Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last

Reageer Nieuw Topic
Wiiiiiiii
Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
pierre-oord schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:12:
[...]

Even aangeven: Ik zoek dus eigenlijk precies hetzelfde. Maar om toe te voegen wat er nog bij moet zitten voor mij :P :
* Stabiel (zo'n aldi ding schijnt vast te lopen)
* Goed werkend in donkere ruimtes (party-pics) zonder flits (als dat kan voor deze prijs)
* Accuduur niet te kort, in ieder geval op te laden (ik heb het nog niet gezien, maar een camera op batterijen waar je zelf een oplader bij moet kopen vind ik niks)
* Stevig: Hij gaat mee op wintersport, en een klein stootje moet die kunnen hebben. Ik zal opletten voor condens, al zag ik laatst ook in de krant ergens een waterdicht toestel, maar die zal wel mindere kwaliteit op andere punten hebben. Schuifklepje moet dus niet meteen eraf vallen :P
* Kwaliteit van foto's goed. Megapixels zeggen immers niet alles :)

[...]

Ik heb mijn camera gevonden! :) Ik wilde voor de FX9 gaan, maar toen zag ik dat deze in maart een opvolger krijgt, namelijk de FX01... Ja, hij is waarschijnlijk iets duurder, maar er zitten wel weer meer functies op (o.a. groothoek en meer zoom, breedbeeld filmpjes opnemen).... dus dat gaat hem worden voor mij!

Meer info: http://www.panasonic.nl/P...sp?M=3315|662|654|652|4|1

edit: Meer info (reclamepraatje, maar ach, moet toch wat): http://www.pma-show.com/2...sonic_lumix_dmc_fx01.html

ChrisM wijzigde dit bericht 27-02-2006 00:23 (34%)

Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort

Reg. datum: 15 november 2001

Die FX01 ziet er inderdaad goed uit. Twijfelde ook om de FX9 te halen, maar wil nu ook op deze wachten.

Wiiiiiiii

quote:
kingnbajam schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:31:
Die FX01 ziet er inderdaad goed uit. Twijfelde ook om de FX9 te halen, maar wil nu ook op deze wachten.
Ik ga dit weekend even bij onze foto-shop in de buurt vragen hoeveel hij gaat kosten (ik heb echt nog geen idee, heb hem ook nog niet kunnen vinden op een internet shop ergens, maar ook nog niet zo heel erg veel gezocht... :P). Je kan sowieso wel even bij een foto-shop langsgaan om de FX9 (of FX8 of FX7 of wat ze maar hebben staan), te voelen... zodat je even kan voelen of hij goed werkt, want veel verschil zit er niet tussen de modellen (qua looks en feels)

Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort

Dus.
Reg. datum: 14 juni 2003

quote:
maar er zitten wel weer meer functies op (o.a. groothoek en meer zoom

Toch is de mate van inzomen hetzelfde als uit de eerdere FX serie:

quote:
35 mm vergelijk 28 - 102mm
Dat ie "meer X zoom heeft" komt omdat ie op 28 mm begint. Maar dat heeft aan de andere kant van de zoomrange geen consequenties.

Alors.

Reg. datum: 29 januari 2001

quote:
ChrisM83 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:46:
[...]
Ik ga dit weekend even bij onze foto-shop in de buurt vragen hoeveel hij gaat kosten (ik heb echt nog geen idee, heb hem ook nog niet kunnen vinden op een internet shop ergens, maar ook nog niet zo heel erg veel gezocht... :P). Je kan sowieso wel even bij een foto-shop langsgaan om de FX9 (of FX8 of FX7 of wat ze maar hebben staan), te voelen... zodat je even kan voelen of hij goed werkt, want veel verschil zit er niet tussen de modellen (qua looks en feels)

397 euro
http://www.pixmania.nl/nl...umix-dmc-fx01-silver.html

Wiiiiiiii

Ik heb hem besteld bij Foto Meilink in Emmen (de lokale foto-boer). :) Voor maar 369 euro, dat lijkt me zeker wel een goede introductie prijs! (Het gaat dus over de DMC-FX01.)

Zeg 't maar
Reg. datum: 12 oktober 2002

Binnenkort wil ik een andere camera 'kopen', de keuze is beperkt doordat ik bij verlenging van m'n telefoon abbo E372 te besteden heb (Mag meer of minder zijn, het verschil moet ik zelf bijleggen of ben ik kwijt).

Ik heb de neiging om een foto camera met geluid te kopen (Filmpjes zonder geluid vind ik een beetje nutteloos), in dat geval wordt het een Canon A620 of een Sony DSC-H1, ik vind het wel jammer dat de A620 'slechts' 4x optische zoom heeft.

Andere camera's die ik op het oog heb zijn de Panasonic FZ4 en 5.

Veel eisen heb ik niet want alles is beter dan mijn huidige camera.

Ik zit zelf te denken aan de H1, is dat een goede keus of kan ik beter een andere nemen?

***EDIT*** Na nog meer lezen heb ik vandaag de H1 maar besteld, ik zat nog te denken aan een Canon S2 IS maar het prijsverschil (E100 ofzo) leg ik liever aan de kant voor een echte video camera, totdat ik een video camera heb zal ik het dus met de H1 moeten doen, als ie niet bevalt kan ik 'm altijd nog verkopen.

KILLorBE wijzigde dit bericht 09-03-2006 17:26 (22%)

Da's niet waar!!

Reg. datum: 01 april 2000

Afgelopen week een zwarte FZ5 met extra accu, 1GB Hyperspeed SDkaartje en tasje besteld bij eg-electronics.de, inclusief verzendkosten ben ik 405,00 kwijt. Komt morgen binnen, ben benieuwd :D

Boom baby!

Reg. datum: 04 juli 2001

Ik wil binnenkort een digitale camera aanschaffen en twijfel nog sterk over welke ik moet kiezen.

Punten die voor mij belangrijk zijn:
- Macro
- Zoom (minimaal 8x)
- Snelheid (tijd tussen drukken en foto maken)
- Geen accu maar NiMH batterijen

Ik ben op onderzoek uitgegaan en kom dan uit bij de Konica Minolta Z5 of Z6. De reviews van de Z6 zijn matig (niet slecht maar er was weinig gedaan aan de zwakke punten van de Z5). Dpreview heeft helemaal geen review van de Z6...
Een van de reviews die ik las sloot af met een mededeling in de trant van: "... als u niet echt 6MP nodig heeft kunt u net zo goed voor de Z5 gaan ...". Bedoelen ze nu dat de Z6 echt slechter is? Of dat het verschilt in kwaliteit het geld niet waard is (de prijzen liggen erg in de buurt inmiddels)?

Over de Z5 is meer te vinden en wordt met meer lof gesproken... Sommige mensen (opinions op dpreview.com) geven flink af op de Z6, ik vind het moeilijk een goed beeld te krijgen welke van de twee beter is (eisen aan de kwaliteit nemen immers ook toe, de Z6 had hogere verwachtingen).

Zijn er mensen met ervaring met deze toestellen? Heeft iemand misschien alternatieve toestellen die beter zijn (welke ook aan mijn eisen voldoen)? Weet iemand het kwaliteitsverschil tussen de Z5 en Z6?

lijstje met reviews:
- http://www.letsgodigital....lta_dimage_z5/review.html
- http://www.dpreview.com/reviews/konicaminoltaz5/
- http://tweakers.net/productsurvey/106651
- http://www.dpreview.com/r...ey=konicaminolta_dimagez6
- http://www.letsgodigital....lta_dimage_z6/review.html

Reg. datum: 10 mei 2004

De minolta's (vooral de Z6) geven nogal wat ruis, zelfs op iso 80. ISO 160en hoger zou ik op een Z5 en vooral 6 nooit gebruiken omdat er echt veel te veel ruis op de foto's zit. De camera mag dan wel IS hebben maar dan nog kan je het moeilijk krijgen in slecht verlichte ruimtes, of bij bewegende onderwerpen. De Z6 heeft 1 mpix meer en de Z5 heeft als voordeel iets minder ruis.

Ik heb een dagje met een Z5 geschoten (net als vrijwel alle super zooms), maar alle punten waar ik me op m'n S45 aan ergerde waren ook op de Z5 aanwezig. Toen ben ik er achter gekomen dat een DSLR ondanks de prijs het ook zeker waard kan zijn. Uiteindelijk ben ik daar toen voor gegaan. eindelijk meer controle, meer mogenlijkheden, minder ruis, meer snelheid, meer feedback van de camera, een veel beter bedienings gemak enz....

Maar dat vond ik heel belangrijke punten aan een camera, misschien nog wel belangrijker als het zoom bereik of de macro functie.

quote:
albert_gerritsen schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:35:
Punten die voor mij belangrijk zijn:
- Macro
- Zoom (minimaal 8x)
- Snelheid (tijd tussen drukken en foto maken)
- Geen accu maar NiMH batterijen
  • Macro zit op alle compactjes wel goed
  • Ik zie 8x zoom staan in je verlanglijstje, gebruik je vooral de lange kant van de zoom of de wijde/korte kant. Al gebruik je voornamelijk de korte kant dan kan je veel beter naar de Panasonic DMC-TZ1 kijken.
  • Snelheid zit volgens mij bij alle recente camera's ook wel goed
  • Of er in de minolta's penlites passen weet ik niet. In bijvoorbeeld de Fuji S5600 passen NIMH baterijen. En deze camera geeft op iso 400 nog weinig ruis. Alleen heeft de camera geen IS en net als de minolta Z5 en 6 geen fatsoenlijke groothoek.

martijn_tje wijzigde dit bericht 16-03-2006 10:11 (72%)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

RuG student
Reg. datum: 13 december 2001

Sta op het punt om een Pentax Optio s6 te kopen. Heb een tijdje lopen zoeken en kijken naar een camera die ik vaak bij me wil hebben, dus klein moet zijn, snel foto's kan afdrukken, en ook redelijke foto's kan maken in beetje donkere rokerige (kroeg) ruimtes. standaard eisen so far, al is het me duidelijk geworden dat de compact camera's sowieso een te kleine flitser hebben voor echt goeie foto's in 'kroeg-ruimtes'.

verder zou ik erg blij zijn met:

-een goede video-optie
-een redelijke batterijduur. (zou minpuntje zijn bij de s6)
-genoeg instellingsmogelijkheden om in verschillende omgevingen een passende instelling te kunnen vinden. (niet handmatig instellen diafragma geen probleem)
-en in de herhaling: vooral snel zijn. camera pakken, klikken, daar zal ik de camera denk ik vooral voor gebruiken.

Iemand een goede reden om de camera NIET te kopen, en mij een betere kan voorschotelen?

p.s.
# Candlelight mode allows high-sensitivity shooting at Standard Output Sensitivity of 800
# Built-in AF spotbeam (on/off switching possible)

gaan deze specs zorgen dat ik in een een licht rokerige kroeg op een metertje of 4 een goeie foto kan maken?

-edit:
*planning is om hem te halen bij de MM voor de service. wel iets duurder uit dan internetkoop, en wou eigenlijk niet veel boven de 300 E uitkomen, maar heb die extra paar tientjes wel over voor goede service om de hoek.
*Van horen zeggen zijn de SD, of iig memorycards bij de MM nogal duur, is het echt de moeite die ergens anders te gaan halen? (of zou die er bij te praten zijn?)

skatepuk wijzigde dit bericht 16-03-2006 13:48 (16%)

ΙΧΘΥΣ !

quote:
martijn_tje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:48:

[...]

• Macro zit op alle compactjes wel goed
  • Ik zie 8x zoom staan in je verlanglijstje, gebruik je vooral de lange kant van de zoom of de wijde/korte kant. Al gebruik je voornamelijk de korte kant dan kan je veel beter naar de Panasonic DMC-TZ1 kijken.
  • Snelheid zit volgens mij bij alle recente camera's ook wel goed
  • Of er in de minolta's penlites passen weet ik niet. In bijvoorbeeld de Fuji S5600 passen NIMH baterijen. En deze camera geeft op iso 400 nog weinig ruis. Alleen heeft de camera geen IS en net als de minolta Z5 en 6 geen fatsoenlijke groothoek.

De ruis klacht is inderdaad veelgehoord bij deze camera's (overigens bij bijna alle superzoom camera's). Ik wil de camera ook binnenshuis gebruiken dus je verhaal heeft me wel aan het twijfelen gebracht...

Ik krijg ook steeds meer de indruk dat DSLR het extra geld wel waard is, maar ik heb er simpelweg het geld niet voor dus dat is out of the question.

Mijn vriendinnetje wil graag ook dingen in de natuur kunnen fotograferen dus diep kunnen zoomen is wel belangerijk. Dat de groothoek-mogelijkheden van de superzooms tegenvalt wist ik al dat is jammer maar niet heel erg.

In de Z5 en Z6 passen AA batterijen. In de Fuji 5600 inderdaad ook, de reviews van deze camera waren ook lovent maar het ontbreken van IS is voor veel reviewers een groot minpunt. Ik heb wat fotos bekeken vind het een lastige keuze, je ziet wel dat het minder scherp is, ook is het jammer dat er dure xD-kaartjes in moeten.
Is het ontbreken van de IS erg hinderlijk of weegt het wel op de tegen de voordelen (hogere ISO waarden bij de S5600)?

PHP-Dev wannabee...

Na een jaar gespeeld te hebben met mijn Minolta Z1 ben ik toch toe aan wat anders. Door mijn ervaringen heb ik wel wat eisen:

- Handzaam (dus klein) zodat ik hem bijvoorbeeld tijdens het snowboarden bij me kan houden
- Point and shoot
- Wél optische zoom (3x is zat)
- Goede flitser voor point and shoot werk. (Ook indoor)
- Lekker snelle focus

Nu heb denk ik zelf aan de Canon Ixus serie.

- Digital IXUS i zoom
- Digital IXUS 50
- Digital IXUS 55

Maar nu kan ik niet echt veel verschillen tussen deze 3 vinden. Behalve dan dat de Zoom een 2,4x zoom heeft tegenover de 3x van de andere modellen. En de 55 heeft een groter LCD.

Als ik tussen deze 3 moet kiezen, welke zou ik dan het beste kunnen nemen? (Denk zelf toch de 55) En welke alternatieven zijn er nog eventueel?

http://www.ebayzo.nl - X360 Live Gamertag: Ebayzo360

ik zou voor de 55 gaan

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Kijk liever eens naar de Sony DSC-P200. Ongeveer hetzelfde formaat, veel betere camera (zie dpreview, de camera wordt daar overigens niet vergeleken met de ixus 5x, maar met de Ixus 7x0) en is echt spotgoedkoop op dit moment. Dpreview geeft hem een highly recommended ipv de recommended van de ixusjes.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

PHP-Dev wannabee...

quote:
Mig29 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:22:
Kijk liever eens naar de Sony DSC-P200. Ongeveer hetzelfde formaat, veel betere camera (zie dpreview, de camera wordt daar overigens niet vergeleken met de ixus 5x, maar met de Ixus 7x0) en is echt spotgoedkoop op dit moment. Dpreview geeft hem een highly recommended ipv de recommended van de ixusjes.
Zal hem eens bekijken idd.

http://www.ebayzo.nl - X360 Live Gamertag: Ebayzo360

Ben Vision, zie alles,bijna!
Reg. datum: 22 juni 2002

In mei beschikbaar de nieuwe Kodak Z612 serie, ziet er leuk uit, kan ik men oude kodak 500 serie eindelijk weg doen en er weer een goede voor in de plaats zetten.

info: http://www.kodak.com/ekne.../8824&pq-locale=nl_NL

| Asus a8nx7e-deluxe | amd 3000+ xp | 1024kingston pc3200 |Asus AX850XT PE/HTVD| 2 maxtor sata2 200gb | NEC 4550A| ......bla bla bla.!!!!|

Daar ben ik...
Reg. datum: 15 november 2004

Ik zit met het volgende ik zoek nu eindelijk een goede digitale camera.. die ik heb is een goedkoop ding en de foto's zijn erg mat en blokkerig en ik moet steeds met photoshop alles of donkerder of lichter maken voordat je wat ziet op de foto maar dan is de foto al aardig "beschadigd", daarom ben ik aan het sparen geslagen en zoek een goede kwaliteit camera rond de 300 euro.. :*)

Ik wil namelijk deze vakantie eens goede foto's kunnen maken. Mijn oog is op de Fuji FinePix F11 of Canon Digital IXUS 500, maar ik word er niet echt veel wijzer uit al die revieuws.. daarom vraag ik jullie wat zijn jullie ervaringen of hebben jullie een andere camera in deze budgetgrote, het aantal megapixels maakt niet uit voor mij als het maar mooie foto's maakt en een filmoptie heeft dan ben ik al weer een stuk tevredener en kan het echte werk beginnen.. :>

Zeg wat of zeg niks..

Reg. datum: 14 augustus 2004

Hallo mensen,

Na een aantal dagen als een gek te hebben gezocht op het i-net naar een leuke digitale camera (DC)
is mijn keuzen gevallen op deze drie. Het probleem echter is dat de reviews die ik over deze 3 DC's heb kunnen vinden elkaar ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO erg tegenspreken.

Ik heb echt wat advies / ervaring nodig.
Ik ga een jaar naar het buitenland (backpacken) en daarvoor heb ik een ultra klein en dunne DC nodig, gezien ik zo min mogelijk wil/moet dragen. Maar onderweg wil ik natuurlijk ook wat mooie foto's maken. Zoals je kunt gokken zullen deze foto's voornamelijk buiten worden gemaakt (natuur e.d.)

Mijn keuzen is ophetvolgende gevallen:

Casio Exilim EX-S600 ---300 E

http://www.dpreview.com/news/0510/casio_S600frontback-001.jpg

SONY Cyber-shot DSC-T7 silver ---325 E

http://aka.fotovista.com/dev/0/7/11120570/l_11120570.jpg

OLYMPUS μ[mju:] 700 ---258 E

http://aka.fotovista.com/dev/5/3/11120735/g_11120735.jpg

Ik moet er een eind deze week hebben, dus spoed is geboden :(
Over de T7 heb ik het een en ander al gelezen (maar wel erg tegenstrijdig) Ik ben erg bewnieuwd naar de CASIO en de nieuwe OLYMPUS, ervaring zijn welkom!!!!

Reg. datum: 14 augustus 2004

Ik neem aan dat de diverse canon's die een pagina eerder zijn gepost veel dikker zijn dan degene die ik zojuist heb aangegeven hierboven? Want hij moet echt zo dun mogelijk zijn!

de ixus 60 vond ik dun toen ik hem in de winkel zag, maar heb het niet vergeleken met de sony

voorheen bekend als dedennis
Reg. datum: 14 juni 2005

Om ook maar in te haken in dit topic,

na verschillende reviews bekeken te hebben en het forum doorgespit te hebben dacht ik gisteren na een positief antwoord gekregen te hebben in: Fujifilm FinePix S5600

over het in het donker foto's maken met de fuji finepix s5600. Wou ik deze camera gaan halen, totdat ik vandaag de reclamekrant van de Dixons in de bus kreeg waar waarempel de fuji s5600 in de aanbieding stond.
Het enige nadeel is dat er ook een camera van kodak instaat namelijk de: Kodak easyshare p850 nu weet ik dus niet meer welke ik moet kiezen

wat op een rijtje gezet:
fuji:
-10x optische zoom
-5.1 Mp
-xd geheugenkaart
-Batterijen (NiMh)

Kodak:
-12x optische zoom
-ook 5.1 Mp
-sd geheugenkaart (ik heb me laten vertellen dat xd iets sneller is, of je moet een sd superspeed pakken)
-accu
-mogelijkheid tot externe flister via een hot shoe

ik heb ze allebei in mijn handen gehad en ik vond ze allebei fijn alhoewel de kodak iets onoverzichtelijker was met veel knopjes.

nu dacht ik gelezen te hebben dat voor zowel de kodak als de fuji een lensadapter leverbaar is voor een zoomlens en een groothoeklens.
alleen wat me opvalt is dat er zo weinig te vinden is over de kodak, dus wat raden jullie mij af of aan, en waarom?

Fuji finepix S5600 l Nikon D50 l Sigma 18-50 F2.8 EX D l Sigma 70-200 F2.8 Hsm l Sigma 70-300 F4.0-5.6 Apo l Nikkor 50mm F1.8 l Speedlight SB600 I Lowepro micro trekker 200 I Velbon statiefje

Hoe duur is de camera bij de dixons dan?? Op de website staat 350 EURO... Dit is veel duurder dan in de pricewatch: pricewatch: Fuji FinePix S5600 (5MP, 10x zoom, 38-380mm, f/3.2-8.0)

Welcome to Darwin!
Reg. datum: 21 maart 2006

quote:
denizzg schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:51:
Ik neem aan dat de diverse canon's die een pagina eerder zijn gepost veel dikker zijn dan degene die ik zojuist heb aangegeven hierboven? Want hij moet echt zo dun mogelijk zijn!
Dunner dan de S600 en de T7 komen ze volgende mij niet. Die Canons zijn niet zoveel dikker dan deze twee. Camera's naast elkaar.

Ben zelf ook op zoek naar nieuwe camera en de S600 is een erg mooi ding, maar de foto kwaliteit schijnt nogal tegen te vallen (Ook bij zijn voorganger de S500). Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

Ben Vision, zie alles,bijna!
Reg. datum: 22 juni 2002

Dedennis, hier een linkje naar kodak idd zijn er niet veel reviews van kodaks te vinden maar dat komt ook omdat de 800 serie nogal nieuw is en sinds kort pas onder de 500 euro ligt.

http://www.kodak.com/ekne.../7391&pq-locale=nl_NL
Weet niet precies wat je wilt, echt professioneel of iets minder anders is de 7950 misschien ook een optie?

| Asus a8nx7e-deluxe | amd 3000+ xp | 1024kingston pc3200 |Asus AX850XT PE/HTVD| 2 maxtor sata2 200gb | NEC 4550A| ......bla bla bla.!!!!|

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: