In zijn post staat 6-bit kleurquote:wacco schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:18:
[...]
Kijk naar het plaatje, alles is in volle R, volle G, volle B of een combinatie. Afaik gooit Sprite_tm gewoon digitale signalen op de pinnen, en zorgt met de weerstandjes voor een fatsoenlijk signaal.
Ook de 160x96 pixels, keer drie bits (een voor elke kleur), maakt het 46080 bits, ofwel ~5.6KB. Met een geheugen ruimte van 8KB kan je ook niet teveel verwachten natuurlijk.
Nu weet ik niet wat Sprite_tm van plan is als output, maar z'n maximale bitmap (als 'ie 6KB opofferd van z'n geheugen) is 128x128 op deze manier. Chop dat in stukjes, en je kan nog redelijk wat leuke dingen kwijt.Afaik werdt deze chip namelijk aangestuurd door iets groters/anders, en hoeft deze chip alleen maar het grafische eind verhaal (de vga aansturing) te doen. 2KB moet dan meer dan genoeg zijn om de VGA code kwijt te kunnen.
Heeft de LPC2103 een paar interne timers? If so, zou het waarschijnlijk nog wel kunnen met minder dan die 2KB, en zou je nog meer kwijt kunnen aan bitmaps. Al moet je natuurlijk wel nog de 'aansturing' ontvangen en eventueel ontcijferen (als je bitmaps/sprites wilt gaan relatief-rondschuiven).
</speculatie>
Verder zeer leuk plan, ik wil niet mee doen met deze compo (ik ben al druk zat met andere hw dingetjes) maar dit gaat zeker nog een keertje geimplementeerd worden in een projectje.
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.