Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Vidi, Vici, Veni

quote:
Daklem schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:18:
[...]

Zo te merken ben jij nog niet echt thuis in de begrippen van de audiowereld.

Met neutraal bedoel ik speakers die geen extra klank geven aan het geluidsbeeld, die dus het geluidsbeeld zo realistisch weergeven.

Dat je dat nooit kan weten is een beetje onzin natuurlijk. Als je zelf genoeg luisterervaring hebt, hoor je dat verschil wel degelijk. Voor iemand die dat niet heeft, wordt het erg moeilijk natuurlijk.

Het kenmerk "saai" wat jij noemt is een erg persoonlijk gegeven.

Neutraal en warm zijn veel gebruikte begrippen in de audiowereld wat dus gewoon een vast gegeven is.

Nounou... niet zo hoog van de toren...

De enige manier om te bepalen is om te meten of het signaal wat uit de speaker komt hetzelfde is als wat ooit de microfoon in is gegaan... En dat is een lastige klus...

www.carina-avensisclub.nl

Reg. datum: 25 februari 2001

Ik denk dat mensen ook verschillende dingen bedoelen als ze het over warm, kil en neutraal hebben. Zo heb ik eens de Marantz PM14 MII, de NAD C160/270 combi en de Arcam A85 geluisterd op mijn CDM7NTs. De Marantz liet de bas wat wollig overkomen en haalde het mooiste niet uit de hoge tonen. Dat plaatst hem voor mij in de categorie 'warm'. Sommigen vinden dat wollige mooi, kan. De NAD was erg krachtig, mooie punchy bas maar het hoog kwam heel scherp over, vooral bij stemmen. Die plaats ik daarom in de categorie 'kil'. De A85 had een strakke bas en een mooi hoog, en die valt daarom voor mij onder 'neutraal'.

Dat zijn dus hele persoonlijke interpretaties.

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Barry schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:25:
Bij deze is mijn Hifi hobby beeindigd :)
:?

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
MikeyMan schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:25:
[...]

Nounou... niet zo hoog van de toren...

De enige manier om te bepalen is om te meten of het signaal wat uit de speaker komt hetzelfde is als wat ooit de microfoon in is gegaan... En dat is een lastige klus...

Wat ik schreef is niet "hoog van te toren".

De definitie van Audiofilie is het zo realistisch nabootsen van het geluid op de geluidsdrager. Dat probeer je te doen met de juiste spullen die de juiste signalen doorgeven. Dat is ook een lastige klus.

Ik neem aan dat jij zelf ooit wel eens bij een concert geweest bent? Toen ik naar die set luisterde leek het net alsof er iemand achter het gordijn stond te spelen met een band. Dat was gewoon echt werkelijkwaar realistisch en dat klonk ontiegelijk realistisch.

Als je dat kunt nabootsen met apparatuur, dan ben je goed bezig.. En ik weet bijna zeker dat iedereen dat verschil hoort, en weet of het verdomde realistisch klinkt of niet.

Net zoals Dr. Strangelove zegt. Iedereen heeft hier een andere interperatie op, en daar is niks mis mee hoor. Maar de meeste mensen vertalen het niet juist waardoor er verwarring ontstaat over hetgeen wat ze bedoelen.

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

quote:

Je hebt geweldige speaker, de mooiste speaker van infinity naar mijn mening.
Wil je eens een keertje proberen om die infinity's aan een goede versterker te hangen?

Ze zullen je nog verbazen( Marantz, Denon, Harman/Kardon )...

;)

Hee, waar is het station's plein?! ..:?<br>Specs Skanimal.nl

Niemand
Reg. datum: 10 oktober 2000

quote:
Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:38:
[...]

Wat ik schreef is niet "hoog van te toren".

De definitie van Audiofilie is het zo realistisch nabootsen van het geluid op de geluidsdrager. Dat probeer je te doen met de juiste spullen die de juiste signalen doorgeven. Dat is ook een lastige klus.

Ik neem aan dat jij zelf ooit wel eens bij een concert geweest bent? Toen ik naar die set luisterde leek het net alsof er iemand achter het gordijn stond te spelen met een band. Dat was gewoon echt werkelijkwaar realistisch en dat klonk ontiegelijk realistisch.

Als je dat kunt nabootsen met apparatuur, dan ben je goed bezig.. En ik weet bijna zeker dat iedereen dat verschil hoort, en weet of het verdomde realistisch klinkt of niet.

Net zoals Dr. Strangelove zegt. Iedereen heeft hier een andere interperatie op, en daar is niks mis mee hoor. Maar de meeste mensen vertalen het niet juist waardoor er verwarring ontstaat over hetgeen wat ze bedoelen.

Het probleem is dat jij jouw mening over een neutrale klank of niet gaat betrekken bij de feitelijke eigenschappen zoals; een zwarte kleur; een boekenplank formaat enz. Ik kan net zo goed zeggen dat ik Totem speakers niet neutraal vind klinken en wie heeft er dan gelijk? Allebei dus in onze eigen beleveniswereld. Ik ga ook niet zeggen dat ik hem koud vind klinken: dus iedereen vindt de klank koud en dat is niet juist.
.

hallo ;)

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 07:54:
Ik denk dat mensen ook verschillende dingen bedoelen als ze het over warm, kil en neutraal hebben.

Dat zijn dus hele persoonlijke interpretaties.

Precies, dat is het probleem. Je leest wel veel op fora en dergelijke, beschrijvingen van het geluid van anderen over speakers etc, maar je hebt geen flauw idee of jouw eigen interpretatie van "warm" of "kil" daarmee overeenstemt.

Als een verkoper samen met jou een geluid omschrijft, zul je als leek zijn terminologie gaan overnemen, en gebruiken om met anderen te discussieren. Persoonlijk kun je denk ik alleen objectief naar detail luisteren. Hoor je bepaalde instrumenten, melodietjes wel of niet, dat vind ik belangrijk.

Dookie Fundamentalist

Gadgetfetisjist

quote:
Sneeuwbal schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:40:
Ik kan net zo goed zeggen dat ik Totem speakers niet neutraal vind klinken en wie heeft er dan gelijk?

Degene die weet wat neutraal is. Dat zal vaak iemand zijn die heel veel speakers heeft gehoord, of liever nog iemand die in de muziekwereld zit en goed weet hoe een stem of een bepaald instrument in het echt klinkt.

Veel populaire speakers die een "warm" geluid hebben maken bijvoorbeeld een rommeltje van piano's en blaasinstrumenten. Het middengebied is ERG kritisch voor neutrale weergave. Als je warme speakers hebt die een gat in het middengebied hebben zitten, dan heb je grote kans dat die van elke opname wel iets weten te maken dat aan te horen is. Maar met neutrale weergave heeft het weinig te maken.

Neutrale speakers zijn genadeloos. Een goeie opname klinkt goed, maar een slechte opname is het draaien al snel niet waard. Het is een keuze of je gaat voor die ultieme realistische weergave of meer voor "een lekker geluidje". Ik krijg op veel audiofora de indruk dat het gros van de mensen zwicht voor "lekker vol en warm geluid". Persoonlijk heb ik daar weinig mee.

Reg. datum: 25 juni 2005

Dit is wat ik tot nu toe heb,
moet alleen nog een Sub , TV ,DVD Speler hebben.
Gebruik nu mijn 360 als DVD speler.

Marantz SR7500

http://www.marantz.com/image/products/e_sr7500_lrg.gif

B&W DM603 S3
http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/DM603_S3/large_black.jpg

B&W DM602 S3
http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/DM602_S3/large_black.jpg

B&W LCR600 S3
http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/LCR600_S3/large_black.jpg

Alles gekocht bij Hooymans in Velddriel www.hooymans.nl
http://www.hooymans.nl/img/main.jpg

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Sinterklaas!

Goede studiomonitoren zijn daar een prachtig voorbeeld van, die zijn zoveel mogelijk neutraal.
Of dat prettig is mag je fijn zelf bepalen :)

When Everything Goes Wrong, Take The Easy Way Out

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Waneer het geluid bij die monitors in het midde bereik veel meer detials heeft dan in het lage bereik, dan is dat zeker niet neutraal.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Gadgetfetisjist

quote:
JC Ken schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:39:
Waneer het geluid bij die monitors in het midde bereik veel meer detials heeft dan in het lage bereik, dan is dat zeker niet neutraal.
Wie heeft het daar over :?

Mijn opstelling:

Yamaha RX-V357
http://img150.imageshack.us/img150/2831/rxv357frontviewremotesilver6hy.jpg
Jamo A 305PDD
http://img112.imageshack.us/img112/198/a305pddmed0fh.jpg

Klinkt lekker !
Klinkt niet meteen superieur in de oren voor jullie (waarschijnlijk) maar in men kamer van 4x4m heb ik hier genoeg mee, zowel voor muziek als voor DVD.

'k gebruik een van men laptops om DVD af te spelen, DIVX (met EAX encoder van Creative), en muziek via iPod, Laptop of andere ...

Audio Nerd

quote:
Nosfera7u schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:11:
Dit is wat ik tot nu toe heb,
moet alleen nog een Sub , TV ,DVD Speler hebben.
Gebruik nu mijn 360 als DVD speler.

Marantz SR7500

[afbeelding]

B&W DM603 S3
[afbeelding]

B&W DM602 S3
[afbeelding]

B&W LCR600 S3
[afbeelding]

Alles gekocht bij Hooymans in Velddriel www.hooymans.nl
[afbeelding]
Leuke set! vooral de surround amp is een mooi beestje :7

Audio Nerd

quote:
jverdeyen schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:46:
Mijn opstelling:

Yamaha RX-V357
[afbeelding]
Jamo A 305PDD
[afbeelding]

Klinkt lekker !
Klinkt niet meteen superieur in de oren voor jullie (waarschijnlijk) maar in men kamer van 4x4m heb ik hier genoeg mee, zowel voor muziek als voor DVD.

'k gebruik een van men laptops om DVD af te spelen, DIVX (met EAX encoder van Creative), en muziek via iPod, Laptop of andere ...
Zonde dat je alleen encoded spul draait op deze apparatuur. :/

Audio Nerd

quote:
haha, dat vroeg ik mezelf ook af :+

Vidi, Vici, Veni

quote:
Exirion schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:51:
[...]
Het middengebied is ERG kritisch voor neutrale weergave. Als je warme speakers hebt die een gat in het middengebied hebben zitten, dan heb je grote kans dat die van elke opname wel iets weten te maken dat aan te horen is. Maar met neutrale weergave heeft het weinig te maken.

www.carina-avensisclub.nl

quote:
Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:53:
[...]

Zonde dat je alleen encoded spul draait op deze apparatuur. :/
ja momenteel nogwel, 'k ga er waarschijnlijk dit weekend een dvd speler bijhalen.

Audio Nerd

quote:
jverdeyen schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:55:
[...]

ja momenteel nogwel, 'k ga er waarschijnlijk dit weekend een dvd speler bijhalen.

Dat zal een mooie aanvulling zijn! Dat zal toch een wereld van verschil zijn mbt je beelkwaliteit.

Vergeet hem niet digitaal aan te sturen op je receiver ;)

Audio Nerd

quote:

Wat Exirion probeert te vertellen, en wat jullie denk ik fout interpeteren, is dat neutrale speakers veelal gefocussed zijn op de midden en hoge tonen, en een strak, maar bescheiden laag.

Warme speakers zijn gefixeerd op het laag en het hoog, waardoor je een gat krijgt tussen de klankkleur van de speaker en de eigenschappen daarvan.

quote:
Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:11:
[...]

Dat zal een mooie aanvulling zijn! Dat zal toch een wereld van verschil zijn mbt je beelkwaliteit.

Vergeet hem niet digitaal aan te sturen op je receiver ;)

De dvd speler kan ik toch alleen via een composite aansluiting aansluiten ? ( = analoog)
Ik ben vrij nieuw in het wereldje van HCS maar ben bereid veel bij te leren (daarom dat ik dan ook de topcis wat probeer op te volgen)
Hier zien je mijn in/uitgangen van me'n receiver, dan moet ik die toch gewoon Video/DVD aansluiting pluggen hé ? Gaat dit zo'n verschilopleveren tov s-video uitgang van m'n laptop ?

http://yamaha-hifi.com/do...es-new/rx-v357_review.jpg

quote:
jverdeyen schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:36:
[...]

De dvd speler kan ik toch alleen via een composite aansluiting aansluiten ? ( = analoog)
Ik ben vrij nieuw in het wereldje van HCS maar ben bereid veel bij te leren (daarom dat ik dan ook de topcis wat probeer op te volgen)
Hier zien je mijn in/uitgangen van me'n receiver, dan moet ik die toch gewoon Video/DVD aansluiting pluggen hé ? Gaat dit zo'n verschilopleveren tov s-video uitgang van m'n laptop ?

http://yamaha-hifi.com/do...es-new/rx-v357_review.jpg

Daklem doelde op de audio van je dvd-speler naar je receiver, niet video. ;) Dus die drie digitale aansluitingen links op je plaatje (1x coaxiaal, 2x optisch).

Video zou ik persoonlijk nieteens over mijn receiver doen. Ik zou gewoon lekker een scartkabel pakken. Maar dat is persoonlijk denk ik.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Reg. datum: 25 juni 2005

quote:
Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:51:
[...]

Leuke set! vooral de surround amp is een mooi beestje :7

Thanx, ben er ook zeer blij mee ;-)
Ben nu aan het sparen voor de DV7600 van Marantz.
Ga binnekort de zolder onder handen nemen en daar alles opstellen.
greetz

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

quote:
XanderH schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:46:
[...]

Daklem doelde op de audio van je dvd-speler naar je receiver, niet video. ;) Dus die drie digitale aansluitingen links op je plaatje (1x coaxiaal, 2x optisch).

Video zou ik persoonlijk nieteens over mijn receiver doen. Ik zou gewoon lekker een scartkabel pakken. Maar dat is persoonlijk denk ik.

ah ok :), kdacht al dat het over audio ging. Sowiso, via optisch dan.
Ik denk dat ik em langs de receiver ga laten gaan .. 'k heb de aansluiting van men laptop ook nog steeds, en aangezien ik momenteel maar 1 scart op men 'televisie'tje' heb lijkt dit de meest praktische oplossing.

De receiver is nogal vrij low budget, zou er zoveel kwaliteit verlies zijn dan ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: