Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... deel XIII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

quote:
Swandertj schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:15:
[...]

Ikzelf zou dan een leuke playlist samenstellen met Winamp en dan de SqrSoft Advanced Crossfading plug-in gebruiken. Deze is ansich niet slecht, en met een goede playlist klinkt het allemaal wel goed genoeg :)
oke maar kan ik dan ook zegmaar zef het geluid dimmen enzo van decka zegmaar en zodat ie mooier overloopt op deck b enzo.. ik heb er wel een btje kennis in maar ik wil er vooral in kunnen ontwikkelen..

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!

Reg. datum: 10 juli 2002

quote:
spock schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:11:
[...]

Lekker mixje, kon niet echt fouten ontdekken, maar ik heb hem ook even snel doorgespit.
Ook een aantal erg lekker plaatjes er tussen zitten. Heb je een tracklistje?

Alleen vond ik onze Steve Bug op het einde er niet helemaal bijpassen.
hahaha, ja ik weet het. Maar dat vind ik juist leuk. Ik probeer altijd platen op elkaar te mixen die je eigenlijk niet zou verwachten. Het is dan meer een uitdaging en een goede oefening. Het ging deze keer niet helemaal goed, maar ik kon het gewoon niet laten. Je zou zo'n plaat eigenlijk in het begin verwachten, daarom leek het me wel wat om het aan het eind te plakken.

Music is an expression of pure emotion

quote:
DaannO schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:17:
[...]

oke maar kan ik dan ook zegmaar zef het geluid dimmen enzo van decka zegmaar en zodat ie mooier overloopt op deck b enzo.. ik heb er wel een btje kennis in maar ik wil er vooral in kunnen ontwikkelen..
Het is gewoon een simpele plug-in die al het crossfading voor jouw doet. Volumecontrole of echt DJ werk zit hier niet bij. Als je toch een beetje DJ'en wilt (dus eigenlijk final scratch) zou ik eens kijken naar Traktor DJ studio oid.

Pounding techno music!

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
DaJaN schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:56:
Ik zat over het volgende na te denken: Ik wil (naast met gewoon vinyl) ook gaan beginnen met het draaien met DJDecks (soort Finalscratch). Alleen, als ik nu naar een DJ contest ga / ergens moet draaien, hoe gaat het opgepakt worden dat ik een extra ding tussen draaitafels en mixer wil schroeven, en dat ik mijn laptop aan wil sluiten etc. Zouden cafe eigenaren /organisatoren van dj contests daar problemen mee hebben?

Ik heb mee gedaan aan de Dutch Technics DJ Championship en daar _moet_ je met hun spullen draaien.

Gevolg was dat iedereen die met CD's draaide zo naar huis kon omdat (zowat) niemand op de DZ kon draaien.

quote:
Michali schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:30:
Even een vraagje over draai technieken. Als jullie corrigeren, doen jullie dat dan door op de plaat zelf te duwen, waarme je hem dus afremt of versnelt, of gebruiken jullie de rand van het plateau met die ribbels zeg maar? Zelf gebruik ik de plaat zelf, maar ik heb nog wel een problemen met een holle plaat oid. Liever zou ik ook de rand gebruiken, maar ik vind wel dat ik dan veel minder controle/preciezie heb.

De platter zelf, maar tegenwoordig ook de pitch fader. De pitch fader werkt het aller beste mits je het kan. Als je het eenmaal onder de knie hebt is het veel preciezer en je hoort het niet (die zwiepers).
Ik moet me alleen heel erg concentreren dat ik de pitch gebruik omdat "ff met het handje" er ingebakken zit.

De plaat zelf zou ik nooit doen. Straks zet je hem stil....

quote:
Dan een vraagje om monitoren, ik gebruik de monitor speakers eigenlijk nooit. Ik doe alles over mijn koptelefoon, zo hoef ik hem nooit van mijn hoofd te halen. Ik vind dat ik het veeel beter kan horen zo, en een stuk sneller kan reageren op uit sync rakende platen. Ik gebruik gewoon de cue/master mix knop om te bepalen wat ik hoor. Ik que alleen de plaat die niet op de master te horen is, en ik bij het mixen dan de que/master knop naar het midden, zodat ik zowel master als de ge-cue-de plaat over de koptelefoon hoor. Als alles dan goed loopt en ik wil gaan mixen, dan draai ik de cue/master knop weer vol naar master en begin te mixen. Soms draai ik hem nog een stukje terug om te horen of alles nog goed loopt. Als ik de plaat die afloopt begin uit te mixen, die wissel ik de que weer. Zo kan ik, als het geluid van die plaat een stuk zachter staat, de knop weer even terug draaien voor beter geluid. Werkt erg lekker zo. Ik vraag me eigenlijk wel af hoe andere mensen die doen en waarom? Mischien iemand die dezelfde techniek hanteert of er weer van af is gestapt?
Ik moet de monitors horen..anders kom ik niet in de mix. Daarnaast hoor je in een zaal de rest van het geluid niet als je altijd je koptelefoon op hebt. Het zou dus kunnen voorkomen dat je de boel lekker staat te oversturen zonder dat je het zelf door hebt :P En als ik ergens een hekel aan heb.. :+

Fewture wijzigde dit bericht 08-02-2005 20:22 (3%)

quote:
spock schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:11:
Lekker mixje, kon niet echt fouten ontdekken, maar ik heb hem ook even snel doorgespit.
Ook een aantal erg lekker plaatjes er tussen zitten. Heb je een tracklistje?
Hij staat bij het linkje.

Reg. datum: 24 januari 2000

Ik corrigeer ook altijd op de platter maar ik heb het idee dat de metalen strip onder de "bumps" bij een super-OEM TT wat breder is dan bij een SL.. Iig ik vind het corrigeren op de platter bij een SL minder fijn. Versnellen & terugdraaien tijdens het que-en doe ik trouwens wel op de plaat. (Gewoon met je vinger ronddraaien op het stuk vlak bij het label).
Overclocker

Na ongeveer een dag pielen met Ableton Live4 heb ik even een heel klein stukje opgenomen. Het is niet afgemixt oid. Gewoon een kleine impressie hoe makkelijk en snel je dikke techno eruit krijgt :P

http://xs4all.nl/~fewture...nink-learning_ableton.mp3 (2 MB)

net even Fewture z'n mixje geluisterd (niet dat ableton ding, die is nu downende).. begint redelijk monotoon, mag wel wat eerder 't gas erop, eerste half uur is strak gemixed, daarna laat je wat steekjes vallen helaas.. ook qua opbouw is 't na de eerste 30 minuten niet al te consequent meer, totdat je wat steviger gaat draaien op 't eind, dat klinkt echt lekker

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Overclocker

quote:
Chiron schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 01:15:
net even Fewture z'n mixje geluisterd (niet dat ableton ding, die is nu downende).. begint redelijk monotoon, mag wel wat eerder 't gas erop, eerste half uur is strak gemixed, daarna laat je wat steekjes vallen helaas.. ook qua opbouw is 't na de eerste 30 minuten niet al te consequent meer, totdat je wat steviger gaat draaien op 't eind, dat klinkt echt lekker

Techno = monotoon ;)

Ik vind de opbouw juist goed. Meteen knallen is echt zo standaard imo :o Wat betreft techniek mocht het wat strakker idd. Vind ik zelf ook. Ik draai al heel lang en wat je hoort is gewoon luiheid :X

Anyway..ik zal vandaag ff een mix maken die meteen los gaat :P Ik heb echt iets van 30 nieuwe platen ofzo de afgelopen maand dus heb aardig wat te doen. (plus kromliggen van het gat in mn budget)

Fewture wijzigde dit bericht 09-02-2005 09:50 (27%)

Tja techno is monotoon vergeleken bij andere muzieksoorten, dat je rustig begint is goed, maar je moet er niet in blijven hangen zeg maar... misschien de plaatjes wat sneller doormixen, meer eq'en, zorgen dat je mix er echt 'uit springt' t.o.v. andere dj's/mixen

overigens goed bezig met Ableton, heb je hier ook nog vst's voor gebruikt? :) Even wat schuiven met het arrangement, nog een lekker lage sub-bassline erin en hij kan wat mij betreft zo op vinyl geperst worden

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:
Chiron schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:07:
Tja techno is monotoon vergeleken bij andere muzieksoorten, dat je rustig begint is goed, maar je moet er niet in blijven hangen zeg maar... misschien de plaatjes wat sneller doormixen, meer eq'en, zorgen dat je mix er echt 'uit springt' t.o.v. andere dj's/mixen
Of niet juist. Als je echt van de stijl houdt kun je het wel waarderen. Als je gewoon rustig wilt draaien dan kun je dat ook een hele set gewoon volhouden natuurlijk.

quote:
Michali schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:12:
[...]

Of niet juist. Als je echt van de stijl houdt kun je het wel waarderen. Als je gewoon rustig wilt draaien dan kun je dat ook een hele set gewoon volhouden natuurlijk.

Tja het ligt er maar aan wat je van Techno verwacht. Als je een avond naar goede techno wilt luisteren en nog eens flink uit je dak wilt gaan hoeft de DJ natuurlijk niet de hele avond zichzelf rustig te houden.

Ik prefereer dat het rustig begint, steeds hoger opbouwen en dan ongeveer rond de 80% van de set tot de Climax komen. Daarna steeds verder afbouwen met nog wat knallers op het einde...

Pounding techno music!

Overclocker

quote:
Chiron schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:07:

overigens goed bezig met Ableton, heb je hier ook nog vst's voor gebruikt? :) Even wat schuiven met het arrangement, nog een lekker lage sub-bassline erin en hij kan wat mij betreft zo op vinyl geperst worden

Ik draai op een Dateq Apollo. Ik gebruik de EQ gewoon goed en veel, maar dat hoor je veel minder omdat een Apollo suckt voor techno (cut off is heel ondiep op een Apollo). Daarnaast is dat ding zo oud dat er nog maar 2 SLen op kunnen terwijl ik er 3 heb :X Ben aan het sparen voor een Xone 92 :)

Dat Ableton stukje is gewoon standaard zooi uit het prog. Ik heb veel kleine loopjes gecombineerd. Het is wat ruw nog, maar het klinkt wel als techno. Er zitten geen mooie overgangen in e.d. maar daar ging het ook niet om.

Ik heb VST uit cubase proberen te gebruiken, maar Live crasht dan met de melding dat het SX only is :(

Ben tegelijkertijd reason aan het leren zodat ik m'n eigen loops kan maken. Xone92 erbij en Ableton kan zo in m'n set erbij :) Om nog maar te zwijgen over wat er mogelijk is als je FS er ook nog bij gebruikt..begin al te kwijlen bij de gedachte :P

quote:
Swandertj schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:37:
[...]

Tja het ligt er maar aan wat je van Techno verwacht. Als je een avond naar goede techno wilt luisteren en nog eens flink uit je dak wilt gaan hoeft de DJ natuurlijk niet de hele avond zichzelf rustig te houden.

Ik prefereer dat het rustig begint, steeds hoger opbouwen en dan ongeveer rond de 80% van de set tot de Climax komen. Daarna steeds verder afbouwen met nog wat knallers op het einde...

Tja..kwa opbouw kun je heel lang discusieren.. Ik bouw mijn sets altijd bewust op en toch zijn er altijd mensen die het liever anders zien. Dat blijft ook gewoon zo.

Als je hard begint wat afzwakt en daarna nog harder gaat..das best leuk. Maar er zullen altijd lui zijn die zeggen dat: "je niet weet wat je wilt"
Of in mijn set; dat het te lang duurt.. Terwijl ik juist 50:50 wil in mijn set.

Fewture wijzigde dit bericht 09-02-2005 13:44 (52%)

quote:
Swandertj schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:37:
[...]

Ik bepaal gewoon per DJ wat ik er van verwacht. Bij veel DJ's verwacht ik helemaal geen opbouw kwa hardheid oid.

Zelf prefereer ik meer fases kwa opbouw. Lekker hard beginnen, daarna een beetje laten inzakken om weer op te bouwen etc. en dat dan meerder malen in een set. Het is dan nooit echt lang rustig en niet maar op 1 punt op een hoogte punt. Maar dat is mijn smaak gewoon.

Michali wijzigde dit bericht 09-02-2005 14:36 (8%)

mja met opbouw bedoelde ik meer dat de plaatjes nog iets meer op elkaar aan konden sluiten, het verschil tussen 2 platen qua 'hardheid' is op sommige punten wat aan de hoge kant.. oppassen dat je na een redelijk stevige plaat niet in een gat valt als je dan ineens een rustige plaat draait.. afwisselend is leuk, maar het moet wel opelkaar aansluiten vind ik..

maargoed ieder zijn smaak dus

goed bezig iig met alle mixjes van de afgelopen dagen :)

quote:
Chiron schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:39:
oppassen dat je na een redelijk stevige plaat niet in een gat valt als je dan ineens een rustige plaat draait..
Hoewel het lastig is, vind ik het wel altijd een uitdaging om zo te mixen. Het is imo veel gemakkelijker om van rustig naar hard te mixen ipv. andersom. Als het zo nog goed klinkt vind ik het vaak beter dan een echt goed mix anders om.

Reg. datum: 28 september 2001

quote:
Chiron schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:39:
Bla bla bla

goed bezig iig met alle mixjes van de afgelopen dagen :)
Helemaal mee eens! Vondt vooral de set van William Tech erg ok! Niet zozeer vanwege de techniek maar eerder de platenkeus. Leuke minimal setjes zijn redelijk schaars dus ik was hier wel blij mee!

"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten

quote:
savale schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:50:

btw had net ook wat lomps...wilde inloggen op only-djs.nl schijnt heel mijn account weg te zijn :( Ik had nog credits omdat 2 platen niet geleverd waren. Beetje heel vage shit....
Hetzelfde had ik ook. khad nog iets van 10 euro credits staan. Khad gehoord dat only-djs failliet was gegaan. Nu is er volgens hun een nieuwe 4djsonly.com en (naar hun zeggen) hebben ze niets met only-djs te maken. maargoed zolang ze dezelfde layout gebruiken :)

Since the dawn of time....

SMSUseNet.nl

quote:
Michali schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:10:
[...]

Hoewel het lastig is, vind ik het wel altijd een uitdaging om zo te mixen. Het is imo veel gemakkelijker om van rustig naar hard te mixen ipv. andersom. Als het zo nog goed klinkt vind ik het vaak beter dan een echt goed mix anders om.
In principe vind ik dat ook nog wel meevallen, ik maak meestal van te voren een goede platen selectie voor opbouw naar hard. Probeer die eens om te draaien. Dan krijg je vaak al een goede afbouw van hard naar zacht (hoewel dat ook wel eens lastig kan zijn, maar het gaat over het algemeen goed met een goede platenkeuze).

http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen

quote:
Michali schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:30:
Even een vraagje over draai technieken. Als jullie corrigeren, doen jullie dat dan door op de plaat zelf te duwen, waarme je hem dus afremt of versnelt, of gebruiken jullie de rand van het plateau met die ribbels zeg maar? Zelf gebruik ik de plaat zelf, maar ik heb nog wel een problemen met een holle plaat oid. Liever zou ik ook de rand gebruiken, maar ik vind wel dat ik dan veel minder controle/preciezie heb.

Dan een vraagje om monitoren, ik gebruik de monitor speakers eigenlijk nooit. Ik doe alles over mijn koptelefoon, zo hoef ik hem nooit van mijn hoofd te halen. Ik vind dat ik het veeel beter kan horen zo, en een stuk sneller kan reageren op uit sync rakende platen. Ik gebruik gewoon de cue/master mix knop om te bepalen wat ik hoor. Ik que alleen de plaat die niet op de master te horen is, en ik bij het mixen dan de que/master knop naar het midden, zodat ik zowel master als de ge-cue-de plaat over de koptelefoon hoor. Als alles dan goed loopt en ik wil gaan mixen, dan draai ik de cue/master knop weer vol naar master en begin te mixen. Soms draai ik hem nog een stukje terug om te horen of alles nog goed loopt. Als ik de plaat die afloopt begin uit te mixen, die wissel ik de que weer. Zo kan ik, als het geluid van die plaat een stuk zachter staat, de knop weer even terug draaien voor beter geluid. Werkt erg lekker zo. Ik vraag me eigenlijk wel af hoe andere mensen die doen en waarom? Mischien iemand die dezelfde techniek hanteert of er weer van af is gestapt?

Corrigeren doe ik dmv de platter, maar dan niet zoals iedereen aan de bobbelige buitenrand. Ik gebruik er de pin voor in het midden van de platter. door er op te drukken of er iets aan mee te draaien. als je het in de vingers hebt kun je er vrij snel en goed mee corrigeren. In het begin heb ik er wel op geoefend om met de pitch te corrigeren. werkt op zich wel goed alleen het grootste nadeel ervan vindt ik dat je er goed op moet letten dat je m weer op dezelfde plaats terug zet.

en voor het inmixen zet ik gewoon mn boxen hard genoeg, en als ik twijfel pak ik er de koptelefoon bij :)

Since the dawn of time....

Overclocker

quote:
exir schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:35:
[...]

Corrigeren doe ik dmv de platter, maar dan niet zoals iedereen aan de bobbelige buitenrand. Ik gebruik er de pin voor in het midden van de platter. door er op te drukken of er iets aan mee te draaien. als je het in de vingers hebt kun je er vrij snel en goed mee corrigeren. In het begin heb ik er wel op geoefend om met de pitch te corrigeren. werkt op zich wel goed alleen het grootste nadeel ervan vindt ik dat je er goed op moet letten dat je m weer op dezelfde plaats terug zet.

en voor het inmixen zet ik gewoon mn boxen hard genoeg, en als ik twijfel pak ik er de koptelefoon bij :)
Met de pin..zo draaide ik op m'n belt drives. Met SLen gaat dat voor geen meter.

quote:
Fewture schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:40:
[...]

Met de pin..zo draaide ik op m'n belt drives. Met SLen gaat dat voor geen meter.
Idd, ik wou net zeggen, zelfs op mijn reloop rp 4000 gaat dat niet.

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
Michali schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:53:
[...]

Idd, ik wou net zeggen, zelfs op mijn reloop rp 4000 gaat dat niet.
Om over een super OEM nog maar te zwijgen ;)

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage

www.puredj.com

quote:
exir schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:42:
[...]

Hetzelfde had ik ook. khad nog iets van 10 euro credits staan. Khad gehoord dat only-djs failliet was gegaan. Nu is er volgens hun een nieuwe 4djsonly.com en (naar hun zeggen) hebben ze niets met only-djs te maken. maargoed zolang ze dezelfde layout gebruiken :)

dat is nog eens klantvriendelijkheid...ze reageren ook niet op mn meeltjes... Dan maar een kogelbrief he ;)
Net ff een order bij dancegrooves gedaan. Eens kijken hoe dat bevalt. :9

ps... goed voor je vingerspieren dat afremmen op de pin ;) Moet zeggen dat mn super OEM bak er niets van merkt hoe hard ik ook knijp })

savale wijzigde dit bericht 09-02-2005 22:52 (12%)

::: I like it loud :::

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: