De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 27 juni 2004
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Plaatje op imageshack (popups!)quote:Acid_Burn schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:47:
[...]
Ik heb de lak eens aangepakt, hoe is dit?
[afbeelding]
Wederom klikbaar voor 1024x768.
Groen: deze rand hoort rond te zijn, bij jou is het een hoek.
Geel: Chamfer deze rand nog eens een keer, het hoort er wat strakker uit te zien
Wit: De 'crease' is hier veel te groot, maak em wat kleiner.
Rood: Deze hoeken horen niet rond te zijn, maar horen rechte hoeken te hebben.
Voor de rest ziet het er netjes uit
Reg. datum: 17 oktober 2005
Ik was bezig met de tutorial van oogst en daar vond ik dit in:
nou komt de vraag, waarom zou hij dit willen vermijden? Ben dus een noob in max aangezien ik op het eerste gezicht geen nadelen zie van deze techniek.quote:Voor maken van een raam gaan we 3d Studio's meest beruchte techniek gebruiken. Noobs vinden hem over het algemeen geweldig, ikzelf vermijd hem zoveel mogelijk: boolean.
quote:Freelance schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:58:
Ik zit een beetje te stoeien met max om voor mezelf te beslissen waar ik in verder wil: maya of max.
Ik was bezig met de tutorial van oogst en daar vond ik dit in:
[...]
nou komt de vraag, waarom zou hij dit willen vermijden? Ben dus een noob in max aangezien ik op het eerste gezicht geen nadelen zie van deze techniek.Dus waarom wel/niet?
Boolean doet meestal je mesh vern**ken waardoor het er niet meer uit ziet als je gaat smoothen.
En er is verder helemaal niks mis mee. Als je een beetje max ervaring hebt dan kan je meestal snel de fouten zelf opruimen. Gaat meestal zelfs sneller dan dat je geen boolean zou gebruiken.
Reg. datum: 17 oktober 2005
ok thanx, dat is duidelijkquote:Chester schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:07:
[...]
Boolean doet meestal je mesh vern**ken waardoor het er niet meer uit ziet als je gaat smoothen.
En er is verder helemaal niks mis mee. Als je een beetje max ervaring hebt dan kan je meestal snel de fouten zelf opruimen. Gaat meestal zelfs sneller dan dat je geen boolean zou gebruiken.
Reg. datum: 17 april 2005
quote:Mr_Kite schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:08:
Ik heb een klein testje gedaan met rigid bodies in blender, op zich wel leuk!
't Is maar een eenvoudig voorbeeld, maar aardig om eens mee te experimenteren. Morgen nieuwe versie uit!!!
[afbeelding]
klik voor animatie
Nooit van rigid bodies in blender gehoord maar t is wel een cool filmpje!
* Begint net met zich te verdiepen in 3D
Sebastiaan_2005 wijzigde dit bericht 21-12-2005 17:27 (3%)
Alvast bedankt
-DG- wijzigde dit bericht 21-12-2005 17:36 (5%)
Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000
Mja, ik had het eerst zoals in de tut, maar dan miste ik zeg maar het opgeplakte ruit effect. Nu is er inderdaad helemaal geen randje meer. Bij nadere bestudering van de foto's moet daar inderdaad nog een randje.quote:Liquid.. schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:59:
Ziet er goed uit, ik zou alleen even kijken naar de velgenkleur en ik mis de rubber randen om de ramen ? ziet er best wazig uit zo
quote:the raptor schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:33:
[...]
Ik neem aan dat je m post voor C&C. Hierbij een paar dingetjes die ik zou doen:
- Probeer ook eens een HDRI mapje
- Misschien de gril aan de onderkant een beetje aanpassen.
- De sier strip aan de voorkant, heeft nog erg ronde lijnen. Misschien kan je de randen een beetje verscherpen met Chamfer. Ik denk dat ie dan een stukje minder CG oogt dan nu.
veel succes
-Dit is belicht met een HDRI map
- grill moet inderdaad wat rondere hoeken hebben daaronder
- Die sierstrip is toch aardig in de buurt hoor
Die blauwe van mij is uit een andere hoek, dus staat ie wat boller, maar die hoeken zijn deels rond, deels hoekig. Of bedoel je de randjes naar het verzonken deel toe? Daar zit al een chamfer op.
quote:Chester schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:46:
[...]
[afbeelding]
Groen: deze rand hoort rond te zijn, bij jou is het een hoek.
Geel: Chamfer deze rand nog eens een keer, het hoort er wat strakker uit te zien
Wit: De 'crease' is hier veel te groot, maak em wat kleiner.
Rood: Deze hoeken horen niet rond te zijn, maar horen rechte hoeken te hebben.
Voor de rest ziet het er netjes uit
Groen: Inderdaard. Alleen een chamfer is daar niet aan de orde, moet rond worden zie ik nu.
Geel: zit al helemaal gechamferd. Eens kijken of ik die wat krapper krijg.
Wit: Check!
Rood: Door de blueprint misleid, daar staan de ronde hoeken wel op, maar dat is het raamrubber
Bedankt voor de C&C's, door al dat gepiel zie je soms je eigen fouten niet. Ik zal er weer eens aan werken
Glass Eye Photography | Nu D70 enhanced | Quake Wars Server Lister
Camera tracking in de standaard MAX tutorials/documentatie al bekeken?quote:-DG- schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:35:
Weet iemand een goede tutorial om in 3ds max (7) een 3d voorwerp realistisch op een (digitale) foto te krijgen? Waar dus ook goed wordt ingegaan op de belichting en de verhoudingen/perspectieven...
Alvast bedankt
[Xbox 360 Gamertag] [Neejoh]
[www.miniwerk.nl] [Restauratie fotoblog Mini Cooper]
Nee ik heb geen standaard MAX tutorials/documentatiesquote:Neejoh schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:39:
[...]
Camera tracking in de standaard MAX tutorials/documentatie al bekeken?
Weet iemand er dan dus goede tutorials over?
-DG- wijzigde dit bericht 21-12-2005 20:14 (7%)
Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000
robin222 wijzigde dit bericht 21-12-2005 20:28 (5%)
Reg. datum: 27 juni 2004
Zo te zien moet je die bumper-lijst nog kniven en op bepaalde plekken omhoog halen en campferen ( als dat zo in max heet, C4D is het edge-bevel) suc6
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Ik heb een klein testje gedaan met rigid bodies in blender, op zich wel leuk!
't Is maar een eenvoudig voorbeeld, maar aardig om eens mee te experimenteren. Morgen nieuwe versie uit!!!
[afbeelding]
klik voor animatie
digitale domino-d-day! woohoo! inclusief extragratis dode mus!
k ik liet me even gaan, maar ziet er cool uit. kan zoiets niet ook met reactor ?
Overigens 2 tutorials voor rigid bodies in blender (2.40):
Documentation wiki
Video Tutorial
Vanuit een andere hoek ziet hij er inderdaad beter uit.quote:Acid_Burn schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:01:
Mja, ik had het eerst zoals in de tut, maar dan miste ik zeg maar het opgeplakte ruit effect. Nu is er inderdaad helemaal geen randje meer. Bij nadere bestudering van de foto's moet daar inderdaad nog een randje.
[...]
Bedankt voor de C&C's, door al dat gepiel zie je soms je eigen fouten niet. Ik zal er weer eens aan werken
Zelf ben ik een fan van mono HDRI mapjes. Kan je ook eens proberen. Zwarte lak en een grijstinten HDRI map. Ziet er altijd leuk uit.
Is niet de laatste goede versie, maar wel een leuk idee van HDRI mogelijkheden.Hiermee heb ik meegaan aan de 3D contest van inmiddels 2 edities geleden.
Heuving wijzigde dit bericht 22-12-2005 11:29 (16%)
schaamteloze promotie: www.cardetail.nl . .-. . www.privatefleetmanagement.com
... Morgen nieuwe versie uit!!! ...
Mooi, zit ik al een tijd naar uit te kijken maar hoe weet je dat zo zeker als ik vragen mag?
ik kan er op elysiun en blender.org niks over vinden.
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
quote:ZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:34:
[...]
Mooi, zit ik al een tijd naar uit te kijken maar hoe weet je dat zo zeker als ik vragen mag?
Is afaik te lezen in de news sectie op Elysiun.
Maar 2.40 is nu alweer hardstikke oud joh
Als je echt bij wilt blijven dan gebruik je Orange Blender met ondersteuning voor gelayerde materialen (waarmee je eindelijk echt ingewikkelde en realistischere materialen kan maken) en de nieuwe node editor in aanbouw (screenshot).
"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"
quote:ZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:34:
[...]
Uit de mond van kaito (=Ton) zelf, ik zit de laatste dagen regelmatig in #blendercoders, waar het releaseteam hard bezig is met de voorbereidingen.
edit: je screenshot/theme is wel wat erg donker, Aardbei! hier een ander mooi plaatje:

Mr_Kite wijzigde dit bericht 22-12-2005 16:28 (17%)
Een eerste wipje:
Plaatje op imageshack (popups!)
Plaatje op imageshack (popups!)
Het is nog een beetje donker, dat komt omdat er naast GI geen lichtbronnen zijn. Ga pas met de verlichting beginnen nadat ik de lampen gemodeld heb.

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.