Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... deel XIII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 juli 2002

quote:
Fewture schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:25:
Ik neem op met Wavelab. Verder heb ik m'n monitor out op m'n line in zitten van m'n PC. Vaag ik weet het, maar het werkt super relaxed (record level instellen op je mixer ;) ) en het geluid is altijd perfect.
Dat doe ik ook idd. Record uitgang gaat echt niet hier. Dan komt het veel te hard binnen op mijn laptop en is het zwaar overstuurd.

Music is an expression of pure emotion

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
Michali schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:57:
[...]

Dat doe ik ook idd. Record uitgang gaat echt niet hier. Dan komt het veel te hard binnen op mijn laptop en is het zwaar overstuurd.

Dat komt denk ik doordat je het opneemt met je mic-in ipv je line-in. Mic-in heeft een veel lagere impedantie en overstuurd dus idd snel als je er een vol line-in signaal over gooit. De meeste laptops switchen trouwens automatisch tussen line en mic a.d.v. de signaalsterkte. Althans, mijn powerbook doet dat en volgens mij mijn oude Toshiba ook...

Maar ik moet toegeven dat het idd een vrij handige oplossing is om je booth-out te gebruiken als rec-out zodat je on-the-fly het opneem-volume kan aanpassen :)

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage

SH10151

quote:
BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:44:
[...]

Of is harddance gewoon de verzamelnaam voor al die "hardere" stromingen?

Harddance is gewoon een verzamelnaam ja. Maar niet voor ALLE hardere stromingen :)

Het is eigenlijk door UDC verzonnen (dacht ik), maar word nu steeds vaker gebruikt :)

quote:
BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:03:
[...]

Dat komt denk ik doordat je het opneemt met je mic-in ipv je line-in. Mic-in heeft een veel lagere impedantie en overstuurd dus idd snel als je er een vol line-in signaal over gooit. De meeste laptops switchen trouwens automatisch tussen line en mic a.d.v. de signaalsterkte. Althans, mijn powerbook doet dat en volgens mij mijn oude Toshiba ook...

Maar ik moet toegeven dat het idd een vrij handige oplossing is om je booth-out te gebruiken als rec-out zodat je on-the-fly het opneem-volume kan aanpassen :)
Klopt ja. In mijn laptop zit een geintegreerde geluidskaart van het merk bagger, een line-in zit er niet op. En om nou steeds een pc naar mijn kamer te slepen vind ik ook niet echt alles. Het gaat wel zo. Ik heb echter wel het geluids niveau van mijn mic echt op een klein stukje boven helemaal uit staan en daarnaast staat het output volume van mijn mengpaneel ook nog eens behoorlijk zacht. Alleen zo kan ik dus normaal opnemen. Het is nog steeds een slechte kwaliteit, maar niet echt overstuurd zo (over het algemeen :X).

rofl @icon

quote:
Om even terug te komen op een vorige post van mij, heeft iemand ms een tip kwa webspace waar ik een set van mij online kan zetten?
je kan bij mij hosten als je wilt, mail me ff: info monkeytail flashin.nl
quote:
BezurK schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:57:
[...]

Om over een super OEM nog maar te zwijgen ;)
kwestie van kunnen misschien? ik heb hier thuis een 2 tal reloop 1020 tafels staan, daar werkt het prima mee. Daarnaast heb ik nog op diverse technics 1210 (ook de mk2) gedraait. Werkt perfect :)

Since the dawn of time....

quote:
savale schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:51:
[...]

ps... goed voor je vingerspieren dat afremmen op de pin ;) Moet zeggen dat mn super OEM bak er niets van merkt hoe hard ik ook knijp })
hmm..je zou haast denken dat er verschillende manieren zijn gebruikt om de platter aan de pin te krijgen. als ik de platter van mn tafel afhaal en ik zet de speler aan dan draait die pin. ik neem aan dat die bij jou ook gewoon draait?

quote:
exir schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:56:
[...]

hmm..je zou haast denken dat er verschillende manieren zijn gebruikt om de platter aan de pin te krijgen. als ik de platter van mn tafel afhaal en ik zet de speler aan dan draait die pin. ik neem aan dat die bij jou ook gewoon draait?
Bij mij wel iig. Maar om hem zo echt te kunnen afremmen, moet je -of ongeloofelijk sterk met je vingers zijn -of een bagger motor hebben. De motors in mijn tt's zijn al aardig slapjes, en nog krijg ik er vrij weinig beweging in als ik de pin pak.

Nu met Mac Pro!

quote:
exir schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:47:
[...]

kwestie van kunnen misschien? ik heb hier thuis een 2 tal reloop 1020 tafels staan, daar werkt het prima mee. Daarnaast heb ik nog op diverse technics 1210 (ook de mk2) gedraait. Werkt perfect :)

Tsja, het zou kunnen. Kan me alleen echt niet voorstellen dat het prettig corrigeert, laat staan dat het heel precies is. Je kan toch beter de buitenkant pakken lijkt me, dan heb je een soort heftboomwerking en dus minder kracht nodig EN meer precisie :) (lijkt mij)

Maar ik heb ondertussen vandaag weer even een setje opgenomen :D
Moest een demootje hebben want ik ga (cq wil ;)) binnenkort mee doen aan een DJ contest hier in de buurt (Leusden DJ Awards in de IJsbreker - Leusden). Ik maak alleen in deze set rond 35:33 een ernstige fout, echt balen :( Nu twijfel ik of ik deze wel zal gebruiken... Wat zeggen jullie?

William Tech live @ Pennyroad - 10-02-2005

Tracklist:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Marconi - Strange but True (A-side Mix) [Rinse Records / Rinse01]
Alex Under - Las Bicicletas [Trapez / Trapez047]
Elextrixx - Frequenzstörung (Oscar Remix) [KarateMusik / KM005]
John Tejada - Flight to Tokyo [Poker Flat Recordings / PFR52]
The Dose - Climate is Rising [Fumakilla / FK013]
Dirt Crew - Lasgo [Dirt Crew Recordings / DIRT 002]
Steve Bug - Loverboy (Guido Schneider Remix) [Poker Flat Recordings / PFR50]
Alter Ego - Raw (Vincent van Dance Rework Remix) [Klang Elektronik / KLANG 89]
Maral Salmassi feat. ASCII Disco - Banana Man (Dave DK Remix) [Television Records / Tele-14]
The Gadgets - Let us into your System (Alkaloid Docking Station Mix) [ELP Medien & Verlags GmbH / ELP 33030.5]
Electrixx - Turn around Baby (Oscar Remix) [Karate Klub / KK002]
Mathew Jonson - Decompression [Minus / MINUS 24]
Marco Carola - Secret Supply [Domestic Minimal Noise / DOMINO 002]

quote:
Michali schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:10:
[...]

Bij mij wel iig. Maar om hem zo echt te kunnen afremmen, moet je -of ongeloofelijk sterk met je vingers zijn -of een bagger motor hebben. De motors in mijn tt's zijn al aardig slapjes, en nog krijg ik er vrij weinig beweging in als ik de pin pak.
de motor in mn reloopjes zijn nog krachtig genoeg. en veel moeite hoef ik niet te doen voor het corrigeren. vastpakken en heeel iets klemmen of vastpakken en heeel iets mee draaien is veelal voldoende voor goed resultaat. maar het kan dus inderdaad verschillend zijn per type draaitafel. Ik ben van plan binnenkort over te gaan op de Reloop RP-5000 M3D. Is er iemand hier die deze type tafelf heeft? zo jah dan wou ik graag ff weten of de manier van corrigeren ook mogelijk is met deze :)

exir584 wijzigde dit bericht 10-02-2005 17:22 (19%)

SMSUseNet.nl

quote:
exir schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:20:
[...]

de motor in mn reloopjes zijn nog krachtig genoeg. en veel moeite hoef ik niet te doen voor het corrigeren. vastpakken en heeel iets klemmen of vastpakken en heeel iets mee draaien is veelal voldoende voor goed resultaat. maar het kan dus inderdaad verschillend zijn per type draaitafel. Ik ben van plan binnenkort over te gaan op de Reloop RP-5000 M3D. Is er iemand hier die deze type tafelf heeft? zo jah dan wou ik graag ff weten of de manier van corrigeren ook mogelijk is met deze :)

Euhm, die reloopjes die jij hebt zijn:
a) Beltdrive
b) Ontzettend slap

Daar is het niet moeilijk om aan die pin af te remmen. En bij de RP-5000 is het absoluut niet makkelijk om zo te corrigeren of je moet een tang mee nemen :P

http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen

quote:
OverSoft schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:33:
[...]

Euhm, die reloopjes die jij hebt zijn:
a) Beltdrive
b) Ontzettend slap

Daar is het niet moeilijk om aan die pin af te remmen. En bij de RP-5000 is het absoluut niet makkelijk om zo te corrigeren of je moet een tang mee nemen :P

die reloops die ik heb zijn:
a)directdrive, het staat er op en als ik de platter start/stop reageert hij direct
b)naar mijns inzien nog sterk genoeg :p

Reg. datum: 11 maart 2001

Berzurk.

Wat een retevette tracklist, ik kan hem alleen niet downloaden!

Ruim 75% van de platen in die mix heb ik ook :D

Nu met Mac Pro!

quote:
Slizer schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:57:
Berzurk.

Wat een retevette tracklist, ik kan hem alleen niet downloaden!

Ruim 75% van de platen in die mix heb ik ook :D

Als het goed is kan je'm nu wel downloaden. Ik host 'm op een servertje hier thuis en vandaag is mijn ADSL nogal knipperlichtje aan het spelen :(
Had dus net al dik 1,5 uur geen internet... Nu iig wel weer ;)

Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
Raven_ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:18:
[...]

Harddance is gewoon een verzamelnaam ja. Maar niet voor ALLE hardere stromingen :)

Het is eigenlijk door UDC verzonnen (dacht ik), maar word nu steeds vaker gebruikt :)
Verzamelnaampje voor hun 'harddance" zaal op een feest. Vroeger deed udc voornamelijk uk hh. Nu ook hardcore oldskool hardstyle tc. Dus zochten ze naar een naam voor die zaal. Dus harddance :)

Volgens mij dan. Het is dus geen muziekstroming idd :)

100% No Soul Guaranteed

SH10151

quote:
Low-Fi schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:45:
[...]
Verzamelnaampje voor hun 'harddance" zaal op een feest. Vroeger deed udc voornamelijk uk hh. Nu ook hardcore oldskool hardstyle tc. Dus zochten ze naar een naam voor die zaal. Dus harddance :)

Volgens mij dan. Het is dus geen muziekstroming idd :)

Op de feesten waar harddance gedraait word, komt tegenwoordig geen hardcore/oldskool/hardstyle bij te kijken hoor. Eerst nog wel, vorig jaar op impulz outdoor bijv. met een hardstyle area en een multigroove area.

Ben benieuwd of ze dat dit jaar weer gaan doen... Hoop persoonlijk van niet, maar kan ze ook niet raar aan kijken als ze het wel doen. Gezien het feit dat hardcore/hardstyle/whatever-core erg populair is :/

Reg. datum: 09 mei 2004

ID&T is met hun nieuwe webshop http://beta.dance-tunes.com/ wel goed bezig, hier de EncSpot resultaten van een mp3tje dat ik net bij ze heb gekocht:
http://img44.exs.cx/img44/7830/soulmagicsoulmagicmagicalmix8h.png
Betaling ging prima via sms, wel 1,10 euro maar dat vind ik nog wel meevallen. :)
Hebben jullie er al eens wat gekocht?

Is het doel van elk spel het nabootsen van het leven, of was het andersom? - Loesje

www.puredj.com

quote:
BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:16:
[...]

Tsja, het zou kunnen. Kan me alleen echt niet voorstellen dat het prettig corrigeert, laat staan dat het heel precies is. Je kan toch beter de buitenkant pakken lijkt me, dan heb je een soort heftboomwerking en dus minder kracht nodig EN meer precisie :) (lijkt mij)

Maar ik heb ondertussen vandaag weer even een setje opgenomen :D
Moest een demootje hebben want ik ga (cq wil ;)) binnenkort mee doen aan een DJ contest hier in de buurt (Leusden DJ Awards in de IJsbreker - Leusden). Ik maak alleen in deze set rond 35:33 een ernstige fout, echt balen :( Nu twijfel ik of ik deze wel zal gebruiken... Wat zeggen jullie?

William Tech live @ Pennyroad - 10-02-2005

Tracklist:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Marconi - Strange but True (A-side Mix) [Rinse Records / Rinse01]
Alex Under - Las Bicicletas [Trapez / Trapez047]
Elextrixx - Frequenzstörung (Oscar Remix) [KarateMusik / KM005]
John Tejada - Flight to Tokyo [Poker Flat Recordings / PFR52]
The Dose - Climate is Rising [Fumakilla / FK013]
Dirt Crew - Lasgo [Dirt Crew Recordings / DIRT 002]
Steve Bug - Loverboy (Guido Schneider Remix) [Poker Flat Recordings / PFR50]
Alter Ego - Raw (Vincent van Dance Rework Remix) [Klang Elektronik / KLANG 89]
Maral Salmassi feat. ASCII Disco - Banana Man (Dave DK Remix) [Television Records / Tele-14]
The Gadgets - Let us into your System (Alkaloid Docking Station Mix) [ELP Medien & Verlags GmbH / ELP 33030.5]
Electrixx - Turn around Baby (Oscar Remix) [Karate Klub / KK002]
Mathew Jonson - Decompression [Minus / MINUS 24]
Marco Carola - Secret Supply [Domestic Minimal Noise / DOMINO 002]

Is het een dj contest met publiek? Hoe laat draai je etc? Ik vind de opbouw wat aan de voorzichtige kant. de platen rond de 30 min en de 45min zijn lekker dansbaar... Ik zou daar iets meer op inspringen bij een dj contest. Beetje steviger als je niet als eerste draait natuurlijk.

edit: btw loop je nu tips te geven, maar tis redelijk in de buurt dus wie weet schrijf ik me ook even in :P

savale wijzigde dit bericht 10-02-2005 22:44 (3%)

::: I like it loud :::

Reg. datum: 24 februari 2001

ID-T shop ziet er niet verkeerd uit en zal zeker voor mij een ommekeer zorgen in mijn download gedrag... met de extended versies en wellicht speciale clubmixes nu al gewaardeerd door mij zelf :P

[/spam mode]

ff serieus... ik zie hier wel brood in... maar wat voor rechten heb ik op dit nummer, ik neem aan dat het nog steeds niet legaal is dit te draaien in een club oid...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Reg. datum: 24 januari 2000

Ik ga onderzoeken of ik mijn producties erop kan krijgen :P Of ik moet eerst m'n label starten

ScuL wijzigde dit bericht 10-02-2005 23:13 (5%)

SMSUseNet.nl

Nou, ik ga zaterdag maar weer eens een gok wagen om naar duitsland te rijden. Kijken of er dit keer geen file staat vanaf Venlo...
Als iemand ook iets van www.djbeatz.de moet hebben, kan ie meerijden.

Dan is (als het goed is) zaterdag dit mijn setup:
-Denon DN-X1500 mengpaneel
-2x Denon DN-S1000 cd-spelers
-2x Gemini PT-2100 draaitafels
-Roland SP-808 sampler/effectenbak
-Asus laptop met Ableton 4 live
-Hercules DJ console (voor ASIO geluid in/out en MIDI in/out)
-Roland MCR-8 midicontroller
-Reloop koptelefoon

Zaterdag dus die Denon S1000's en X1500 halen.
Next up to replace: Reloop koptelefoon en de draaitafels.

Maargoed, wie mee wil, stuur ff een mailtje of laat het hier weten. Ik vertrek vanaf Nuenen (bij Eindhoven), maar het is niet zo'n probleem om ff iemand op te halen hier in de buurt.

OverSoft wijzigde dit bericht 10-02-2005 23:27 (5%)

quote:
2mb schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:30:
ID&T is met hun nieuwe webshop http://beta.dance-tunes.com/ wel goed bezig, hier de EncSpot resultaten van een mp3tje dat ik net bij ze heb gekocht:
[afbeelding]
Betaling ging prima via sms, wel 1,10 euro maar dat vind ik nog wel meevallen. :)
Hebben jullie er al eens wat gekocht?
Helemaal goed dit. Ik was het concept al helemaal vergeten: rond de zomer kon je er toen een paar gratis nummers downloaden in afwachting van de echte shop... Maar dit ziet er leuk uit, ik heb het geld er best voor over als ik een goede kwaliteit mp3 krijg en daar verder geen moeite voor hoef te doen.

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Krijg net een linkje van een (nieuwe ??) webshop: http://www.freaky.nl/

Platen lijken redelijk goedkoop :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Nu met Mac Pro!

quote:
savale schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:45:
[...]

Is het een dj contest met publiek? Hoe laat draai je etc? Ik vind de opbouw wat aan de voorzichtige kant. de platen rond de 30 min en de 45min zijn lekker dansbaar... Ik zou daar iets meer op inspringen bij een dj contest. Beetje steviger als je niet als eerste draait natuurlijk.

edit: btw loop je nu tips te geven, maar tis redelijk in de buurt dus wie weet schrijf ik me ook even in :P

Ik snap je punt, maar zoiets als stevige minimal bestaat nou eenmaal niet... ;)
Dat is idd wel een beetje lastig. Vooral met publiek want die willen feesten en geven geen fuck om je performance wat dat betreft. Best jammer want ik doe het liefst gewoon wat ik het liefst doe (get it :P) en dat is lekkere minimal draaien. Ik kan gruwelijk uit m'n dak gaan op een feest waar lekkere minimal gedraaid wordt maarja, helaas niet iedereen...Mmm...

Ach, ik stuur deze demo op en ik zie wel wat er van komt. Als ik geselecteerd wordt voor de voorrondes zorg ik wel dat ik de ietsje stevigere, dansbaardere minimal pak :)

SMSUseNet.nl

quote:
BtM909 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:12:
Krijg net een linkje van een (nieuwe ??) webshop: http://www.freaky.nl/

Platen lijken redelijk goedkoop :)

Freaky records is niet nieuw hoor, die bestaat al best een aantal jaar.
Zitten in Eindhoven, op het eind van de Grote Berg en het begin van de Hoofdstraat (vlakbij de Rare Records). Alleen de webshop is vernieuwd, vroeger stond er een andere.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: