Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Nieuw Topicvet hoor.. deze speakers had ik ook voordat ik mijn kef's kocht! Eveneens oudjes van mn pappie.. Ze doen nu dienst in de kamer van mn zusje! Volgens mij zijn het overigens geen bose speakers maar BRAVURA'squote:Road-runner83 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:19:- REAR 2x Bose (50W), oudjes van ons pap (ga ik nog vervangen)
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Dat dacht ik eerst ook ja dat ze te dicht erop stonden maar de TV werkt goed en als je TV kijkt zie je dus ook gewoon normaal beeld (geen verkleuringen ofzow)....dus dat moet wel goed zijnquote:The_Dart schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:44:
@Road-runner83
Als ik een foto zie waar je tv goed op is te zien zie ik dat aan de bovenkant van de je scherm en de 2 zijkanten een zwarte gloed te zien is, staan je speakers niet wat dicht op die tv?
quote:Gemineye schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:25:
[...]
vet hoor.. deze speakers had ik ook voordat ik mijn kef's kocht! Eveneens oudjes van mn pappie.. Ze doen nu dienst in de kamer van mn zusje! Volgens mij zijn het overigens geen bose speakers maar BRAVURA's
Hahaha ja ze zijn toch wel aan vervanging toe ;-)...maar ze doen nog hun best om de rest bij te benen
Binnenkort maar eens een xtje bij Correct kijken of ze nog wat leuks hebben staan
Zo'n verzameling kost verschrikkelijk veel geld.
Maar eens je een film gezien hebt zet je hem in het rek. Bekijken jullie die films dan nog eens na een paar maanden, of is het 1x kijken en kastvulling? Lijkt me zo jammer zoveel geld uit te geven aan hele zooi dvd's die er toch maar staan te staan. Is het toch beter om naar de videotheek te gaan en daar een paar euro uit te geven aan een film.
Ik snap wel van bepaalde films dat je ze zeker wilt hebben, maar waarom 100+ dvd's?
En de vergelijking maken met muziekcd's gaat niet op, want muziekcd's blijf je luisteren.
och ik heb wel speakers van die leeftijd en prijsklasse gehoord die veel minder klonken en niet zo lang meegingen als deze, dus wat dat betreftquote:Road-runner83 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:44:
[...]
Hahaha ja ze zijn toch wel aan vervanging toe ;-)...maar ze doen nog hun best om de rest bij te benen![]()
Binnenkort maar eens een xtje bij Correct kijken of ze nog wat leuks hebben staan
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
quote:Dupje schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:50:
Jullie hebben allemaal gigantisch veel dvd's, juist?
Maar eens je een film gezien hebt zet je hem in het rek. Bekijken jullie die films dan nog eens na een paar maanden, of is het 1x kijken en kastvulling? Lijkt me zo jammer zoveel geld uit te geven aan hele zooi dvd's die er toch maar staan te staan. Is het toch beter om naar de videotheek te gaan en daar een paar euro uit te geven aan een film.
Ik snap wel van bepaalde films dat je ze zeker wilt hebben, maar waarom 100+ dvd's?
En de vergelijking maken met muziekcd's gaat niet op, want muziekcd's blijf je luisteren.
Veel films bekijk ik wel meerdere malen. Bovendien is het gewoon leuk om DVD's te verzamelen. Nu koop ik DVD's om DVD's te kopen, dus alle baggertitels van een paar euro koop ik toch niet.
Ik probeer zo veel mogelijk toptitels te kopen en zo min mogelijk B-films.
Bovendien kijk ik waar ze het goedkoopst zijn, vaak koop ik goede films voor 10-11 euro. Dan valt het wel mee. In het begin vd DVD's kosten ze zelf 70 gulden, nu veel minder.
...call for a Big Lebowski
quote:Dupje schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:50:
Jullie hebben allemaal gigantisch veel dvd's, juist?
Ik zelf kijk dvd's (veeeeeeel dvd's) maar alleen de mooiste bewaar ik en bekijk ik meerdere malen over een bepaalde periode.
Nu ik Bezig ben mijn HT te bouwen! waarvan ik op de helft al ben! (scherm en boxen al binnen)
Is het gewoon een hele nieuwe ervaring wat het wordt op Kijk en luister gebied! en benadruk jezelfs op de films die je 1 keer hebt gezien, om die nogmaals uit de oude kast te pakken en te bekijken!
Ik ben zeer tevreden wat ik nu heb
Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms
quote:Gemineye schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:51:
[...]
och ik heb wel speakers van die leeftijd en prijsklasse gehoord die veel minder klonken en niet zo lang meegingen als deze, dus wat dat betreft
Haha
Die bosejes draaien nu al minstens 3 jaar mee
xp1800@2200 MHz abit nf7-s rev.1.2 ddr3500

Het zijn een Windows MCE HTPC systeempje dat ik alweer een maand of 7 gebruik, een NAD T163 voorversterker en een NAD T533 DVD-speler. De T533 maakt gebruik van de goeie DACs in de preamp via een coax verbinding
Volgend stap is het bouwen van een nieuwe eindversterker. De mono-units (klasse-A mosfet versterkers) heb ik er al voor liggen. Daarvan komen er 6 stuks in: per front kanaal 2 versterkers (1 voor de woofer en 1 voor de middentoner+tweeter), 1 voor een center speaker die nog gebouwd gaat worden en eentje voor een eventuele toekomstige sub. Maar die sub kan natuurlijk net zo goed helemaal actief opgebouwd worden, dus dat moet ik nog bekijken. De sub zou zowiezo een aparte voeding krijgen en dat maakt 5 trafo's in een kast met de prints+elco's en dat gaat niet passen ben ik bang
De speakers die ik nu heb verhuizen naar achteren en er komen nog af te bouwen frontspeakers voor in de plaats. Een slag groter dan wat ik nu als fronts heb, maar ook met speakers van dezelfde Peerless serie.
M'n huidige eindversterker verhuist naar de rearkanalen en zal naast de bank komen te staan. Voor de nieuwe versterker bestel ik binnenkort een behuizing die kaal ruim 10kg weegt
Als het hele project af is dan zal ik alles nog wel eens posten
Want ik wilde 'm dus dichtbij (lees: onder of bovenop) m'n TV leggen, aangezien dat ook het midden is van de opstelling. Het gaat om een Eltax Millenium MK II (als dat nog van belang is...). Thx!
Grappig is dat Bowers & Wilkins ook de nieuwe 800-serie HTM1 magnetisch heeft ageschermd. Knappe TV die dat ding houdt
Music Addicted
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn Honda Civic ESi uit 1992
quote:JT schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:30:
Hij kan er ook onder staan, maar dat ligt aan jouw kortzichtigheid
Moet je een flink meubel hebben
Je bent trouwens wel een prutser ook, als je nog een gewone TV hebt met zo'n centre. Dan ligt de verhouding beeld/geluid toch wel aardig fout.
Boekster wijzigde dit bericht 26-01-2005 01:36 (23%)
Music Addicted
JT wijzigde dit bericht 26-01-2005 01:42 (47%)
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn Honda Civic ESi uit 1992
quote:JT schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:37:
Dat ook wel een beetje jaEn elke meubel kan je maken
Weet je wat pas een beest is ? Tannoy Definition D750. 33kg voor een center
3x 8"
Ghehehehe dat is een lief klein poesje hoor

www.hospitalitylife.nl
Een goeie center speaker met D'Appolito opstelling is makkelijk zelf te bouwenquote:Play schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:05:
Qua afstraling is het wel één van de weinig centers die het snapt. Hmm zit er toch niets anders op dan die HTM1D te halen.
Reg. datum: 17 december 2003
Ziet er goed uit! Echter ben ik wel benieuwd naar jou specs van je htpc en je bevindingen van MCE. Ik ga binnen een week er ook mee prutsen!quote:Exirion schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:54:
Speakers en eindversterker heb ik al een paar keer in dergelijke topics gepost, dus hier alleen de upgrade:
[afbeelding]
Het zijn een Windows MCE HTPC systeempje dat ik alweer een maand of 7 gebruik, een NAD T163 voorversterker en een NAD T533 DVD-speler. De T533 maakt gebruik van de goeie DACs in de preamp via een coax verbindingDe HTPC is via toslink aangesloten. De eindversterker had ik al.
Volgend stap is het bouwen van een nieuwe eindversterker. De mono-units (klasse-A mosfet versterkers) heb ik er al voor liggen. Daarvan komen er 6 stuks in: per front kanaal 2 versterkers (1 voor de woofer en 1 voor de middentoner+tweeter), 1 voor een center speaker die nog gebouwd gaat worden en eentje voor een eventuele toekomstige sub. Maar die sub kan natuurlijk net zo goed helemaal actief opgebouwd worden, dus dat moet ik nog bekijken. De sub zou zowiezo een aparte voeding krijgen en dat maakt 5 trafo's in een kast met de prints+elco's en dat gaat niet passen ben ik bang
De speakers die ik nu heb verhuizen naar achteren en er komen nog af te bouwen frontspeakers voor in de plaats. Een slag groter dan wat ik nu als fronts heb, maar ook met speakers van dezelfde Peerless serie.
M'n huidige eindversterker verhuist naar de rearkanalen en zal naast de bank komen te staan. Voor de nieuwe versterker bestel ik binnenkort een behuizing die kaal ruim 10kg weegt![]()
Als het hele project af is dan zal ik alles nog wel eens posten
[ help me (A) ]
quote:tipex schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 07:42:
[...]
Ghehehehe dat is een lief klein poesje hoorDe nieuwe B&W Nautilus HTM1D is 93 kilo
[afbeelding]
Omg wat een gewicht zeg
Nou kom ik aan met center speaker van Jamo 5 kilo
Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms
quote:yash schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:47:
Echter ben ik wel benieuwd naar jou specs van je htpc en je bevindingen van MCE.
Voordat we hier off-topic gaan:
Bouw een Debian/MythTV systeem met de Asus Pundit-R barebone
In de loop van het topic gaat het ook over MCE, en er zijn nog een paar echte MCE topics op GoT. Kijk maar 's rond
Dat is nu juist het punt, D'Appolito horizontaal (zoals bijna alle centers) is juist géén goede opstelling voor center-afstraal gedrag. Deze nautilus heeft dat dus ook niet.quote:Exirion schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:39:
[...]
Een goeie center speaker met D'Appolito opstelling is makkelijk zelf te bouwenMoet je nog wel diezelfde tweeter+woofertjes weer zien te vinden
Great minds think alike!
Reg. datum: 18 april 2004
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.