelijks)

Jepz wijzigde dit bericht 27-03-2006 18:59 (12%)

Dus...

el-nul-zet-é-er

Nou, heb het net geprobeerd op mijn USB stick en met Truecrypt+ Create Traveller Disk werkt het prima! Als ik nu mijn USB stick in de drive stop dan vliegt er gelijk zo'n "Waarmee wilt u het afspelen?" scherm open. Je klikt op de "Mount using TrueCrypt" en je moet gelijk je password invoeren (hij weet precies welk bestand hij moet mounten omdat je dat eerder op heb moeten geven ;) )

Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Reg. datum: 16 november 2002

Werkt prima inderdaad, vroeg me eigenlijk wel af welk encryptietype ik moest gebruiken. Je kan kiezen tussen o.a. twofish, blowfish, aes, cast5, serpent, aes-twofish, serpent-aes, twofish-serpent, aes-twofish-serpent, serpent-twofish-aes en Triple DES...

TripleDES is in m'n benchmark de langzaamste algorithme...betekent dit ook de veiligste?

Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia.

el-nul-zet-é-er

Maakt allemaal niet zoveel uit, het zal bij elke wel een paar honderd, al dan niet 1000, al dan niet een paar miljoen jaar duren op een supercomputer om dit te kraken!

HERiTAGE CHESS CREW
Reg. datum: 25 december 2000

Neem gewoon AES, de opvolger van Triple DES, sterker en sneller.

Triple DES

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Zat idd al op wiki te zoeken ja, bedankt voor de feedback :)

Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia.

quote:
webfreakz.nl schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:22:
Nou, heb het net geprobeerd op mijn USB stick en met Truecrypt+ Create Traveller Disk werkt het prima! Als ik nu mijn USB stick in de drive stop dan vliegt er gelijk zo'n "Waarmee wilt u het afspelen?" scherm open. Je klikt op de "Mount using TrueCrypt" en je moet gelijk je password invoeren (hij weet precies welk bestand hij moet mounten omdat je dat eerder op heb moeten geven ;) )
Werkt dat op een computer zonder TrueCrypt? En werkt dat op een Mac?

Dus...

Ja, werkt gewoon...als je travelers disk maakt heb je iig ook optie om TrueCrypt ook op je USBstick te zetten..

Al getest op een mac?

Dus...

el-nul-zet-é-er

quote:

Denk je dat iedereen zomaar een Mac thuis heeft staan? :?

Nouja, lees dit maar:

http://www.nonstopmac.com...ckup_and_storage_usin.htm

Bij het 2e plaatje staat AES-128 (recommended), dit zit ook in TrueCrypt.

En zie ook eens http://www.truecrypt.org/ !

En ja, het werkt ook onder Linux 8)

Professional Newbie

quote:
TrueCrypt wel, maar ik betwijfel ten zeerste of die "autorun" ook gaat werken :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!"
- Steun Mepukori, gebruik geen DRM!

Mooi mooi mooi,
Onder linux hoeft het (nog) niet te werken. Maar ik heb een Externe HD(FHD-2 Pro 40 gig USB) voor school, en het is handig als die het ook op de mac doet.

Ik ga het nu proberen op me externe hd!
Bedankt.

PS: Ik neem aan dat als ik het password invoer ik dan gewoon ook bestanden kan toe voegen aan die mount(zonder installatie van TrueCrypt op die computer)? Anders heb ik er namelijk niks aan

Jepz wijzigde dit bericht 29-03-2006 16:10 (31%)

Dus...

Nee je hoeft TrueCrypt niet op die computer te installeren..als je een instantie ervan op je memorystick/hd hebt staan is op zich wel handig ivm de/encrypten :+

el-nul-zet-é-er

Dat doet TrueCrypt dus automatgisch bij 'Traveller Disk Setup' ;)

quote:
webfreakz.nl schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:27:
Dat doet TrueCrypt dus automatgisch bij 'Traveller Disk Setup' ;)
Dat heb ik door, maar dan krijg ik voor geen mogelijkheid het aan de praat. Als ik dan op die .exe file druk op de setuppen via me externe hd dan moet ik em formateren. Doe ik dat zegt windows dat de externe hd niet is geformateerd

Dus...

el-nul-zet-é-er

In het hoofdscherm druk op je 'Create Volume', volg de wizard. Als je klaar bent kopieer je het aangemaakte en dus gecodeerde container naar je USB stick.

Ga nu naar Tools-->Traveller Disk Setup:

Klik op de bovenste knop 'Browse' en selecteer je USB stick, niet een onderliggende map!
Klik op het 3e bolletje 'auto mount truecrypt volume specified below', druk op Browse en selecteer je gecodeerd bestand die je aan had gemaakt met Create Volume.

En nu komt het: druk op Create onderin :)

<zit de stekker erin modus>

Zorg wel dat als je een encrypted volume aanmaakt je voldoende ruimte overlaat op je externe schijf om de executables/initialisatiefiles op te zetten, dus encrypted volume kleiner maken dan maxsize

</zit de stekker erin modus>

Je kan trouwens ook gewoon een encrypted volume aanmaken op je memorystick zelf

Donaldinho wijzigde dit bericht 29-03-2006 21:58 (17%)

Huge Ego, Sorry

Wederom, dan maakt ge weer van die files aan,

en das nu net wat eigenlijk nietik wil, kzocht zo iets in de aard van:

stick erin,BANG: wachtwoord?, zonder van die "volume-bestanden" of "vault-files".
Truth hits everybody...

Waar wil je dan het wachtwoord/decryptietool in opslaan?

Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: