Reg. datum: 06 maart 2004
[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 06 maart 2004
Reg. datum: 27 januari 2005
Is dit mogelijk???quote:Quincy240 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:06:
Dag mensen,
Ook hier weer een persoontje die het idee heeft opgepakt om een CarPC te gaan bouwen. Nu is mijn vraag: Ik heb een Volvo 240 Stationwagon op LPG, dus zat ruimte en een beetje extra brandstofverbruik is ook geen punt. Ik gebruik deze op zaterdag voor het werk (ik heb samen met mijn vader en broertje een ramenwasbedrijf en koeriersbedrijf)
Nu wil ik eigenlijk gewoon een complete computerkast achterin inbouwen met een omvormer.
Ik wil dan wel een klein toetsenbordje en muis in het dashboardkastje. Het TFT scherm hoeft geen touch-screen te worden. Ook komt er achterin een printer om meteen facturen uit te kunnen printen.
Is dit mogelijk (en vooral relatief makkelijk te realiseren)??
quote:
Waarom niet?
Je moet alleen 3 verleng kabels halen voor het toetsenbord, muis en tft scherm. En een omvormer die krachtig genoeg is voor de pc + printer. De printer kun je dan gewoon achterin de auto zetten zodat je daar geen verleng kabel voor nodig hebt. Die printer sluit je dan ook aan op de omvormer.
Reg. datum: 04 december 2004
Maar het antwoord op deze vraag is al lang en breed gegeven in een van de 3 topics hierover op GoT en anders weet google het ook heel goed duss...
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Reg. datum: 03 mei 2000
quote:Cyber Spy schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:05:
[...]
Waarom niet?
Je moet alleen 3 verleng kabels halen voor het toetsenbord, muis en tft scherm. En een omvormer die krachtig genoeg is voor de pc + printer. De printer kun je dan gewoon achterin de auto zetten zodat je daar geen verleng kabel voor nodig hebt. Die printer sluit je dan ook aan op de omvormer.
Een omvormer hoeft niet perse voor de PC, pc kan ook gewoon vanaf 12V, en een losse omvormer voor alleen de printer. Eventueel kun je, afhankelijk van het model printer, deze ook direct voeden via 12V. Ik heb zelf een HP Deskjet 350 liggen. Die heeft een voedingsspanning van 10V nodig, dat kun je dus (vrij) eenvoudig van 12V maken.
Alleen een laserprinter is natuurlijk geen optie in je auto dus je moet bij inktjet blijven.
Misschien kun je zelfs nog beter naar een matrixprinter kijken. Is dan wel traag en oud, maar wel lekker goedkoop in aanschaf, en, wat ook belangrijk is imho, beter voor de winterdagen... Ik weet niet wat er met inkt gebeurd als het regelmatig bevriest en/of 40-50 graden wordt (winter/zomer). Een ouderwets matrix-inktlint lijkt me iets beter daartegen bestand...
een omvormer lijkt me toch wel redelijk belangrijk, 12v van je accu is lang niet altijd 12v, soms wat meer, soms wat minder. door de omvormer en de pc-voeding weet je iig zeker dat je altijd constante voltages hebt. want echt bevorderlijk is t niet voor je pc als die voltages zo verschillenquote:DJSmiley schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:19:
[...]
Een omvormer hoeft niet perse voor de PC, pc kan ook gewoon vanaf 12V, en een losse omvormer voor alleen de printer. Eventueel kun je, afhankelijk van het model printer, deze ook direct voeden via 12V. Ik heb zelf een HP Deskjet 350 liggen. Die heeft een voedingsspanning van 10V nodig, dat kun je dus (vrij) eenvoudig van 12V maken.
Alleen een laserprinter is natuurlijk geen optie in je auto dus je moet bij inktjet blijven.
Misschien kun je zelfs nog beter naar een matrixprinter kijken. Is dan wel traag en oud, maar wel lekker goedkoop in aanschaf, en, wat ook belangrijk is imho, beter voor de winterdagen... Ik weet niet wat er met inkt gebeurd als het regelmatig bevriest en/of 40-50 graden wordt (winter/zomer). Een ouderwets matrix-inktlint lijkt me iets beter daartegen bestand...
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Ik bedoelde een omvormer naar 220V. Een ITPS is genoeg icm een opus voeding oid. 12->220->Reguliere voeding is niet nodig.quote:DoD Cerberus schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:27:
[...]
een omvormer lijkt me toch wel redelijk belangrijk, 12v van je accu is lang niet altijd 12v, soms wat meer, soms wat minder. door de omvormer en de pc-voeding weet je iig zeker dat je altijd constante voltages hebt. want echt bevorderlijk is t niet voor je pc als die voltages zo verschillen
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
MIS ! lilleput bestaat nietmeer dus maken ze geen monitoren onder die naam meer ook! Hun nieuwe naam is NeWision of NewVision !quote:Roeligan schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:47:
Ik zie net op Ebay dat er een nwe versie van de lilliput is. Zo te zien is de ontkoppeling maakelijker gemaakt (zonder die vga connector). Kan iemand dit bevestigen?
http://www.meedio.be

en over de aansluiting

Vaag... op Ebay wordt je ermee doodgegooid... nwe lilliput model 2005 blahblahblah.....
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
Kwestie van 1 condensator en 1 weerstand, details op t forum van mp3car.com

Beetje soldeerervaring is best handig, SMD is niet zo groot
Reg. datum: 18 december 2004
gr. Denis
- Geluid, kan ik dit via een autoversterker laten lopen? (die kan ik dan alvast kopen in afwachting van de rest vd hardware) En zo ja dan neem ik aan van de line out pc > line in versterker...
- Plaatsing hardware. Ik heb nu een barebone, maar denk dat ik deze ga omruilen voor een epia bord ivm benodigde voeding... Is de plaatsing van de HDD belangrijk (draairichting van de schijf ivm noodstop) en de plaatsing van de hardware in zn algemeenheid (onder stoel of kofferbak, buitentemp belangrijk?)
- Scherm, Ik wil een newvision/lilliput schermpje hebben. Indash of gewoon op dash, ik bedoel op digitalww kan je een indash voor het schermpje bestellen voor $100 maar zonder motor, is het moeilijk (lees: irritant) om het schermpje steeds te verwijderen? Als ie bovenop dash zou staan is het wel overzichtelijker (lees: makkelijker af te lezen). De indash gemotoriseerde schermpjes zijn nogal duur....
- Carkit, hoe sluit ik deze aan? Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik weet dat er een aantal dingen (zoals geluid vraag) hier in het topic staan, maar na de 1e 2 bijna geheel te hebben doorgebladerd zie ik door de bomen het bos niet meer. Misschien is het makkelijk om een n00b stappenplan te schrijven.
Sterker... ik denk dat ik er zelf 1 schrijf als ik hem ga inbouwen.
Roeligan wijzigde dit bericht 02-02-2005 15:03 (3%)
Welke is dat dan ????quote:Ik wil een newvision/lilliput schermpje hebben. Indash of gewoon op dash, ik bedoel op digitalww kan je een indash voor het schermpje bestellen voor $100 maar zonder motor
mkanon wijzigde dit bericht 02-02-2005 15:10 (7%)
I reject your reality and substitute my own!

Let wel is alleen behuizing en geen scherm erbij
Roeligan wijzigde dit bericht 02-02-2005 15:22 (4%)
Nu heb ik een sony autoradio en wil ik de ps2 sound aansluiten op mn autoradio zodat het over mijn speakers zal gaan.
Alleen... ik heb daarbij ook een wisselaar in mn auto zitten (mn line-in is bezet), hoe krijg ik het geluid van de ps2 via mijn speakers?
http://www.rickjamesbitch.nl "What did the 5 fingaz say to the face...SLAP BITCH!! haha"
Koop nog een radio die je dan gebruikt voor die ps2.quote:flexje schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:18:
Hey fellas, ik wil binnekort een ps2 inbouwen in mn auto en daarbij een in-dash 7 inch scherm.
Nu heb ik een sony autoradio en wil ik de ps2 sound aansluiten op mn autoradio zodat het over mijn speakers zal gaan.
Alleen... ik heb daarbij ook een wisselaar in mn auto zitten (mn line-in is bezet), hoe krijg ik het geluid van de ps2 via mijn speakers?
quote:flexje schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:18:
Hey fellas, ik wil binnekort een ps2 inbouwen in mn auto en daarbij een in-dash 7 inch scherm.
Line-in omschakelbaar maken (als die line-in tenminste niet ALLEEN bruikbaar icm cd wisselaar) of een FM modulator gebruiken.
quote:Roeligan schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:45:
....
• Carkit, hoe sluit ik deze aan? Heeft iemand hier al ervaring mee?
[/list]
....
Carkit.. hoe bedoel je aansluiten? Ik ben bezig om mijn carkit (Nokia 91 tbv 6210/6310) te voorzien van een USB poort om zo de rest via software te doen (nrs kiezen, adresboek, sms enz).
Of wil je je PC als carkit gebruiken? Dat kan ook, via bluetooth, icm het "audio-gateway" profile van de (nieuwere) drivers (Widcomm). Ik heb op die manier mn laptop als "hands-free-set" kunnen gebruiken, maar vind het zelf niet ideaal: ik had nog wel eens last van gekraak, en je telefoon moet bluetooth hebben (en ook enabled hebben).
Ik denk dat je ook zelf wel een soort van carkit kan bouwen als je gewoon de mic verlengt en de speaker-out van je telefoon weer op de line-in van je PC hangt, maar goed, 't is maar net wat je wilt.
DJSmiley wijzigde dit bericht 02-02-2005 16:43 (45%)
Sony heeft daar kastjes voor in de vorm van een XA-107 en een XA-300. Anders ben je overgelaten aan een FM modulator maar mocht je alles hebben doorgelezen had je deze antwoorden kunnen vindenquote:flexje schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:18:
Reg. datum: 01 september 2004
Kijk even hier ! om van je wisselaarkabel een line-in te maken.quote:flexje schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:18:
edit: blijkbaar voor clarion maar iets soortgelijks (of hetzelfde) zou ook moeten gaan voor sony
Weet er iemand trouwens de site nog waar je het verbruik van een epia mee kunt berekenen met bijbehorende randapparatuur? die is er zeker maar kan hem niet vinden.
repoord wijzigde dit bericht 02-02-2005 17:07 (7%)
Mag ik je op msn toevoegen? (of voeg mij toe roeligan [apenpiemel] elitewarriors [punt] nl)
Ik wil dit topic niet al te veel vervuilen met mijn n00b vragen
Reg. datum: 20 juni 2003
quote:Jeroenvw schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:53:
Weer een update : de asbak met schakelaar en LED's heb ik in de auto ingebouwd!
Zie foto (clickable) :
[afbeelding]
Ik hoop deze week de GPS unit en de voedingen in te bouwen, foto's komen snel
Ik wil zelf een andere aan/uit knop in mijn PC monteren, maar hoe moet ik deze connecteren? Gewoon twee kabeltjes naar de gebruikelijke aansluitingen op het moederbord of is het net iets moeilijker?
Deze lijkt me leuk: http://www1.nl.conrad.com...init_ipc=X&~cookies=1
http://nutkenz.net/
http://cgi.ebay.com/ebaym...295197&category=38650
Zou dit iets kunnen zijn? of worden als je de behuizing aanpast naar iets bruikbaars... Hij is wel erg goedkoop natuurlijk.
Lusch wijzigde dit bericht 03-02-2005 12:08 (21%)
Reden: plaatje erbij gezet
Dit is nog een oud model zoals ik hebquote:Roeligan schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:54:
[afbeelding]
en over de aansluiting
[afbeelding]
Vaag... op Ebay wordt je ermee doodgegooid... nwe lilliput model 2005 blahblahblah.....
Zoals je ziet zijn dit klop dezelfde maar dan onder een andee naam !
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.