In regards to cannabalism; I Wouldn't eat a clown, they taste funny. No Neo-Cons either they're very bitter
Ja, stroom gaat van + naar -, zo ook door de LEDs. Loopt stroom hier dus van links naar rechts, zit de +-pool dus links en --pool dus rechts.quote:dano_nl schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:51:
[...]
verbind je dan alle pootjes van de led aan de +pool? en de laatste aan de min pool, misschien een beginnersvraag, maar ik kon neit echt een sluitende faq hierover vinden:)
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
edit:
Ik moet leren lezen :x
Gnuitenjong wijzigde dit bericht 29-01-2005 20:28 (18%)
Mis je geen kooi van Faraday wanneer je een houten behuizing gebruikt? Ofwel:
1. Heeft een computer bescherming nodig voor elektromagnetische stroring (denk aan knipperende TL-balken, gsm) van buiten?
2. Heeft de omgeving (denk aan tv) bescherming nodig tegen de pc?
Het feit dat bij nieuwe kasten de drive-bays van een uitbreekbaar stukje metaal zijn voorzien doet vermoeden van wel. De verkoop van plastic kasten doet vermoeden van niet.
quote:pmeter schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:17:
Gaaf zeg, goed uitgedacht en mooi afgewerkt tot zover.
Mis je geen kooi van Faraday wanneer je een houten behuizing gebruikt? Ofwel:
1. Heeft een computer bescherming nodig voor elektromagnetische stroring (denk aan knipperende TL-balken, gsm) van buiten?
2. Heeft de omgeving (denk aan tv) bescherming nodig tegen de pc?
Het feit dat bij nieuwe kasten de drive-bays van een uitbreekbaar stukje metaal zijn voorzien doet vermoeden van wel. De verkoop van plastic kasten doet vermoeden van niet.
dit is echt niet nodig... heb jaren een houten kast gehad. No problem
Keep on modding ravenge. ziet er allemaal netjes uit, en blijf je tijd ervoor nemen om het allemaal netjes af te werken ben benieuwd naar het eindresultaat.
quote:ROFLASTC schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 02:24:
Wat ga je precies met je spullen doen als alles klaar is. Overclocken dankzij die waterkoeling, gewoon stil? Die fans gaan draaien op 5 volt?
offtopic:
hoezo geen kast heb je die chieftec weggegooid?
Ik wil wel kijken of ik kan gaan overclocken, helaas heb ik een CPU die niet al te ver kan (heeft met de serie te maken)
Verder wordt de kast zowiezo stiller.
En ik heb geen kast meer omdat ik de mobotray uit m'n chieftec heb gesloopt
zie deze link: plaatjequote:dano_nl schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:51:
verbind je dan alle pootjes van de led aan de +pool? en de laatste aan de min pool, misschien een beginnersvraag, maar ik kon neit echt een sluitende faq hierover vinden:)
De + pool van de ene led gesoldeerd aan de - pool van de volgende en zo verder. Je moet een stroomkring maken
quote:Gnuitenjong schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:22:
Nog even een vraagje :D: Hoe heb je de randen van je blowholes zo mooi afgerond?
quote:ravenge schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:36:
Die randjes heb ik met de vijl geschuurt totdat ze rond waren. [...]
Sony A100, Sony 18-70mm, Sigma 28-200mm, Sigma 28mm F1.8, Minolta 50mm F1.7, Minolta MC rokkor 58mm F1.2, Peleng 8mm
ah tegek dankjewel, eindelijk helder kan ik weer fijn gaan knutselenquote:zie deze link: plaatje
De + pool van de ene led gesoldeerd aan de - pool van de volgende en zo verder. Je moet een stroomkring maken
http://dano.nl.nu --- Nas Drovje zoekt blazers (sax,trompet,trombone etc) kijk op: http://www.nasdrovje.nl
Sony A100, Sony 18-70mm, Sigma 28-200mm, Sigma 28mm F1.8, Minolta 50mm F1.7, Minolta MC rokkor 58mm F1.2, Peleng 8mm
Specs - Mijn Profiel Proud member of the NoizyCows
Reg. datum: 04 maart 2004
What we do in life echo`s in eternity
Reg. datum: 11 november 2003
E6600 @ 3.4Ghz, HyperX @ 470Mhz, 1TB T166 RAID0, HD3870@877/1215. GeminII, VF1000, TG480
Ziet er echt heel netjes uit, maar wordt hij idd. niet erg zwaar?
quote:Quickkie schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:27:
even een vraagje: Wordt die kast van je niet ongelofelijk zwaar.
Nou m'n Chieftec woog al 20 kilo. Misschien dat deze uiteindelijk iets zwaarder wordt maar er komt natuurlijk ook waterkoeling in
Bedankt maar nee hoor hier zit gewoon een Pabo studentquote:Pakjebakmeel schreef op maandag 31 januari 2005 @ 08:48:
Timmerman van beroep oid? De afwerking is namelijk ronduit strak/symmetrisch te noemen .. Iets wat niet elke jandoedel ( zoals ik ) voor elkaar kan krijgen. Alles zo haaks en mooi op elkaar aansluitend te krijgen is verdomd lastig
Reg. datum: 10 december 2004
quote:ravenge schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:06:
En ik heb geen kast meer omdat ik de mobotray uit m'n chieftec heb gesloopt
Wat ik mij eigenlijk afvraag, is waarom je de mobotray uit je oude kast erin wilt gaan zetten?
Misschien een vreemde opmerking, maar biedt de MDF je niet een perfecte mogelijkheid gaatjes in het hout te boren om vervolgens met afstandhoudertjes je mobo te installeren.
Zomaar even een vraag
quote:eXtremeWeb schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:18:
[...]
Wat ik mij eigenlijk afvraag, is waarom je de mobotray uit je oude kast erin wilt gaan zetten?
Misschien een vreemde opmerking, maar biedt de MDF je niet een perfecte mogelijkheid gaatjes in het hout te boren om vervolgens met afstandhoudertjes je mobo te installeren.
Zomaar even een vraag
Dat doe ik om meerdere redenen:
- Ik heb zowiezo een backplate nodig voor de PCI en AGP kaarten en vond het te moeilijk om daar zelf iets stevigs voor te verzinnen
- De aarding is zo beter
- De tray uit m'n chieftec is lekker dun
- Geen gemier met gaatjes boren op precies de juiste plek
Tis gewoon lekker makkelijk en je ziet er straks toch niks meer van (hoop ik
Ik weet niet hoever MDF eventueel nog gaat werken of uitzetten, maar als je dan je mb-tje erop hebt geschroeft moet je niet raar kijken als die ineens het niet meer doet.quote:eXtremeWeb schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:18:
[...]
Zomaar even een vraag
Wash me away... Clean your body of me... Erase all the memories... They will only bring us pain... And I've seen all I'll ever need... Muse Citizen Erased
Reg. datum: 02 mei 2004
Als mdf nog gaat werken trekt hij die hele case scheef.. dus dan heb je gelijk niets meer aan je modquote:maniacshouse schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:55:
[...]
Ik weet niet hoever MDF eventueel nog gaat werken of uitzetten, maar als je dan je mb-tje erop hebt geschroeft moet je niet raar kijken als die ineens het niet meer doet.
Reg. datum: 12 juli 2001
Maar ik zou misschien toch ook kiezen voor een mobo-tay out een oude kast: zo hoef je jezelf niet bezig te houden met passne en meten voor de gaatjes, maar ook voor de PCI-afdekplaatjes.
Daarnaast moet je mobo geaard zijn aan de kast door die schroefgaatjes, en door hout vloeit niet zo veel stroom
Das sowsieso een punt waarmee je rekening moet houden: in een normale kast is alles extra geaard aan de kast zelf.
just an afterthought
In regards to cannabalism; I Wouldn't eat a clown, they taste funny. No Neo-Cons either they're very bitter
Hoe los je dit op dan? Alleen een backplate voor je moederbord is toch niet voldoende om te aarden neem ik aan?quote:The_Stickie schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:58:
Daarnaast moet je mobo geaard zijn aan de kast door die schroefgaatjes, en door hout vloeit niet zo veel stroom
Das sowsieso een punt waarmee je rekening moet houden: in een normale kast is alles extra geaard aan de kast zelf.
Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT
Dat wordt sjouwen!quote:Ik ben van plan om binnenkort weer naar een antal LAN's toe te gaan...
quote:sig69 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:07:
Dat wordt sjouwen!
Uhuh
Nee dat klopt, je moet er voor zorgen dat je alle verschillende onderdelen (mobotray, hdd's, cddrives) via een aardedraad met elkaar verbind. Deze doe je dan als laatst aan de voeding en dat moet voldoende zijn. Een normale kast geleid al genoeg stroom maar MDF nietquote:Cyphax schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:58:
Hoe los je dit op dan? Alleen een backplate voor je moederbord is toch niet voldoende om te aarden neem ik aan?