Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 25 augustus 2005
Okay, mijn bijeengesprokkelde stereo set:
B&W DM2 Series II speakers
NAD C521i Cd-speler
NAD C440 Tuner
NAD 319 Versterker (2x 125 watt, 400 watt in bridge mode, weegt 15 kilo)
Ik heb niet voor stereo gekozen omdat ik daarbij zweer ofzo, maar gewoon omdat ik een gare tv heb en een enorme muziekliefhebber ben. Alles is 2e hands, maar werkt perfect. De speakers komen uit begin jaren 80 (vandaar de vette retro look), maar zijn onlangs compleet opgeknapt. Op hoog volume zijn ze echt geweldig, je voelt de bassdrum in je buik (helaas weten mijn studentenburen dit niet echt te waarderen). De NAD versterker is ook heerlijk, zoveel vermogen. Ik heb de verkopers behoorlijk vermoeid en veel gesleept met m'n speakers, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Lichtere versterkers trokken de grote speakers totaal niet. Hier wat foto's:
http://img55.imageshack.us/img55/6307/img17502ok.jpg
http://img55.imageshack.us/img55/1627/img17567di.jpg
http://img55.imageshack.us/img55/1727/img17584vu.jpg
En hier een waarschuwing voor jullie allen: laat geen dronken vrienden in je kamer feesten
http://img27.imageshack.us/img27/1033/img17433tq.jpg
Tot slot nog een vraagje als dat mag. Ik zou graag nog een keer een subwoofer aan m'n set toevoegen (voor bas op laag volume). M'n versterker heeft echter maar 2 speaker aansluitingen en geen pre-out (wel 2x tape in/out). Is een subwoofer dan mogelijk? Een verhaal over parallel schakelen begreep ik niet echt. Alvast bedankt!
quote:sheepdog schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:57:
Hallo allemaal, kwam hier toevallig terecht en dacht: laat ik mijn setje ook eens showen. Allereerst: wow, wat een mooie spullen zie je hier voorbijkomenWat een toffe hobby is hifi toch!
Okay, mijn bijeengesprokkelde stereo set:
B&W DM2 Series II speakers
NAD C521i Cd-speler
NAD C440 Tuner
NAD 319 Versterker (2x 125 watt, 400 watt in bridge mode, weegt 15 kilo)
Ik heb niet voor stereo gekozen omdat ik daarbij zweer ofzo, maar gewoon omdat ik een gare tv heb en een enorme muziekliefhebber ben. Alles is 2e hands, maar werkt perfect. De speakers komen uit begin jaren 80 (vandaar de vette retro look), maar zijn onlangs compleet opgeknapt. Op hoog volume zijn ze echt geweldig, je voelt de bassdrum in je buik (helaas weten mijn studentenburen dit niet echt te waarderen). De NAD versterker is ook heerlijk, zoveel vermogen. Ik heb de verkopers behoorlijk vermoeid en veel gesleept met m'n speakers, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Lichtere versterkers trokken de grote speakers totaal niet. Hier wat foto's:
http://img55.imageshack.us/img55/6307/img17502ok.jpg
http://img55.imageshack.us/img55/1627/img17567di.jpg
http://img55.imageshack.us/img55/1727/img17584vu.jpg
En hier een waarschuwing voor jullie allen: laat geen dronken vrienden in je kamer feesten![]()
http://img27.imageshack.us/img27/1033/img17433tq.jpg
Tot slot nog een vraagje als dat mag. Ik zou graag nog een keer een subwoofer aan m'n set toevoegen (voor bas op laag volume). M'n versterker heeft echter maar 2 speaker aansluitingen en geen pre-out (wel 2x tape in/out). Is een subwoofer dan mogelijk? Een verhaal over parallel schakelen begreep ik niet echt. Alvast bedankt!
Als je even [img] tags om je plaatjes heenzet, komen ze hier meteen tevoorschijn...
Sub is mogelijk, maar dan moet je er eentje hebben met een high-input... Mijn REL Q150 heeft dat bijvoorbeeld, maar er zijn vast wel meer typen te vinden...
www.carina-avensisclub.nl
Damn, dit is echt HET apparaat waar ik al tijden naar op zoek ben! Ik gebruik momenteel een scart switchbox die 3 inputs heeft, die je alleen met de hand kan bedienen. Ze ondersteunen wel alle drie RGB, maar de kwaliteit daarvan stelt wat telleur. Ik zie in een pikdonkere kamer een duidelijke streep van boven naar beneden door het beeld heen. Ook is 3 nu voor mij te weinig, en ben al een tijd op zoek naar wat anders. Dit apparaat voldoet daar echt exact aan.quote:OcNewB schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:45:
Ik laat de bevindingen wel horen (mits daar interesse voor is). Ik denk dat ik hem heb voor het einde van de week.
Iemand al ervaringen met dit apparaatje?
Game bak: | A8N-Sli Deluxe | Athlon64 3500+ Venice | TwinMOS 4x512MB | Asus Extreme 7800GTX TOP | 2xWD Raptor 36GB in RAID0 | Benq 17" FP71E+ | TT Purepower 560 Watt | CM Stacker 101 |
Grappig, dit apparaat ziet er in grote lijnen hetzelfde uit als mijn Marmitek Flat TV Link 4. Die mist wel het display en de ethernet aansluitingen, en heeft 4 ingangen in plaats van 5. Maar heeft wel RGB scart op alle ingangen, wat voor mij een vereiste was.quote:OcNewB schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:45:
Zo ik heb afgelopen zaterdag het volgende prduct besteld:
[afbeelding]
Met de volgende specs:
[...]
De voorloper van dit apparaat is een tijdje terug ook door "what hifi" gekozen als Home Cinema Award Winner" met als closing comments:
[...]
De aanschaf doe ik omdat mijn tv maar 1 RGB scart ingang heeft. En daarnaast alleen een svideo en een standaard scart ingang.
De remote controller zet ik over naar mijn learning remote die bij de Marantz sr6300/7300 zit.
Er moeten op de rgb poort namelijk een xbox(1) een dvd speler (dv6200 van Marantz) een gamecube en een xbox360. Nu zit er slechts de xbox op aangesloten. De cube op de standaard scart en de dvd speler op svideo.
Ik kon wel kiezen voor die goedkopere scart switchboxes maar die ondersteunen vaak alleen maar RGB op 1 input. Deze op 5. Daarnaast ook leuk dat er ethernet aansluitingen etc op zitten.
Ik laat de bevindingen wel horen (mits daar interesse voor is). Ik denk dat ik hem heb voor het einde van de week.
Iemand al ervaringen met dit apparaatje?
Ik heb hem ook aangeschaft vanwege gemis aan scart aansluitingen op mijn tv, bij mij switcht hij tussen de digitale tv ontvanger en de dvd speler.
In het begin vond ik het wel onhandig, nóg een afstandsbediening erbij. Toen had ik er 4 nodig om tv te kunnen kijken
Sinds kort heb ik een Logitech Harmony en dat maakt het allemaal een stuk makkelijker, nu heb ik nog maar één afstandsbediening nodig en wordt automatisch de juiste ingang geselecteerd op de Marmitek.
Het enige wat me wel stoorde was de kwaliteit van de bijgeleverde scart kabel, en dan voornamelijk de connector, die zit niet goed aan m'n dvd speler (tussen de Marmitek en de tv heb ik m'n Ixos scartkabel gedaan) waardoor kleuren in het beeld verdwijnen. Even de kabel aandrukken verhelpt het wel, maar het blijft irritant.
Prachtig spul hoorquote:Erry schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:18:
Goed, het moet er ook maar eens van komen. Laat ik de spullen waarvan ik veel geniet hier maar showen.
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
Flatcables zijn de laatste jaren een grote hit geworden.Waarom dat zo is, durf ik hier niet te typen omdat er anders weer een kabelpraatbrei ontstaatquote:Abbadon schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:41:Prachtig spul hoorIk vind zelfs de speakerkabels nice
quote:Exirion schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:19:Schitterend spul! Zijn die speakers electrostaten met wooferkasten onderin?
Yep, het zijn hybride luidsprekers. Tot 250Hz doet de basspeaker zijn werk en daarboven neemt het electrostatische paneel het over. Een fullrange electrostaat is ook mogelijk, maar wordt qua afmetingen erg groot om voldoende lucht te kunnen verplaatsen in het basgebied.
Dit is een voorbeeld van zo'n full range speaker: Martin Logan CLS

Passen niet makkelijk in een gemiddelde huiskamer met een breedte van 71 cm en 148 cm hoog en dat moet je dan ook nog liefst 1,5 m uit de achterwand plaatsen. Vandaar dat Martin Logan een hele reeks hybride speakers heeft ontwikkeld.
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
Mooie set hoorquote:Erry schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:18:
Goed, het moet er ook maar eens van komen. Laat ik de spullen waarvan ik veel geniet hier maar showen.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
quote:
Ze nemen weinig plaats in?
Erg mooie set trouwens. Toch wel fijne keuze van apparatuur
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ik denk het ook wel maar het kost ook wat: meer dan 80 euro. Dus het is maar wat je ervoor over hebt. Hier is trouwens een link: Joytech Av Control Centre 2quote:amd187 schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:30:
[...]
Damn, dit is echt HET apparaat waar ik al tijden naar op zoek ben! Ik gebruik momenteel een scart switchbox die 3 inputs heeft, die je alleen met de hand kan bedienen. Ze ondersteunen wel alle drie RGB, maar de kwaliteit daarvan stelt wat telleur. Ik zie in een pikdonkere kamer een duidelijke streep van boven naar beneden door het beeld heen. Ook is 3 nu voor mij te weinig, en ben al een tijd op zoek naar wat anders. Dit apparaat voldoet daar echt exact aan.ik ben zeker wel benieuwd wat jou bevindingen zijn. Maar ik denk wel dat ie bevalt
Toen ik het verschil zag van mijn xbox op composite/standaard scart tov RGB wist ik het al. RGB voor al mijn apparatuur. En tsja.. daar was mijn tv het niet mee eens.
OcNewB wijzigde dit bericht 07-11-2005 21:07 (11%)
C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx
Reg. datum: 19 december 2002
quote:
Dit getuigt van eenzame klasse! Wat een mooie set. Was gisteren bij iemand op bezoek die zijn B&W 802 verkocht en die had een Wadia CD-speler, en dat is ook een partijtje geil zeg. Alleen die afstandbediening van dat ding is minder. Een metalen uitgevoerde afstandbediening van +/- 1 kilo
Als versterking had die een blok van PASS Labs. Dat klonk echt bizar, en dan kom ik aan met Marantz
Ook hij had net zoals jou dikke kabels voor je stroomtoevoer, alleen hij raadde wel aan omdit te doen met een filter. Aangezien de stroomtoevoer vanuit de kast naar de set niet bijster zuiver is. Dus netfilter er tussen, en daarop die kabels. Anders is het effect minimaal met die kabel, en met dat netfilter is het alleen maar een grotere verbetering.
Audio Specs: AV: Marantz SR-7400 DVD-Speler: Marantz DV6400 SACD Boxen: JBL L4 Pro Boxen (250Watt 8Ohm) Subwoofer: Infinity HPS-250
OK, wat is jouw ding dan?quote:deepspace schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:17:
Mooie set hoorNiet mijn ding, maar zeker mooi!
Mooi in uiterlijk of..? Mij heeft vooral de openheid van het geluid me verbaasd. Ik was best wat gewend en dacht dat Marantz het met de CD16 erg goed voor elkaar had. CD-speler van 13 kg met een mooi massief en zwaar loopwerk(CMD9, geloof ik). Koop ik nu voor een klein vermogen zo'n Meridian ding, blijkt er een (veredelt) pc loopwerkje in te zitten (yep, net zo gammel!) toch halen die voodoo-mannetjes van Meridian daar een spectaculair goed geluid (en beeld) uit.Blijft leuk, dat audio gedoe.
Doe mij een lol en verklaar het woordje 'toch' voor mij svp.quote:
100% No Soul Guaranteed
quote:Erry schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:19:
OK, wat is jouw ding dan?
Mijn ding is meer DIY
Tja, dat werkt idd net zo goed jaquote:Koop ik nu voor een klein vermogen zo'n Meridian ding, blijkt er een (veredelt) pc loopwerkje in te zitten (yep, net zo gammel!) toch halen die voodoo-mannetjes van Meridian daar een spectaculair goed geluid (en beeld) uit.Blijft leuk, dat audio gedoe.
voodooless wijzigde dit bericht 07-11-2005 22:34 (4%)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Hij is goedkoperquote:lowfi schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:31:
Wat kost die meridan G91 nou? Ik zie op een amerikaanse site 7000 dollar staan?
Voor de liefhebbers staan er hier op de site van importeur Viertron diverse links met reviews van dit fraaie apparaat.
Eventueel upgraden si wat lastiger natuurlijk met zon alles in 1 apparaat?
lowfi wijzigde dit bericht 07-11-2005 23:09 (187%)
100% No Soul Guaranteed
quote:Daklem schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:20:
Nieuwe foto....
Nu MÉT KEF iQ2center speaker
[afbeelding]
Lucky bastard
Mijn tijd komt (hopelijk) nog wel
Valt mee, via internet zijn upgrades te downloaden en met een laptopje en een serieele kabel kun je redelijk wat instellen/aanpassen e.d.quote:lowfi schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:52:
Mooie setup maar too much voor mij
Eventueel upgraden si wat lastiger natuurlijk met zon alles in 1 apparaat?
Euh? Waarom? Gebruiken ze dat in NL niet?quote:Erry schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:19:
[...]
Doe mij een lol en verklaar het woordje 'toch' voor mij svp.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ey kerel, je weet toch!!quote:Erry schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:19:
Doe mij een lol en verklaar het woordje 'toch' voor mij svp.
quote:TomSwinnen schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:54:
[...]
Euh? Waarom? Gebruiken ze dat in NL niet?
Ik denk dat hij het zinsverband bedoelt. Waarschijnlijk intepreteert hij het als "ondanks ... "
Mooie dingen zie ik langskomen trouwens
Big car, small ****
Bach - Tochatta & Fugue in D Mineur? Nee, dat was het nietquote:
Reg. datum: 09 februari 2002
quote:
op verzoek de pics ff resized
1x jamo e 3sub (zwart)
http://www.kieskeurig.nl/...9B2B5C1256E42004D05F2.htm
2x yamaha ns-150
http://www.kieskeurig.nl/...E5FE6C1256CCD004FA625.htm
1x Yamaha NS-B515
http://www.hermeselectronics.nl/?Prod=30974 (in het zwart uiteraard)
2x verouderde kenwood surround *80watt
tv: Daewoo 72cm met platte beelbuis.
nieuwe upgrade
marantz sr5500
http://www.kieskeurig.nl/...A16CAC1256F360048DB41.htm
nieuw tvmeubel is de volgende stap
Cougar wijzigde dit bericht 08-11-2005 01:01 (30%)