|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,
and it was not meant that we should voyage far. ||
Medion navigatie-systeem bij de scapino 185 euro
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw Topicmaar bij mij is in de geavanceerde versie, tevens geen favorieten mogelijk, het vakje blijft grijsquote:Jimbolino schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:31:
[...]
routeplanner (het offline plannen van een route) kan alleen als je het instelt op "geavanceerd"...
Firefox 3.0
quote:babybox schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:38:
[...]
maar bij mij is in de geavanceerde versie, tevens geen favorieten mogelijk, het vakje blijft grijs
Dat vakje doet het niet tenzij je al favorieten hebt toegevoegd. Dus gewoon naar
Navigatie -> Adres -> (invullen) -> Opslaan
HTH.
Zpottr wijzigde dit bericht 12-02-2006 21:01 (5%)
|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,
and it was not meant that we should voyage far. ||
Reg. datum: 02 april 2004
Blijkbaar heb ik ooit een adres als zodanig aangegeven, dus de knop is aanklikbaar.
Normaliter gebruik ik eerder adressen uit de lijst "Contacten" overigens.
Dat is inderdaad hoe het moet, je moet gewoon een adres invoeren en daarna Opslaan kiezen (Favorit) en de bestemming een naam geven. Klaarquote:Toff schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:32:
Bij mij staat "Favorieten" in het scherm achter de knop "Navigatie".
Blijkbaar heb ik ooit een adres als zodanig aangegeven, dus de knop is aanklikbaar.
Normaliter gebruik ik eerder adressen uit de lijst "Contacten" overigens.
Firefox 3.0
Ook zal ik volgende week eens kijken of het voor de snelheid uitmaakt als ik het bijgeleverde 256MB MMC kaartje vervang voor een 512MB mini-sd cardje (het kaartje zou stukken sneller moeten zijn, weet echter niet of de pda beperkend is)
even inspiratieloos..
http://www.navigon.com/si...e_support/download_center
Firefox 3.0
Dit is niet de update naar de oorspronkelijk bijgeleverde software. Er is een verschil tussen Navigon en MedionNavigator (een soort Navigon Lite)!.quote:babybox schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:25:
op deze site staat een update voor het navigatie systeem naar 5.1 , is er iemand die het gebruikt heeft
http://www.navigon.com/si...e_support/download_center
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
maar met die update is dus "onze" navigatie niet te updaten naar 5.1??quote:RudiVader schreef op maandag 20 februari 2006 @ 00:00:
[...]
Dit is niet de update naar de oorspronkelijk bijgeleverde software. Er is een verschil tussen Navigon en MedionNavigator (een soort Navigon Lite)!.
Firefox 3.0
quote:babybox schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:06:
[...]
maar met die update is dus "onze" navigatie niet te updaten naar 5.1??
goeie vraag! en weet iemand of TomTom ook werkt op dit apparaat.
Nee of wacht, laat ik het topic eens rustig bestuderen..... die update wordt volgens mij op de eerste pagina als eens besproken.
Ik ben overigens al enige tijd zeer tevreden gebruiken van deze unit!
Stond bij de wintersport alleen ff raar te kijken toen TomTom mij via de piste richting ski-gebied wilde sturen, waarschijnlijk was piste in de zomer een weg
wellicht wel nuttig om een update te geven over de meest gebruiktet tools op de pda.. ik zweer bij:
- Innersky Pocket Translator (handig vertaal prog)
- Aidem Engineering Calculator (wat het zegt, dus een wat uitgebreidere calc)
- GPSdash2 (geniaal prog wat gps gegevens opslaat voor later gebruik (in google earth))
- TomTom (navigatie)
- TCPMP (media player voor oa divx)
Alles freeware
Zerveza wijzigde dit bericht 22-02-2006 09:25 (25%)
quote:mockingbird schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:05:
heb inmiddels een externe antenne besteld, zal volgende week de bevindingen eens posten.
Ook zal ik volgende week eens kijken of het voor de snelheid uitmaakt als ik het bijgeleverde 256MB MMC kaartje vervang voor een 512MB mini-sd cardje (het kaartje zou stukken sneller moeten zijn, weet echter niet of de pda beperkend is)
externe antenne inmiddels ontvangen. Werkt netjes! enkel hebben ze het plugje naar mijn smaak wel erg klein en kort gemaakt waardoor het niet echt heel stevig er in zit (moest zowiezo een stukje rubber terugduwen/wegsnijden omdat ie er anders niet ver genoeg in kon!)
M'n scandisc mini-sd cardje (512mb) is iets sneller dan het bijgeleverde rs-mmc cardje (256mb). Ik schat dat het zo'n 10 a 15% laadtijd bij dingen die hij echt van het kaartje haalt scheelt (dus kaarten e.d). Vanaf de pc kopieren (wel via een hp printer.. niet echt duidelijk dus) scheelde het zo'n 40%
denk niet dat een ander kaartje een erg nuttige investering is als je hem er speciaal voor koopt, maar had dit kaartje toch nog over.
mockingbird wijzigde dit bericht 22-02-2006 09:27 (11%)
even inspiratieloos..
Net zo freeware als TomTom?quote:Zerveza schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:21:
[...]
wellicht wel nuttig om een update te geven over de meest gebruiktet tools op de pda.. ik zweer bij:
- Innersky Pocket Translator (handig vertaal prog)
- Aidem Engineering Calculator (wat het zegt, dus een wat uitgebreidere calc)
- GPSdash2 (geniaal prog wat gps gegevens opslaat voor later gebruik (in google earth))
- TomTom (navigatie)
- TCPMP (media player voor oa divx)
Alles freeware
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
ahum, die hoorde niet in rijtje thuis natuurlijk, die heb ik op iedere straathoek gekocht!quote:
Reg. datum: 05 december 2004
Zie het als een grote legpuzzel. Met de ene versie van TomTom kun je de volgende vindenquote:RuudDude schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:15:
Kost wel veel tijd om op elke straathoek een Tomtom pakket te gaan kopen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Reg. datum: 29 april 2005
marco_sire@hotmail.com
Reg. datum: 02 februari 2002
Overigens zie de startpost http://www.scapino.nl/ind...=78&intProductID=5968 het apparaat staat nog steeds op de website (ook nog steeds uitverkocht), beetje slordig he.
Werkte meteen ! en vele herstarts/reboots en clean installs verder doet hij het nog steeds.
Nu hetzelfde werkend proberen te krijgen op een PNA van een familielid.
Instellingen doorlopen, maar opeens krijgt TT5,21 geen fix meer!!
Dus terug naar Winfast, en binnen een tiental seconden een fix.
TT5.21 weer opstarten en minutenlang NIETS!!
Wat is hier de oorzaak van? Want nou werkt het helemaal niet meer???
UPDATE:
Factory Reset gedraaid onder settings bij GPS.
Vreemdgenoeg staat er nu wel de tijdin beeld ( wat er eerst niet stond met winfast) en de satalieten staan weer genummerd onderin ( die 12 balkjes zijn op 2 na gevuld met getallen).
Nu na een kwartier hebben er zich 2 balken gevuld tot 75%.
Maar dus nog steeds GEEN FIX!!!
Update 2:
Okay, moet bekennen, boven in huis ( 360 glas ) was toch niet zo'n goed idee om een nieuwe fix te krijgen.
na 25 minuten toch maar eens mijn eigen PNA aangezet, en die kreeg wel binnen 20 seconden een fix, maar zeer matig ( uitvallen steeds)
toen maar even naar buiten gelopen, en daar bracht die het wel binnen 1 minuut tot een fix!
Nog steeds geen status balkje, maar dat neem ik voor lief!
het zweet brak me even uit
Stinger_Ventura wijzigde dit bericht 16-04-2006 17:27 (45%)
volgende keer vanuit een lift of kelder proberen... en dan weer gaan panieken..
Reg. datum: 02 april 2004
Nou, zo vreemd is dat niet hoor. Ik leg hem ook vaak in de vensterbank op de BG om een fix te krijgen en dat lukt meestal gewoon. Boven in huis met rondom glas zou toch niet onmogelijk moeten zijn? Tenzij de ruiten (metaalfolie)zonwerend zijn of de metalen luxaflex ervoor hangt natuurlijk.quote:Zerveza schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:00:
hehe, binnen een fix zoeken..![]()
volgende keer vanuit een lift of kelder proberen... en dan weer gaan panieken..
Eerder kreeg ik wel een hot fix, maar cold was dus wat moeilijker!
Schrok wel.
Reg. datum: 29 april 2005
heb precies hetzelfde probleem gehad 2 weken geleden. eerst winfast er op gezet: die stond en ontving data. daarna tomtom opgestart maar er gebeurde totaal nix. alle instellingen doorgelopen (tomtom en winfast) maar nix te vinden. pna gereset en alleen tom er op gezet, weer helemaal nix. pas na een factory reset vondie gelukkig weer sattelieten maar winfast werkt dus totaal niet bij mij, helaas.quote:Stinger_Ventura schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:56:
Tom tom gaf de sataliet statusbalk niet aan, dus die op mijn eigen PNA wel werkend gekregen met naar ik geloof Winfast.
Werkte meteen ! en vele herstarts/reboots en clean installs verder doet hij het nog steeds.
Nu hetzelfde werkend proberen te krijgen op een PNA van een familielid.
Instellingen doorlopen, maar opeens krijgt TT5,21 geen fix meer!!
Dus terug naar Winfast, en binnen een tiental seconden een fix.
TT5.21 weer opstarten en minutenlang NIETS!!
Wat is hier de oorzaak van? Want nou werkt het helemaal niet meer???
UPDATE:
Factory Reset gedraaid onder settings bij GPS.
Vreemdgenoeg staat er nu wel de tijdin beeld ( wat er eerst niet stond met winfast) en de satalieten staan weer genummerd onderin ( die 12 balkjes zijn op 2 na gevuld met getallen).
Nu na een kwartier hebben er zich 2 balken gevuld tot 75%.
Maar dus nog steeds GEEN FIX!!!
Update 2:
Okay, moet bekennen, boven in huis ( 360 glas ) was toch niet zo'n goed idee om een nieuwe fix te krijgen.
na 25 minuten toch maar eens mijn eigen PNA aangezet, en die kreeg wel binnen 20 seconden een fix, maar zeer matig ( uitvallen steeds)
toen maar even naar buiten gelopen, en daar bracht die het wel binnen 1 minuut tot een fix!
Nog steeds geen status balkje, maar dat neem ik voor lief!
het zweet brak me even uit
marco_sire@hotmail.com
Reg. datum: 29 mei 2002
heeft iemand van jullie een externe GPS-antenne voor de MDPNA100 gekocht? Zo ja, wat voor stekker zit daar aan? Ik heb via eBay een externe antenne gekocht, met een MC-stekker, omdat die op de MDPNA100 zou horen, maar de stekker is te dik voor het gat in de behuizing!
Nu kan ik natuurlijk dat gat wel wat groter maken, aangezien het maar plastic is, maar dat lijkt me een beetje zonde als dan achteraf blijkt dat de stekker nog niet past... En misschien blijft het afsluitdopje dan ook niet meer zitten.
Reg. datum: 05 december 2004

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last