Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia | Helia Buikdansen |
[X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
Nieuw TopicHet is een DSP, geen general purpose cpu. DSP's zijn gemaakt om een beperkte soort taken heel snel uit te kunnen voeren, bijvoorbeeld alleen audio taken. Dit kan een relatief kleine DSP dan misschien wel net zo snel doen als een 3,6GHz P4, maar als je er Windows op probeert te draaien is ie misschien wel trager dan een P1 60MHz.quote:ruftman schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:23:
Als die chip even snel is als een Pentium 4 3,6 Ghz, dan vraag ik me af hoe het zit met de stroomconsumptie en warmteontwikkeling?
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia | Helia Buikdansen |
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Reg. datum: 15 augustus 2003
Ik heb een vraag voor Erection Jackson. Ik heb momenteel een Soundblaster Audigy 2 ZS. Als speakers heb ik een 2.1 systeem (Ook van Creative), welke ik ook wil blijven behouden. Ik geef namelijk weinig om surround geluid. Naar MP3's luister ik vrijwel nooit. Ook DVD's worden niet op de computer bekeken. Mijn geluidskaart gebruik ik om mee te gamen en af en toe met mijn midi-keyboard te klooien.
En eigenlijk ben ik dik tevreden met het huidige geluid.
Is het in mijn geval zinvol om naar X-FI te upgraden?
Ik vraag me ook af of de Audigy voorlopig naast de X-FI blijft bestaan, of compleet door de X-FI vervangen wordt.
ruftman wijzigde dit bericht 10-08-2005 14:24 (11%)
quote:KeeZ schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:40:
Kan je ook vergelijken tussen de 4 en de X-Fi ?
Jep, ik heb vanaf de Live alle soundblaster kaarten.
quote:ruftman schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:15:
Ah op die manier dus.
Ik heb een vraag voor Erection Jackson. Ik heb momenteel een Soundblaster Audigy 2 ZS. Als speakers heb ik een 2.1 systeem (Ook van Creative), welke ik ook wil blijven behouden. Ik geef namelijk weinig om surround geluid. Naar MP3's luister ik vrijwel nooit. Ook DVD's worden niet op de computer bekeken. Mijn geluidskaart gebruik ik om mee te gamen en af en toe met mijn midi-keyboard te klooien.
En eigenlijk ben ik dik tevreden met het huidige geluid.
Is het in mijn geval zinvol om naar X-FI te upgraden?
Ik vraag me ook af of de Audigy voorlopig naast de X-FI blijft bestaan, of compleet door de X-FI vervangen wordt.
De nieuwe ASIO drivers zijn verbeterd en gebruiken veel minder processorkracht. Als je deze dus gebruikt en een niet zo snelle pc hebt, heeft het zeker een voordeel voor muziek maken op je pc. In een ander geval heb je weinig voordeel. Hooguit dat de drivers wat meer opties bieden.
Stereo geluid kun je met CMSS 3D omzetten naar surround geluid. Dit is behoorlijk geavanceerd bij de X-Fi en is ook niet te vergelijken met de functionaliteit bij vorige Creative kaarten. Kleine beschrijving van de site over CMSS 3D:
quote:CMSS-3D converts any static stereo music into amazing surround sound on your headphones or multichannel speakers [...] You haven't experienced virtual surround audio until you hear X-Fi CMSS-3D. Headphone audio becomes like listening to multi-channel speakers and your MP3 music and movie-clips will sound like they were created in multi-channel rather than plain old stereo!
Zowel bij een surround setje als bij hoofdtelefoons werkt dit erg goed. Op 2.1 speakers niet. Dit heeft dus voor jou weinig voordeel.
De Audigy serie zal inderdaad uitgefaseerd worden.
ErectionJackson wijzigde dit bericht 10-08-2005 15:56 (9%)
quote:ErectionJackson schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:54:
Stereo geluid kun je met CMSS 3D omzetten naar surround geluid. Dit is behoorlijk geavanceerd bij de X-Fi en is ook niet te vergelijken met de functionaliteit bij vorige Creative kaarten.
Dat is toch gewoon marketing meuk, no offence.
Ik ga toch ook geen kleurentelevisie aanprijzen die van een zwartwit film een kleurenfilm maakt?
Een stereo source heeft 2 kanalen. Daaruit kun je echt geen meerdere kanalen uit berekenen zonder er dingen bij te verzinnen.
Henk007 wijzigde dit bericht 10-08-2005 16:51 (3%)
|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|
Klopt ongeveer wel. Meestal wordt het geluid op de andere 4 boxen (2 -> 5.1) gesimuleerd. Desondanks kan ik wel zeggen dat mijn MP3-muziek niet slecht klinkt op mijn 5.1 setje.quote:Henk007 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:15:
[...]
Ik ga toch ook geen kleurentelevisie aanprijzen die van een zwartwit film een kleurenfilm maakt?
Een stereo source heeft 2 kanalen. Daaruit kun je echt geen meerdere kanalen uit berekenen zonder er dingen bij te verzinnen.
Het enige waar ik mijn audigy voor gebruik is MP3 muziek, en soms een DVDtje. Maar waar ik bij de audigy 2 last van heb is dat de rear uitgang klinkt alsof ie gemaakt is voor sattelietspeakertjes. Ik heb 4 vrij grote actieve MFB boxen van philips direct aan de rear uitgang hangen en het klinkt erg dof.
Sowieso vraag ik me af waar al die hoge SNR specs enzo goed voor zijn. Voor mij maakt het in ieder geval niks uit, ik luister mijn muziek via een 30 jaar oude voorversterker met 27 jaar oude speakers eraan. Het verschil tussen 48khz en 96khz merk ik totaal niet, en nee, dit ligt niet aan mn speakers.
Met een hamer kettingzaag past ook alles...|proud owner of the 20.000.000th post | '74 DAF 66 1300 Marathon Sedan|
Reg. datum: 16 september 2000
quote:Sowieso vraag ik me af waar al die hoge SNR specs enzo goed voor zijn. Voor mij maakt het in ieder geval niks uit, ik luister mijn muziek via een 30 jaar oude voorversterker met 27 jaar oude speakers eraan. Het verschil tussen 48khz en 96khz merk ik totaal niet, en nee, dit ligt niet aan mn speakers.
Je haalt hier twee dingen door elkaar; SNR heeft niks te maken met 48/96 en aangezien je de instalatie aan de analoge uitgang hebt hangen, maakt dat laatste voor jou uberhaupt niet uit, aangezien de geluidskaart dan alles intern naar 48MHZ terugsampelt alvorens het om te zetten naar analoog via de niet al te beste DAC van de Audigy .
Dat doffe kan een gevolg van MP3 zijn, vooral op lage bitrates. Maar als ik jou was zou ik eerst je installatie vernieuwe alvorens een nieuwe soundcard te overwegen. Anders is het net zoiets als een moderne Golf GTI motor in een fiatje 500 uit 1970 te leggen... Instalaties en vooral speakers slijten in de loop der jaren en na 27 jaar zullen ze echt niet meer optimaal uitslaan.
Dumbo wijzigde dit bericht 11-08-2005 11:27 (7%)
Whatever!
Reg. datum: 10 april 2004
http://hardware.gamespot....treme-Music-C-22364-x-9-9
quote:Dumbo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:25:
Instalaties en vooral speakers slijten in de loop der jaren en na 27 jaar zullen ze echt niet meer optimaal uitslaan.
Very untrue, maar goed... gaan we niet over discussieren, erg offtopic.
Bovendien gaan speakers meestal een stuk langer mee dan de electronica.
Gewoon 2 of kan je tot de 8 losse outputs gaan?
Zoekt nieuwe uitdaging als Sr. Software Engineer (C#, Delphi, Oracle, SQL Server) in Rotterdam e.o. - mail voor CV
quote:jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:10:
ErectionJackson: Vast een vraag voor je: Wat voor voordelen heeft dat X-RAM? Is het de 70 dollar van de Fatal1ty versie extra waard bovenop de Platinum?
Sorry, daar mag ik nog niks over zeggen. Maar ik kan je wel vertellen dat dat pas zin heeft als veel games het gaan ondersteunen. Ik denk zelf dat dat nog wel een tijdje gaat duren.
Hij zit in een standaard PCI slot ja, net als de vorige kaarten.quote:ck2000nl schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:47:
@ErectionJackson: heb je de kaart nou in je PCI slot zitten of niet?thnx!
Ik zou zeggen wacht met oordelen tot je het hoortquote:Henk007 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:15:
[...]
Zolang je maar achteraf nog X-RAM kunt toevoegen is het geen probleem als je in eerste instantie een kaart koopt zonder X-RAM.quote:ErectionJackson schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:16:
[...]
Sorry, daar mag ik nog niks over zeggen. Maar ik kan je wel vertellen dat dat pas zin heeft als veel games het gaan ondersteunen. Ik denk zelf dat dat nog wel een tijdje gaat duren.
Systeemspecs: Klik hier!
Nu eens een vraagje die je wel mag beantwoorden: Wanneer komt je review uit ? En waar mogen we die dan verwachten ?
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
quote:ErectionJackson schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:16:Ik zou zeggen wacht met oordelen tot je het hoortHoe kritisch ik ook ben over dit soort systemen, dit werkt echt super.
Opvijzelen is heel wat anders dan kwaliteit verbeteren! Het is alsof de kleuren TV de zwart-wit uitzending zelf in gaat inkleuren. Dan krijgt alles de verkeerde kleur. Ziet er natuurlijk wel leuk en spectaculair uit, maar het wordt er geen haar beter op.
Dus ik hoeft niet te wachten. Kwaliteit van een opname (die anyway al in 99% van de gevallen in de studio totaal verneukt is,) verbeteren is technisch onmogelijk. Je kunt het hoogstens leuker maken, zodat het lijkt alsof het beter klinkt. Niets meer, en niets minder. Voor al die gasten die hun muziek door 5.1 micro speakertjes moeten persen omdat er anders geluid geugdelijk geluid uit komt, is het misschien leuk, maar met kwaliteit heeft dat totaal niks te maken.
voodooless wijzigde dit bericht 11-08-2005 20:54 (33%)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Dus als de instapkaart 129,99 dollar kost, gaat hij in Nederland dan 104,62 euro kosten? Of moeten er nog toeslagen, btw, invoerrechten ed. bij worden opgeteld?
quote:Dumbo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:25:
[...]
Je haalt hier twee dingen door elkaar; SNR heeft niks te maken met 48/96 en aangezien je de instalatie aan de analoge uitgang hebt hangen, maakt dat laatste voor jou uberhaupt niet uit, aangezien de geluidskaart dan alles intern naar 48MHZ terugsampelt alvorens het om te zetten naar analoog via de niet al te beste DAC van de Audigy .
Dat doffe kan een gevolg van MP3 zijn, vooral op lage bitrates. Maar als ik jou was zou ik eerst je installatie vernieuwe alvorens een nieuwe soundcard te overwegen. Anders is het net zoiets als een moderne Golf GTI motor in een fiatje 500 uit 1970 te leggen... Instalaties en vooral speakers slijten in de loop der jaren en na 27 jaar zullen ze echt niet meer optimaal uitslaan.
Dat SNR niks met bitrate te maken heeft weetik ook. Ik wilde aangeven waarom de SNR altijd zo hoog mogelijk moet, terwijl de versterkers van die pc setjes waar ze op aangesloten worden echt niet zo geweldig is.
En nee, ik ga niet mn installatie vervangen. Die bestaat uit 4 speakers die toen 800 gulden per stuk waren, en nog steeds in prima toestand verkeren nu (en ze klinken geweldig).
Met een hamer kettingzaag past ook alles...|proud owner of the 20.000.000th post | '74 DAF 66 1300 Marathon Sedan|
quote:ruftman schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 08:45:
Mag ik de prijzen van de X-FI direct omrekenen met de huidige koers naar Euro's?
Dus als de instapkaart 129,99 dollar kost, gaat hij in Nederland dan 104,62 euro kosten? Of moeten er nog toeslagen, btw, invoerrechten ed. bij worden opgeteld?
Here we go AGAIN......
Ik gok op 149 euro in NL
Exirion wijzigde dit bericht 12-08-2005 10:53 (6%)
Ik heb zelf geen flauw idee, anders zou ik de vraag niet stellen. Ik wil gewoon weten wat ik van de prijs kan verwachten.
Excuses voor als het een domme vraag is.
Goed, in het kort: in het algemeen zijn de prijzen in Amerika ex.Btw. en bovendien is electronica er in verhouding vaak een stuk goedkoper. Dat betekent dat de europrijzen in Nederland vrijwel altijd minstens zo hoog zijn als de dollarprijzen daar. Deze prijsdiscussie is al heel vaak gevoerd, vandaar mijn reactie. Maar reken er maar niet op dat de prijs onder de 129 euro komt. Ik schat zo'n 149 euro.quote:ruftman schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:54:
@Exirion: wat bedoel je met `here we go again'?
Ik heb zelf geen flauw idee, anders zou ik de vraag niet stellen. Ik wil gewoon weten wat ik van de prijs kan verwachten.
Excuses voor als het een domme vraag is.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
Dit topic is gesloten.