quote:
Waarom niet, ik heb 80k van mijn hypotheek aflossingsvrij, waardoor ik nu lagere maandlasten heb en wat denk je dat 80k over 30jr nog is, dat is echt een schijntje. Bovendien zou ik die 80k ook op andere wijze bijeen kunnen sparen gedurende de komende 30jr.
quote:
- Neem een onafhankelijke financiële adviseur die kan bij verschillende hypotheekverstrekkers kijken wat voor jou het gunstigste is qua maandlasten.
Ach een "onafhankelijk" adviseur is ook niet onafhankelijk, dus je moet toch op gevoel afgaan en meerdere adviseurs spreken (van banken of "onafhankelijken"). Kijk echter uit met spaarhypotheken, je kunt dan moeilijker van hypotheekverstrekker switchen in de toekomst.
quote:
- Leen nooit het maximum van wat je kunt lenen.
waarom niet, als je aan het begin van je carriere staat stijgt je salaris binnen no-time. Enige nadeel is dat je rente percentage hoger is bij een TOP hypotheek. Je kunt beter in een keer een huis kopen waar je voor langere tijd wilt wonen dan na een paar jaar weer verhuizen, dat kost ook weer veel geld (naast kosten koper)
quote:
- Kijk van tevoren hoe lang een woning te koop staat. Het kan zijn dat de verkopende partij namelijk een nieuwe koopwoning aangeschaft heeft en dat de tweede hypotheek gaat lopen, dan willen ze vaak graag van het huis af.
Dat is altijd goed om te vragen bij de makelaar en probeer ook te achterhalen waarom ze gaan verhuizen
quote:
- Staar je niet blind op een woonplaats of wijk. Ik ben in een andere plaats gaan wonen en in principe heb je alleen contact met buren of mensen die bij je in straat wonen, als dat klikt dan kun je overal met veel plezier wonen.
Mijn advies is idd. om goed rond te kijken om ideeen op te doen, neem niet meteen genoegen met het eerste huis dat je bezoekt.
Mage wijzigde dit bericht 19-01-2006 13:36 (6%)