Niet?
[Specs]
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicKoper oxideert net zo goed. Bovendien is dat geen punt als je goede terminals gebruikt met stevige connectors, of om de paar jaar je draad een centimetertje stript.
Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 04-11-2005 17:02 (45%)
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7
Je doet je naam echt eer aan... Moet je eens een keer Denon AVC-A11xv eens horen met een fatsoenlijke cdspeler (Arcam cd 73T) erop en een stel speakers (bijv. Masters concept three of als je budget dat niet toelaat Master fours). En dan netjes in pure direct mode en dan wil ik jou nog een keer horen...quote:lowfi schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:28:
Wat voor versterker had je hiervoor dan? Want er zijn natuurlijk wel degelijk multichannel verstekers die stereo goed kunnen weer geven. Rotel en marantz bv
Andere zijn er weer beroerd in zoals denon en pioneer.
Allemaal imo dus
Denon, Denon, Denon, Denon, Denon and Arcam
quote:Da_man schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:26:
[...]
Als je goed had gekeken, dan kun je zien dat deze kabel op mijn CDSpeler zit aangesloten en niet op de buizenversterker![]()
En ik heb ervaren dat het wel degelijk uitmaakt, zo veel zelfs dat ik het duidelijk het verschil merkte.
Als ik iets niet hoor, dan zeg ik dat ook eerlijk want ik geef natuurlijk ook zo min mogelijk uit aan dingen die ik niet hoor
Een slechte stroomkabel (dus ook de stekker zelf) kan de toch al slechte stroom nog verder vernielen, terwijl een goede stroomkabel de slechte stroom niet nog slechter maakt.
Dus een goede stekker verbeterd de stroom niet, maar maakt het ook niet nog erger.
En dat is het verschil met een 'standaard' stekker
De verbetering die je hoort voor de nekabels zijn in de volgende volgorde:
bron (cd): het best
bron (dvd): beter
voorversterker: hmmm
eindversterker: erg weinig
processor: nagenoeg niets...
Uiteraard met dezelfde kabel (in mijn geval NBS Dragonfly).
Ik heb zelf geen losse pre-eind-proc, maar een alles in 1 (AVC-A11SR), maar daar merkte ik vrij weinig verbetering en achteraf gezien kon ik me die kabel besparen. De cdspeler en dvd speler vond ik wel weer erg duidelijk verbetering. NBS vereist 48 uur inspeeltijd (erg vervelend bij de verhuizing... mocht ik WEER die 48 uur inspeeltijd doen met de uiteraard die verdomde dip bij ca. 35 uur)
Denon, Denon, Denon, Denon, Denon and Arcam
Dat klopt en dat is juist het mooie... Zilveroxide geleidt namelijk beter dan zilver...quote:SiGNe schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:55:
hier mijn nieuwe setje:
Marantz SR 7500 versterker
Marantz DV 6500 SA/DVD speler
Philips 6006 breedbeeld TV
Speakers zijn Infinity SM152 (300watt) en een B&W LCR 600 S3 center, achter heb ik nog 2 Infinity minuette surroundspeakers maar die ga ik vervangen voor B&W's.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zilver wordt trouwens vaak niet in kabels gebruikt omdat het oxideert.
www.carina-avensisclub.nl
quote:ToniBraxton schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:32:
@Da_man:
Persoonlijk vind ik het zonde dat je zo'n mooie, ingetogen set uitbreidt met zo'n kermis cd-speler.
Hadden ze geen zwarte?
Kunnen alle lampje uit?
Afgezien van het feit dat het vast fantastisch klinkt.
Ik heb laatst m'n stekkersnoer knalblauw geverfd, en ik moet zeggen: het klinkt stukken frisser
Ik kan dat blauwe licht uitzetten, dus dan ziet ie er al minder 'kermis-achtig' uit
Hij is niet in het zwart leverbaar
Ach, ik vind het wel wat hebben. Had liever een zwarte maar tussen de speler die ik kon kiezen zaten geen zwarte tussen..
Je hoort mij echt niet zeuren, in Dld kost deze speler ¤2300,-
* Da_man heeft slechts 950 euro betaald
...call for a Big Lebowski
Alsjeblieft zeg, dat jij je nu door de psychoakoestiek marketing laat overtuigen is leuk voor jouw uitgaves, maar ga deze ongefundeerde crap alsjeblieft niet als waarheden verkopen.quote:cyberjobe schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:12:
[...]
De verbetering die je hoort voor de nekabels zijn in de volgende volgorde:
bron (cd): het best
bron (dvd): beter
voorversterker: hmmm
eindversterker: erg weinig
processor: nagenoeg niets...
Uiteraard met dezelfde kabel (in mijn geval NBS Dragonfly).
Ik heb zelf geen losse pre-eind-proc, maar een alles in 1 (AVC-A11SR), maar daar merkte ik vrij weinig verbetering en achteraf gezien kon ik me die kabel besparen. De cdspeler en dvd speler vond ik wel weer erg duidelijk verbetering. NBS vereist 48 uur inspeeltijd (erg vervelend bij de verhuizing... mocht ik WEER die 48 uur inspeeltijd doen met de uiteraard die verdomde dip bij ca. 35 uur)
Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!
quote:cyberjobe schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:05:
[...]
Je doet je naam echt eer aan... Moet je eens een keer Denon AVC-A11xv eens horen met een fatsoenlijke cdspeler (Arcam cd 73T) erop en een stel speakers (bijv. Masters concept three of als je budget dat niet toelaat Master fours). En dan netjes in pure direct mode en dan wil ik jou nog een keer horen...
Dude er staat IMO bij? Blind? Misschien is beroerd een verkeerd gekozen woord maar ik ben dus van mening dat er av receivers van andere merken zijn die een beter stereo beeld hebben. Bovendien is het gebasseerd op eigen ervaring & smaak en dan heb ik misschien die Denon AVC-A11xv niet gehoord nee (vrijwel onmogelijk om alles te horen?).
Neem aan dat jij deze combi thuis hebt staan....?
Jij the denon man ik een rotel man. So be it
100% No Soul Guaranteed
Reg. datum: 19 augustus 2002
Zoals ik al vaker zeg, sommige mensen draaien door. Kennen de grens tussen natuurkundige feiten en het stemmetje in hun hoofd niet meer. Gewoon niet op reageren, laat ze maarquote:GaMeOvEr schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:30:
(inspeeltijd voor kabels, djeez.)
Precies. Ik ga voor de grap eens tellen hoe vaak we wel niet zo'n kabeldiscussie hebben gehad in de delen van dit topic. Ik begin bijna te walgen van de sfeer die er hier soms hangt. Nu moeten we er in godsnaam eens mee kappen. Mooi zou zijn als het onder het replyscreen zou komen te staan dat iedereen elkaar op dat punt maar met rust moet laten, want we komen er toch niet uit en het gaat IEDERE keer over dezelfde punten. Maar ja.....volgens mij vinden de mods deze discussies iedere keer wel best.quote:baquelappe schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:09:
[...]
Zoals ik al vaker zeg, sommige mensen draaien door. Kennen de grens tussen natuurkundige feiten en het stemmetje in hun hoofd niet meer. Gewoon niet op reageren, laat ze maar
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne
Ik denk ook niet dat het echt te vermijden is, aangezien men denkt daadwerkelijk een nuttig advies te geven.
zimbab wijzigde dit bericht 04-11-2005 19:31 (6%)
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
quote:GaMeOvEr schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:20:
Nou, weet je wat het is, ik vind het echt prima dat mensen 1000 euro voor een netsnoer uitgeven, en dat ze daadwerkelijk verschil horen (daar twijfel ik niet eens aan dat ze dat horen, dat is psychoakoestiek) maar anderen zullen dat niet horen en het is ook stomweg niet aan te tonen. Maakt me ook allemaal niet uit, die mensen zijn er blij mee, dus lekker houden zo. Echter op het moment dat dit soort zaken ter sprake komen als zijnde een serieus advies, gaat het bij mij het verkeerde keelgat in.
Ik denk ook niet dat het echt te vermijden is, aangezien men denkt daadwerkelijk een nuttig advies te geven.
Iij kent je eigen set beter dan andere mensen die komen luisteren. Verschil hoor je pas nadat je je een tijd geluisterd hebt naar een set, en dan er een andere kabel tussen hangt. Daarom zullen anderen het niet horen en is het niet aan te tonen. Zelf ben je je set gewend en weet je hoe de klank is, en daardoor merk je met een andere kabel vrijwel direct verschil.
Ik zou zelf nooit een stroomkabel van 200 euro kopen ... maar als je hem voor 100 euro gekocht heb, net zoals Da-Man, dan zou ik er ook niet over getwijfeld hebben...
Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne
Reg. datum: 04 november 2005
Hier dan een paar foto's

semi van de zijkant genomen, fronts en center.

Close up van de apparatuur.

En de 1ste klas treinbankt. ^^
Specs:
Fronts: Mordaunt Short 906 avant
Rears: Mordaunt Short 904 avant
Center: Mordaunt Short 905C signature
Receiver: Denon Avr 1905
Dvd speler: Marantz dv 4200 O.S.E
Cd speler: Marantz cd 7300
Kabels: v/d hul & VLS
Tv is het vermelden niet waard
Al met al een aardig setje voor een 16 jarig rotmannetje maar er gaan dan ook aardig wat folders door de brievenbussen heen.
Eerst volgende upgrade die ik wil gaan doen is een stereo amp erbij, subje komt hopelijk later nog.
Het kan echte ook anders: Zie bijvoorbeeld Kwaliteit van CD-R t.o.v. originele CD's . Stevige discussie, maar daar zal een blinde luistertest plaatsvinden om echt een tot een antwoord te komen (in ieder geval voor wat de onderwerp betreft). Hoe de uikomst ook is, uiteindelijk zullen we moeten uitvissen waarom die uitkomst zo is zoals ie is. Dan is er gewoon een degelijke technische discussie over mogelijk zijn zonder non-argumenten. Eigenlijk een veel betere aanpak
voodooless wijzigde dit bericht 04-11-2005 20:00 (15%)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
En dan die amp op aan fronts hangen? Ga dat niet fout met de receiver dan? Je stuurt dan de signalen van de stereo amp bij de receiver naar binnen.quote:Graft schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:50:
...blabla..
Eerst volgende upgrade die ik wil gaan doen is een stereo amp erbij, subje komt hopelijk later nog.
Allleen... op die 2e pic staat je cd-speler naar voren geschoven en lijkt hij er niet onder te passen, bij de eerste pic staat ie er toch onder?
En hoe is je akoestiek met traanplaat op de grond?
iig een nette set voor een 16 jarige (ik ben zelf ook pas 17). Jij weet je kamer iig opgeruimder te houden...
quote:baquelappe schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:59:
[...]
En dan die amp op aan fronts hangen? Ga dat niet fout met de receiver dan? Je stuurt dan de signalen van de stereo amp bij de receiver naar binnen.
De stereoamp aan de pre-outs van de receiver hangen en altijd geburiken voor de versterking van de fronts natuurlijk.
Ik ben ook nogsteeds van plan om een stereo-versterkertje erbij te halen. Mijn pioneer vsx-d711 bevalt prima als decoder, en de versterking van mijn achterkanalen boeit me ook vrij weinig, maar voor muziek wil ik toch wat beters.
Zit alvast op internet wat rond te kijken naar een stereoamp, budget ~¤1000. Denk dat ik uitkom rond een Naim Nait5i, Arcam Diva A85, exposure 2010, iets in die prijsklasse iig. Van Medevoort MA240 ook nog even naar zitten kijken, maar ik vind die Class-D dingen toch wat eng.
Maargoed, eerst eens wachten tot ik het kan betalen en dan pas gaan luisteren...
Xander wijzigde dit bericht 04-11-2005 20:07 (63%)
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Even nog een duit in het kabelzakje doen: investeren in voedingskabels, filters, e.d, komt pas ter sprake als de kwaliteit van de installatie zo goed is, dat de storingen van het stroomnet door de luidsprekers hoorbaar zijn. Op dat moment is investeren in dergelijke kabels een must geworden omdat anders de betere kwaliteit van de dure audio spulletjes niet meer tot uiting kan komen omdat de ruis en andere bagger van je voeding roet in het eten gooit. Appeltje eitje toch?
Reg. datum: 04 november 2005
quote:XanderH schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:02:
Graft: Ziet er netjes uit hoor!
Allleen... op die 2e pic staat je cd-speler naar voren geschoven en lijkt hij er niet onder te passen, bij de eerste pic staat ie er toch onder?
En hoe is je akoestiek met traanplaat op de grond?
iig een nette set voor een 16 jarige (ik ben zelf ook pas 17). Jij weet je kamer iig opgeruimder te houden...
Klopt normaal staat de cd7300 onder het meubel, als ik een stereo amp er bij heb dan komt ie wel op een meubeltje en word hij idd via pre-outs aangesloten.
Maar ik heb hem er eventjes onder vandaan gehaald, vind het toch wel het meest sexy/noemenswaardig component binnen mijn set.
Hehehehequote:Erry schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:04:
Dat is een prima set voor een rotmanetje![]()
Even nog een duit in het kabelzakje doen: investeren in voedingskabels, filters, e.d, komt pas ter sprake als de kwaliteit van de installatie zo goed is, dat de storingen van het stroomnet door de luidsprekers hoorbaar zijn. Op dat moment is investeren in dergelijke kabels een must geworden omdat anders de betere kwaliteit van de dure audio spulletjes niet meer tot uiting kan komen omdat de ruis en andere bagger van je voeding roet in het eten gooit. Appeltje eitje toch?
quote:Graft schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:09:
[...]
Ik moet hem zometeen nog opruimen er komen een paar kameraden film kijken..voordeel van zo'n "lege"kamer is, is dat het vrij makkelijk opruimen is. De Traanplaat van Leen Bakker dempt prima!
![]()
Ik ruim altijd alleen op voor foto's.
Even 1 fototje dan maar, ik ga niet iedereen weer vervelen met een fotoreeks, de meeste kennen mijn set ondertussen wel geloof ik

quote:
Klopt normaal staat de cd7300 onder het meubel, als ik een stereo amp er bij heb dan komt ie wel op een meubeltje en word hij idd via pre-outs aangesloten.
Maar ik heb hem er eventjes onder vandaan gehaald, vind het toch wel het meest sexy/noemenswaardig component binnen mijn set.
Zo wilde ik het zelf ook gaan doen. Met als nadeel dat mijn receiver geen pre-outs heeft...
Nieuwe receiver aanschaffen met als doel hem de stereo-versterking uit handen te nemen vind ik ook wat euh, zielig voor em, maar ik ben er achter dat het mogelijk is om zelf pre-outs te maken op mijn receiver. Wat tegen die tijd ook gaat gebeuren.
Het mooie van een aantal versterkers die ik op het oog heb is trowuens dat ze een aparte ingang met vaste volumestand hebben, ideaal om je preout van een receiver op aan te sluiten, nooit meer gekut met volumeregeling onderling.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.