Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Reageer Nieuw Topic
oja? ja!

quote:
Liever dan jullie "opbouwende kritiek" had ik een antwoord gehad op m'n vraag: hoe verbeter ik ontvangst van de GPS-ontvanger? (zie m'n vorige post voor uitgebreider verhaal hierover)

Het is mij nog niet helemaal duidelijk weer je nu je gps ontvanger hebt eigenlijk, misschien heb ik daar overheen gelezen...
Ik heb zelf ook die bu303 en hebbum achter het klokje van mn dashboard (dus onder een kunststof kapje zodat je hem niet ziet) en dat ligt precies onder het voorruit... Het signaal gaat makkelijk door dat kunststof heen dus altijd goede ontvangst... Als je hem meer 'in' je auto hebt liggen zal je idd de problemen krijgen die jij beschrijft... Ik zou hem niet op je auto plakken, je weet nooit wat er gebeurt en strax istie idd kapot (bijv. lek plastic zakje oid) en dan moet je hem of iedere keer er op plakken of hij word een x gejat ofzo...

Wat betreft jullie voeding verhaal, ik heb een toggle switch aan gesloten op die witte draad van de m1 voeding, als ik die dus omlaag haal gaat na een paar seconden mn pc booten... Om hem uit te zetten moet ik gewoon in windows naar afsluiten gaan... Want als ik de toggle switch terug haal geeftie natuurlijk geen signaal oid dus blijft de pc gewoon runnen.... (fm modulator en schermpje zitten er ook op die die gaan dan wel aan/uit)
En dan kan ik gewoon de motor starten/uitzetten whatever allemaal geen probleem :)

paul vogels ©
Reg. datum: 06 mei 2002

quote:
pinominie schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:32:
[...]

heb je geen foto? dan kunnen we wat photoshoppen...

Hij staat er al een tijdje.
Iemand zin om te sjoppen

edit: http://www.autoweek.nl/images/480/2019.jpg

paulvogels922 wijzigde dit bericht 13-02-2006 16:25 (12%)

Groetjes,

Reg. datum: 05 januari 2005

quote:
paulvogels schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:13:
[...]

Hij staat er al een tijdje.
Iemand zin om te sjoppen

Als je wilt dat andere mensen voor jou gaan fotosjoppen (volgens mij niet de bedoeling van GoT forums, maar goed) kun je beter even opnieuw de link naar het plaatje plaatsen in je post. Deze is namelijk alweer 2 weken oud. Ik heb even moeten zoeken en de foto staat in een post van jou waarop jij reageert op een andere post. Dat is niet duidelijk. |:(

Edit: Da's beter!

Reg. datum: 01 april 2005

Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een mooie 8" touchscreen met VGA aansluiting.. Hier staat er eentje te koop:
http://koopjes.marktplaat..._flatpanels/22092966.html

Reg. datum: 02 februari 2005

quote:
nealzie schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:47:
Het is mij nog niet helemaal duidelijk weer je nu je gps ontvanger hebt eigenlijk, misschien heb ik daar overheen gelezen...
Ik heb zelf ook die bu303 en hebbum achter het klokje van mn dashboard (dus onder een kunststof kapje zodat je hem niet ziet) en dat ligt precies onder het voorruit... Het signaal gaat makkelijk door dat kunststof heen dus altijd goede ontvangst... Als je hem meer 'in' je auto hebt liggen zal je idd de problemen krijgen die jij beschrijft... Ik zou hem niet op je auto plakken, je weet nooit wat er gebeurt en strax istie idd kapot (bijv. lek plastic zakje oid) en dan moet je hem of iedere keer er op plakken of hij word een x gejat ofzo...

Bedankt voor je reactie! :)
Ik had inderdaad inmiddels al besloten de ontvanger niet op het dak te plakken. Had nog niet aan verkeersdrempels gedacht namelijk.... Het zou sowieso niet bedoeld zijn als permanent opplakken, dat is vragen om diefstal.

Momenteel ligt ie op de hoedenplank vlak onder de achterruit. Deze is vrij verticaal (hatchback). Gisteren een ritje gemaakt en een minuut of tien wist Map Monkey me te vinden, zelfs met maar 3 satellieten, maar na een tijdje raakte ie me kwijt en hij heeft me de hele dag niet meer teruggevonden.
Op een iets ongunstiger plekje van de hoedenplank was het eigenlijk niet beter of slechter.
Ik heb 'm ook onder de voorruit gehad maar ook daar deed het probleem zich voor. Het leek alsof ie daar meer satellieten vond maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik ga denk ik weer proberen om 'm weer onder de voorruit te plaatsen, nu op een optimaal plekje met zoveel mogelijk uitzicht.

Een TomTom ONE deed het midden in de auto (bijrijdersstoel) wel gewoon, en de hele tijd, dus hij raakte me niet af en toe kwijt of zo.

Ligt het aan de ontvanger (lijkt me niet :?)? Ligt het aan de software (Map Monkey met laatste hotfix, Destinator 3 SDK)? Ligt het aan de rest van m'n computer? Processor- en geheugenbelasting zijn minimaal...

Eens een STER altijd een STER

quote:
DonnieD schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:36:
Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een mooie 8" touchscreen met VGA aansluiting.. Hier staat er eentje te koop:
http://koopjes.marktplaat..._flatpanels/22092966.html
Op e-Bay nog goedkoper ;)

PC zooi | Mijn lenovo V200 ( T8300 ) 12,1" | Mail me --> willow.tien@gmail.com

Reg. datum: 21 oktober 2002

dan zit je wel met invoerrechten, hogere portokosten en verhoogd risico
HTPC kenner
Reg. datum: 24 januari 2004

ik zoek nog altijd een griffin powermate in nederland of belgie ergens ..

http://www.meedio.be

quote:
ScrewisS schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:06:
ik zoek nog altijd een griffin powermate in nederland of belgie ergens ..
Ik heb hem zelf bij mail-a-mac besteld. Hij kost daar 35 of 37 euro ex btw afhankelijk van de kleur (zwart of alu). Levering was snel en correct.
Je moet wel even 'powermate' in het zoekvenster ingeven, anders vindt je hem niet! |:(

De powermate is best een geil ding voor in je auto en voelt super solide aan! >:) Nadeel is toch wel dat er een (USB-)draad aan zit die je netjes moet wegwerken. De onderzijde is van dat transparante rubberachtig spul (anti-slip) waardoor je wel even moet opletten met monteren. Zelf ben ik nog niet zo ver waardoor ik nog niet weet of hij goed blijft zitten met dubbelzijdige tape. :?

Reg. datum: 08 maart 2003

voor de liefhebber: ik heb nog een 12,1" touchscreen uit de welbekende IA. native res is 800x600.
Ikke wil m ruilen tegen een 7" liliput scherm of verkopen voor (240 180 eu? oid)

werkt prima, is alleen te groot voor mn corsa :P

offtopic:
spacejam is right

Rein_stein wijzigde dit bericht 14-02-2006 21:37 (24%)

Reg. datum: 08 november 2003

de 12,1 touch was 180 euro in de IA

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

Reg. datum: 27 januari 2002

Bestaat er eigenlijk een front end die je ook gewoon met knoppen aan kan sturen, zoals wat je vaak ziet bij die touchscreen modules van factory build enzo is dat ze naast of onder het scherm knoppen hebben zitten om snel te navigeren of instellingen aan te passen.

DAt zou mooi zijn want ik heb nog een com poort over en dus zou je dan apparaten aan kunnen sturen enzo (neon voor in de kofferbak ik noem maar wat)

Of ff snel het geluid muten voor je telefoon.

oja? ja!

quote:
pcrodent schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:45:
[...]

Bedankt voor je reactie! :)
Ik had inderdaad inmiddels al besloten de ontvanger niet op het dak te plakken. Had nog niet aan verkeersdrempels gedacht namelijk.... Het zou sowieso niet bedoeld zijn als permanent opplakken, dat is vragen om diefstal.

Momenteel ligt ie op de hoedenplank vlak onder de achterruit. Deze is vrij verticaal (hatchback). Gisteren een ritje gemaakt en een minuut of tien wist Map Monkey me te vinden, zelfs met maar 3 satellieten, maar na een tijdje raakte ie me kwijt en hij heeft me de hele dag niet meer teruggevonden.
Op een iets ongunstiger plekje van de hoedenplank was het eigenlijk niet beter of slechter.
Ik heb 'm ook onder de voorruit gehad maar ook daar deed het probleem zich voor. Het leek alsof ie daar meer satellieten vond maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik ga denk ik weer proberen om 'm weer onder de voorruit te plaatsen, nu op een optimaal plekje met zoveel mogelijk uitzicht.

Een TomTom ONE deed het midden in de auto (bijrijdersstoel) wel gewoon, en de hele tijd, dus hij raakte me niet af en toe kwijt of zo.

Ligt het aan de ontvanger (lijkt me niet :?)? Ligt het aan de software (Map Monkey met laatste hotfix, Destinator 3 SDK)? Ligt het aan de rest van m'n computer? Processor- en geheugenbelasting zijn minimaal...

hmm ik vind het heel vreemd, als ik nu de auto zou pakken en ik start mn navi op weetie meteen waar ik ben, en als ik eerst zou gaan rijden en na een half uur de gps er in plug weetie het ook binnen en paar seconden :?
Ik gebruik echter wel Iguidance ipv. MM, en met alturion deetie het ook prima, misschien ligt het toch aan je software, als ik destinator had kon ik het ff testen maargoed...

Reg. datum: 15 augustus 2002

quote:
whocarez schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:32:
Bestaat er eigenlijk een front end die je ook gewoon met knoppen aan kan sturen, zoals wat je vaak ziet bij die touchscreen modules van factory build enzo is dat ze naast of onder het scherm knoppen hebben zitten om snel te navigeren of instellingen aan te passen.

DAt zou mooi zijn want ik heb nog een com poort over en dus zou je dan apparaten aan kunnen sturen enzo (neon voor in de kofferbak ik noem maar wat)

Of ff snel het geluid muten voor je telefoon.

Ik heb dat zelf gemaakt! Met de meeste front-ends is het mogelijk om sneltoetsen in te stellen. Nou, het is een koud kunstje om op het moment dat je een knop indrukt van een module die aan een com-port hangt een key-press event te genereren in Windows. Dat werkt perfect! Ik gebruik het nog niet op een pc in de auto, maar dat komt omdat ik niet echt de tijd heb om aan dit project verder te gaan.

Ik heb trouwens die knoppenpaneeltje voor in mijn middenconsole:

http://www.biersteker.be/navswitch1.jpg

Reg. datum: 08 maart 2003

wtf, dat is nice. Heb je dat zelf gemaakt of bestond t al?

Reg. datum: 15 augustus 2002

Dit paneeltje komt uit een iets nieuwer type A4 dan dat ik heb. Ik moet dus mijn middenconsole een klein beetje aanpassen, ik moet wat ruimte om dit paneeltje heen opvullen. Ik denk dat dat wel gaat lukken. Ik heb nog iets soortgelijks, maar dan ipv een draaiknop (die ook in te drukken is) een ronde knop met 4 pijltjes erop. Dat laatste paneeltje heb ik nog niet aangeslingerd. Misschien dat ik dat ook nog doe...
Een collega van mij heeft dit paneeltje zodanig aangepast dat het via een PIC letters uitspuugt, die corresponderen met de knoppen. Ik heb dan zelf weer een stukje applicatie wat de com-poort afluistert en er key-press events van maakt. Ik kan er bijvoorbeeld ook tekst-invoer mee doen.

Rum wijzigde dit bericht 16-02-2006 22:36 (26%)

Zo ik ben na het maken van een plan de campagne ook begonnen met mijn carproject.
De basis onderdelen van de pc:
- Via Epia M1000 moederbord met 1 ghz processor en audio en grafische kaart onboard
- 512 mb DDR ram
- 40 gb 2,5 " HD
- Slimline DVD/CDrw
- M1-ATX voeding
- 7 " touchscreen Super scherm uit Hong Kong

Budget: 400 euro
Inmiddels uitgegeven aan de onderdelen hierboven: 380,- euro (na veel zoeken op marktplaats en E-bay :D )

Middels een speciaal kastje op de aux in van mijn huidige autoradio aangesloten. En dit alles word in een VW Polo uit '99 ingebouwd. Scherm word helemaal geintegreerd in het dashboard.

Binnnenkort als het goed is foto's!

DonnieD wijzigde dit bericht 16-02-2006 22:43 (15%)

Reg. datum: 07 juni 2005

ik zit ook langzaam te denken aan zoiets.
even paar dingen op een rijtje voor mijn plan in duigen valt.

als het goed is binnekort een nieuwe laptop :).
op deze laptop sluit ik een 7" tft touchscreen aan. en laat de laptop al carputer funtioneren kan dit ?
kan ik mijn laptop dan bedienen via het touchscreen en is het een veilig idee, ivm rijden en laptop die aanstaat?

quote:
wd200 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:35:
ik zit ook langzaam te denken aan zoiets.
even paar dingen op een rijtje voor mijn plan in duigen valt.

als het goed is binnekort een nieuwe laptop :).
op deze laptop sluit ik een 7" tft touchscreen aan. en laat de laptop al carputer funtioneren kan dit ?
kan ik mijn laptop dan bedienen via het touchscreen en is het een veilig idee, ivm rijden en laptop die aanstaat?

Jahoor, kan, alleen zul je je notebook wel een beetje moeten vastzetten (anders rolt ie door je auto). Ook is een autovoeding wel handig (lange ritten houd je notebookaccu niet vol). Tevens moet je opletten dat je de notebook niet op je (stoffen) stoel legt als ie z'n fan (aanzuiging koele lucht) aan de onderkant heeft.

HDD enz overleven het wel, mijn ouwe IBM thinkpadje doet het inmiddels al 1,5 jaar prima.

Temperatuur -12: Ding draaien, HDD ook, alleen TFT reageerde met 5sec responsetijd ofzo, kwam beetje op gang toen ie op temperatuur was. (maar werkte wel)

Temperatuur +50 ofzo (Vorig jaar zomer, zwarte afgesloten auto @ volle zomerzon in Hongarije): Ook werken, alleen weigerde touchscreen, die doet t ongeveer tot een graad of 35 gok ik, daarboven laat ie t afweten.

-12 en +50 hoop ik niet mee te maken eerlijk gezegd 8-)....

maar ook natuurlijk ff steuntje in de auto maken dat laptop goed klem zit maar ruimte voor de fan(s) vrij laten.

quote:
wd200 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:45:
-12 en +50 hoop ik niet mee te maken eerlijk gezegd 8-)....

Dat maak je dus wel mee hoor..

Welke temperatuur denk je dat een auto heeft na een nacht strenge nachtvorst? (of hij moet altijd in een garage staan)
En wat denk je wat de temperatuur doet als ie afgesloten in de volle zomerzon staat (Stap zelf maar eens in dan.....)

8-) ja ok daar zit wat in al laat ik dan niet mijn goede laptop in de auto zitten, en het scherm.. tja als die er niet af kan blijfd die wel zitten.

daar heb ik niet aangedacht

Zojuist een Mini itx Voom carpc behuizing besteld + een M1-ATX voeding. Kan niet wachten om te gaan beginnen met bouwen
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
:9~

DonnieD wijzigde dit bericht 17-02-2006 14:32 (33%)

Reg. datum: 27 januari 2002

Zit ff te stoeien met hoe ik me dashboard opnieuw inricht. van het accent.

me Hu gaat er uit daar komt dan een liliput voor in de plaats.

Me knoppen van achterruimt verwarming mistlichten en waarschuwingslichten om laag. net boven me verwarmings knoppen.

En dan kijken of me slim line drive netjes achter men beker houder geplaatst kan worden want die gebruik ik toch niet.

Zit ik alleen nog even met de reflectie van zon. want als ik het scherm precies onder dezelfde hoek laat staan als me dashboard dan zie je dus geen reet (maar goed ook eigenlijk) zie toch liever me navi.

quote:
whocarez schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:21:
Zit ff te stoeien met hoe ik me dashboard opnieuw inricht. van het accent.

me Hu gaat er uit daar komt dan een liliput voor in de plaats.

Me knoppen van achterruimt verwarming mistlichten en waarschuwingslichten om laag. net boven me verwarmings knoppen.

En dan kijken of me slim line drive netjes achter men beker houder geplaatst kan worden want die gebruik ik toch niet.

Zit ik alleen nog even met de reflectie van zon. want als ik het scherm precies onder dezelfde hoek laat staan als me dashboard dan zie je dus geen reet (maar goed ook eigenlijk) zie toch liever me navi.

picturez pleaze...

(voor de beeld-vorming ;) )

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: