Hoofdcategorieën
Topicacties

[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Alanis Rulez! Ik trouwens ook

Potverdepotver!!! :P En als je haar nu ziet, slurrrp :9 :P Nee deze render was last minute nog gemaakt, hij is zoveel beter nu :9 haha :P Oh men wordt zo cool :P
instantfaal.nl
Reg. datum: 27 juni 2002

Hmm lichtjes lang niet gepost hier ;)
Kwas bezig in een scene, en ik wilde er een kaars in hebben. Maar ik bleef hangen op het effect dat een kaars heeft als hij brand, dat als het ware de hele kaars oplicht. Ik dacht dat dit met de Wax shader van Brazil kon, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ook google leverde me niets bruikbaars op.

Iemand ideeen?

instantfaal.nl / e6420 @ 3.28GHz, Asus P5B-E Plus, 2GB OCZ ddr2-800 @ 3-4-4-15, X1950pro 256MB, WD Raptor 7400ADFD, ~1.5TB Western Digital Caviars

Reg. datum: 20 december 2005

Hey mensen,
Wat vinden jullie van mijn eerste echte zelf in elkaar gevoezelde creatie ?
Nog niet alles heeft een texture maar het begint (vind ik) ergens op te lijken.

http://84.87.222.69/max/boot5.jpg

edit:

Hoe kun je eigenlijk te weten komen hoeveel polygonen en dat soort gegevens het heeft ?

Keutel wijzigde dit bericht 29-12-2005 02:13 (20%)

Gekke ZBrush-verslaafde

quote:
geez schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:03:
Hmm lichtjes lang niet gepost hier ;)
Kwas bezig in een scene, en ik wilde er een kaars in hebben. Maar ik bleef hangen op het effect dat een kaars heeft als hij brand, dat als het ware de hele kaars oplicht. Ik dacht dat dit met de Wax shader van Brazil kon, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ook google leverde me niets bruikbaars op.

Iemand ideeen?
Gebruik je wel een dubbelzijdig materiaal en heb je een lichtbron achter de kaars?

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

Reg. datum: 27 november 2005

quote:
Keutel schreef op donderdag 29 december 2005 @ 02:06:
Hey mensen,
Wat vinden jullie van mijn eerste echte zelf in elkaar gevoezelde creatie ?
Nog niet alles heeft een texture maar het begint (vind ik) ergens op te lijken.

[afbeelding]

edit:

Hoe kun je eigenlijk te weten komen hoeveel polygonen en dat soort gegevens het heeft ?

zeer mooi voor een eerste creatie

bij plugins(dat hamertje) is er een tool dat polygoncount heet

-The prodigy - .:. 3D modeller .:.

Reg. datum: 20 december 2005

quote:
smg_phoenix schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:26:
[...]

zeer mooi voor een eerste creatie

bij plugins(dat hamertje) is er een tool dat polygoncount heet

Bedankt!
17626 polygonen is zeker veel te veel ? 8)7

dat valt wel mee , voor mijn ziekenhuis heb ik er zo'n 321000 maar dat komt hoofdzakelijk omdat ik mijn railings rond gemaakt heb met veel segments enzo

gemaakt in autocad
http://217.122.28.154/got/test.JPG
:)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://members.home.nl/woutervanderende

Reg. datum: 13 juli 2004

@Xlerator:
Denk dat ik ook ff kom kijken :).
Werk nu samen met iemand die ook die opleiding doet (heeft toen dat project met blue-energy gedaan).

Nu maar hopen dat jullie de deadline halen :Y)

Plint wijzigde dit bericht 29-12-2005 12:13 (6%)

quote:

die kast lijkt nogal scheef
is het niet moeilijk om met autocad 3d prenten te maken?

quote:
smg_phoenix schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:14:
[...]

die kast lijkt nogal scheef
is het niet moeilijk om met autocad 3d prenten te maken?

scheef klopt je kan er omheendraaien hier stond hij toevallig :)
3d met autocad is mischien niet het makkelijkste maar het is het enige pakket dat ik ken waarmee ik 3d prenten kan maken

kijk voor mijn kitcar project hier: http://members.home.nl/woutervanderende

instantfaal.nl
Reg. datum: 27 juni 2002

quote:
Aardbei. schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:00:
[...]
Gebruik je wel een dubbelzijdig materiaal en heb je een lichtbron achter de kaars?
de lichtbron zit vlak boven de kaars, en de wax-shader is two-sided.. maar hij laat gewoon geen licht door :/

instantfaal.nl / e6420 @ 3.28GHz, Asus P5B-E Plus, 2GB OCZ ddr2-800 @ 3-4-4-15, X1950pro 256MB, WD Raptor 7400ADFD, ~1.5TB Western Digital Caviars

Reg. datum: 10 september 2003

quote:
Keutel schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:57:
[...]

Bedankt!
17626 polygonen is zeker veel te veel ? 8)7
Nope, dat is niet veel. De auto's die ik maak lopen van 500k tot boven de 1miljoen polygonen :p

tis af , en voor mijn niveau vind ik het vrij goed gelukt
http://i18.photobucket.com/albums/b131/smg2005/ER_final_title.jpg

HAY HAY HAY
Reg. datum: 01 juli 2002

Waerde Damensch ende Heren,

Ik zit op het moment aan een model wat over het algemeen gladjes is, met wat scherpe hoeken daar gelaten. Nu heb ik het nodige al gedaan via smoothing groups, maar ik wil ook over m'n gehele mesh een Mesh Smooth modifier heen keilen. Alleen verlies ik zo m'n scherpe hoeken. Een collega vertelde mij dit op te lossen door bepaalde edges te chamferen, maar kan dit via een mooiere oplossing?

Plaatje op imageshack (popups!)

Plaatje op imageshack (popups!)

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

Reg. datum: 10 september 2003

Ja, even naar de meshsmooth gaan, daar de edge tool kiezen. Dan de edge kiezen die scherp moet zijn en daar de crease even verhogen.

HAY HAY HAY
Reg. datum: 01 juli 2002

quote:
Chester schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:19:
Ja, even naar de meshsmooth gaan, daar de edge tool kiezen. Dan de edge kiezen die scherp moet zijn en daar de crease even verhogen.

wooohooo kijk eens =D

thanks!

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

welke titel...?
Reg. datum: 29 augustus 2003

Ik zit met het volgende probleem: ik ben een animatie aan het maken van een dwarssnede van een stoomcilinder + aandrijving. Dit zou eigenlijk geen probleem moeten vormen, maar ik kom er toch niet helemaal uit. zie afbeelding
http://www.koen3d-art.nl/dumpfolder/steamproblem.jpg
nu heb ik van LINE01 een lookat constraint naar DUMMY01 gemaakt, en van LINE02 een lookat constraint naar DUMMY 02 gemaakt.
Dit werkt dan ook goed, maar de zuigers werken nog niet, ik wil eigenlijk dat ik de animatie met het wiel kan sturen, dus als ik daaraan draai, dat de stangen en cilinders allemaal goed mee bewegen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken?

^ Kylian ^

quote:
geez schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:54:
[...]

de lichtbron zit vlak boven de kaars, en de wax-shader is two-sided.. maar hij laat gewoon geen licht door :/
Heb je onder Luma server in het render dialog Sub-Surface effects wel aangezet?
Cellograficus met rode cap

quote:
smg_phoenix schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:02:
tis af , en voor mijn niveau vind ik het vrij goed gelukt
[afbeelding]
Leuke plaat al, maar ik vind het toch zonde als je er op dit punt mee ophoudt. Met twee kleine aanpassingen zou je je plaat al veel mooier kunnen maken. Ten eerste een leuke lucht er achter (mocht je niks hebben, dan moet je me maar ff mailen of op MSN aanspreken, ik heb een verzameling high-res skies). En ten tweede een spannendere belichting. Dit ziet er uit als alleen een skylight en dat is een vrij saaie belichting. Als je nou een zon erbij maakt met scherpe schaduwen, plus een skylight, dan heb je al een veel mooiere belichting. En dan de zon subtiel een beetje gelig maken en de skylight subtiel een beetje blauwig voor mooie subtiele kleurverlopen in de schaduwen.
quote:
kjwjansen schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:48:
Ik zit met het volgende probleem: ik ben een animatie aan het maken van een dwarssnede van een stoomcilinder + aandrijving. Dit zou eigenlijk geen probleem moeten vormen, maar ik kom er toch niet helemaal uit. zie afbeelding
[afbeelding]
nu heb ik van LINE01 een lookat constraint naar DUMMY01 gemaakt, en van LINE02 een lookat constraint naar DUMMY 02 gemaakt.
Dit werkt dan ook goed, maar de zuigers werken nog niet, ik wil eigenlijk dat ik de animatie met het wiel kan sturen, dus als ik daaraan draai, dat de stangen en cilinders allemaal goed mee bewegen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Ah, dat is een lekker ingewikkelde die ik al heel vaak heb uitgelegd aan mensen. Hierbij dus nog een keer. :)

Beide zuigers zijn hetzelfde, dus ik leg het maar van eentje uit.

Maak een bone-chain die begint links van het gele stuk van de zuiger. Het volgende scharnier van de bone-chain zit op het linker uiteinde van het gele stuk, dan een scharnier op dummy01 en het uiteinde op dummy03. Nu maak je een HD-solver aan. Deze link je aan het wiel. Vervolgens moet je per bone instellen op welke manier die mag bewegen. In de scharnier bij dummy01 mag er alleen gedraaid worden over één as. In de scharnier bij het linker uiteinde van het gele stuk mag alleen gestretched worden over één as en mag er niet gedraaid worden. Het beginscharnier is helemaal statisch en mag niet draaien en niet stretchen. Settings voor stretching en draaien van bones vind je in de IK-tab, tussen de modifier-tab en de motion-tab, rechts in beeld.

Nou ja, het is best ingewikkeld, laat maar weten als je het niet voor elkaar krijgt, maar in elk geval werkt het zo uiteindelijk wel goed. :)

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.

die sky zou wel kunnen lukken maar het is de eerste keer dat ik iets render met brazil dus kzal eens wat proberen om een zon te krijgen

Reg. datum: 24 september 2003

Ik heb een low poly lara gemaakt. Het is me ook eindelijk gelukt om een keer iets te maken waar geen fouten inzitten :) ik moet alleen nog wel wat doen aan het gedeelte bij haar onderlichaam, dat lijkt me nog niet helemaal te kloppen. En misschien ook haar borsten nog wat veranderen, ik vind ze een beetje groot en ze kloppen ook niet helemaal.

Hoe zou ik van dit model een goed high poly model kunnen maken? ik heb al MSsmooth geprobeert en dan ziet alles er wel meteen een stuk beter uit, maar is dit ook een goede manier? want op sommige plaatsen werkt het niet even goed. Als ik bv een game model zou willen maken, maak je dan een low poly model wat je vanzelf in een high poly model maakt of begin je echt meteen als met een model met veel poly's?

Mijn lara

http://img415.imageshack.us/img415/6179/laraper8cl.jpg

b3n666 wijzigde dit bericht 29-12-2005 18:43 (3%)

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

Reg. datum: 24 september 2003

quote:
GTOfire schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:27:
voor de liefhebbers, prolly alleen ik, maar dat geeft niet:

[afbeelding]
[afbeelding]

wederom een geinig detail. Het bodywork is nu bijna af, en heeft net onder de 50K faces. Mn vorige versie had al met al (weliswaar inclusief wielen e.d., maar goed) dik 250K faces.. En deze vind ik nog beter gelukt ook.

ik denk dat ik er nog een onderkant in schroef, ondoorzichtige ramen, een setje wielen en details als lichten en spiegels en dan ga ik aan mn material lopen kloten. Misschien dat ik er nog interieur voor ga proberen te maken, maar dat zie ik dan wel :)
Ahh de F40, mooiste ferrari ooit gemaakt _/-\o_

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

Gekke ZBrush-verslaafde

quote:
geez schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:54:
[...]

Ik heb hier nog een testbestandje liggen met een kaars (maar ik kan die zelf even niet openen vanwege een ontbrekende MAX-installatie)... wil em wel even naar je opsturen?

edit:

Die node editor in Blender wordt trouwens steeds mooier zeg.. :9

Aardbei. wijzigde dit bericht 29-12-2005 20:35 (16%)

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

Reg. datum: 25 april 2004

quote:
b3n666 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:41:
[...]

Ahh de F40, mooiste ferrari ooit gemaakt _/-\o_
ben ik het helemaal mee eens :9~ :9~ :9

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: