Asus P5B, C2D E6600, 8800GTX 786 Mb, 2Gb 533 MHz geheugen, 2x 1 TB samsung spinpoint HDD
[CM] De mislukkelingen - deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicResultaat

en

en

sleutelhanger id een beetje verknald.. Core zelf spleet ook in honderden stukjes
Ging hier om een dode fx5700 / 256mb... rip
Jism wijzigde dit bericht 25-01-2005 14:31 (17%)
Tijdelijke mail *Fap* | Jism: Het relaxte jazz met een vleugje chille shit is lekker.
das een leuke voor mythbustersquote:tomvdburg schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:48:
[...]
als je het in de regen doet, en die schop is vochtig, dan geleid het aardig goed denk ik zo...
http://sheetmania.tk download & upload hier je piano sheets :)
zou buster het overleven, of maken ze weer zo een mal?quote:
Asus P5B, C2D E6600, 8800GTX 786 Mb, 2Gb 533 MHz geheugen, 2x 1 TB samsung spinpoint HDD
ik had nog nooit pctje van binnenkant gezien dus ik dacht, laat ik es een keertje een kijkje nemen. ik ding helemaal uit mekaar geschroefd, bekeken en weer terrug in mekaar gezet. ik probeerde opnieuw op te starten, begint ie te piepen
en 3 weekjes geleden:
vond nog een oude enorm dikke 92mm fan. sloot hem aan op oude transformator, 18V in plaats van 12, dat ding draaide echt keihard. ik neem stuk karton met plastic eronder en een gat voor de fan --> yay hovercraft
toen haalde ik em weer uit elkaar, liet de fan op m'n bureau staan nog steeds op 18V, en toen ik aan het opruimen was greep ik erin omdat ik hem op wou pakken
Reg. datum: 22 december 2004
Ik besloot dat het de dag was om eindelijk, na al mijn voorbereidingen, eens mijn waterkoeling in te gaan bouwen. Een maand geleden al had ik een CPU blok mooi in blokjes van 1cm x 1cm gezaagd zodat die perfect pasten op de geheugenchips van mijn Radeon 9500. Er moest zoals je kan zien op de eerste foto plaats gemaakt worden voor het waterblokje (van frigus), dus maakte ik de blokjes wat kleiner. Waterblokje erop, monteren en testen (even zonder water, kijken of ie bootte). Alles werkt, perfect dacht ik.
Ik haal de hardware uit mijn kast zodat ik het moederbord onder handen kon nemen. Het betreft hier een MSI K8N Neo2 Platinum -54G. Ik had het waterblokje voor zowel de nForce chip als mijn CPU al mooi gemonteerd. Dit alles zonder problemen. Nu wil ik kijken of mijn grafische kaart past en neen hoor, de koelblokjes aan de zijkant van het waterblok zitten tegen de slangaansluitingen van mijn nForce waterblokje... Dus ik dacht, laten we mooi die 2 blokjes er weer af halen, stukje afzagen en er weer op hangen. Dit is echter een Arctic Silver thermal adhesive verhaaltje... je hoort het al komen. Dus, kaart in antistatisch zakje, vriezer in voor een paar uur. Dan haalde ik de kaart er weer uit om met enige voorzichtigheid het geheugenblokje er weer af te halen. Bleek niet meteen te lukken, had niet echt grip op het kleine blokje, dus ik dacht : Ik neem de tang wel! Ik draai een heel klein beetje en ja hoor, los is hij! Yes, eindelijk!
Tot ik aan de onderkant keek. In plaats van het blokje alleen had ik de chip er ook bij mee. Thermal Adhesive plakt echt!
Foto's
Voor :
Na :
Zonde!
Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case
Gelukkig voor jou een wat oudere video kaart. Die zijn niet al te duur om te vervangen.quote:Hoaxbe schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:39:
Gisteren heb ik dan ook voor de eerste keer een sloopbui meegemaakt
Ik besloot dat het de dag was om eindelijk, na al mijn voorbereidingen, eens mijn waterkoeling in te gaan bouwen. Een maand geleden al had ik een CPU blok mooi in blokjes van 1cm x 1cm gezaagd zodat die perfect pasten op de geheugenchips van mijn Radeon 9500. Er moest zoals je kan zien op de eerste foto plaats gemaakt worden voor het waterblokje (van frigus), dus maakte ik de blokjes wat kleiner. Waterblokje erop, monteren en testen (even zonder water, kijken of ie bootte). Alles werkt, perfect dacht ik.
Ik haal de hardware uit mijn kast zodat ik het moederbord onder handen kon nemen. Het betreft hier een MSI K8N Neo2 Platinum -54G. Ik had het waterblokje voor zowel de nForce chip als mijn CPU al mooi gemonteerd. Dit alles zonder problemen. Nu wil ik kijken of mijn grafische kaart past en neen hoor, de koelblokjes aan de zijkant van het waterblok zitten tegen de slangaansluitingen van mijn nForce waterblokje... Dus ik dacht, laten we mooi die 2 blokjes er weer af halen, stukje afzagen en er weer op hangen. Dit is echter een Arctic Silver thermal adhesive verhaaltje... je hoort het al komen. Dus, kaart in antistatisch zakje, vriezer in voor een paar uur. Dan haalde ik de kaart er weer uit om met enige voorzichtigheid het geheugenblokje er weer af te halen. Bleek niet meteen te lukken, had niet echt grip op het kleine blokje, dus ik dacht : Ik neem de tang wel! Ik draai een heel klein beetje en ja hoor, los is hij! Yes, eindelijk!
Tot ik aan de onderkant keek. In plaats van het blokje alleen had ik de chip er ook bij mee. Thermal Adhesive plakt echt!![]()
Foto's
Voor :
[afbeelding]
Na :
[afbeelding]
Zonde!
Assumption is the mother of all fuck ups
quote:Salandur schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:52:
[...]
Gelukkig voor jou een wat oudere video kaart. Die zijn niet al te duur om te vervangen.
ik zie geen verschil...? nu weet je wel dat je geen adhesive meer moet kopen
quote:tomvdburg schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:28:
[...]
offtopic:
ik zie geen verschil...? nu weet je wel dat je geen adhesive meer moet kopen![]()
Kijk 's rechtsonder op de 2e foto, en dan naar hetzelfde stukje op de bovenste...
mist een memchip
quote:
Kan je het er niet opnieuw tegenplakken? Als je geen zin hebt om het te doen, wil ik het wel eens bekijken. Stuur me eens een mail op timkerger [AT] tiscali.be
Ik kwam overigens ook iets leuk tegen op m'n vakantiejob twee jaar geleden: ik moest een computer vervangen (Pentium 1 of 2). Heb dat dan ook gedaan, en wat dacht ik: laat ik die oude pc eens opendoen! Klein beetje later, ding was open, en wat zie ik daar? Een compleet zwart VERKOOLD koelblok! Ventilator was ergens verroest of smering kapot en heeft blijkbaar nooit gedraaid. Pc werkte overigens nog
mad_boy1986 wijzigde dit bericht 26-01-2005 14:00 (48%)
Het gaat ook niet om het voltage(V),( een statische vonk is al gauw een paar duizend volt) maar het gaat om de amperage (A). Er loopt 34.500 V doorheen maar weinig Ampere omdat het stroom verlies te beperken. Thuis heb je 'maar' 240 V maar wel een veel hoger amperagequote:tomvdburg schreef op maandag 24 januari 2005 @ 06:33:
[...]
ik zag gisteren op SBS6 reportage een man die ging graven.. raakte ie een stroomkabeltje... 34.500 V op zn flikker (geen grapje).. het enige wat ie had, was een klein beetje brandwondjes op zn hand en hoofd, en zn neusharen waren verschroeid
OE! pijnlijkquote:SA007 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:52:
[...]
Kijk 's rechtsonder op de 2e foto, en dan naar hetzelfde stukje op de bovenste...
mist een memchip
Had je niet gewoon gelijk een beetje af kunnen zagen? dan liep je ook niet het risico om de memchip mee te nemen, zolang je maar een beetje goed afdekt zodat het slijpsel niet op de kaart komt, moet dat toch ook gaan...?quote:Hoaxbe schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:39:
Gisteren heb ik dan ook voor de eerste keer een sloopbui meegemaakt
Knip *
// Intel E6400 Core2Duo 2,13 Ghz // Asus P5B-VM // 2048 mb DDR2 // Asus 7900GT 256 MB //
Of je vijlt gewoon je koelbloek, net zolang totdat er niks meer van over is en dan is ie er ook af.
<pokemonvanger> vrouwen vallen idd op foute gasten. Dus eigenlijk moeten we allemaal shag roken en wijven slaan.
Verdraagzaamheid - Het inzicht dat de ander toch te stom is tot een beter inzicht te komen.
Wat dacht je van een dremel met slijpschijfje, daarmee zaag je niet in je kaart hoor of je ben eeenquote:Drawer schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:36:
Moet je wel erg precies doen, je zit zo in je chip te zagen.
Of je vijlt gewoon je koelbloek, net zolang totdat er niks meer van over is en dan is ie er ook af.Of weg.
[www.ganzz.nl]
Was een good old Asus P2B mobo, slot 1 dus.
Ik had nog een celeron 800 liggen en een Asus S370-DL slotket.
Dingetje bootte natuurlijk gewoon maar ik denk wat ruik ik toch...
Ik voel natuurlijk even met een vinger op de cpu koeler en had er gelijk een blaar bij,
en dat terwijl het fannetje toch wel flink stond te snorren.
Na het ding snel uitgezet te hebben ging ik op onderzoek uit en wat bleek:
ik had natuurlijk goed opgelet bij de jumpertjes van de slotket, maarrrr...
had ik i.p.v. de benodigde 1.7 volt er maar liefst 2.3 volt opgezet.
En dan het leuke, ik had redelijk goed gekeken, maar niet goed genoeg:
er stond bij de 5 jumpertjes voor de spanning de tekst 1,
maar wel bij de 5'de jumper. Ik zag een 1 en dacht, dat is JP1.
CPU is trouwens overleden, hoe kan het ook anders...
Ik heb geen eigen foto'tjes maar deze illustreren wel wat ik bedoel,
de 5 jumpers rechtsboven zijn voor de spanning, de bovenste is JP5:

_zer0_ wijzigde dit bericht 28-01-2005 10:29 (5%)
P5B Deluxe, E4300@3GHz, 2GB OCZ DDR2-6400 4-4-4-10, X1900XTX, Raptor 150GB All SysSpecs - CPU-Z Validator
...
klinkt er ineens vanuit mn kast een zacht aandachtvragend gejengel, terwijl die normaal lekker geruststellend suist (2X120, 1X92, 5X80, lekker niet papst maar wel alu
ik helemaal paranoia na al die enge verhalen
dus hop kast open en stuk voor stuk fannetjes checken, gelukkig geen verwondingen
bleek het een cholesterol/stof ophoping in de videokaart te zijn
maar om in de spirit te blijven, op een of andere manier mogen andermans schijven mij niet zo. Ik hoef er maar naar te wijzen ...
ondertussen:
1,2gig
3gig
15gig
40gig
3X80gig
4X120gig
-----
netto: 779,2 gig
toch jammer
en allemaal verschillende merken/leeftijden/tijden
t vreemste komt nog, kennen jullie die oldscool quantum bigfoots nog, die 5inch gevallen die amper heel uit de fabriek kwamen.
daar heb ik nog 2 werkenden van
#apt-get remove grolsch-tap-base grolsch-fust ; # apt-get install hertogjan-tap-base hertogjan-fust barkeeper
ik heb tot nu toe 1 moederbord gesloopt na wat gekloot deed die het niet meer was gelukkig maar een p233.
een hdd laten crashen door hem om de grond te laten vallen van een met of anderhalf.
vond hdd niet leuk.
meen neemt 2 hallf-kappotte cd-r en cd-rw wat kom we proberen er 1 werkende van te maken, na 2 uur geprust om proberen de lens over te zetten maar een gooi in de prullenbak gegeven want het schoot niet echt op .
voor de rest valt het naar mij mening wel mee.
Asrock K7S41-GX , AMD sempron 2600+(2.0 Ghz) koelblok met 80mm fan ,768 ddr333 Pc 2700(512+256),64 mb video shared ,Maxtor 10 200gb 8mb 7200rpm ,Maxtor 9 80gb 8mb 7200rpm,dvd 16x48,nec 3520,dvd+/-rw dl
Reg. datum: 29 februari 2004
//offtopic//
Zo'n ding heb ik hier nog nog liggen..en ook nog werkend!
quote:Batz schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:18:
@joghert
//offtopic//
Zo'n ding heb ik hier nog nog liggen..en ook nog werkend!
Ik ook, twee nog wel
Ik ga nu m'n computer stofmijn openmaken om wat stof te ontginnen.
Laten we hopen dat er niets verkeerd gaat
Admiral Freebee wijzigde dit bericht 28-01-2005 20:29 (8%)
Hardware ruiltopic! Starbucks spullen gezocht!
quote:Joghert schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:04:
[KNIP]
t vreemste komt nog, kennen jullie die oldscool quantum bigfoots nog, die 5inch gevallen die amper heel uit de fabriek kwamen.
daar heb ik nog 2 werkenden van![]()
![]()
Hier zoemt er nog eentje in de Pentium 166 naast me. Top dingen! Groot en niet kapot te krijgen. Vorige week nog geformatteerd. Fungeerd nu als extra datadiskje omdat ik hem als primairy heb vervangen in dat ding voor een andere 3,5inch 2Gb Quantum. Goed spul die Quantums.
Flink wat jaartjes en filesystems meegegegaan. FAT16 (Win95), FAT32 (Win98), NTFS (Win2k) en nu loopt it EXT2 te diggen
Nu ontopic:
Gister zet ik m'n speakers aan. Gaan ze weer uit. Wat bleek nou schakelaartje brak. Zijn 2 speakers, Philips MMS230. Met 3 knopjes erop, Power | DBB | Incredible Surround. Als er 1 knopje is waar ik nooit aanzit is het die Incred Surround wel. Dus boxjes open. PCBtje met drukschakelaartjes eruit. Power knop eruit gesoldeerd, dito met Incred Sur knop. Die laatste in het Power gedeelte gesoldeerd en de originele power button in de incred surround.
Aansluiten en hoppa hij doet het weer
Helaas voor jullie geen mislukking, maar wel leuk.
@Joghurt: hmm je lijkt wel een evil twin van mij. Ik heb tegenovergesteld vaak. Wordt ik gebeld door een vriend. Ja dit en dit lukt niet/loopt vast. Ik ja ik kom wel ff. Ben ik daar. Helemaal klaar om het te fixen. "Nou ff ngo een keer doen dan kan ik zien waar het misgaat. Doe ik the works wel moet jij maar even zeggen wat ik op moet starten enzo." Dus hij zeggen ik klikken. Hey nu doet ie het wel gewoon?! Ik: "Ehm ja, hand van de meester he
Aan alcoholhoudenden worden geen minderjarigen verstrekt.
D8 van wat ruik ik toch, ik gewoon verder gamen op m'n pc. Paar minuten later poof server uit.
Einde verhaal moederbord en intern geheugen.
Server heeft voor de rest van het jaar moeten draaien met een ander moederbord en 64MB.
Later in het jaar nog een 64MB bijgekomen en tijdens HCC dagen nog een 128MB module bijgekocht.
path-finder wijzigde dit bericht 28-01-2005 23:21 (3%)
Reden: Type fouten
mijn Gygabyte GA586 VX is "overleden"

dit mobo heb ik gebruikt om wat soldeers handigheid te krijgen voor dit willy1986 in "[onboard vga] zelf AGP-slot op mobo sold..."
ik moet wel toegeven dat dat mobo echt een "die-hard"was , die heeft echt veeeel overleeft : val van 1e verdieping, uigeschoten schroevendraaier, en zelfs xx-keer geformateerd! helaas heeft hij de gasbrander niet overleeft
Mobo: Intel 865GLC
Proc: Pentium 4, 3 GhZ
Vanochtend wilde hij dus niet meer starten, en het blijkt dus dat er in de buurt van de agp slot, een elco is opengesprongen
Nu zit ik maar op een servertje (p3 500 MhZ
// Intel E6400 Core2Duo 2,13 Ghz // Asus P5B-VM // 2048 mb DDR2 // Asus 7900GT 256 MB //
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.