Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... deel XII

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
Reind schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:40:
[...]

Ik zou niet weten waarom. Mensen boeken je om heteen wat je doet, het publiek komt daar ook voor en dus zie ik geen enkele reden om aar vanaf te wijken.

Mensen komen als het goed is ook voor jouw muziek, niet andersom.

En als je dan moet bedanken voor een feestje.... dat 100* liever dan een avond muziek draaien waar ik een hekel aan heb en aan het eind van de avond een paar rotknaken in je zak steken.
En toch krijg ik het gevoel dat sommige hier dat wel doen :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

www.puredj.com

geef t eerlijk toe...Maar ja ben student dus kan de doekoe goed gebruiken...
Morgen ga ik op een feestje draaien voor ~14 jarigen...Wordt dus vooral mijn populaire plaatjes draaien, maar wel voornamelijk alles lekker groovy stijl...Paar RnB mixjes: beyonce vs rune enzo. Do it 2 nite, spankox en dat soort plaatjes. Zoiets kan best wel heel leuk zijn.

Echter: paar vrienden vroegen me om op feestje te draaien met "carnavalsmuziek" als thema... Maar in dat geval vind ik t meer de muziek verzorgen dan echt draaien...Neem r ook lekker een paar biertjes bij en ze zullen me niet constant achter mn apparatuur zien... Tis gewoon niet mijn stijl (dat weten ze gelukkig ook :P).

edit: in het laatste geval voel ik me ook niet meer echt dj hoor :O

savale wijzigde dit bericht 04-02-2005 16:40 (7%)

::: I like it loud :::

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Heh ik ben heel blij dat ik dit soort shit nooit op mijn dak krijg. Geld heb ik voorlopig wel dus dat is het probleem niet, dus ga ik me niet begeven aan dat soort shit. De enige keer toen ik gevraagd werd om te draaien was gelukkig een serieus feestje, totdat na mijn set de organisator zelf begon te draaien en het vervolgens flink verneukte bij de eigenaar.

www.puredj.com

dat van morgen heb ik echt zin in! dat "carnavallen" ook omdat ik de mensen gewoon allemaal ken daar enzo. Als een onbekende me had gevraagd carnavalmuziek te draaien tja dan ligt de zaak echt wel anders...

quote:
Reind schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:40:
[...]

Mensen boeken je om heteen wat je doet, het publiek komt daar ook voor en dus zie ik geen enkele reden om aar vanaf te wijken.

Mensen komen als het goed is ook voor jouw muziek, niet andersom.

Dit is niet echt van toepassing op de meeste mensen hier, ook niet op mij. Ik ben nog lang niet zover dat mensen mij boeken om wat ik draai en dat zal ook nog wel een hele poos duren.
Maar ik vind het wel leuk om voor publiek te draaien en dat ik dan draai wat het publiek wil horen: who cares?! Als het publiek het maar naar zijn zin heeft dan heb ik dat ook wel, kan me niet schelen op welke manier. Ik doe het ook niet voor het geld, maar gewoon omdat ik het leuk vind, dat ik geld krijg is leuk meegenomen. Ook vind ik het een slecht uitgangspunt dat je alleen draait om geld te verdienen: dan heb je er niet het juiste gevoel voor denk ik.
En iemand die graag voor publiek wilt draaien, maar alleen draait wat die zelf leuk vind heeft een bord voor zijn kop want de kans dat je gevraagd wordt is gewoon erg klein.

Here I am, so what are you 2 other wishes?

www.puredj.com

yepz je zult je toch moeten aanpassen aan je publiek... Of je moet t zover zien te krijgen dat de mensen inderdaad voor jou komen...maarja dat zijn er vrees ik nog niet super veel hier :Y)

AboutDJ

quote:
JasperT schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:04:
[...]
Maar ik vind het wel leuk om voor publiek te draaien en dat ik dan draai wat het publiek wil horen: who cares?!

Das jou keuze, gelukkig mag iedereen die keuze zelf maken.
Ik kom daar omdat mensen mij boeken en weten wat ik draai. Nu loopt dat uiteen van deephouse tot aan groove tot aan acid en breaks dus een groot probleem zal het in mijn geval niet echt om in ieder geval iets te draaien wat zowel ik als het publiek leuk vind.

En natuurlijk is zoiets ook wel een beetje dubbelzijdig. Ik zou nooit op een hardstyle feest staan omdat ik daar simpelweg geen trek in heb, echter die mensen zullen mij ook nooit vragen om daar te komen draaien want ik draai geen hardstyle en dus kom ik dat publiek ook niet tegen.

Ik draai bijvoorbeeld deephouse, ik word gevraagd voor een deephouse feestje en daar komt het publiek dus ook voor. Kans dat je daar een snoeiharde techno plaat als verzoek krijgt is mnimaal natuurlijk......

Als je dus de dingen doet waar je zelf achter staat voor de volle 100% kom je dus zo goed als nooit voor het probleem te staan dat je een avondje iets staat te draaien met tegenzin.
Dat is wat ik er mee bedoelde te zeggen. Nee zeggen tegen iets waar je geen zin in hebt is geen schande namelijk.

quote:
Als het publiek het maar naar zijn zin heeft dan heb ik dat ook wel, kan me niet schelen op welke manier. Ik doe het ook niet voor het geld, maar gewoon omdat ik het leuk vind, dat ik geld krijg is leuk meegenomen. Ook vind ik het een slecht uitgangspunt dat je alleen draait om geld te verdienen: dan heb je er niet het juiste gevoel voor denk ik.

Tuurlijk moet je het niet alleen voor het geld doen maar dat geld voor alles. Zolang je het leuk vind en er bakken geld mee kan beuren ben je gek als je niet van die optie gebruik zou maken.

Valt me op dat sommige mensen net doen alsof ze vies zijn van geld. Als je dat geld eenmaal geroken hebt draai je vanzelf bij. De mensen die zeggen dat ze het alleen maar doen voor de lol e.d geloof ik nooit zo.
Dat zegt iemand die net begint, niet iemand die die centen ook hoort te verdienen.

quote:
En iemand die graag voor publiek wilt draaien, maar alleen draait wat die zelf leuk vind heeft een bord voor zijn kop want de kans dat je gevraagd wordt is gewoon erg klein.

Absoluut niet met je eens.
Ik heb in de 5 á 6 jaar dat ik nu op feestjes draai nog geen enkele maar dan ook nog geen enkele keer iets gedaan waar ik zelf niet achter stond.
En ik heb werk genoeg gehad. Probleem is namelijk dat als je ergens iets staat te doen waar je zelf geen zin in hebt je er zelf ook niet beter van gaat presteren en je daar niemand een lol mee doet.
Ik doe dus alleen de dingen waar ik zelf zin in heb, waar ik zelf achter sta, en waar ik me niet tot een verplicht nummertje moet beperken. En natuurlijk zijn er mensen die alles leuk vinden, alleen behoor ik niet tot die gelukkige catagorie ;)

Ik zie mezelf al staan op een hardstyle avondje........ dat zal een feest worden zeg :/

Reind wijzigde dit bericht 04-02-2005 17:39 (19%)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

Ik zou er niet aan moeten denken om gevraagd te worden om een hele avond apres-ski of hardstyle te moeten draaien. Naast het feit dat ik die muziek simpelweg niet heb zou ik het vreselijk vinden om het te moeten draaien en dan kan je denk ik de sfeer ook niet zetten. Of je het nou wil of niet, de DJ zet toch de sfeer. Als de DJ er geen zin in heeft dan heeft het publiek dat vanzelf ook niet. Wat dat betreft is lichaamstaal en sfeer heel aanstekelijk :)

Maargoed, die luxe heb ik nog lang niet, ben uberhaupt nog maar 1 keer gevraagd om op een feest te draaien en dat feest ging uiteindelijk niet door :( (wordt als het goed is binnenkort opnieuw georganiseerd, met mij gegarandeerd in de line-up :P)

Which reminds me. Ik zat vorige week eens te dromen in de trein en zat te denken dat het best cool zou zijn om ergens een HTBADJ-feest te houden. Een feest(je) ergens met een selectie van de DJ's uit dit topic in de line-up :D (gewoon degenen die het graag willen en kunnen)
Lijkt me best cool om te doen eigenlijk :) (ik zal ook wel niet de eerste zijn die dat bedenkt ;))

BezurK wijzigde dit bericht 04-02-2005 18:40 (3%)

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage

Reg. datum: 24 januari 2000

Mja.. omgekeerd zou ik het ook vreselijk vinden om après-ski of techno te moeten draaien. Laat staan stijlen die trager zijn dan 140bpm.. ik zou gek worden 8)7
Maar ik draai ook voor m'n lol, en als ik geen lol beleef aan de muziek dan sta ik d'r ook niet met plezier dus :)
www.puredj.com

quote:
BezurK schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 18:39:
Which reminds me. Ik zat vorige week eens te dromen in de trein en zat te denken dat het best cool zou zijn om ergens een HTBADJ-feest te houden. Een feest(je) ergens met een selectie van de DJ's uit dit topic in de line-up :D (gewoon degenen die het graag willen en kunnen)
Lijkt me best cool om te doen eigenlijk :) (ik zal ook wel niet de eerste zijn die dat bedenkt ;))

hehe goed idee! Denk inderdaad dat er genoeg talent hier tussen zit! Als iemand een locatie heeft... Ik heb eventueel een setje van 2x500watt boxen/versterker die ik mee kan nemen... Of dacht je aan iets groots met EGT publiek? >:) Dan heb je natuurlijk geen fuck aan 2x500w

wat is dit tog n heerlijk nummertje btw: Rockefeller - do it 2 nite

savale wijzigde dit bericht 04-02-2005 19:05 (7%)

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
-ScuL- schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 18:54:
Mja.. omgekeerd zou ik het ook vreselijk vinden om après-ski of techno te moeten draaien. Laat staan stijlen die trager zijn dan 140bpm.. ik zou gek worden 8)7
Maar ik draai ook voor m'n lol, en als ik geen lol beleef aan de muziek dan sta ik d'r ook niet met plezier dus :)

Techno is niet trager dan 140bpm.. ;)

quote:
Ik doe mee :)

Fewture wijzigde dit bericht 04-02-2005 19:06 (39%)

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:

Zullen we anders eerst een meeting proberen? O-)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

www.puredj.com

quote:
BtM909 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:08:
[...]

Zullen we anders eerst een meeting proberen? O-)

kunnen we het beter niet meteen goed aanpakken? :P

kom hier paar keer per maand dus kan hier eigenlijk nix over zeggen he ;)

savale wijzigde dit bericht 04-02-2005 19:26 (18%)

quote:
Fewture schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:05:
Techno is niet trager dan 140bpm.. ;)

nee maar daar word ik gek van de herrie/noise en gebrek aan logica ;)
^^ ook reden waarom ik geen industrial draai
Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Ik ben in voor een meeting. Zeg maar waar in Nederland, maar bij voorkeur wel ergens vlakbij een station (kroegje oid).

SMSUseNet.nl

Nou, ik ben ook best in voor een meeting/feest :) Ik kan eventueel wel cd-speler + mengpaneel supplien, ik rij morgen namelijk naar duitsland om mijn Denon stuff op te halen :D (DN-X1500 en 2x DN-S1000). Qua draaitafels zit ik nu op 2x PT-2100 dus ik gok dat iemand wel 2 OEMmertjes kan supplien, want die zijn toch net iets beter :)

http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen

www.puredj.com

Ja een meeting is wel een leuk idee! Ergens in de buurt van een station is denk ik inderdaad voor iedereen handig...Misschien ook even inventariseren waar het het beste gedaan kan worden. Ik woon zelf vrij centraal tussen Amsterdam en Utrecht dus vindt alles wel best (zolang het niet groningen heet oid ;))

Tja draaien wat je niet leuk vindt... ik heb zelf inmiddels zoiets van oke als ze het geld ervoor neer willen leggen wil ik best apres ski gaan draaien.. zou het eerder als een uitdaging zien om daar wat leuks van te maken, maar ik heb wel mn grenzen, als ik zulke muziek zou draaien doe ik dat wel op 'mijn' manier, ik zal bijv. nooit voor drive-in gaan spelen of zelf door de microfoon lopen bleren..

In het jongerencentrum waar ik nog regelmatig draai doe ik vrijwel alleen maar mainstream/top40/r&b /70-80's draaien, en kan daar de lol nog zeker wel van inzien, alhoewel ik de laatste tijd ook wat meer gevraagd word voor mijn eigen ding (techno)

Zaterdag 12 februari 2 feesten op 1 avond, van 23.00 tot 1.00 op MXD in The Mix, Uithoorn en daarna van 2.00 tot 3.30 op Local Heroes in P60, Amstelveen :) beide grote zaal 8-)

savale is het nog gelukt met de dv tape van de contest btw? daar ben ik wel erg benieuwd naar :)

Chiron wijzigde dit bericht 05-02-2005 03:20 (7%)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

www.puredj.com

Ja is heel goed gelukt! Heb r zelf al een dvdtje van gemaakt. Helaas heeft ie alleen maar van mij opgenomen :( Wel jammer op zich... Maar zal binnenkort ff wat online zetten. Kwaliteit is best wel goed namelijk. Alleen het geluid is wat aan de doffe kant.
Zat trouwens nog wel één grappige foto van jou tussen!

http://www.xs4all.nl/~leth/got/energy.jpg

groot:
http://www.xs4all.nl/~leth/got/energybig.jpg

whahahahahaha :D

ben benieuwd naar de video.. jammer dat ie alleen jouw set heeft opgenomen

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Reg. datum: 12 oktober 2003

quote:
-ScuL- schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 18:54:

minder dan 140 bpm ??? 8)7 Daarom zit er toch ook een pitch fader op een draaitafel :P }:O

Techno kan je ook makkelijk op 140+ draaien hoor ;)

EDIT:

Ik ben ook wel in voor een meeting / draai feestje onder de (vaste) bezoekers van dit topic.
En inderdaad ergens centraal in nederland. Ik zelf kom uit de omgeving van Amsterdam.
En het lijkt me ook wel leuk om met iemand anders te battlen die ook Techno of Hardstyle draait. Of in ieder geval zelf even achter de OEM tafeltjes te staan ;) ben toch wel benieuwd naar het minimale verschil tussen die en mijn SL's.
Ben aankomende dinsdag ook hier in een kroegje uitgenodigt om te battlen met een van de vaste DJ's daar. Alleen jammer dat de apparatuuur een beetje ruk is.

DJKylian wijzigde dit bericht 05-02-2005 12:58 (36%)
Reden: zie bericht

quote:
DJKylian schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:51:
minder dan 140 bpm ??? 8)7 Daarom zit er toch ook een pitch fader op een draaitafel :P }:O

Techno kan je ook makkelijk op 140+ draaien hoor ;)

jullie lezen die zin verkeerd ;) .. ik zei niet après-ski of techno laat staan muziek trager dan 140 bpm. dwz niet die 2 en zeker geen muziek trager dan 140 :)
Ik bedoel als de muziek trager is dan 140bpm (op 0% pitch). als jij trage house op 20% pitch draait wordt het resultaat nog steeds niet hoe ik het graag zie.
Kijk, dit is volgens mij wel een redelijk stereotype kantoor/studio van een dj:

http://www.jasperweb.nl/studio_marco_v.jpg
En een meeting lijkt mij ook leuk, maar er moet wel iemand zijn die hierin het initiatief neemt. En ik woon vlakbij utrecht, maakt mij dus niet zoveel uit waar het is. De 1e #gotdj meeting was in Leeuwarden, das ook niet echt om de hoek

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Reg. datum: 11 maart 2001

Voor mij wel :D

Doe maar in Leeuwarden, b2b met een minimal tech DJ, lache =]

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: