Hoofdcategorieën
Topicacties

Oneens met de actie van een moderator? Post het hier

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 30 december 1999

Wat ik verder jammer vind is dat er geen echte discussie plaatsvind over het feit waarom er een topic gesloten word.

Iedereen schijnt blijkbaar te weten hoe een topic geopend moet worden en hoe men met elkaar om moet gaan. Waar het op uitdraaid is dat er met een boel "virtuele modder" word gegooid waar niemand beter van word.

GoT is in de jaren dat het online is uitgegroeid tot een forum van hoge kwaliteit, zeker op het technische vlak. Dit gaat gepaard met het "volwassener" worden van de bezoekers, maar helaas ook met bezoekers die gaan voor het gemak van zoveel kennis. Dump je vraag en er dan van uitgaan dat je een kant en klaar antwoord krijgt, aan het handje vastgehouden word, er voor je geklikt word, etc.
Vooral dit laatste is erg jammer, het eerste uiteraard niet. Ik merk zelf dat ik eigenlijk vooral "lurk" en op deze manier veel kennis opdoe van zaken waarmee ik in mijn dagelijkse werk niet mee te maken krijg.
Reg. datum: 31 januari 2006

quote:
McMiGHtY schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:49:
Wat ik verder jammer vind is dat er geen echte discussie plaatsvind over het feit waarom er een topic gesloten word.

Iedereen schijnt blijkbaar te weten hoe een topic geopend moet worden en hoe men met elkaar om moet gaan. Waar het op uitdraaid is dat er met een boel "virtuele modder" word gegooid waar niemand beter van word.

Kijk, hier ben ik het nu eens volkómen mee eens. Dat moeten jullie eens proberen: om mensen minder af te kraken; staat ook veel volwassener. Einde van de discussie!!!!!!

GoT is in de jaren dat het online is uitgegroeid tot een forum van hoge kwaliteit, zeker op het technische vlak. Dit gaat gepaard met het "volwassener" worden van de bezoekers, maar helaas ook met bezoekers die gaan voor het gemak van zoveel kennis. Dump je vraag en er dan van uitgaan dat je een kant en klaar antwoord krijgt, aan het handje vastgehouden word, er voor je geklikt word, etc.
Vooral dit laatste is erg jammer, het eerste uiteraard niet. Ik merk zelf dat ik eigenlijk vooral "lurk" en op deze manier veel kennis opdoe van zaken waarmee ik in mijn dagelijkse werk niet mee te maken krijg.

slimmerd

Acties: [view][quote]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

^^^ ik geloof dat je je mening vergeten bent :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!

Lágrimas negras
Reg. datum: 31 mei 2001

Er hoeft niet eens een discussie plaats te vinden. Het topic voldeed bij lange na niet aan de simpele eisen die hier gesteld worden. Dat kun je eenvoudig als feit vaststellen, dus daar hoef je niet over te discussiëren.

I finally found you, my personal slaughter. As an appetizer, I let you taste my daughter!
Call me sick but this is what I need. My only purpose here is for you to feed!

quote:
Cheatah schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:16:
Er hoeft niet eens een discussie plaats te vinden. Het topic voldeed bij lange na niet aan de simpele eisen die hier gesteld worden. Dat kun je eenvoudig als feit vaststellen, dus daar hoef je niet over te discussiëren.
AMEN!!!!!

slimmerd

quote:
DaannO schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:12:
^^^ ik geloof dat je je mening vergeten bent :)
Mijn mening vergeet ik nooit! _/-\o_
het is te verwarrend aan het worden: eerst was het communiceren op een hoog niveau en nu opeens weer simpel. Gaan jullie maar lekker je gang; ik ga weer aan het werk. Nogmaals wat mij betreft:
einde van deze zinloze discussie :O

slimmerd

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

quote:
zijderveld schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:23:
[...]

het is te verwarrend aan het worden: eerst was het communiceren op een hoog niveau en nu opeens weer simpel. Gaan jullie maar lekker je gang; ik ga weer aan het werk. Nogmaals wat mij betreft:

Nja dit vat ik niet echt?

Ik denk dat ook maar einde discussie :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!

Theezak er maar in
Reg. datum: 15 september 2002

quote:
zijderveld schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:23:
[...]

Zou je eventueel ook nog op pasta in "Oneens met de actie van een moderator? P..." kunnen reageren? Ik verduidelijk daar namelijk nog wat punten uit m'n sluitmessage. :)

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

quote:
pasta schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:25:
[...]

Zou je eventueel ook nog op pasta in "Oneens met de actie van een moderator? P..." kunnen reageren? Ik verduidelijk daar namelijk nog wat punten uit m'n sluitmessage. :)
Wáár moet ik (als laatste dan hoor) op reageren? En uit hoeveel regels mag dat bestaan?

slimmerd

* Tetragrammaton

Ik stel voor dat we deze inhoudsloze discussie niet voortzetten. We zijn altijd bereikbaar voor tips met betrekking tot de moderatie in dit subforum; ik zie echter geen enkele reden om een discussie gebaseerd op pietluttigheden te gaan voeren. Daarnaast wil ik 'zijderveld' vragen om niet twee posts achter elkaar te plaatsen; maar je laatste post aan te passen indien je nog wat toe wilt voegen aan je laatste reacties. Eventuele voortgang van deze discussie mag je per mail doen (mailadres in profiel van degene die je zou willen bereiken) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

quote:
Spider.007 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:00:
Ik stel voor dat we deze inhoudsloze discussie niet voortzetten. We zijn altijd bereikbaar voor tips met betrekking tot de moderatie in dit subforum; ik zie echter geen enkele reden om een discussie gebaseerd op pietluttigheden te gaan voeren. Daarnaast wil ik 'zijderveld' vragen om niet twee posts achter elkaar te plaatsen; maar je laatste post aan te passen indien je nog wat toe wilt voegen aan je laatste reacties. Eventuele voortgang van deze discussie mag je per mail doen (mailadres in profiel van degene die je zou willen bereiken) :)
Zijderveld moest antwoord geven op verschillende vragen; vandaar de twee posts vlak achter elkaar.

slimmerd

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
zijderveld schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:32:
[...]

Och laat u ook maar; ik heb er genoeg van. U mag het van mij winnen en ik ben zeker geen verwend klein kind. Maar iemand die voor de eerste (en laatste) keer een vraag heb gesteld. En u had niet eens in de gaten dat ik reageerde bij een heel andere topic (mijn vraag bestond n.l. uit méér dan twee regels) Dus beter opletten in het vervolg! :+
En dan nog een laatste opmerking: voor mensen die 'op niveau met elkaar communiceren' mag u wel eens wat aan uw spelling gaan doen. Het woord is n.l. duidelijk (dus zonder de "n" erin). Geen dank hoor, graag gedaan!

Stel dat je iemand iets voor je wil laten doen, je muur schilderen ofzo. Dan zul je diegene dat op een bepaalde manier vragen. Als hij je daarop vraagt of je je vraag nog een keer duidelijker wilt stellen en aan wilt geven wat je niet kunt/ al hebt gedaan. (schuren, plamuren etc) En je zou daarop reageren met "Wat een onzin die vragen, je kunt toch gewoon morgen komen schilderen, maar wel voor 7.30 want dan moet ik weg." Zou diegene dan nog zin hebben om je ook nog maar te woord te staan?

Jij draait het om, je dreigt je vragen op andere fora te gaan stellen. Ik sta er niet om te springen om je muurtje te witten, maar als je het netjes vraagt en aan bepaalde voorwaarden voldoet wil ik je wel helpen met witten.

quote:
Spider.007 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:00:
Helaas stond deze post er nog niet toen ik aan de mijne begon.

|sWORDs| wijzigde dit bericht 31-01-2006 23:43 (22%)

Gigabyte EX58-UD5, Core i7 920@3.3GHz, G.Skill 3x2GB 1333, EVGA GTX260 Core216 (756/1620/2376), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 5x500 GB RAID5 (500/220MB/s), Iiyama E1900S-B2, VISTA X64 SP1

19 03 08
Reg. datum: 06 januari 2004

quote:
zijderveld schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:39:
[...]
Ik kan ook niet zeggen dat ik uw antwoord erg kan waarderen; u kunt op z'n minst iemand fatsoenlijk te woord staan. Wat dacht u? Dat ik mijn vraag over de geluiden bij poppeeeper al niet láng zelf had geprobeerd te zoeken. Dus a.u.b. niet direct gaan oordelen; het is niet te geloven zeg dat iemand zich zó ver verheven voelt boven 'het gewone, domme volk'. Ik zou zeggen: kijk maar uit dat u niet naar beneden tuimelt. Dát zou pas jammer zijn en u sluit maar gewoon af. Met wélk recht eigenlijk?
Om met het laatste te beginnen. Het recht om topics te sluiten vloeit voort uit het feit dat pasta moderator is. De reden om een topic te sluiten ligt als het goed is besloten in het niet voldoen aan de policy die op GoT gehanteerd wordt.

In tegenstelling tot wat je suggereert is die policy niet opgezet om hier een elitair clubje op te zetten. Uiteindelijk ligt het veel simpeler: de inzet van de moderators is om het forum plezierig en interessant te houden voor een bepaalde doelgroep, namelijk de groep mensen die het leuk vindt om computer gerelateerde zaken uit te puzzelen en uit te knobbelen. (Te) veel vragen die makkelijk zelf te vinden of uit te zoeken zijn vermindert het plezier wat anderen in het forum hebben. Dus is de voorwaarde die aan een topicstart gesteld wordt dat duidelijk is dat je e.e.a. geprobeerd en uitgedacht hebt voordat je een topic opent. De andere kant van de medaille is ook dat je op GoT niet bang hoeft te zijn dat je door medegebruikers terechtgewezen of in de hoek gezet wordt: ook daar wordt tegen opgetreden.

Al met al heeft het niets met 'je boven anderen verheven voelen' van doen. Overigens lees ik in de sluitmessage niets van een oordeel over jouw persoon. Anderzijds zie ik je wel de conclusie trekken dat de moderators hier hooghartige mensen zijn met teveel eigendunk, en val je medegebruikers aan op een spelfout. In plaats van de bal speel je op de man en dat is in het algemeen geen superbe discussietechniek.

quote:
Niesje schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:43:
[...]

Om met het laatste te beginnen. Het recht om topics te sluiten vloeit voort uit het feit dat pasta moderator is. De reden om een topic te sluiten ligt als het goed is besloten in het niet voldoen aan de policy die op GoT gehanteerd wordt.
o.k. dat wist ik niet, maar dan hoeft het nog niet zo bot te gaan.
quote:
In tegenstelling tot wat je suggereert is die policy niet opgezet om hier een elitair clubje op te zetten. Uiteindelijk ligt het veel simpeler: de inzet van de moderators is om het forum plezierig en interessant te houden voor een bepaalde doelgroep, namelijk de groep mensen die het leuk vindt om computer gerelateerde zaken uit te puzzelen en uit te knobbelen. (Te) veel vragen die makkelijk zelf te vinden of uit te zoeken zijn vermindert het plezier wat anderen in het forum hebben. Dus is de voorwaarde die aan een topicstart gesteld wordt dat duidelijk is dat je e.e.a. geprobeerd en uitgedacht hebt voordat je een topic opent. De andere kant van de medaille is ook dat je op GoT niet bang hoeft te zijn dat je door medegebruikers terechtgewezen of in de hoek gezet wordt: ook daar wordt tegen opgetreden.
Ik ben zelf juist een enorme computer fanaat en ben uren/dagen bezig om zaken uit te zoeken en te proberen. Ik stel eigenlijk (bijna) nooit een vraag omdat ik het (meestal) zelf wel kan oplossen. Op Google had ik ook al gezocht, maar niet gevonden wat ik wilde hebben. Stel ik een vraag en dan krijg ik dit allemaal over me heen; ik voelde me inderdaad in een hoek gezet als een dom mens.
En ik heb al heel veel zelf geleerd, uitgedokterd en gemaakt op mijn p.c. Dus dat viel éventjes verkeerd.
quote:
Al met al heeft het niets met 'je boven anderen verheven voelen' van doen. Overigens lees ik in de sluitmessage niets van een oordeel over jouw persoon. Anderzijds zie ik je wel de conclusie trekken dat de moderators hier hooghartige mensen zijn met teveel eigendunk, en val je medegebruikers aan op een spelfout. In plaats van de bal speel je op de man en dat is in het algemeen geen superbe discussietechniek.
Idd was dat niet fair van mij en ik wil hierbij dan ook mijn excuus daarvoor aanbieden :&#039;(

Lustucru wijzigde dit bericht 01-02-2006 11:21 (2%)
Reden: [/q][q]

slimmerd

19 03 08
Reg. datum: 06 januari 2004

offtopic:
Ik ben zo vrij geweest [/q][q] tags in je post in te voegen; in eerste instantie las ik alleen de laatste regel ;)

Lustucru wijzigde dit bericht 01-02-2006 11:19 (7%)
Reden: norml....

quote:
Niesje schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:19:
offtopic:
Ik ben zo vrij geweest [/q][q] tags in je post in te voegen; in eerste instantie las ik alleen de laatste regel ;)
Prima hoor! :*)

slimmerd

Wijze en grijze ouwe hippie

Als ik de eerste topicstart van een nieuwe gebruiker zie, zeg ik altijd Welkom op GoT en ja, dat is in het rood.

Zojuist krijg ik een PM dat dit niet mag..... en dat is vreemd omdat die kleur ook gekoppeld zit aan de ME tag die ik voorheen gebruikte.

Voor een verkeerd gebruik van kleurtjes kan ik me een PM voorstellen, maar voor een eenmalige begroeting? Nee.

Staat er trouwens iets in de regelementen? :)

Lees mijn BLOG - - - Bezoek ook eens OuweHippie.nl

Theezak er maar in
Reg. datum: 15 september 2002

Er staat niets in de richtlijnen, maar afaik waren de kleurtjes eigenlijk voornamelijk bedoeld voor de stats in Dutch Power Cows :)

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

Door: -NMe-
Admin Devschuur®
Watching you I am.
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:58:
Staat er trouwens iets in de regelementen? :)
Er staat, zo uit het blote hoofd, dat onnodig gebruik van RML onnodig de aandacht trekt en daarom "mag" het niet. Je kan ook prima "Welkom op GoT" zeggen zonder daar meteen een kleurtje aan vast te hangen en die zin daarmee belangrijker te maken dan ie is, toch? :)

"The Assassin moved quietly from roof to roof. His movements could be called cat-like, except that he did not stop to spray urine up against things."
De Tweakers.net Tijdlijn

Dan gebruik ik de ME tags weer, net zo rood en al jaren in gebruik. Is niet bedoeld voor DPC ook nog eens. * snapt er niks van

Officieel moto fan :)
Reg. datum: 23 december 2001

Als het aan mij (/ons) lag waren die kleur tags nooit forumbreed ingevoerd.

Helaas kent React technische beperkingen waardoor dit niets anders kan waardoor de tags aanstaan voor iedereen, maar net zoals op elke andere manier 'extra' aandacht trekken voor je post (of dat nou is als replier of als topicstarter) zien we liever niet :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

Maar sinds wanneer zien we het liever niet. Ik gebruik als ik er erg in heb ook meestal bron om het op te laten vallen.

Er wordt gevraagd vaak om bronvermelding en dat blauwe valt op. Lijkt me handig.

En wat wordt er verstaan onder 'liever niet'? Ik vind een eenmalige begroeting wel zo vriendelijk in een opvallend kleurtje. :)

Maak er dan NIET van, dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 05-02-2006 14:10 (18%)

Officieel moto fan :)
Reg. datum: 23 december 2001

Sinds de invoering zien we dit al liever niet - net zoals we liever niet zien dat je bv. heel je tekst in het bold post (dat is feitelijk het zelfde - je legt extra nadruk op een post van jou 'ten koste' van de post van anderen) :)

Voor bronvermelding heb je op GoT de quote tag gewoon, waar je een bronvermelding in kan verwerken:

[quote=http://bron] tekstje [/quote]

:)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

Volgens mij kan de discussie over kleurtjes beter dan LA, omdat het een forumwide iets is. Inhoudelijk: we hebben bold en italic tags om de nadruk op iets te leggen, kleurtjes zijn daarvoor niet bedoelt, en in mijn ogen ook niet gewenst. Ik ben het verder wel in zoverre met GA eens dat het wenselijk zou zijn om er een duidelijk beleid voor te hebben.

Nou, het mag dus wel maar liever niet? Ergo: een nieuwe user meldt zich op GoT en * Welkom op Got Welkom op Got Welkom op GoT of Welkom op GoT zijn dus niet toegestaan?

Het mag óf wel óf niet. Liever niet geeft een voorkeur van de crew aan waar je je niets van hoeft aan te trekken volgens mij.

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: