Is er trouwens al iets meer bekend over de vermeend betere OC-ability van de AMD64 op AM2-lijn? Ik vraag dit omdat er een tijdje geleden een nieuwsbericht op de FP stond
Iemand?
En ik er sindsdien nog maar weinig (lees: niets) meer over gehoord heb. Voor mezelf zou dit héél leuk zijn omdat ik dan mijn upgradeplannen ga uitstellen tot Q2/Q3 2006quote:Revisie F van de K8 is voorbereid op DDR2-800 en quadcore-ontwerpen, maar zou zich ook beter moeten laten (over)klokken dan de huidige revisie E. Een groot deel van de transistors (90%) is namelijk specifiek ontworpen om relatief traag te schakelen, waardoor de processor minder stroom weglekt en dus koeler blijft. Alleen delen van het ontwerp die zich op het zogenaamde 'kritieke pad' bevinden (dat uiteindelijk de maximale snelheid van de hele chip bepaalt) hebben snellere transistors. Slechts 1% van alle transistors is van het allersnelste soort. Hierdoor zou bijvoorbeeld 2,6GHz bereikt kunnen worden met dezelfde spanning die eerst nodig was voor 2,2GHz.
DPC - WCG, 'cause we are worth it! Jij toch ook?