Hoofdcategorieën
Topicacties

[MP3/HDD] Het Creative Zen Vision:M topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Je bedoelt dat het menu van de iPod op die van de Vision:M lijkt :P

Reg. datum: 12 oktober 2001

Nee, dat het menu van de Vision:M een 1:1 kopie van het iPod menu is.

Dan is het menu van de iPod een 1:1 kopie van de Zen Vision:M, want zoals eerder al gemeldt heeft Creative hier het patent op. ;)

Creative heeft patent op de manier van sortering, niet op de GUI of de looks. Dus ja, het is een kopie van de iPod.

Tsja, het is toch vooral de manier van sorteren wat er bijzonder is aan die manier van browsen. Verder heeft bijna elke hdd mp3speler wel zon soort menu, dus als het een kopie van de iPod is, dan is het een kopie van zo'n beetje alle andere mp3spelers die er zijn.

Zoveel valt er ook niet te variëren als je een lijst met artiest, album, genre ed moet hebben, dan krijg je gewoon een soort lijst, simpel. En qua looks/kleuren zit er nog wel wat verschil in, en bovendien heeft de Vision:M nog een soort zoekbalkje aan de rechterkant.

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Dit patent dus

"A method, performed by software executing on the processor of a portable music playback device, that automatically files tracks according to hierarchical structure of categories to organize tracks in a logical order. A user interface is utilized to change the hierarchy, view track names, and select tracks for playback or other operations."

Wat mij betreft zo prior art als maar zijn kan, maar als iPod-bashend Nederland er gelukkig van wordt...

http://www.buyshit.nl/fok/nuff_said.png

Well done "creative" :)

Dit is overigens de iPod Photo, de overeenkomsten met de iPod video zijn nog veel groter. Daar is de volgorde in het menu bijna 100% hetzelfde

Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
DesertStorm schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:32:
[afbeelding]

Dit is overigens de iPod Photo, de overeenkomsten met de iPod video zijn nog veel groter. Daar is de volgorde in het menu bijna 100% hetzelfde
dat klopt, maar op de iPod heb je geen achtergrondjes. Dus het is geen kopie!(niet 100% iniedergeval :P )

Asus F3Sc: C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce Go 8400M - 160GB - Samsung 206bw 20"

Reg. datum: 08 oktober 2005

quote:
DesertStorm schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:32:
[afbeelding]

Beter goed gejat dan slecht verzonnen B)

Quotes are nothing but inspiration for the uninspired

Ze hebben het bijna samen bedacht. Creative het patent. Apple nog wat verbeteringetjes. En zo over en weer een aantal keer.
Maarja het schijnt goed te werken. (Ookal vind ik een mapstructuur ook niet vervelen, niet al m'n mp3's hebben tags.) Het zal wel even wennen zijn.

Die Invisibleshield ziet er goed uit zeg. Het maakt de speler nog mooier (wat meer glimmend). Maar is dat glimmende niet hinderlijk met de zon.
Dat is overigens wel te overkomen als je dan geen krassen hebt.
Wat ik wel jammer vind is dat de ruimte om de knop heen nog best wel groot is. Da's een klein puntje, maar weegt niet op tegen de voordelen.

Every tweakercase has to be Pimperich

Zo, gelukkig kan ik blijmoedig terugkomen op m'n eerste indruk op mijn aanschaf van de Vision M :)
Dus ik ga mezelf even quoten:

quote:
Maar.. direct toen ik hem opstartte liep hij al vast. power uit power aan, toen deed ie 't, strak menu, strak ding alles prachtig zonder meer, ik heb er niet voor niets zo lang op gewacht dus dat was geen verassing meer, maar toen hing ik hem aan de computer..
Mp3 erop gooien ging opzich prima, en ik kon ze gelijk spelen, moet even wennen aan het playlist principe wat ik allemaal nogal traag vind werken (kan je niet gewoon mappen slepen en droppen?) maar dat is ok.

Playlists bijwerken doormiddel van de Software werk erg prettig gelukkig, alleen jammer dat je geen mappen in de playlists kan zetten.
Nog steeds vind ik het jammer dat je niet gewoon mappen kan slepen, want 't probleem wat je krijgt bij Artists: als er iets bij staat van ft. die en die of wat dan ook, dan word daar gelijk een aparte map voor aangemaakt.
Ben bang dat ik maar een keer een hele avond moet besteden aan het ordenen van m'n collectie, en zo langzaam alles naar m'n vision paste, maargoed, geen groot probleem opzich.

quote:
Toen ging ik video's ernaar toe slepen, want ik las overal dat ie zó veel soorten veelgebruikte videoformaten kan spelen, en dat ie daar dus perfect voor is, niks ipod video, de Vision M is wat je moet hebben!
Van alle films die ik er heb geprobeerd op te gooien doet tot nu toe nog geen één het, steeds 'this file is not a compatible video file for the vision M' oid. en dan moet ik hem dus cancellen.
Had ik er eindelijk een opstaan, draait ie die resolutie niet.
Waarscheinlijk heb ik me er niet goed genoeg in verdiept, perhaps m'n eigen schuld, maar leuk is 't niet.

Gelukkig :) mijn grootste zorgen zijn weg, de meeste video's doen het tot nu toe wél, maar zijn alleen over te zetten via de meegeleverde software, anders geeft windows een melding dat de speler het bestandtype niet ondersteund.
Ik had het probleem dat ik de software niet kon installeren (en op internet is de software nog niet eens te krijgen!) uiteindelijk heb ik alle drivers en troep handmatig opgezocht op de cd, en nu werkt alles wel.
Filmkwaliteit is echt fantastisch, en hapert geen moment, en als je een goeie snelle Encoder hebt is 't omzetten van de films die 't niet doen ook niet zo'n probleem.

quote:

'T enige jpegje wat ik erop heb gegooit deed het ook gelijk al niet, lekkere eerste kennismaking dan wil ik daarna terug gaan naar het hoofdmenu, ja hoor, loopt ie helemaal vast, zo vast dat ie niet meer reageert op de power slide en dus genoodzaakt was hem te resetten.
Kon ik eerst nog 5 minuten zoeken naar iets dat klein genoeg is om hem te kunnen resetten (fijn als je in de trein zit en niks binnen berijk hebt!)

Ook het jpegprobleem is verholpen, tenminste, ik heb verder geen problemen meer gehad, toch raar dat die ene het niet deed, maar ook dit is prima voor elkaar.

Moet ik alleen nog wachten tot ik de invisible shield kan bestellen want man o man wat krast dat ding snel, tot die tijd maar niet gebruiken ben ik bang anders is 't simpelweg te laat, ik raad anderen aan die een bestelling hebben geplaatst, tot die tijd de sticker te laten zitten die standaard op de speler zit, gelukkig had ik die niet weggegooit, die zit er nu dus weer vrolijk overheen (vol bobbeltjes hehe).
En voor degenen die nog geen bestelling hebben staan, ik houd me nog steeds hoog aanbevolen 8)7

Kidd_Bonzai wijzigde dit bericht 05-02-2006 20:35 (4%)

Reg. datum: 03 juli 2001

Iemand al met ZenCast gespeeld? Hij loopt hier nu en dan vast maar over het algemeen gaat het wel.

Het enige echte probleem wat ik ermee heb is dat ie oude afleveringen download. Hij sorteert ze niet goed.

Ik heb ingesteld bij settings: update, all new items en onder tabblad player: this week items.

Maar wat ik ook verder instel hij lijkt helemaal niet te kijken naar de release-date van een item.

Reg. datum: 25 januari 2006

Invisible shieldje besteld, speler zelf nog niet, dus als ik later alsnog besluit het niet te doen, komt er hier eentje beschikbaar..

quote:
Garnaal schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:30:
Invisible shieldje besteld, speler zelf nog niet, dus als ik later alsnog besluit het niet te doen, komt er hier eentje beschikbaar..
Waarom bestel je er dan een, als je niet zeker weet dat je de speler gaat kopen? :?

Reg. datum: 25 januari 2006

Als ik de speler koop, moet ik eerst een week zonder shield overleven. Maar ik ben wel vrij zeker dat ik hem ga kopen hoor.

Rookt niet....
Reg. datum: 14 juni 1999

Weet iemand of de witte al ergens in NL verkrijgbaar is (en waar hij uberhaupt op voorraad is, aangezien hij overal uitverkocht schijnt te zijn)

Gadgeteer

Reg. datum: 28 januari 2006

quote:

Is er nog iemand die de invisible shield niet besteld heeft? ik wil hem héél graag ook bestellen, maar heb geen beschikking over een CC.
Ben best bereid wat extra te lappen voor de moeite uiteraard, ik moet nu zó voorzichtig doen, en zelfs dat blijkt niet goed genoeg.. zelfs na 1 dag in bezit te zijn al helaas..
Als iemand nog besteld, HEEL graag, ik kan direct geld overmaken dmv internetbankieren.

Negeert iedereen m'n post hierboven btw ik zou toch wel graag willen weten wat ik fout doe met die videofiles en wat ik er het best aan kan doen.

Alvast bedankt voor beiden vragen.
Zelfde hier!!!

Huub Huub, Barbatruc!
Reg. datum: 12 januari 2005

ben ik hier eigelijk de enigste die zich ongelovelijk ergerd aan steeds terugkeerende posts die weer gaan over iets met iPod kloon, kopie en :r

dat weten we nu wel dat sommigen dat vinden...

ik search nu het topic na en vind nog deze mod-break :)

quote:
DeeD2k2 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:07:
Modbreak:
Dames en heren, Dit topic gaat over de Creative Zen Vision:M. Wat je van dit apparaatje ten opzichte van de iPod vind, mag je zelf bepalen. Jouw mening kan je niet aan een ader opleggen. Blijf dus redelijk en vergelijk alleen als het zinnig en objectief kan.

Nu weer veder over de Zen Vision:M... ;)

:)

verder vind ik het nogsteeds een erg mooie speler
en vraag ik me af, krijg je hier de zelfde doppen bij als bij bijv. de Zen Sleek? of andere en zoja geven ze hem dan eindelijk fatsoenlijke oordoppen mee?

GoldenSample wijzigde dit bericht 08-02-2006 19:40 (69%)

"Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud

quote:
GoldenSample schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:37:
ben ik hier eigelijk de enigste die zich ongelovelijk ergerd aan steeds terugkeerende posts die weer gaan over iets met iPod kloon, kopie en :r

dat weten we nu wel dat sommigen dat vinden...

ik search nu het topic na en vind nog deze mod-break :)

Eensch, vergelijkingen met de iPod mogen nu wel ophouden ja.

quote:

:)

verder vind ik het nogsteeds een erg mooie speler
en vraag ik me af, krijg je hier de zelfde doppen bij als bij bijv. de Zen Sleek? of andere en zoja geven ze hem dan eindelijk fatsoenlijke oordoppen mee?

Imo zijn bijgeleverde oordoppen nooit fatsoenlijk genoeg. Misschien zijn ze bij de ene speler wat beter dan de andere, maar om het geluid echt tot zn recht te laten komen heb je betere doppen nodig.
Verder weet ik het antwoord op je vraag niet.

Is het een idee om deze screen protector te kopen en dan op 'maat' te knippen als tijdelijk vervanging totdat ik die gepaste protector kan bestellen? of eventuele andere, als je iets weet, let me know.
http://www.pdashop.nl/product/12516/15215/14

Dat kan, en die beschermen je scherm prima, maar zo krijg je dus wel krassen op de body. Dus daar moet je ook nog iets voor vinden. Ik zou je speler gewoon met rust laten totdat je een Invisible Skin hebt.

Hoe zit het met de voice recorder, zowel qua geluidskwaliteit als gebruiksgemak. Ik weet dat Creatives geen directe mp3-encodering hebben. i.t.t. sommige Irivers en de Iaudio's. Is de kwaliteit wel goed. Verder en nog belangrijker. Ik wil met dit ding interviews gaan voice-recorden en dan in de trein ze alvast uitwerken. Hiervoor is het nodig dat je op een gemakkelijke wijze kan vooruit en terugspoelen (dus niet dat hij telkens naar het begin/einde van een nummer gaat als je even wil terug/vooruit spoelen). Kan dit?

"You can tell German wine from vinegar by the label" - Mark Twain

Reg. datum: 18 juli 2002

En de prijzen zijn weer gestegen, nu vanaf 339 :{
Elke week een prijsverhoging ofzo? :X
Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Vraag en aanbod he. Veel vraag, weinig aanbod en dan worden de prijzen weleens omhoog gegooid.

Reg. datum: 18 juli 2002

Ja klopt ja, nog maar even wachten met aanschaffen dan, dom om voor een paar weekjes eerder een paar tientjes extra uit te geven natuurlijk.

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: