[2D] Post je 2D-stuff maar weer - part 9
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:Yoozer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:53:
Gruwelijk kitsch, eigenlijk (komt voornamelijk door de paarse glow, da's helemaal Miami Vice). Lijkt me ook niet echt meer bij de tijd, je gaat van 800x600 uit en er blijft verdomd weinig over (1.5 button aan weerszijden en 2/3 van het scherm weg omdat dat wordt ingenomen door de titel).
Dit is de persoonlijke smaak van de klant. Als het voor me zelf zou wezen had ik ook echt andere kleuren gekozen. Ik heb het er wel over gehad om andere kleuren te gebruiken maar ze wou deze kleuren gebruiken. En dit is nou eenmaal de wens van de klant en die heb ik te respecteren.
quote:Yoozer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:53:
Van die afbeeldingen kun je heel mooi vector-silhouetten maken, en dan strip je de onnodige ruimte eromheen weg. Ik zou het Papyrus font niet gebruiken, alleen als dat voor het logo zelf nodig is. Gebruik voor Coaching en Links andere maar wel op de stijl (beetje schilder/schetsachtig) gebaseerde symbolen.
Dit zou wel kunnen inderdaad, maar ik (en mijn klant denk ik ook wel) vind het mooier om foto's tegebruiken. vooral om dat deze wat meer kleur hebben. en een silhouet is wel erg saai (persoonlijke mening )misschien moeten we nog wel wat anders zoeken voor het menu item Coaching inderdaad
Dit is nou juist iets waardoor de site opvalt en zich onderscheid van de rest.quote:Yoozer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:53:
De Tudorboog bovenin zou ik wegdoen, op de achtergrond van de tekst zetten (heel licht), of stukken platter maken.
Blog: Pixeldude.nl
Nee, dit is nu juist waarom een klant een designer inhuurt - omdat ze zelf geen smaak hebben en geen idee van usability, al weten ze dat nietquote:Skyline GTR schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:11:
Dit is de persoonlijke smaak van de klant.
Helaas zijn er weinig vergelijkbare sites in het genre, dus je hebt niet een soort professioneel voorbeeld. Wat je wel kan doen is eens kijken naar http://www.hypertemplates.com/category/jewelry/page1.html en daar aan de kleuren gaan schroeven.quote:En dit is nou eenmaal de wens van de klant en die heb ik te respecteren.
Mwa, saai... - nu zit je met een redelijk onsamenhangende hoop foto's waarin het kleurgebruik niet uniform is. Het moet er niet bijelkaargeraapt uitzien maar als een geheel.quote:en een silhouet is wel erg saai (persoonlijke mening )misschien moeten we nog wel wat anders zoeken voor het menu item Coaching inderdaad
Door mensen bewust een groot deel van de pagina te onthouden?quote:Dit is nou juist iets waardoor de site opvalt en zich onderscheid van de rest.
Yoozer wijzigde dit bericht 14-01-2006 17:45 (4%)
ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware
Plaatje op imageshack (popups!)
En nog wat ASCII dingen voor de lol
Gemaakt met ASCII Art Studio, heerlijk programma
[[ Panasonic Lumix DMC FZ18 | B+W KSM POL CIRC MRC | B+W UV MRC 010 | B+W 102 NDx4 | SanDisk 8GB microSDHC Class 6 ]] AMD Athlon 64 X2 4200+ Tol | 2GB OCZ DC Platinum | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | nVidia 7900GTX 512MB | HP w2207
Reg. datum: 06 maart 2001

weet niet zeker of jullie de afbeelding zien. Ik heb een aantal problemen om intern de afbeeldingen te zien.
Geert.H wijzigde dit bericht 15-01-2006 01:29 (18%)
quote:Yoozer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:44:
[...]
Helaas zijn er weinig vergelijkbare sites in het genre, dus je hebt niet een soort professioneel voorbeeld. Wat je wel kan doen is eens kijken naar http://www.hypertemplates.com/category/jewelry/page1.html en daar aan de kleuren gaan schroeven.
@ Skyline GTR
Je WIP was nu niet echt super. Ik heb eens zitten kijken op de site die ^^ Yoozer al aangaf.
Kijk eens naar dit design. Met een paar kleine aanpassingen in de kleur en content verdeling denk ik dat je hier iets heel leuks in HTml mee kan maken,
succes.
Niet moeilijk doen en gewoon op www.imageshack.us zettenquote:Ghoekzema schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:28:
Ik heb een aantal problemen om intern de afbeeldingen te zien.
ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware
Reg. datum: 07 april 2005
*knip
BtM909 wijzigde dit bericht 18-01-2006 11:21 (8%)
quote:Rakkerzero schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:55:
[...]
@ Skyline GTR
Je WIP was nu niet echt super. Ik heb eens zitten kijken op de site die ^^ Yoozer al aangaf.
Kijk eens naar dit design. Met een paar kleine aanpassingen in de kleur en content verdeling denk ik dat je hier iets heel leuks in HTml mee kan maken,
succes.
Tja, ik vind die zelf een beetje simpel (qua design dan he, flash interface is wel netjes)
Ik ga het er nog even over hebben met haar hoe nu verder. Of ze dit echt wil hebben of dat ik nog een paar ideeen voor haar zal maken.
Ben trouwens ook bezig om mn website te vernieuwen. Dit keer iets heel anders, geen lichte kleuren en gladde lijnen. maar een beetje een industrial look. Ik weet nog niet of het wat word maar dit is een moodboard / begin idee:

Blog: Pixeldude.nl
Ik vind dit eigenlijk best wel jammer, ik ben totaal niet geinteresseert in hoe mooi iemand zijn eigen website wel niet vind en ik vind veel posts ook van het niveau "kijk mijn website eens!"
Dat lijkt me niet echt de bedoeling van dit topic. Misschien is het toch een idee om dan een "Post je websites" topic openen? zodat het 2d topic weer over de logo's en plaatjes gaat?
Dan kunnen hier de naar mijn mening wel leuke discussies gepost worden
tot slot nog een fossiele quote uit een of andere policy
quote:Wat vinden jullie van mijn site?
Het is dan wel de bedoeling om zélf aan de slag te gaan, en als je eenmaal klaar bent met je website, kunnen we het goed voorstellen dat je er trots op bent. Maar toch is het niet de bedoeling dat je daar een topic over maakt. Er zijn wel speciale websites voor, zoals www.sitechecks.nl, waar je sites kunt beoordelen en laten beoordelen.
Zorg er ook voor dat je je site al in de bekendste browsers hebt bekeken, want het is niet de bedoeling dat je aan anderen gaat vragen hoe de site eruit ziet in een bepaalde browser. Dat valt namelijk onder de term sitechecks, en dus ook spam.
quote:Eswip schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:06:
De website waar ik de laatste maanden mee bezig ben geweest is nu online. Hij is echter nog niet af. Sommige dingen moeten nog gescript worden en er zitten nog wat schoonheids foutjes in hier en daar.
*knip
Ja, wat ik nu erop kan aanmerken is..
Heb je een preloader op dat menu staan? Die rollover bedoel ik dan. Het duurd namelijk net iets te lang om die te laden, zodat het effect weg is!
Laatste, die horizontale scrollbar is een beetje irritant! De website zou er een stuk beter uitzien zonder die HORIZONTALE scrollbar in je Iframe!
Verder ziet het design er goed uit. Alleen jammer dat er niet echt iets 'uitspringt'.. Je hebt er niet echt eyecatchers inzitten. Het ziet eruit als één geheel. Dit is op zich weer niet erg, maar het is wel een beetje verwarrend om te zien waar je uiteindelijke informatie terecht komt.
BtM909 wijzigde dit bericht 18-01-2006 11:21 (3%)
Reg. datum: 07 april 2005
quote:Sas2 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:26:
[...]
Ja, wat ik nu erop kan aanmerken is..
Heb je een preloader op dat menu staan? Die rollover bedoel ik dan. Het duurd namelijk net iets te lang om die te laden, zodat het effect weg is!
Laatste, die horizontale scrollbar is een beetje irritant! De website zou er een stuk beter uitzien zonder die HORIZONTALE scrollbar in je Iframe!
Verder ziet het design er goed uit. Alleen jammer dat er niet echt iets 'uitspringt'.. Je hebt er niet echt eyecatchers inzitten. Het ziet eruit als één geheel. Dit is op zich weer niet erg, maar het is wel een beetje verwarrend om te zien waar je uiteindelijke informatie terecht komt.
Mja, sommige mensen hebben idd een horizontale scrollbalk, ik heb dat dus niet.. (niet in IE en niet in FF)... tis ook niet de bedoeling dat die er is.
Anyway, er zit wel een preloader op de buttons.. is een javascriptje. Misschien dat die niet helemaal ok werkt
Reg. datum: 06 maart 2001
Ik ben het wel met hugo eens. Dat site's hier niet echt thuis horen, misschien zijn er twijfelgevallen als je echt wat speciaals hebt gemaakt, maar ga hier geen sitechecks plaatsten (gebruik daarvoor sitechecks.nl, zie ook de faq).
Daarbij is het volgende uitgekomen:
BtM909 wijzigde dit bericht 17-01-2006 15:47 (58%)
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
quote:jelbo schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:19:
Tijdens mijn opleiding heb ik wel eens een omslag voorzien van ASCII art achtige creaties. Ik heb er nog twee gevonden:
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog wat ASCII dingen voor de lol
[afbeelding]
[afbeelding]
Gemaakt met ASCII Art Studio, heerlijk programma
Ascii maak je niet met een ascii art studio. Ascii teken je met TheDraw of AcidDraw of desnoods (als je graag windows programma's gebruikt voor je ascii met pablodraw.
Probeer het eens voor de gein, je zult zien dat t beter werkt.
Voor de rest: lang niet slecht, ga eens wat rondkijken bij groepen als Chemical-Reaction.
Greyscale Ansi/Block Ascii/Ansi Artist van Chemical-Reaction (cRo). Groot voorstander van de terugkeer der oldskool BBS.
Reg. datum: 01 juni 2001
ik vroeg me af hoe je dit soort lines maakt, ik weet nog dat ik ooit per ongeluk al eens zoiets voor elkaar kreeg, in illustrator of photoshop, maar ik weet dus niet meer hoe.

Bovenstaande plaatje is dus ook niet van mij.
quote:TangLeFuzZ schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:16:
Ik vond dit geen nieuw topic waard, dus leek het me het beste om het hier te vragen,
ik vroeg me af hoe je dit soort lines maakt, ik weet nog dat ik ooit per ongeluk al eens zoiets voor elkaar kreeg, in illustrator of photoshop, maar ik weet dus niet meer hoe.
[afbeelding]
Bovenstaande plaatje is dus ook niet van mij.
Ik ken wel zoiets..
Je moet een actie maken waarin je een lijn kopieert naar een nieuwe laag en dan zo'n 2 graden draaien.
krijg je zoiets
Timlog wijzigde dit bericht 18-01-2006 20:09 (10%)
| specs | Nikon D40 kit | Nikkor AFS DX 55-200mm f/4-5.6G | De aarde is rond. Net als een pannekoek. | Bevo ergo sum
Wat je ook kan doen is het volgende;
- je tekent een vormpje, met de pen tool, dit kan een lijn/driehoekje whatever zijn.
- hier maak je een nieuwe brush van
- je maakt een nieuwe laag en kiest de brush
- nou kun je bij de brush settings eventueel de eigenschappen naar smaak aanpassen, de spacing/rotation enz.
- nu pak je weer de pen tool of cirkel maar zorg dat alleen de lijn wordt getekend en niet de vulling
- nu kun je de lijn selecteren en een stroke of fill geven > kies voor de stroke en zorg dat je hiervoor jou juiste brush hebt ingesteld.
- hij zal nu op dat pad/vorm wat je hebt gemaakt jouw brush zetten
"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."
als ik dit hier niet mag posten haal ik hem wel weer weg
BtM909 wijzigde dit bericht 19-01-2006 10:40 (89%)
Wie niks bewaart, is ook nooit wat kwijt..
beeetje nogal puberaal.quote:BereND schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:35:
als ik dit hier niet mag posten haal ik hem wel weer weg
BtM909 wijzigde dit bericht 19-01-2006 10:41 (31%)
Ik ben een platenhoes aan het maken en dit is m'n eerste opzetje.
Doel:
Alle Rock 'n Roll cliche's proberen te verwerken
Oldskool rock feel erin: Auto's, Pinups, Drank en Peuken etc
Non-serieuze idee achter de band zo benadrukken
Sjoewe wijzigde dit bericht 21-01-2006 01:53 (5%)
[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]
Nou, het begin is er zeker, ben benieuwd naar volgende stappen. Maar mag ik je 1 gouden tip meegeven? gebruik een ander plaatje van die drumstokken! Je hebt nu de stok links gemirrored naar rechts en nu staat daar Zildjian in spiegelbeeld..quote:Sjoewe schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:53:
Opzet voor een platenhoes
Ik ben een platenhoes aan het maken en dit is m'n eerste opzetje.
Doel:
Alle Rock 'n Roll cliche's proberen te verwerken
Oldskool rock feel erin: Auto's, Pinups, Drank en Peuken etc
Non-serieuze idee achter de band zo benadrukken
Het lijkt nu nog alsof alles op elkaar is gekwakt wat teveel afleidt van waar t daadwerkelijk om gaat.
Ook hebben alle afbeeldingen een compleet andere stijl, waardoor t nog meer een bijelkaar geraapt goedje lijkt.
Mooier zou dan zijn om de illustraties zelf te maken, waardoor jou stijl, of iig een vaste stijl, in de afbeelding zichtbaar wordt.
Voor het lagen probleem zou je qua selecties wat kunnen spelen met de feather optie, of gebruik kunnen maken van de layer opties (< in de layer box naast de opacity & fill).
Ik had zelf afgelopen week de presentatie van een studie project. De bedoeling was om een tv zender (internet) op te zetten, met alles wat daarbij komt kijken.
Een klein onderdeeltje daarvan was een korte infographic die aangeeft dat er op internet gediscussieerd kan worden over t onderwerp in het aankomende programma;
Het resultaat
Een keer wat anders dan alleen maar stilstaande plaatjes
Pendaco wijzigde dit bericht 21-01-2006 13:17 (30%)
"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."
quote:stevenP schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:51:
[...]
Nou, het begin is er zeker, ben benieuwd naar volgende stappen. Maar mag ik je 1 gouden tip meegeven? gebruik een ander plaatje van die drumstokken! Je hebt nu de stok links gemirrored naar rechts en nu staat daar Zildjian in spiegelbeeld..Het kan ook zijn omdat ik drum dus dat dat mij als eerste opvalt maar die letters op die drumsticks zijn best wel eyecatchers en als die dan raar zijn, klopt het niet helemaal
Mja ik heb al andere stokken, nu. Zonder duidelijk opschrift
quote:Pendaco schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:09:
Het begin is er zeker, het is alleen nog niet echt 1 geheel.
Het lijkt nu nog alsof alles op elkaar is gekwakt wat teveel afleidt van waar t daadwerkelijk om gaat.
Ook hebben alle afbeeldingen een compleet andere stijl, waardoor t nog meer een bijelkaar geraapt goedje lijkt.
Mooier zou dan zijn om de illustraties zelf te maken, waardoor jou stijl, of iig een vaste stijl, in de afbeelding zichtbaar wordt.
Voor het lagen probleem zou je qua selecties wat kunnen spelen met de feather optie, of gebruik kunnen maken van de layer opties (< in de layer box naast de opacity & fill).
Mja zoals ik zei het is een opzet, nog niet al te veel werk in het maken van een geheel gestoken. Als het goedgekeurd wordt ga ik aan de kleurcorrectie en de blending zitten stoeien
Het bijeen geraapte idee is voorals nog een bewuste keuze, juist om het bijeengeraapt rock 'n roll idee er een beetje in te stoppen, mocht het niet bevallen dan is het inderdaad een goed idee om het over te trekken allemaal en het zo iets meer een een stijl te maken.
En wat ik zei, een soepelere blending komt er nog. Het ging vooralsnog om de compositie
Bedankt!
[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.