Aan alcoholhoudenden worden geen minderjarigen verstrekt.
Reg. datum: 04 december 2004
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Reg. datum: 12 juli 2001
quote:Cyphax schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:58:
[...]
Hoe los je dit op dan? Alleen een backplate voor je moederbord is toch niet voldoende om te aarden neem ik aan?
draadjes of metalen strips tussen de componenten (voeding, backplane, disks, opticals,...) hangen
Imho is het niet noodzakelijk, maar wel aan te raden.
quote:Gnuitenjong schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:44:
Waarom is het nodig de boel te aarden als je case van mdf maakt
Sorry dat ik het zeg maar ben je nou zo dom als je post er uit ziet?
Moederbord, hdd's, opticals 'moeten' geaard worden, minimaal aan de kast waar ze in zitten. Anders kan de statische elektriciteit niet weg.
En als je een kast van MDF maakt dan wordt die elektriciteit niet afgevoerd aangezien hout niet zo goed elektriciteit geleid. Dus aparte lijntjes trekken naar je voeding ,waarvan het omhulsel aangesloten zit op de aarding van de voeding, is zeer aan te raden al dan niet noodzakelijk.
Aan alcoholhoudenden worden geen minderjarigen verstrekt.
Met gepaste tederheid walste zij over hem heen, als een hoempapa-band op een crematie.
quote:cybersteef schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:06:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar ben je nou zo dom als je post er uit ziet?![]()
Moederbord, hdd's, opticals 'moeten' geaard worden, minimaal aan de kast waar ze in zitten. Anders kan de statische elektriciteit niet weg.
En als je een kast van MDF maakt dan wordt die elektriciteit niet afgevoerd aangezien hout niet zo goed elektriciteit geleid. Dus aparte lijntjes trekken naar je voeding ,waarvan het omhulsel aangesloten zit op de aarding van de voeding, is zeer aan te raden al dan niet noodzakelijk.
Misschien een domme vraag, maar wist het niet zeker en aangezien ik ook een case van mdf wil gaan maken..
Volgens de verkoper 4500mcdquote:Vermicellisoep schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:55:
Die 'led-array' van je geeft flink lichtZijn dat toevallig 3000mcd leds of meer?
Sony A100, Sony 18-70mm, Sigma 28-200mm, Sigma 28mm F1.8, Minolta 50mm F1.7, Minolta MC rokkor 58mm F1.2, Peleng 8mm
Op deze manier:

Let niet op mijn un1337 photoshop skilz
Met gepaste tederheid walste zij over hem heen, als een hoempapa-band op een crematie.
Loop zelf ook met het idee rond om mijn volgende kast zelf te maken van hout. Omdat het makelijker werkt dat metaal, maar ik ben bang dat het geheel zo zwaar word..... (zeker met wc)
Wat doet u dapper swą?!
Reg. datum: 18 januari 2005
quote:DaMightyWackO schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:42:
... volgende kast zelf te maken van hout. Omdat het makelijker werkt dat metaal, maar ik ben bang dat het geheel zo zwaar word..... (zeker met wc)
Hout is circa 10* zo licht als staal...
Mooie uitvoering. Vooral het idee van de HDD ophanging en de koeling ervan spreekt me wel aan...
De jacht is mooier dan de vangst!
Ja dat kan dan wel zo zijn maar het hout is ook dikker dan de staalplaten die gebruikt worden voor een kast. de houten plaaten zijn circa 2cm en de staalplaten van een gemiddelde kast circa 1mm. het is dan wel lichter maar je gebruikt dan ook veel meer dan bij staalquote:Bellevue schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:51:
[...]
Mooie uitvoering. Vooral het idee van de HDD ophanging en de koeling ervan spreekt me wel aan...
Mentox wijzigde dit bericht 02-02-2005 23:39 (1%)
Reden: typ fout
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Sony A100, Sony 18-70mm, Sigma 28-200mm, Sigma 28mm F1.8, Minolta 50mm F1.7, Minolta MC rokkor 58mm F1.2, Peleng 8mm
Ik hou wel van compleze zelfbouw's... en helemaal deze, super gaaf!
Maar een stalen kast is van 1 mm staal gemaakt, en deze van 18 mm MDF. Dat heft elkaar lichtelijk op.quote:Bellevue schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:51:
[...]
quote:ravenge schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:34:
Update IV
De laatste paar dagen wat druk gehad mer school, stage en werk dus heb niet al te veel kunnen doen. Toch maar even een klein status updatje van m'n HD-rack.
Hij is al een heel eind opgeschoten
Ik heb de 2 racks aan elkaar geschroefd en heb wat zitten plamuren. Helaas zijn de 9mm mdf panelen wel een beetje gespleten bij de schroeven alhoewel ik wel had voorgeboordGelukkig zie je daar straks niks meer van
[afbeelding]
Hij is nu weer netjes open in het midden zodat daar straks de lucht langs kan stromen
[afbeelding]
En ik heb weer wat nieuwe fans120mm rode ledfans
[afbeelding]
Wat moet ik hier nog aan doen?
-Schroeven afzagen
-U Profielen die voor het luchtgat zitten gedeeltelijk weghalen
-Plamuren (al aan begonnen)
-In de kast modden met dempingsmateriaal
-Afdichtplaatjes maken zodat de hardeschijven er niet uitschuiven.
Strak!
Ik ben ut aan het bijhouden
BtW: b00kM4rkd:)
Specs: DFI Lanparty NF4 ULTRA-D, AMD 64 3000+ 1,8 @ 2,8 , 2X256mb Twinmos PC3200, 160GB Hitachi Deskstar IDE 100, XFX 6600 256Mb Passief, ACRyan 550Watt Cablefree
Specs: DFI Lanparty NF4 ULTRA-D, AMD 64 3000+ 1,8 @ 2,8 , 2X256mb Twinmos PC3200, 160GB Hitachi Deskstar IDE 100, XFX 6600 256Mb Passief, ACRyan 550Watt Cablefree
Reg. datum: 20 oktober 2003
Hoe ga je hem (of is het een haar
Wat ik me afvroeg: waarom het je tussen de twee HD-racks niet nog een ventilator gebouwd. Voor nog betere doorstroom? Liggen die hd zometeen los? Hoe ga je ze bevestigen?
Bookmarked!
quote:nika schreef op donderdag 14 april 2005 @ 23:26:
Ontzettend mooie case-mod! Nu al, en hij is nog niet eens af.
Hoe ga je hem (of is het een haar) aflakken? Hoogglans wit?
Wat ik me afvroeg: waarom het je tussen de twee HD-racks niet nog een ventilator gebouwd. Voor nog betere doorstroom? Liggen die hd zometeen los? Hoe ga je ze bevestigen?
Bookmarked!
tnx
Ik ga hem denk ik hoogglans roomwit aflakken maar daar gaat nog aardig wat plamuurwerk aan vooraf ben ik ban
De HD's worden geklemd door paneeltjes (die ik nog moet maken) die je tegen de zijkanten aanschroefd. Ik heb er niet nog een fan tussen gezet omdat hij daar erg weinig doorstroming heeft en dan dus herrie gaat maken. Ik denk dat het zo wel voldoende is...mochten ze alsnog te warm worden dan kan ik altijd nog een fan tegen het eind van de rack aanschroeven
Dat zou hem wel helemaal afmaken natuurlijk
bl44t
Waar heb je dat vandaan?
quote:YaaD schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 09:35:
Krijgt de kast ook nog een kleurtje?
Dat zou hem wel helemaal afmaken natuurlijk
Als je 1 post boven je had gelezen, had je het al gezien.
Het lijkt me een hele mooie kast worden. Ik twijfel alleen een beetje aan die alu strips voor je zijpaneel, hoe wil je dat wegwerken?
Klik mee voor GoT!........ Wired'up DC hub @ wireduphub.no-ip.info:411