Hoofdcategorieën
Topicacties

Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
dion_b schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:38:
[...]

Kijk dat bedoel ik nou met bovenstaande post - je generaliseert hier jouw ervaring met een kaart naar alle kaarten met die chip - terwijl die ruis net zo goed door een brakke tuner, een slechte afscherming van het analoge gedeelte of door software die weinig corrigeert kan komen :o

Nou, ik wou eigenlijk alleen mijn ervaring met de twee soorten chips laten horen, ik bedoelde niet te zeg gen dat alle Bt8x8 kaarten slecht zijn, alleen die ik heb toevallig wel.

Je kunt volgens mij ook niet verwachten dat een eenvoudige consument (ik dus) echt een goed overzicht heeft over alle tvkaarten. Ik heb er drie, meer dan de meeste mensen, dus ik liet mijn mening horen voor de mensen die dat willen.

Ow, en over die software waar je het over hebt, dat maakte niets uit, of ik nou de meegeleverde software, DScaler, mplayer of tvtime gebruikte, bij allemaal had je dezelfde bagger op het beeld.

Wirf wijzigde dit bericht 24-02-2006 12:01 (11%)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

quote:
Atgast schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:57:
ik zit erover te denken om een server-achtig computertje uit te rusten met een PVR150. Nu verwacht ik geen problemen met opnemen, een PII 333 256Mb zal niet zoveel moeite hebben met die ~5Mb/s weg te schrijven, maar hoe groot is de kans dat deze het signaal zonder te hercomprimeren over de 100Mbit lijn kan sturen?

Normaal ben ik een voorstander van het credo, gewoon proberen, maar het is best veel werk in dit geval, dus zou ik graag de ervaringen van een ander horen voordat ik er veel tijd in ga steken :)

Geen probleem, ik heb zelf dus een celeron 333 die regelmatig de videobestanden ook over het netwerk streamed, geen probleem.

De videobestanden zijn trouwens op dezelfde bitrate als DVD's, dus 9.6mbs max, wat neerkomt op zo'n 1.2 megabyte/sec wat je 100mbit/s netwerk makkelijk aan kan.

Tauïst

quote:
Wirf schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:59:
[...]

Geen probleem, ik heb zelf dus een celeron 333 die regelmatig de videobestanden ook over het netwerk streamed, geen probleem.

De videobestanden zijn trouwens op dezelfde bitrate als DVD's, dus 9.6mbs max, wat neerkomt op zo'n 1.2 megabyte/sec wat je 100mbit/s netwerk makkelijk aan kan.
voor de duidelijkheid, ik bedoel dus het direct streamen van de mpegstream afkomstig van de pvr kaart. Dus niet een voor-opgenomen mpeg bestand. Ik weet bv. niet of een programma als videolan in een dergelijk geval nog erg veel verschil maakt.

wat ik me net bedenk, zou ik de videostream van linux, mijn geval /dev/video0 direct aan een poort kunnen hangen?
Dus dat http://server:10000 een soort symlink is naar /dev/video0 ?
zou helemaal mooi zijn :)

Arjan wijzigde dit bericht 24-02-2006 13:20 (15%)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad. - arjan
copyright is wrong | SDL_ffmpeg

Acties: [view][quote]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
Wirf schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:56:
[...]

Nou, ik wou eigenlijk alleen mijn ervaring met de twee soorten chips laten horen, ik bedoelde niet te zeg gen dat alle Bt8x8 kaarten slecht zijn, alleen die ik heb toevallig wel.
Trek dan niet de conclusie dat het aan de chip ligt. Zeg gewoon dat jij een slechte kaart heb waar toevallig ook een Bt8x8 chip op zit.
quote:
Je kunt volgens mij ook niet verwachten dat een eenvoudige consument (ik dus) echt een goed overzicht heeft over alle tvkaarten. Ik heb er drie, meer dan de meeste mensen, dus ik liet mijn mening horen voor de mensen die dat willen.

Je mening over je kaarten: prima

Je ononderbouwde mening over de chips erop: niet prima.

Wees anders volledig, zeg welke merk kaarten het betreft, welke tuner en welke chip. Software meld je hieronder :) - dan kunnen we vergelijkingen trekken en bij meerdere meldingen de schuldige onderdelen wel onderbouwd aangeven.
quote:
Ow, en over die software waar je het over hebt, dat maakte niets uit, of ik nou e meegeleverde software, DScaler, mplayer of tvtime gebruikte, bij allemaal had je dezelfde bagger op het beeld.

Dan is het duidelijk dat software niet het probleem was bij jou, ik zou gokken op slechte analoge circuits overigens, wat dus meer merk- dan chip- of tunergebonden is. Je kunt trouwens makkelijk tuner uitsluiten: kijken wat de composite ingang doet. Als composite en RF ruis geven, zijn de analoge circuits de schuldigen, is beeld met composite goed, dan is tuner de schuldige.

Om gelijk het goede voorbeeld te geven mijn ervaringen:

Kaart: Pinnacle PCTV (versie van +-2001)
Chip: Connexant 878A
Tuner: Temic 3X7035 tuner
Software: van alles, vooral DScaler onder Windows en tvtime onder Linux
Oordeel: ranzig hoge PCI utilisation (eigen aan Connexant/Bt chips), maar prima kwaliteit, zowel op RF als op composite (kijk er nu naar met UPC Digitale TV, geen ruis te zien).

Kaart: ATi All-in-Wonder 128 (dus Rage128-based VGA gedeelte)
Chip: BrookTree/Connexant 829A
Tuner: onduidelijk
Software: ATi's eigen Multimedia Center 7.2 - verder niets wat deze kaart ondersteunt :/ - vooral naar voor Linux-gebruikers als ik, geen support. Deze software gaat trouwens ook vanaf Dx9.0B over z'n nek. Dat was ook het moment dat de kaart uit m'n XP bak gebonjourd werd...
Oordeel: mooie hardware, brakke software. Als het werkte, weinig ruis, native MPEG2 capture etc.

Kaart: 3dfx Voodoo3-3500TV
Chip: Videoplex Xpress
Tuner: Philips FM1236
Software: 3dfx VisualReality 3.10.06beta
Oordeel: beeldkwaliteit kon duidelijk beter, zowel op RF als composite, maar nog niet rampzalig, je merkt het alleen op een >20" monitor vrij snel. Wel lekker laag CPUverbruik.

dion_b wijzigde dit bericht 24-02-2006 15:09 (35%)

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

quote:
dion_b schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:29:
[...]

Trek dan niet de conclusie dat het aan de chip ligt.

Waar doe ik dit?

quote:
Wees anders volledig, zeg welke merk kaarten het betreft,

Pinacle en Hauppage, staat al in de eerste post van mij.

quote:
welke tuner

uuhmm.. geen idee, maar daar vroeg je ook niet naar toch?

quote:
en welke chip.
Ook dat staat in mijn posts, een bt848 en de standaard chips van de PVRxy0's

quote:
Atgast schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:16:
[...]
voor de duidelijkheid, ik bedoel dus het direct streamen van de mpegstream afkomstig van de pvr kaart. Dus niet een voor-opgenomen mpeg bestand. Ik weet bv. niet of een programma als videolan in een dergelijk geval nog erg veel verschil maakt.

Ik weet niet of en hoe dit kan, ik weet wel dat mijn computertje tegelijkertijd naar een bestand kan schrijven dat via het netwerk tegelijkertijd wordt afgespeeld

quote:

wat ik me net bedenk, zou ik de videostream van linux, mijn geval /dev/video0 direct aan een poort kunnen hangen?
Dus dat http://server:10000 een soort symlink is naar /dev/video0 ?
zou helemaal mooi zijn :)
Volgens mij kan videolan ( http://www.videolan.org/ ) dat inderdaad, maar zeker weten doe ik dat niet.

Acties: [view][quote]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
Je schreef
quote:
de ontvangst van de PVR150 is echt vele malen beter dan die van de oude Bt848.

Die oude Bt848 had echt altijd veel ruis in beeld terwijl dat met die PVR vrijwel niet voorkomt.
Geen vermelding van iets anders dan de chip, dan wijs je enorm sterk op de chip.
quote:
Pinacle en Hauppage, staat al in de eerste post van mij.
Welke exact?
quote:
uuhmm.. geen idee, maar daar vroeg je ook niet naar toch?
In de eerste post die ik erover deed:
quote:
Er zijn grof gezegd 4 zaken van belang voor beeldkwaliteit:

- de tuner
- de afscherming van het analoge gedeelte van de kaart (ruisniveaux etc)
- de controller chip
- de software

En dan noem jij alleen chip en software.

Maar goed, zie mijn edit hierboven van wat ik bedoel. Als we allemaal dat soort info aanleveren kunnen we fatsoenlijke conclusies gaan trekken :)

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

Phyxion.net | ><((((º>

Inderdaad, precies wat ik al aangaf bij de eerste reply, de beeldkwaliteit is lang niet alleen (Alhoewel zeer waarschijnlijk wel het grootste gedeelte) afhankelijk van de tuner.

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Maverick Reploid

Ik ben zelf nu ook op zoek naar een TV-kaart voor mijn PC. Ik heb zitten kijken naar de Hauppage WinTV PVR150(En MCE)

Buiten TV-kijken en opnemen wil ik hem ook gebruiken om video te capturen van verschillende consoles(NES, SNES, Gamecube) en eventueel ook teletekst(Alhoewel dat ook via inet kan), liefst in een redelijk goede kwaliteit.

Is een van deze kaarten een goede keuze, of kan ik beter naar iets anders gaan kijken? Systeem is een AMD2400+ op een Gigabyte moederbord, 1 GB RAM, Radeon 9800 Pro 128MB, met Windows XP SP2.

MIjn enige ervaring met capturekaarten is beperkt tot een oude Asus TNT2 met video-in, die al weer een tijdje dood is, en wat ervaring met de TV-kaarten die in Medion-systemen zitten.

Tauïst

Mijn pa heeft onlangs zo'n 150 non-MCE aangeschaft, en er is helemaal niks mis mit de kwaliteit van de hardware. prachtige captures, hier een stukkie rtl boulevard to prove it :+

echter de software... WAT EEN ROMMEL!
onder xp is het mij niet gelukt om de boel draaiende te krijgen met geluid en werkende remote. Als het werkte dan werkte het 3min ofzo en dan was het dat weer. Gelukkig was het de bedoeling om deze kaart onder linux te laten draaien en daar functioneerd hij gelukkig een stuk beter, al zijn er nog wat audio-sync problemen die ik moet oplossen.

Maverick Reploid

Lichte update voor mijn situatie: Bij de leverancier(snogard.de) waar ik toevallig komende week even langsga hebben ze de PVR150 niet op voorraad, en de MCE-versie staat niet eens op de site :(. Weet iemand een alternatief? Er staan wel een paar andere kaarten op de site, van verschillende merken.

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Atgast schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:49:
Mijn pa heeft onlangs zo'n 150 non-MCE aangeschaft, en er is helemaal niks mis mit de kwaliteit van de hardware. prachtige captures, hier een stukkie rtl boulevard to prove it :+

echter de software... WAT EEN ROMMEL!
onder xp is het mij niet gelukt om de boel draaiende te krijgen met geluid en werkende remote. Als het werkte dan werkte het 3min ofzo en dan was het dat weer. Gelukkig was het de bedoeling om deze kaart onder linux te laten draaien en daar functioneerd hij gelukkig een stuk beter, al zijn er nog wat audio-sync problemen die ik moet oplossen.
Zou wel leuk zijn als de link het deed ;)

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Tauïst

quote:
FnF schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:17:
[...]

Zou wel leuk zijn als de link het deed ;)
doet het hier gewoon :?

quote:
Atgast schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:49:
[...]Gelukkig was het de bedoeling om deze kaart onder linux te laten draaien en daar functioneerd hij gelukkig een stuk beter, al zijn er nog wat audio-sync problemen die ik moet oplossen.

De PVR150 zou mpeg bestanden moeten opleveren die perfect gesynchroniseerd zijn, de player moet dus van de synchronisation afblijven.
Probeer het dus eens met:

mplayer -mc 0 /dev/video0

edit: De link doet het hier trouwens ook prima

Wirf wijzigde dit bericht 27-02-2006 09:35 (5%)

quote:
dion_b schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:24:
[...]

Ben vooral benieuwd naar hoe beeldkwaliteit van de beste van de oudere generatie (Bt/Connexant 8x8 controllers) het doen tov die nieuwe monsters met alle extra features. Het zou me niet verbazen als blijkt dat - indien met goede tuner uitgerust - een oude Bt868 prima meekan met al die PVR monsters die meer op features dan kwaliteit ontwikkeld zijn...
Hier is iemand die het heeft uitgezocht:
quote:

The BT878/9 uses a simple notch filter like older NTSC TV's to
separate the Y/C from composite signals. That limits the luma resolution
to less than 3 MHz (as well as above 4.5 MHz, but broadcast won't have any
luma up there). That limits luma "lines of resolution" to about 240... or
max 4:3 capture at about 320x480. Thus, anything over 352x480 for a
BT878/9 card is silly, since they chip itself can't capture more than
that. I used a resolution test pattern to confirm this with my
bt878-based card.

The hauppauge [23]50 cards use a Philips SAA7115 capture chip.
That has a 2D comb filter, which in perfect circumstances captures *all*
luma information up to the maximum 6 MHz channel width. Broadcast limits
luma to 4.2 MHz (IIRC), but even still, that's 4.2*80=336 "analog lines
of resolution." That means a maximum 4:3 capture of 448x480.... so
480x480 is about all that broadcast can do. My testing of my 250 with the
same resolution test pattern confirmed that anything over about 540x480 is
silly for a pvr-250.

Reg. datum: 04 december 2004

Ik heb het topic een beetje doorgespit maar echt wijs wordt ik er niet van..
heeft iemand een suggestie wat voor tv-kaart te nemen?

het liefste wil ik meteen vanuit de muur de kabel (analoge kabel) in mn pc doen en ook mn xbox op de pc kunnen aansluiten om zo tv te kijken en te kunnen xboxen op mn pc monitor..

The faint blaze of the candle of my life, slowly dying like a fire in a pouring rain.. - Children of Bodom

quote:
EToS schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:23:
Ik heb het topic een beetje doorgespit maar echt wijs wordt ik er niet van..
heeft iemand een suggestie wat voor tv-kaart te nemen?

het liefste wil ik meteen vanuit de muur de kabel (analoge kabel) in mn pc doen...

Alle TVkaarten kunnen dit

quote:
en ook mn xbox op de pc kunnen aansluiten

De meeste (allemaal?) tv kaarten kunnen dit.

quote:
om zo tv te kijken

ok..

quote:
en te kunnen xboxen op mn pc monitor..

Dit is een belangrijk punt. Dit betekend namelijk dat je absoluut geen tvkaart moet hebben die hardware encoding doet (zoals de PVR serie van Haupauge) Die zorgen namelijk voor vertraging in het beeld waardoor het spelen van spellen haast onmogelijk wordt.

De meeste goedkope tvkaarten zijn software encoding, dus die zou je hiervoor kunnen gebruiken. Ik heb alleen geen ervaring met een moderne goedkope kaart, dus dat zou iemand anders je moeten vertellen.

Dus niet:
- Hauppauge PVRxy0
- kaarten gebaseerd op NVTV chips (Nvidia's hardware encoding chips)

Wel:
- Bt8x8 gebaseerde kaarten
- Philips SAA7134 gebaseerde kaarten
- Andere kaarten zonder hardware encoding

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

got oh got....
Reg. datum: 01 september 2002

een vraagje tussendoor:

ik wil oude videobanden omzetten naar DVD, ik gebruik hier voor een AIWA 6 koppige videorecorder met redelijke kwaliteit en ben in het bezit van een Pinnacle PCTV Pro. Nu is mijn vraag: doe ik er kwalitatief gezien beter aan de pctv pro te vervangen voor een PVR150 (of misschien iemand nog een andere/betere suggestie?).
En hoe kan ik dan de videorecorder het beste aansluiten? gewoon via een antennekabel? of via scart met 1 of ander verloopstukje? (lijkt me betere kwaliteit, maar ik weet niet of dat gaat)

pc moet het gewoon trekken:
xp 3200+
1024mb ddr dual channel
audigy 2

mockingbird wijzigde dit bericht 06-03-2006 11:19 (13%)

even inspiratieloos..

quote:
mockingbird schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:18:
een vraagje tussendoor:

ik wil oude videobanden omzetten naar DVD, ik gebruik hier voor een AIWA 6 koppige videorecorder met redelijke kwaliteit en ben in het bezit van een Pinnacle PCTV Pro. Nu is mijn vraag: doe ik er kwalitatief gezien beter aan de pctv pro te vervangen voor een PVR150 (of misschien iemand nog een andere/betere suggestie?).

De meningen lopen hier nogal over uiteen (zie eerder in deze thread) en deze meningen zijn natuurlijk gebaseerd op eigen ervaringen.
Ik had toevallig een slechte ervaring met een zelfde kaart als die jij hebt en een goede ervaringen met PVRxy0 kaarten.
Wat je het beste kunt doen is het eerst zelf uittesten of het resultaat van de Pinnacle je bevalt en zo niet, dan pas een andere kaart kopen.

quote:
En hoe kan ik dan de videorecorder het beste aansluiten? gewoon via een antennekabel? of via scart met 1 of ander verloopstukje? (lijkt me betere kwaliteit, maar ik weet niet of dat gaat)

Je kunt je videorecorder het beste aansluiten met een S-video kabel (kleine ronde stekker, lijkt op een PS/2 toetsenbord aansluiting) Als je dat niet kunt, dan met de antenne aansluiting (directe aansluiting, geen splitters of andere aansluitingen, korte, goede kabel) en als het helemaal niet anders kan, dan met de composite aansluiting (gele tulp stekker)

quote:

pc moet het gewoon trekken:
xp 3200+
1024mb ddr dual channel
audigy 2
Voor jouw kaart zou ik eerst alles ongecomprimeerd naar harde schijf zetten (VEEL data) en dat later comprimeren (met een multipass encode)

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
Wirf schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:11:
Je kunt je videorecorder het beste aansluiten met een S-video kabel (kleine ronde stekker, lijkt op een PS/2 toetsenbord aansluiting) Als je dat niet kunt, dan met de antenne aansluiting (directe aansluiting, geen splitters of andere aansluitingen, korte, goede kabel) en als het helemaal niet anders kan, dan met de composite aansluiting (gele tulp stekker)

Nu alles even in de goede volgorde: :)
S-Video is inderdaad het beste, helaas hebben (bijna) alleen S-VHS videorecorders zo'n aansluiting.
In de praktijk zul je dus meestal de composite aansluiting gebruiken.
Alleen als het ECHT niet anders kan kun je de antenne/coax aansluiting gebruiken, dit zal echter het slechtste resultaat geven met ook nog mono geluid!

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

quote:
The_Doman schreef op maandag 06 maart 2006 @ 13:41:
[...]

S-Video is inderdaad het beste, helaas hebben (bijna) alleen S-VHS videorecorders zo'n aansluiting.
Alleen als het ECHT niet anders kan kun je de antenne/coax aansluiting gebruiken, dit zal echter het slechtste resultaat geven met ook nog mono geluid!

Ik dacht juist dat antenne/coax beter zou zijn omdat je de volledige resolutie kunt houden en ook stereo. In theorie zou je toch net zo'n goed beeld moeten kunnen krijgen als wat je van de kabelmaatschappij krijgt? En dat is toch ook stereo geluid?

Je hebt vast wel gelijk hoor, maar ik ben alleen benieuwd waarom je mono geluid krijgt via coax?

Reg. datum: 26 december 2003

Ik heb ook goede ervaringen met een Terratec Cinergy 600.
Helaas is mijn exemplaar recentelijk overleden.
Bij mijn zoektocht naar een opvolger met dezelfde mogelijkheden (tv + radio + teletekst) kom ik op diverse plaatsen de Cinergy 250 van Terratec tegen. Dezelfde features als de 600 maar dan voor net iets meer dan de helft van het geld...
Ik kan echter nergens gebruikerservaringen vinden over de (beeld)kwaliteit. Is er hier misschien iemand die ervaringen met de 250 heeft?

got oh got....
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
Wirf schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:11:
[...]

De meningen lopen hier nogal over uiteen (zie eerder in deze thread) en deze meningen zijn natuurlijk gebaseerd op eigen ervaringen.
Ik had toevallig een slechte ervaring met een zelfde kaart als die jij hebt en een goede ervaringen met PVRxy0 kaarten.
Wat je het beste kunt doen is het eerst zelf uittesten of het resultaat van de Pinnacle je bevalt en zo niet, dan pas een andere kaart kopen.

[...]

[...]

Voor jouw kaart zou ik eerst alles ongecomprimeerd naar harde schijf zetten (VEEL data) en dat later comprimeren (met een multipass encode)

Mijn videorecorder heeft enkel scart-out en antenne-out, dus geen s-video (tenzij dit via scart kan met een verloopstukje, maar dat betwijfel ik).
Dan zou het dus het beste zijn om via de scart out naar composite en stereo geluid te gaan, wat gelijk de pctv pro een beetje uitschakeld aangezien deze enkel antenne-in heeft.
Zowiezo denk ik dat hardware encoden (hoewel dat misschien niet gebruikt wordt bij losless?) een nuttige toevoeging is en de nieuwere pvr150 wat beter is dan de toch wat oude en budgetachtige (om maar niet over de slechte drivers te spreken) pctv pro.

Ik zal het terzijnertijd als ik een pvr150 voor een nette prijs heb gevonden eens allemaal gaan uitvogelen en dan hier eens neergooien wat de bevindingen zijn, aangezien dit ook vaak gevraagd wordt hier (search gebruikt) maar er eigenlijk geen lekkere antwoorden op zijn.

quote:
The_Doman schreef op maandag 06 maart 2006 @ 13:41:
[...]

inderdad dus geen s-Video, maar via scart > composite moet lukken! ook bedankt voor de info

mockingbird wijzigde dit bericht 06-03-2006 15:26 (15%)

even inspiratieloos..

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
mockingbird schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:23:Dan zou het dus het beste zijn om via de scart out naar composite en stereo geluid te gaan, wat gelijk de pctv pro een beetje uitschakeld aangezien deze enkel antenne-in heeft.

Is dit werkelijk zo?
Welk model is dat precies dan?
Vrijwel elke TV-kaart heeft wel een composite/s-video ingang...

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

quote:
mockingbird schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:23:
Mijn videorecorder heeft enkel scart-out en antenne-out, dus geen s-video (tenzij dit via scart kan met een verloopstukje, maar dat betwijfel ik).
Dan zou het dus het beste zijn om via de scart out naar composite en stereo geluid te gaan, wat gelijk de pctv pro een beetje uitschakeld aangezien deze enkel antenne-in heeft.
Zowiezo denk ik dat hardware encoden (hoewel dat misschien niet gebruikt wordt bij losless?) een nuttige toevoeging is en de nieuwere pvr150 wat beter is dan de toch wat oude en budgetachtige (om maar niet over de slechte drivers te spreken) pctv pro.

Ik zal het terzijnertijd als ik een pvr150 voor een nette prijs heb gevonden eens allemaal gaan uitvogelen en dan hier eens neergooien wat de bevindingen zijn, aangezien dit ook vaak gevraagd wordt hier (search gebruikt) maar er eigenlijk geen lekkere antwoorden op zijn.

Als je gaat hardware encoding met een PVR150 dan wordt het allemaal een stuk simpeler. Er komt namelijk standaard MPEG2 uit die kaart, wat ook gebruikt wordt op DVD.
Je hebt dan alleen een programma nodig die het netjes op een DVD kan zetten, het hele comprimeer process hoef je dan niet zelf te doen en dat scheelt behoorlijk in de benodigde CPU tijd en hardeschijf ruimte die je nodig hebt.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: