Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] De mislukkelingen - deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
Liquid-Man schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:14:
)k ben dus altijd heel voorzichtig geweest, en me pc stond nieuw werkend al een maand op z'n plaats, tot vandaag. Ik had dus een nieuw mobo + cpu gekocht:
Mobo: Intel 865GLC
Proc: Pentium 4, 3 GhZ

Vanochtend wilde hij dus niet meer starten, en het blijkt dus dat er in de buurt van de agp slot, een elco is opengesprongen |:(

Nu zit ik maar op een servertje (p3 500 MhZ :( echt een wereld van verschil |:()
Elco'tje vervangen dan maar hè?

Ik heb ooit een dure grap uitgehaald doordat ik m'n stock koeler wilde vervanger door een Vulcano 9. Hierbij heb ik iets te hard gedrukt om m erop te zetten waardoor er een hoekje van de core van m'n Athlon XP 2200+ afbrak...jammer van die proc.. :'(

AMD 64 X2 3800+ Winchester // 7800GT // 2048DDR // MSI K8-N // 3x Seagate 200GB SATA // Chieftec DX-01BD-U // Thermaltake BigWater + Eheim 1048

Use the Delta Force Luke !!!!

Als je sommige reacties leest (zoek eens met de quicksearch in dit forum naar het woord "vinger") dan zou je bijna denken dat je terecht bent gekomen in "[CM] De verwondingen" Ik snap die magische aantrekkingskracht van zo'n draaiende fan niet zo eigenlijk :+

AMD Athlon 64 3200+@ 2500Mhz @air / TWINX2048-3200C2PT / Asrock dual S-ata / 120GB Samsung Spinpoint / XFX Geforce7800GT

Niet die Jism

vingers vaak opengehaald aan gloednieuwe atx kasten :P

Tijdelijke mail *Fap* | Jism: Het relaxte jazz met een vleugje chille shit is lekker.

Prettig gestoord 8)
Reg. datum: 29 november 2004

Ik ook al paar keer met m´n vingers in zo´n fan :X
Ze draaien zo machtig snel en geven mooi licht. :*

<pokemonvanger> vrouwen vallen idd op foute gasten. Dus eigenlijk moeten we allemaal shag roken en wijven slaan.
Verdraagzaamheid - Het inzicht dat de ander toch te stom is tot een beter inzicht te komen.

ja dus

druk bezig met je figuurzaag en vijlen (uurtje of tig!) in een aluminium zijpaneel, paar gaatjes boren...ben je klaar kijk je nog eens goed.... door t fijne zaagsel lijkt je mooie alu zijpaneel ineens meer op een stuk schuurpapier dan op een glimmend stuk alu... 8)7

uiteindelijk gezandstraald en dat ziet er eigenlijk best nice uit..... :+

weet ik veel

Reg. datum: 15 januari 2005

dit was me eens overkomen met mn amd k6 350mhz

ik had een tijdje die pc niet meer gebruikt (echt barak die pc) en ik wil em dus opstarten..
ok alles gaat lekker denk ik..valt die pc na een tijdje uit..ik denk 'wtf?'
na verschillende dingen te geprobeerd te hebben, besloot ik om die pc maar eens open te breken..
kijk ik naar de processor of er iets mis is...nix
stomme is dat ik die hendel die de proc op zn plaats houd afbreek (op de een of andere manier was me dat gelukt..)
ik natuurlijk in paniek en probeer de schade nog te herstellen...helaas :(
dan kijk ik naar die koelblok...hendeltje is vermist (om blok vast te pinnen)...ik met een paperclip dat ding proberen te haken aan mobo..gelukt :D

hop ik doe pc aan etc...hij werkt ;)
maar na een tijdje valt die pc alweer uit...wat bleek?
cpu en blok waren van mobo losgekomen...en die pinnetjes van mn cpu kaduk |:(

woojoooo

no place like 127.0.0.1

Ik wilde eens m'n pc beneden bij de tv zetten om filmpje te kijken. Zo ook gedaan, geen probleem, toetsenbord en muis maar even op de grond gezet. Doe ik een stapje naar achter... *krak* voetje van toetsenbord. Was toch niet erg, was een k*t-toetsenbord van 200 frank...

Niet echt casemodding maar ook wel grappig: je kent waarschijnlijk wel die stoomzakjes voor rijst die je 2 minuten in de microgolf moet zetten. Ik wou dat ook eens doen, ja ik pak dus zo'n zakje, steek in de microgolf, hup 2 minuten. Beetje aant babbelen tegen zus en ma, even later *BAM* zakje ontploft (8&gt; (hmm, toch beter die 2 cm gescheurd :) )
Gelukkig geen schade aan de microgolf, was wel even bezig met rijstkorrels zitten zoeken in ELK hoekje :O

Reg. datum: 29 april 2004

Bah.

Tijdens de instalatie van de thermaltake bigwater is een aansluiting van de pomp afgebroken. Lage kwaliteit? De pomp wel, het plastic is echt heel erg dun en hardstikke slap..... Nu heb ik deze pomp al weer terug gestuurd naar freezinghardware, en zij weer naar de distributeur van thermaltake. En volgens hun lag het aan foutief gebruik.... Nu krijg ik de pomp weer terug dus

http://www.tweakzone.nl/f/g/29547KxDvANZY.JPG

Anyho, ik zit nu dus met een gat in dat reservoir en wil dit graag weer dicht hebben. Lijkt mij dat dit zelf wel te doen is, alleen wat voor spul moet ik daarvoor gebruiken? Ik wil dus alleen het gat dichtmaken omdat de aansluiting eigenlijk nutteloos is. Je kan ook gewoon rechtsstreeks het water in het reservoir gooien zonder gebruik te maken van het backup reservoir.
ja dus

quote:
MartH schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:19:
Lijkt mij dat dit zelf wel te doen is, alleen wat voor spul moet ik daarvoor gebruiken? I

denk dat t zelf makkelijk t doen is, je moet even kijken wat voor materiaal het is en dan even naar de bouwmarkt voor de juiste lijm, als het iets van perspex/acrylglas/enz is kan je een afdekplaatje maken en die over dat gat heen lijmen...

je moet alleen uitkijken dat je lijm je kunstof niet oplost....daar komt dat afgebroken stukje mooi van pas...

weet ik veel

AMD64
Reg. datum: 15 februari 2004

Ik heb pas geleden geprobeert mijn computer aan te sluiten op de tv. Ik kreeg maar geen beeld en ik kijken wat er mee aan de hand was. weer op mijn beeldscherm aangesloten, weer geen beeld!
Andere videokaart erin, nog steeds geen beeld! Ik Dell gebeld (was een Dell systeem) en toen moest ik achterop mijn pc naar de lampjes kijken ---> geheugenfout:S
Ik het geheugen in een andere Dell getest, deed het gewoon!!! Dus ik had blijkbaar mijn moederbord gedeeltelijk opgeblaze! waarschijnlijk is dit gebeurd: de tv stond aan, computer stond aan ---> ik leg er een kabeltje tussen zonder na te denken, en er komt spanning van beide kanten (BOEM). kaduuk!
En ik had pas nog een oude Pentium Pro, eerst ff losgekoppelt, en toen weer aangslote, voeding met 2 stekkers ---> verkeerd om gedaan natuurlijk, en toen was er weer een pc weg! |:( |:( 8)7 8)7 !!!!!!!!!!!!!!!

T!m >>> [ System ]

Reg. datum: 04 juli 2002

quote:
tim123 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:18:
Ik heb pas geleden geprobeert mijn computer aan te sluiten op de tv. Ik kreeg maar geen beeld en ik kijken wat er mee aan de hand was. weer op mijn beeldscherm aangesloten, weer geen beeld!
Andere videokaart erin, nog steeds geen beeld! Ik Dell gebeld (was een Dell systeem) en toen moest ik achterop mijn pc naar de lampjes kijken ---> geheugenfout:S
Ik het geheugen in een andere Dell getest, deed het gewoon!!! Dus ik had blijkbaar mijn moederbord gedeeltelijk opgeblaze! waarschijnlijk is dit gebeurd: de tv stond aan, computer stond aan ---> ik leg er een kabeltje tussen zonder na te denken, en er komt spanning van beide kanten (BOEM). kaduuk!
En ik had pas nog een oude Pentium Pro, eerst ff losgekoppelt, en toen weer aangslote, voeding met 2 stekkers ---> verkeerd om gedaan natuurlijk, en toen was er weer een pc weg! |:( |:( 8)7 8)7 !!!!!!!!!!!!!!!

volgens mij moet ik dan ook van heel veel geluk spreken...? heb al heel vaak die kabel aangesloten terwijl beide aanstonden..

enkelt krijg ik nog steeds geen kleur enkelt zwart wit |:(

Asus P5B, C2D E6600, 8800GTX 786 Mb, 2Gb 533 MHz geheugen, 2x 1 TB samsung spinpoint HDD

Untouchable
Reg. datum: 23 september 2004

Wat ik allemaal om zeep heb geholpen is bijna te veel om op te noemen :P
Maar ineiedergeval een paar leuke:

P75 op 250Mhz zonder koeler (werd meer dan 200ºC, verder ging m'n oventermometer niet)
(kapotte)486-DX2 in een socket7 duwen (past echt wel....pinnen zitten er nu alleen iets anders onder)

BIOS hotflash, chipje 2 pinnen verkeerd gedrukt...ineens knapte de videoprocessor stuk (bios chip was nog heel)

Op de een of andere manier heeft de spaningsregelaar op m'n (vers uit de afvalbak) GeForce2 het begeven....en begon nogal te roken (3 dagen later nog te ruiken).

Te veel programma's draaien (in windows 95) op me AMD 386-SX-33Mhz....met als gevolg dat ie heet werd....en met een mooie flits en stank aan z'n einde kwam.

Mislukte BIOS flash (na een jaar een geschikte donor gevonden....PC werkt nu weer)

Stom ventilatortje op 30v gezet....helaas doet ie het nog....(als ze kapot moeten gaan ze niet 8)7 )

TNT2 AGP ongeveer een jaar zonder koeler gezeten...was er gewoon afgevallen...doet het nog steeds trouwens (op het niveau van een tnt2 PCI)

En een collega op het stagebedrijf had mooi een PC inelkaar gezet (zo'n socket 775 geval op een asus mobo), deed het aardig goed. En ja hoor, een week later was de PC alweer terug....southbridge zat een gat in....(stinken!)

En nog wel wat meer....maar die bewaar ik voor een volgende keer })

Abit AW9D, C2D E6600 2,4Ghz, Zalman CNPS9500 Cu LED, 4GB Dual Channel, GeForce 8800 GTS

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

Ik had vanmiddag even een Zalman 700CU geleend van een maat om te kijken of die in me typbak/zusjes pc zou passen.
Stoot ik tegen een mosfet sink aan, die dus even de halve mosfet mee :( na eindelijk dat bord om zeep geholpen na 3jaar proberen (fanheaders doorgebrand, en dat soort geintjes :P)

Dus als iemand nog een doode (of oude die die tegen een zeer zachte prijs kwijt wil) Asus A7V266 serie mobo heeft liggen mail me dan even dan kan ik daar de mosfet afsolderen en op mijn bord zetten ! (of zo vriendelijk zijn de mosfet eraf te solderen voor me ;))
Untouchable
Reg. datum: 23 september 2004

Ik zit trouwens ook met verbazing te kijken hoe sommigen hun Pentium 1 hebben opgeblazen met een kleine OC.

Ik heb net ook weer een P166 op 250Mhz laten draaien (zonder koeler) :Y) , en met heel veel moeite komt ie aan de 100ºC. En werkt nog gewoon....

Dus hoe the *piep* krijgen jullie het voorelkaar?

Abit AW9D, C2D E6600 2,4Ghz, Zalman CNPS9500 Cu LED, 4GB Dual Channel, GeForce 8800 GTS

Echte chocomel eerst!

quote:
tomvdburg schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:53:
[...]

enkelt krijg ik nog steeds geen kleur enkelt zwart wit |:(
Misschien even op PAL zetten ipv NTSC?

Why is everything here completely pointless?

quote:
T-MOB schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:27:
[...]

Misschien even op PAL zetten ipv NTSC?
ik heb alle pal settings geprobeert... maar geen een werkt er..

Asus P5B, C2D E6600, 8800GTX 786 Mb, 2Gb 533 MHz geheugen, 2x 1 TB samsung spinpoint HDD

quote:
Dit licht zeerzeker niet aan jou de pomp die ik kreeg was ook defect bij die 2 punten. Hij is van mindere kwaliteit dan die van de aquarius.
Reg. datum: 02 december 1999

foutje van mij:

Nieuwe voeding installeren, staat het de switch niet op 220 maar op 110

BOEM!

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines - Anon

Reg. datum: 20 januari 2005

Iets van 5 uur geleden ofzo, zat ik ut2004 te opstarten. En daarna wilde ik zo'n server binnen komen, je weet wel. Je moet dan wachten, dus ik zag mijn stomme pci-plaatje loszitten. En ik dacht achjah, ik zet hem wel even goed en recht erin. Ging ik dat doen, valt dat pci-plaatje gewoon ,en maakte contact met de mobo terwijl de andere kant van de pci-plaatje tegen de kast geloof ik zat. Daarna, gele stroomstoot en beeld viel uit. Ik zette snel de voeding uit, en deed het over 15 seconden weer aan.Ik was echt Dood geschrokken, omdat ik een dure pc heb :&#039;(
Maar er is dus niets gebeurd! _/-\o_

Rufus-Seal wijzigde dit bericht 07-02-2005 22:12 (4%)

quote:
Rufus-Seal schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:11:
Iets van 5 uur geleden ofzo, zat ik ut2004 te opstarten. En daarna wilde ik zo'n server binnen komen, je weet wel. Je moet dan wachten, dus ik zag mijn stomme pci-plaatje loszitten. En ik dacht achjah, ik zet hem wel even goed en recht erin. Ging ik dat doen, valt dat pci-plaatje gewoon ,en maakte contact met de mobo terwijl de andere kant van de pci-plaatje tegen de kast geloof ik zat. Daarna, gele stroomstoot en beeld viel uit. Ik zette snel de voeding uit, en deed het over 15 seconden weer aan.Ik was echt Dood geschrokken, omdat ik een dure pc heb :&#039;(
Maar er is dus niets gebeurd! _/-\o_
lucky bastard. de meeste mensen kunnen hun pc dan wegdoen..

Westland
Reg. datum: 01 januari 2003

En Tom, wat heb jij allemaal al gesloopt tijdens je carriere in De Lier? :) :+

Binnenkort maar weer richting Yorcom zeker.... :&#039;(

Snel? Een ZX-6R, das pas snel! - VI.830 (506628)

Reg. datum: 20 januari 2005

quote:
tomvdburg schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:22:
[...]

lucky bastard. de meeste mensen kunnen hun pc dan wegdoen..
Serieus :o Damned, dan heb ik wel geluk. Zou alles dan kapot gaan? Ik wil natuurlijk niet dat mijn lieve 6800gt dood gaat..Maar ik heb dus dan lekker geluk! })

Jup
Reg. datum: 24 december 2003

Viel bij mij ook een keer een koelblokje van et geheugen van m'n vidkaart op m'n audigy 2. Was 's avonds dus ik wist dat nog niet. Ik zet m'n pc weer aan en doet et gewoon. Volgende dag zag ik et koelblokje pas liggen 8)7

En laatst m'n superstabiele mobo naar de kloten geholpen ;( Was wat stroomdraadjes aan et wegprutsen in een 5,25" slot (pc stond dus gewoon aan) en ik denk dat 1 van de draadjes toen tegen m'n mobo aankwam.

quote:
Jvdvalk schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:35:
En Tom, wat heb jij allemaal al gesloopt tijdens je carriere in De Lier? :) :+

Binnenkort maar weer richting Yorcom zeker.... :&#039;(
zoek op mijn naam, en gij vind een hoop..

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: