....................................................................................................- Te huur -....................................................................................................
Een vraagje, de setup die jij gebruikt lijkt mij idd ook zeer geschikt vooral vanwege het embedden van de navigatie in je frontend... Maar, als ik het goed heb, is freedrive toch ook op destinator 3 gebaseerd? En zo ja waar heb jij de map voor europa dan vandaan? Gewoon gekocht?quote:Meelobee schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:58:
[...]
Zoals Ebooz ook al zei, ligt dat dan echt aan je installatie.. Ik draai RoadRunner als Frontend (met mn eigen skins (zdgrey.zdclan.nl) en Freedrive voor navigatie en het werkt vlekkeloos. Draai dit systeem nu al 4 maanden zonder grote problemen.
Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.
Ik ben waarschijnlijk van plan om het displaykastje alsnog een keer onderhanden te gaan nemen.
Ik loop er al een tijdje mee in mijn hoofd, en ben er nog niet helemaal uit.
Het idee is om de scherpe rand die over de gehele breedte aan de bovenkant loopt, die de ronding als het ware vormt, tóch af te gaan ronden... Dus diezelfde afgeronde rand die overal op de bovenkant van het dashboard zit, ook daar te maken...
Hierover zijn onderandere op dit forum al reacties geweest, en denk miss dat het net iets mooier is.
Het nadeel is dan natuurlijk dat hij opnieuw gespoten moet worden, en ben bang dat ik dit geen tweede keer zo goedkoop voor elkaar kan krijgen...
Een alternatief kan eventueel nog zijn: leer.
Datzelfde leer dat ook weer terug te vinden is op mijn dashboard... Maar dit is natuurlijk uiterst lastig ivm die knopjes en andere kleine obstakels...
Heeft iemand suggesties?
demartijn wijzigde dit bericht 09-02-2006 12:49 (5%)
quote:Gr0wLiThE schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:14:
Je kunt leer wel relatief simpel bevestigen met spuitlijm, het is echter wel een hel om al die kleine gaatjes uit te snijden. Wat dat betreft zou spuiten een betere optie zijn... Waarom kan je dit niet zelf spuiten trouwens, Gamma mengt volgens mij spuitverf op kleur dus dat moet het probleem niet zijn...
Hehe, werk al 4,5 jaar bij de Gamma maar helaas mengen we alleen potjes met verf
En dan nog is het heel moeilijk om zulke matte lak te krijgen, met een structuurtje erin...
Het is niet zomaar even een simpel laagje verf dat ze er overheen hebben gespoten(helaas niet helemaal dezelfde kleur als me dashboard, maar wel hele speciale lak)
Zie Ondertitel
www.carina-avensisclub.nl
Het is helaas geen zwart maar donkergroen/grijs... Welliswaar zeer donker, maar absoluut geen zwart...quote:noksiejus schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:28:
motip zwarte brandwerende lak lijkt er erg veel op !! een witte ondergrond nemen, dan moet het wel te doen zijn denk. (zelfde resultaat, goedkoper)
Ik ga er inderdaad misschien(!) maatregelen voor nemen.quote:MikeyMan schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:45:
Vind dat je het mooi gedaan hebt, vond het in eerste instantie alleen niet zo mooi bij je dash passen, maar ik zie dat je daar al maatregelen voor aan het nemen bent... Al een nieuw ontwerp getekend? Leer is trouwens inderdaad goed te doen... Zorg alleen wel voor een fohn/verfafbrander om het een beetje makkelijk te kunnen verwerken...
Ik ben dus nog een beetje aan het twijfelen...En het is dus ook ff goed beslissen hoe ik het ga doen...
Ik ken toevallig een meubelmaker die zéér goed overweg kan met leer, dus het zou een goede optie zijn om het aan hem toe te vertrouwen. Alleen dan heb ik nog een tweede punt: hoe kom ik aan dezelfde kleur leer.
Ik denk dat de enige optie is om nóg een sloopdashboard te halen en daarvan het leer te verwijderen, en dat leer te gebruiken. Het probleem is dan alleen weer dat dat leer minstens 2mm dik is, wat dus té dik is voor bijvoorbeeld bij die kleine knopjes.
Misschien is een combinatie tussen leer en spuitwerk een idee, als ik toch wijzigingen aan het uiterlijk ga aanbrengen...
Het begint te malen
P.S.
Het word geen compleet ander ontwerp, die ronding is wel mooi, vind je overal in me dashboard.
Het is meer dat de voorkant iets te vlak is en de rand iets te scherp.
Het moet nog wat ronder worden vormgegeven aan de voorkant.
Geen nieuw model, maar een flinke facelift dus
demartijn wijzigde dit bericht 09-02-2006 23:52 (14%)
Ik ben spuit 1011, aangenaam! X-mass icon by Kixtart ®™
Ik heb aardig wat hardware binnen, en de pc draait inmiddels al (welliswaar nog los in mijn achterbak)
Er zijn een paar wijzigingen geweest in de planning:
Het Via 1,3Ghz bordje heb ik (nog) niet gekocht, maar in plaats daarvan voor 40 euro een asus socket A moederbordje. Ik had namelijk nog een (aloude) AMD athlon t-bird 1,3Ghz liggen, en 512 mb ddr had ik ook al. Nu ik wist dat die via bordjes 200-250 euro kosten vond ik die 40 euro (voorlopig) toch een betere optie!
Verder heb ik binnen:
- een USB GPS-receiver,
- de M2 automotive inteligent160W voeding,
- en een zooitje MDF.
Het systeempje draait erg vlot, en ben druk bezig met installeren van (geschikte) software.
Foto's komen binnekort, ben nu bezig met het maken van de behuizng...
Je weet dat die T-birds heethoofden zijnquote:demartijn schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:11:
ZO! Ben eindelijk weer es verder gegaan aan mijn projectje..
Ik heb aardig wat hardware binnen, en de pc draait inmiddels al (welliswaar nog los in mijn achterbak)
Er zijn een paar wijzigingen geweest in de planning:
Het Via 1,3Ghz bordje heb ik (nog) niet gekocht, maar in plaats daarvan voor 40 euro een asus socket A moederbordje. Ik had namelijk nog een (aloude) AMD athlon t-bird 1,3Ghz liggen, en 512 mb ddr had ik ook al. Nu ik wist dat die via bordjes 200-250 euro kosten vond ik die 40 euro (voorlopig) toch een betere optie!
Verder heb ik binnen:
- een USB GPS-receiver,
- de M2 automotive inteligent160W voeding,
- en een zooitje MDF.
Het systeempje draait erg vlot, en ben druk bezig met installeren van (geschikte) software.
Foto's komen binnekort, ben nu bezig met het maken van de behuizng...
ik heb de link naar dit topic even in de SP van het caputer topic deel 4 gezet
Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info
Oh en over dat heethoofd verhaal... was ik ook al bang voor, en terecht....
Hij ging na 20 min steeds uit.. waarschijnlijk omdat de voeding het niet trok..
Dus ik was geforceerd om de cpu te vervangen voor een andere (die ik ook nog had liggen). Een duron 800Mhz. Die athlon had een TDP van bijna 70 Watt en die duron maar 35. Ook heb ik de grafische kaart er uit gehaald (nVidia Riva TNT2). Deze had ik er ingedaan omdat het een nvidia is, en in de nvidia drivers kan je heel mooi custom resoluties instellen. Nu doe ik het dan toch maar met de onboard vga (die waarschijnlijk nog sneller is ook) en Powerstrip, of eventueel gewoon 800x600 draaien. Die resolutie beviel me eigenlijk ook erg goed op dat schermpje...
EDIT:
De navigatie werkt inmiddels ook perfect, via Microsoft Autoroute 2006. Voorlopig wil ik het liefst even zonder frontend werken, dit omdat ik freedrive/mapmonkey maar brakke software vind, en de meeste skins van bijv. roadrunner(die naar mijn mening de beste is) mijn schermpje inefficient indelen. Er gaat veel te veel, toch al zo kostbare ruimte, verloren aan enorme buttons, grote tekst en andere poespas...
En miss ook wel om de simpele reden, dat ik al die moeite heb gedaan voor windows in mijn auto, ik het ook wil gebruiken ook!
demartijn wijzigde dit bericht 09-03-2006 16:48 (28%)
Heb de hardware weer wat aangepast, maar vooral de software was nu aan de beurt..
Je bent toch een flinke tijd bezig voordat je alles lekker hebt draaien, en alle functies een beetje goed kan benutten...
De software die ik nu gebruik:
- Windows XP (nog zonder nLite)
- Freedrive 1.01
Dit programma is werkelijk super! Het programma is inmiddels perfect aangepast aan het werken met een (klein) touchscreen. Het invoeren van adressen ed gaat zeer snel en makkelijk!
En het herberekenen van de route(wat waarschijnlijk door destinator SDK word gedaan?) gaat met de Duron 1000 binnen 3 seconden!
- Roadrunner als frontend met de (custom)Triton skin.
Aan deze skin heb ik het volgende veranderd:
- Het navigatiemenu; wanneer ik FreeDrive embed in deze skin, blijven er boven en onder FreeDrive twee (hele mooie) balkjes zichtbaar. Helaas nam dit bij mijn resolutie(800x480) net wat teveel ruimte in naar mijn idee, dus heb het bovenste balkje(met info die toch al in freedrive zelf word gegeven)weggelaten.
Met de onderste balk kan ik skippen naar een volgend (audio)nummer en het volume regelen, etc.
Dit werkt tot nu toe echt super!
- Het Pics-menu
Hierin zaten een paar irritante dingen. Dit menu embed het .NET progsel Picviewer.NET.
Hierin komt steeds een irritant doorzichtig menuutje naar boven schuiven, en dit op de meest rare momenten, met zinloze opties er in. Gelukkig was dit programmaatje aan te passen dmv skins, en heb dit menuutje er dus even uitgesloopt. Verder werkt het IMO naar behoren, met als minpuntje dat je alleen door je image folders kan scrollen in een lijst, en niet MBV thumbnails.
Tweede minpuntje is dat je ook niet kan in/uit zoomen, en met 3:4 foto's op een 16:9 schermpje, is dat soms wel zo relax..
De huidige hardware:
- (Custom)Lilliput 7" with touchscreen
- M2 Automotive 160W voeding
- Asus A7S8X-MX
- 512mb DDR266
- AMD Duron 1000Mhz
- nVidia Riva TNT2 m64(voor het probleemloos instellen van custom reso's in de NV-driver)
- Fortuna U2 GPS receiver
- 4way USB hub
- (Custom) Sandisk Imagemate CF/SD
- 20GB 3,5" Maxtor ATA100 (huidige bootdisk)
- 40GB 2,5" Toshiba ATA100 (Storage van Muziek, Video's, Pics)
- Custommade harddisktray voor de 2,5" schijf. Dit is gewoon een 3,5" HD-tray waar de schijf met verend materiaal in hangt zonder contact te maken met hard materiaal. Dit framepje vangt de klappen die deze mobiele jongen soms te verduren krijgt, heel goed op...
Dit wil ik er (voorlopig) nog aan toevoegen/veranderen:
- De Fortuna receiver is soms nogal lang bezig om een fix te krijgen na een koude/warme start, soms wel 5 min.! Deze wil vervangen door een SiRF III variant...
- De Duron 1000 wil ik vervangen voor de überzuinige Geode 1700, die tegelijkertijd nog een stuk vlotter is dan de duron.
- Kabel trekken naar mijn autoradio+FM-modulator.
- Een Bluetooth en Wifi dongle.
- Verder moet ik (nogsteeds) de behuizing van de pc maken en netjes afwerken.
En hoe ziet je dash er ondertussen uit?
MikeyMan wijzigde dit bericht 12-04-2006 18:22 (17%)
Reg. datum: 29 juni 2002
Win XP SP2; Pentium 4 3GHZ,2GBDDR, Asus p4p800s-x, Matrox G550, Topower 350Watt | ondergetekende gaat deze vakantie bezig met paragliding!
quote:MikeyMan schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:19:
Zou je niet gewoon voor een radio met aux-in gaan, danwel alleen een versterker achter de computer hangen?
En hoe ziet je dash er ondertussen uit?
Sja, ik wil nog een autoradio met dvd-support kopen, die heeft dan meteen ook aux-in, en werkt alles over dezelfde speakers...
Maarrrr, als simpele student met een veeel te dure auto, heb ik daar momenteel even geen geld voor
Dit is dus meer een tijdelijke oplossing
Over het dashboard, die is nogsteeds the same..
Heb wel lilliput zelf (in china) gebeld om te vragen wat het kost om een losse touchpanel hierheen te sturen, omdat er op mijnes een kras zit
Dat werd 30 dollar aanschaf(bijna gratis!!
Verder wil ik nog wel een kapje/luifeltje maken tegen de zon, net als boven me km-tellers, en deze bekleden met hetzelfde leer...
quote:demartijn schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:03:
[...]
Sja, ik wil nog een autoradio met dvd-support kopen, die heeft dan meteen ook aux-in, en werkt alles over dezelfde speakers...
Maarrrr, als simpele student met een veeel te dure auto, heb ik daar momenteel even geen geld voor![]()
Dit is dus meer een tijdelijke oplossing
Over het dashboard, die is nogsteeds the same..
Heb wel lilliput zelf (in china) gebeld om te vragen wat het kost om een losse touchpanel hierheen te sturen, omdat er op mijnes een kras zit![]()
Dat werd 30 dollar aanschaf(bijna gratis!!), maar 40 dollar verzendkosten, en weet ook niet hoe het zit met invoerrechten, belasting etc.
Verder wil ik nog wel een kapje/luifeltje maken tegen de zon, net als boven me km-tellers, en deze bekleden met hetzelfde leer...
Hoe erg is de kras...?
Je zou kunnen proberen met glass-polish/commandant de kras eruit te poetsen...
quote:MikeyMan schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:05:
[...]
Hoe erg is de kras...?
Je zou kunnen proberen met glass-polish/commandant de kras eruit te poetsen...
Zou dat niet te agressief zijn??
Ik heb het al geprobeerd met tandpasta... gebeurde niks... dus toen ik het te lang vond duren had ik een brillendoekje op de kop van mijn boormachine gemonteerd, dat volgespoten met tandpasta, en met flink wat toeren over het schermpje gaan wrijven... toen pas werd het iets minder...
Maar dat kreng is nogsteeds niet weg, ik schat dat hij maar iets van 0,2 mm diep is nog...
quote:demartijn schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:03:
[...]
Zou dat niet te agressief zijn??
Ik heb het al geprobeerd met tandpasta... gebeurde niks... dus toen ik het te lang vond duren had ik een brillendoekje op de kop van mijn boormachine gemonteerd, dat volgespoten met tandpasta, en met flink wat toeren over het schermpje gaan wrijven... toen pas werd het iets minder...
Maar dat kreng is nogsteeds niet weg, ik schat dat hij maar iets van 0,2 mm diep is nog...
je zegt dat je het op die manier ietsje beter word ik zou het blijven doen tot het weg is, wrs kruipt er heel veel tijd in, wat ook handig kan zijn als je een dremel hebt daar zijn toch speciale topjes voor op blinken enz...
Maybe moet ge zo is eentje proberen tis maar een idee hé, dat werk miss ook goed.
Imagination is far more important then knowledge...
Asus A7V333|AMD Athlon XP 2400+|768MB DDR Dane-Elec| FX5200| Hitachi 200 gig 16mb cache|Microsoft Wireless Multimedia Desktop|Iiyama HM703UT 17"|Logitech Quickcam|Microsoft Sidewinder Gamepad|NEC4550
Er is een tijdje niks meer gepost, maar wil niet zeggen dat er helemaal niks meer is gebeurd.
Ik heb het erg druk gehad met andere dingen maar ga dus de komende weken het hele projectje hervatten en afronden.
Wat er inmiddels is gebeurd:
Voor de hardware is een mounting gemaakt. Het is een custom-made aluminium "behuizing", en deze zit met een metalen kliksysteem aan de zijkant van mijn achterbak gemonteerd.
Voor de 2,5" harddisk die hier op ook is gemonteerd, heb ik een speciaal schokbrekersysteem gemaakt. Dit om de schijf in leven te houden tijdens mijn soms niet al te rustige ritjes.
* Foto's volgen nog! *
Wat er nu moet gebeuren:
- Ten eerste de problemen verhelpen:
- Het touchscreen weigert namelijk af en toe dienst(!) Ik weet nog niet waar het aan ligt, iig is het niet de usb verbinding maar iets interns. Van het weekend dus het behuizinkje even open schroeven en het probleem oplossen.
- Verder had ik het een paar posts hier boven over een kras op mijn touchpanel. Hiervoor laat ik een nieuw los touchpaneeltje vanuit china overkomen. Heb contact opgenomen met de fabrikant, en een vriend van me die momenteel in china zit neemt deze voor me mee.
- Ook heb ik een paar haarscheurtjes in de (lak van de) behuizing van het beeldscherm. Het behuizinkje is natuurlijk onderhevig aan best veel grote temperatuurverschillen. Onder die ruit in de zon word het bloedheet, en 's ochtends is het ijskoud. Vanwege de verschillende materialen die ik heb heb gebruikt, werken die ten opzichte van elkaar en ontstaan er helaas kleine scheurtjes. De stevigheid van de behuizing lijdt er iig niet onder, en dit bracht me op een idee. Ik laat het bekleden met leer. Ik ben gaan informeren bij een aantal zaakjes, en dit blijkt goed mogelijk te zijn. Het zelfde leer als op de rest van mijn dashboard, zal hier terug komen.
- Ok, zo is het wel weer genoeg met al die negatieve dingen, verder met de positieve kant van het project:
- Nu ik de dipslaybehuizing opnieuw ga aanpakken, kan ik ook meteen alle "design-bugs" er uit halen. Zo zal ik de bovenkant iets meer naar voren laten komen zodat er een afdakje ontstaat. Dit tegen de inval van licht op het schermpje. Verder word dan meteen die scherpe rand aan de bovenkant afgerond.
- In mijn dashboard komen 2 usb aansluitingen, start/shutdown en reset button, en een LCD-character displaytje voor de status van mijn CPU en RAM.
- Een scherm voor de PC-behuizing met dezelfde bekleding als mijn achter bak, met daarin een windowtje in de vorm van het Renault logo of het "coupé-logo" (nog te ontwerpen).