Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... deel XIII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last

Nieuw Topic
Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
OverSoft schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 00:07:
[...]

Om eerlijk te zijn, nee, niet allemaal :P
Ben nou wel bezig aan een volledig eigen productie, waaruit alleen de instrumenten gesampled zijn (dus 1 toon, waaruit ik weer een loopje maak in bijvoorbeeld fruity loops).

Maar dit was eigenlijk meer een test hoe ik Reason, Fruity Loops en Ableton kon laten samenwerken. Werkt best leuk en ik ga hier zeker mee door.

Ik vind de manier hoe Reason en Live samen werken echt geniaal. Heel mooi spul :) Fruity Loops ken ik niet (wel van naam).

Ik ben nu ook bezig wat eigen loops te maken. Het klinkt allemaal nog wat te nep zeg maar. Maar goed, ben dan ook net begonnen dus ik zie het wel.

www.puredj.com

quote:
exir schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:44:
[...]

Om mijn mixen op te nemen heb ik een creative audigy blaster
http://www.creative.com/p...ory=204&product=11226
(maar dan versie1) in mn pc. Deze heeft een digitale ingang (24 bits) wat geen kwaliteitsverlies oplevert. En misschien nog wel het belangrijkst, hij is ruisvrij.
Voor het opnemen gebruik ik Audio Record Wizard. Deze kan rechtsstreeks in mp3 opnemen in elke gewenste kwaliteit. Missschien nog een kleine tip. Met mijn mengpaneel heb ik een 2e master uitgang. Deze heb ik aan mijn pc gekoppeld. zo kan ik het volume harder uitsturen wat met de record uitgang niet kan. ;)

Ok, ik geloof niet dat ik een digitale uitgang op mijn mengpaneel heb, dus daar kan ik al weinig aan doen. Wat mij beter lijkt is om een paar goede filters te gebruiken tijdens het opnemen... autogain/compressors/limiters
Alleen welk programma kan dat? Kan ik ook meteen uitvinden wat ze precies doen :)

http://www.heuff.nl/Servi...ressor/de_compressor.html

aardige link voor als je nog niet weet wat een compressor/limiter precies doet

savale wijzigde dit bericht 15-02-2005 09:05 (8%)

::: I like it loud :::

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
savale schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:00:
Wat mij beter lijkt is om een paar goede filters te gebruiken tijdens het opnemen... autogain/compressors/limiters
Alleen welk programma kan dat? Kan ik ook meteen uitvinden wat ze precies doen :)

Waarom zou je dat niet achteraf doen? Als je het vernaggeld tijdens het opnemen kan je zelf vrij weinig meer bewerken. Ik check voor het opnemen m'n audio levels van nummers. Probeer dan ook tot max -3dB te gaan. Bij elke demo die ik opneem bewerk ik het geluidsniveau dan achteraf.

Ik heb vrijdag trouwens een Pioneer CDJ-1000MK2 gekocht :D :D
Ik was alleen een weekendje Center Parcs, dus kon pas maandag ermee spelen :'(

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Reg. datum: 10 juli 2002

quote:
BtM909 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:43:
Ik heb vrijdag trouwens een Pioneer CDJ-1000MK2 gekocht :D :D
Ik was alleen een weekendje Center Parcs, dus kon pas maandag ermee spelen :'(

Zo'n ding wil ik ook nog eens halen (of 2). Maar eerst nieuwe draaitafels, en nog meer nieuwe platen. Maar ik moet ook nog sparen voor de vakantie en het kost allemaal zo veel geld... AAARGGHH was ik maar nooit aan deze hobby begonnen :'(

:P

Music is an expression of pure emotion

quote:
Michali schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:43:
[...]

Zo'n ding wil ik ook nog eens halen (of 2). Maar eerst nieuwe draaitafels, en nog meer nieuwe platen. Maar ik moet ook nog sparen voor de vakantie en het kost allemaal zo veel geld... AAARGGHH was ik maar nooit aan deze hobby begonnen :'(

:P

ik ken dat..ik zit ook nog op het punt om nieuwe tafels aan te schaffen. terwijl ik net een nieuw mengpaneel heb gekocht en morgen weer 15 platen binnen komen :*)

maar om te zeggen dat ik spijt heb aan deze hobby?

nee!

Since the dawn of time....

quote:
savale schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:00:
[...]

Ok, ik geloof niet dat ik een digitale uitgang op mijn mengpaneel heb, dus daar kan ik al weinig aan doen. Wat mij beter lijkt is om een paar goede filters te gebruiken tijdens het opnemen... autogain/compressors/limiters

hmm..digitale uitgang heb ik (d8 ik) ook niet op mn mengpaneel zitten. t zijn iig die rooie/witte tulp stekkers. zo'n ingang heb ik ook op mn pc. Dat kwaliteitsverschil is heel wat beter dan de 100x analoge ingang aan de achterkant van je pc op de geluidskaart zelf

SMSUseNet.nl

quote:
exir schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:09:
[...]

hmm..digitale uitgang heb ik (d8 ik) ook niet op mn mengpaneel zitten. t zijn iig die rooie/witte tulp stekkers. zo'n ingang heb ik ook op mn pc. Dat kwaliteitsverschil is heel wat beter dan de 100x analoge ingang aan de achterkant van je pc op de geluidskaart zelf
Bullsh*t, daar gaat PRECIES hetzelfde signaal over heen. Misschien dat je andere geluidskaart van wat mindere kwaliteit is, maar dat tulp stekker een andere kwaliteit zouden hebben dan een jack is gewoon bullsh*t.

http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
OverSoft schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:28:
[...]

Bullsh*t, daar gaat PRECIES hetzelfde signaal over heen. Misschien dat je andere geluidskaart van wat mindere kwaliteit is, maar dat tulp stekker een andere kwaliteit zouden hebben dan een jack is gewoon bullsh*t.
Haha, idd, het is exact hetzelfde signaal. Alleen een andere stekker :P

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage

www.puredj.com

Ok maar de conclusie is dus niet meteen compressor/limiter, maar na het opnemen pas de boel er over heen gooien... Ik ga trouwens morgenavond ff een setje doen op www.puredj.com
De stijl zal progressive house zijn.

::: I like it loud :::

Reg. datum: 10 september 2000

Even een vraag,

Ik wil mijn set gaan uitbreiden, mijn maya 44 USB is al besteld e de final scratch platen hangen al aan de muur hier (alleen durt het dus nog een maand voordat de maya binen is )

Maar ik wil er dus ook nog een TT of CD spelert bij, omdat ik vaak een deck te kort kom om er een loopje of extra track doorheen te gooien. Waar zouden jullie voor kiezen in dit geval een TT of CD speler.

Ik denk dat een CD speler voor mij het meeste voordeel heeft, ik kan er op deze manier mee leren draaien, en ik heb de mogelijkheid om nummers die ik niet op plaat heb op een cdtje te gooien. Maarja dit kan ik dus straks ook als ik eenmaal mijn djdecks systeem heb..

SMSUseNet.nl

Wat heb je voor TT's nu? Het grote voordeel van DjDecks is dat je geen extra cd speler of iets dergelijks nodig hebt, dus is een cd speler overbodig.
Een extra TT zou wel handig zijn, dan kun je er ook platen opgooien zonder je FS platen er af te hoeven gooien, of je mix te moeten verstoren om er een andere plaat door heen te gooien.

En geloof me, zodra je mixen met draaitafels een beetje onder de knie hebt, zijn cd-spelers (na een half uurtje tot een uur) een MAKKIE.

Reg. datum: 10 september 2000

quote:
OverSoft schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:38:
Wat heb je voor TT's nu? Het grote voordeel van DjDecks is dat je geen extra cd speler of iets dergelijks nodig hebt, dus is een cd speler overbodig.
Een extra TT zou wel handig zijn, dan kun je er ook platen opgooien zonder je FS platen er af te hoeven gooien, of je mix te moeten verstoren om er een andere plaat door heen te gooien.

En geloof me, zodra je mixen met draaitafels een beetje onder de knie hebt, zijn cd-spelers (na een half uurtje tot een uur) een MAKKIE.
Ik heb nu 2 Reloop RP4000 MKIII hier staan, en het mixen met TT's lukt me al aardig hoor ;)

quote:
OverSoft schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:28:
[...]

klopt..heb je mij ook niet horen (lees: schrijven) zeggen. Tis alleen zo (naar mn eigen ervaring) dat de linein op de geluidskaart van mindere kwaliteit is

SMSUseNet.nl

quote:
exir schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:20:
[...]

klopt..heb je mij ook niet horen (lees: schrijven) zeggen. Tis alleen zo (naar mn eigen ervaring) dat de linein op de geluidskaart van mindere kwaliteit is
Ja, waar denk je dat die tulp plugjes op je pc naar toe lopen...

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Hoe kan dit deel 9 pagina's hebben zonder dat ik 't gezien heb? Stelletje eikels :P
Iemand enig idee wie dat zou kunnen zijn? http://www.nu.nl/news/483..._met_illegale_muziek.html

Reg. datum: 24 februari 2001

gokje... gigi d'agostinio :+

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Relax, we understand j00

Oooow die kan een reet roesten :+

Dus...
Reg. datum: 24 maart 2000

quote:
Leeft die nog dan? :)

*** Vicksburg ***

Reg. datum: 24 februari 2001

mjah het kan natuurlijk van alles zijn... voor hetzelfde is het zo'n italiaanse hardstijl figuur..

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Reg. datum: 24 januari 2000

Mja maar die zie ik niet met 2000 mp3's in een of andere commerciële happy-de-peppie disco staan.
Op clubcharts lees ik weer dat de persoon die gepakt is onderdeel uitmaakte van de groep 'Cappella' (ja da's diep denken hè).
.nl

quote:
-ScuL- schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:47:
Op clubcharts lees ik weer dat de persoon die gepakt is onderdeel uitmaakte van de groep 'Cappella' (ja da's diep denken hè).
Wie van de drie ? Gianfranco Bortolotti, MC Fixx It of Pier Rossini

Quinie wijzigde dit bericht 17-02-2005 13:19 (4%)

....
Nu ff niet mama ik sta net de cake af te gieten
http://www.Quinie.nl

Reg. datum: 24 januari 2000

Gianfranco Bortolotti. >> die heeft ook weer samengewerkt met Picotto dus dan klopt het weer ;)
Relax, we understand j00

Capella sodeju dat is lang geleden. Dat ze nog bestaan :o
Nouja als het Picotto was dan had hij het wel kunnen betalen denk ik. Volgens mij renteniert hij nu nog steeds op de royalties van Proximus en Komodo :P

Reg. datum: 28 september 2001

Heren, ik wil beginnen met een DIY finalscratch ism djdecks. Nu lees ik op de site dat je, mocht je geen phono in hebben op je soundcart, dat je een pre-amp moet aanschaffen.

Nu mijn vraag:
kan ik hier niet gewoon een oud versterkertje voor gebruiken? Die doet immers precies hetzelfde als een pre-amp (van Phono omzetten naar een line-out signaal)

Specs:
2X sl1200
soundcart: Egosys U24 USB

"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: